Η Ντόρα η εξερευνήτρια ήρθε σήμερα στο σχολείο μας και ζητούσε βοήθεια από τους Σούπερ Ήρωες εξηγώντας τους ότι ένας φοβερός γίγαντας εμφανίστηκε και απειλούσε να καταστρέψει τη γη. Ζήτησε από αυτούς να συνεργαστούν και να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να νικήσουνε τον Εγκέλαδο, έτσι λεγόταν αυτός ο γίγαντας.
- Καταγράψαμε τις υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών σε εννοιολογικό χάρτη.
- Πώς θα μάθουμε περισσότερα για αυτόν φυσικά αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο.
- Συγκεντρώσαμε τις πληροφορίες μας και εντύπωση μας έκανε το γλυπτό του Εγκέλαδου στον κήπο των Βερσαλλιών στη Γαλλία.
- Σύμφωνα με τη μυθολογία λοιπόν, ο Εγκέλαδος ήταν γιος της Γης και του Ταρτάρου. Φέρεται ως ο αρχηγός των Γιγάντων και έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στη Γιγαντομαχία κατά τη διάρκεια της οποίας έχασε τη ζωή του. Πολλές είναι οι παραλλαγές του μύθου που συνδέονται με το όνομά του.
Ο επικρατέστερος όμως μύθος αναφέρει ότι στη Γιγαντομαχία ο Εγκέλαδος ήταν αντίπαλος της θεάς Αθηνάς, η οποία τον εξουδετέρωσε ρίχνοντας πάνω του τη Σικελία. Από τότε ο Εγκέλαδος προσπαθεί να ελευθερωθεί, προκαλώντας έτσι σεισμούς και εκρήξεις του ηφαιστείου της Αίτνας.
- Την άλλη μέρα ένα νήπιο επηρεασμένο από το μύθο μας έφερε μία εργασία που έκανε με τη θεά Αθηνά.
- Ακούσαμε και είδαμε τα παρακάτω βίντεο:
2. Ο φυλακισμένος γίγαντας
- Τα παιδιά ζωγραφίσανε τον μύθο του Εγκελάδου λαμβάνοντας υπόψη και άλλες πληροφορίες που βρήκαμε στο διαδίκτυο.
- Με θεατρικό παιχνίδι αναπαραστήσαμε τον μύθο του Εγκέλαδου.
- Είδαμε ξανά τον εννοιολογικό χάρτη αν αυτά που είπαμε στην αρχή ισχύουν ή όχι, τι καινούργιο μάθαμε;
Και όταν γίνει ένας σεισμός τι πρέπει να κάνουμε;
- Πολύ μας βοήθησε η αφίσα του ΟΑΣΠ με τις υπέροχες κατανοητές εικόνες της …
- Είδαμε κάποια σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο για να γνωρίσουμε καλύτερα το σεισμό και τις επιπτώσεις του .
-
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ο Πάκης δεν φοβάται τους σεισμούς“
“10 τρόπους ξέρω εγώ για να νικήσω τον σεισμό”
- Έπειτα είδαμε εικόνες από τον ΟΑΣΠ που συσχετίζονταν με το σεισμό της χωρίσαμε σε ενέργειες που γίνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό και τις κατατάξαμε στη σωστή στήλη.
- Αφού μάθαμε όλα τα μέτρα προστασίας πραγματοποιήσαμε άσκηση σεισμού και εκκένωσης κτιρίου εφαρμόζοντας τις οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π.:
- Μείνε στον χώρο που βρίσκεσαι και διατήρησε την ψυχραιμία σου.
- Σκύψε, καλύψου κάτω από ένα γερό έπιπλο (τραπέζι, γραφείο, θρανίο) και κράτησε με το χέρι σου το πόδι του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κατάλληλο έπιπλο, σκύψε μειώνοντας όσο γίνεται το ύψος σου και προστάτευσε με τα χέρια το κεφάλι και τον αυχένα σου.
- Πήραμε βραβείο συμμετοχής.
- Και για καλό και για κακό ….ας μάθουμε και μερικά τηλέφωνα ανάγκης…
- Είναι σημαντικό να κάνουμε σχέδιο σεισμού ΠΡΙΝ τον σεισμό, να ετοιμάζουμε το τσαντάκι με τα είδη πρώτης ανάγκης και να στερεώνουμε τα πράγματα ώστε να μην είναι ετοιμόρροπα.
- Από τις πληροφορίες που συλλέξαμε τελικά μάθαμε ότι ο σεισμός γίνεται από την κίνηση των τεκτονικών πλακών το οποίο είναι ένα φυσικό φαινόμενο.
Άλλα φυσικά φαινόμενα είναι το ηφαίστειο και το τσουνάμι.
Είδαμε εικόνες στο διαδίκτυο.
- Ψάξαμε να βρούμε αν υπάρχουν ηφαίστεια στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.
- Αναρωτηθήκαμε αν υπάρχουν ηφαίστεια και σε άλλους πλανήτες;
Φυσικά και υπάρχουν στον πλανήτη Αφροδίτη.
- Πώς δημιουργούνται τα ηφαίστεια και το τσουνάμι;
- Για να το καταλάβουμε καλύτερα κάναμε πειράματα.
Ηφαίστειο
Υλικά που χρησιμοποιήσαμε: Χρώμα τέμπερας κόκκινο για τη λάβα και μπλε για τη θάλασσα, ξύδι και σόδα.
Φτιάξαμε το ηφαίστειο με πλαστικό μπουκάλι νερού επικαλυμμένο με καφέ πλαστελίνη και φελιζόλ για τις τεκτονικές πλάκες .
Τσουνάμι