“Με μια κουβέρτα… στο διάστημα!”

Με μια κουβέρτα… στο διάστημα!

Καταγραφή

“Eίμαι μια μικρή κουβέρτα και έχω πάνω μου έναν τεράστιο ήλιο με πλανήτες!
Ο Σταύρος με αγαπάει πολύ και με παίρνει παντού μαζί του, ακόμα και στο σχολείο!
Μόνο που… κρύβεται από πίσω μου όταν του μιλούν.
Όταν όμως τα παιδιά θα παίξουν ένα παιχνίδι στην τάξη, ο Σταύρος θα μεταμορφωθεί σε σούπερ ήρωα του διαστήματος με πολλούς φίλους!”

Ένα παραμύθι για τις πρώτες  μέρες στο σχολείο και τα μεταβατικά αντικείμενα που χρειάζονται πολλές φορές τα πιο εσωστρεφή παιδιά για να αισθανθούν σιγουριά και ασφάλεια σε ένα νέο περιβάλλον.

Το παραμύθι αξιοποιήθηκε διδακτικά από εμάς ως εξής:

Ένα πρωί μια βαλίτσα περίμενε τα παιδιά, η οποία είχε επάνω ένα ερωτηματικό. Την κοιτούσαν με πολύ περιέργεια…
17270847254971727084725487
Ακολούθησε ο παρακάτω διάλογος:
“Τι έχει μέσα κυρία;”
-“Έκπληξη!”
-“Πώς ανοίγει;”
-“Πες μας τον αριθμό;”
– “Αααα αυτό θα το βρείτε μόνοι σας το μόνο που μπορώ να σας πω ότι μόνο ένας αριθμός μπαίνει παντού. Ελάτε να τον ανακαλύψουμε!”
Τα παιδιά κάθε φορά λέγανε έναν αριθμό και προσπαθούσαν να ανοίξουν τη βαλίτσα.
Μετά από πολλές προσπάθειες βάζοντας όλους τους αριθμούς…
17270846940621727084725487 1 1727084725467 1727084694071
…. η βαλίτσα τελικά άνοιξε με τον αριθμό 0 και μέσα υπήρχε μια κουβέρτα και ένα χαρτί.
1727084694032
-Να δούμε την κουβέρτα;
  17270846940221727084663038
Τα παιδιά περιέγραψαν τι βλέπανε επάνω στην κουβέρτα.
“Ένας ήλιος και πλανήτες”
-“Κυρία τι γράφει το χαρτί; Ας το διαβάσουμε”
Ήταν ένα αίνιγμα που έπρεπε να λύσουμε
“Είμαι κουρασμένη ταξίδεψα πολύ μέχρι να φτάσω στην τάξη αυτή.
Για μένα αν θες να μάθεις
 σ αυτό το σημείο πρέπει να ψάξεις
 όπου ιστορίες πολλές θα διαβάσεις “.
Προσπαθήσαμε να λύσουμε το αίνιγμα για να βρούμε και να μάθουμε την ιστορία της κουβέρτας.
 Η απάντηση ήταν στη βιβλιοθήκη: Ήταν ένα παραμύθι που περίμενε να διαβαστεί.
1727084663028  1727084725510 1727084663018
Ανάγνωση παραμυθιού:
Πριν από την ανάγνωση (ερωτήσεις και συζήτηση):
• Tι βλέπουμε στο εξώφυλλο;
“Ένα παιδάκι που κρατάει μία κουβέρτα”
• Πώς λέτε να νιώθει το παιδί στο εξώφυλλο; –
-“Κρύβεται φοβάται, ντρέπεται”
• Τι κρατάει και τι έχει πάνω του αυτό που κρατάει;
-“Κρατάει την κουβέρτα με τους πλανήτες και τον ήλιο”.
• Διαβάζουμε τον τίτλο, παρατηρούμε το εξώφυλλο και προσπαθούμε να μαντέψουμε
την ιστορία
Μετά την ανάγνωση (ερωτήσεις και συζήτηση):
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι ακολούθησε μια συζήτηση πάνω στις παρακάτω ερωτήσεις:
‌ –“Γιατί ο Σταύρος κρυβόταν πίσω από το κουβερτάκι του;”
–“Ντρεπόταν”
‌ -“Πώς λέτε να ένιωθε;
– “Εσείς έχετε νιώσει ποτέ έτσι;”
–“Εγώ φοβόμουν και ντρεπόμουν δεν σας ήξερα και ήθελα τη μαμά”
‌ -“Τι έκαναν τα παιδιά της τάξης για να τον βοηθήσουν;”
-‌”Εσάς ποιος σας βοήθησε;”
–“Εσύ κυρία”
‌ -“Εσείς τι θα κάνετε αν ένας συμμαθητής σας ένιωθε έτσι;”
–“Θα τον βοηθούσαμε, θα τον κάναμε φίλο μας, θα παίζαμε μαζί του”
‌Το κουβερτάκι του Σταύρου είχε τον ήλιο με τους πλανήτης και ο Σταύρος μετέτρεψε το κουβερτάκι του σε κάπα σούπερ ήρωα.
“Αν θα ήσουν στη θέση του Σταύρου εσύ τι θα ήθελες να έχει επάνω το κουβερτάκι σου; Σε τι θα το μεταμόρφωνες;”
Θα δείτε παρακάτω τις απαντήσεις των παιδιών τις οποίες τις απέδωσαν με ζωγραφική.



Λήψη αρχείου

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο, κάποιο παιδί βγαίνει από το κύκλο και κλείνει τα μάτια του, η νηπιαγωγός σκεπάζει ένα παιδί με το κουβερτάκι. Τα υπόλοιπα παιδιά φωνάζουν τον συμμαθητή τους να έρθει και πρέπει να μαντέψει ποιος συμμαθητής τους βρίσκεται κάτω από το κουβερτάκι (έχουν προηγηθεί παιχνίδια γνωριμίας).
Για διευκόλυνση μπορεί το παιδί να κάνει ερωτήσεις του τύπου ” μάντεψε ποιος
17270846630081727084662998