Παίζοντας μαθαίνω το όνομά μου

Το όνομά μας, μια από τις πρώτες λέξεις που μαθαίνουμε στο Νηπιαγωγείο.

-Για ποιο λόγο μαθαίνουμε το όνομά μας;
-Πού το χρησιμοποιούμε;
Απαντήσεις παιδιών:
-Το γράφουμε στις ζωγραφιές έτσι ώστε να τις ξεχωρίζουμε
-Το γράφουμε επάνω στις κατασκευές
-Στο συρταράκι για να βάζουμε μέσα τις ζωγραφιές μας
-Στο παρουσιολόγιο για να βλέπουμε ποιος λείπει
-Στις κρεμάστρες
-Στις γωνιές για να παίζουμε

Αποφασίσαμε να μάθουμε τα ονόματά μας, να τα αναγνωρίσουμε, να παίξουμε και να δημιουργήσουμε με αυτά. Ορίστε κάποιες από τις δραστηριότητές μας:

  •  Πρώτη προσπάθεια γραφής του ονόματος μας χωρίς βοήθεια.                                                                      1.Ομαδική εργασία: Τα παιδιά σε κύκλο και ξεκινάει η κυρία λέγοντας το παρακάτω ποίημα:
“Πάρε από μένα την μπογιά αυτή
 πες μου το όνομά σου
 και γράψτο στο χαρτί
Καθώς λέμε το ποίημα ο μαρκαδόρος γυρίζει από παιδί σε παιδί, όταν τελειώσει το ποίημα το παιδί που κρατάει  τελευταίο το μαρκαδόρο λέει το όνομά του και προσπαθεί να το γράψει στο χαρτί όπως ξέρει.
1726927104711

2. Στη συνέχεια το κάθε παιδί έγραψε το όνομά του σε ατομικό φύλο εργασίας:

1η προσπάθεια γραφής του ονόματος:

“Χωρίς βοήθεια εγώ
 το όνομά μου γράφω
 όπως μπορώ!”
  • Ψάρεμα του ονόματός μας
    Μέσα σε ένα σακουλάκι βάζουμε χαρτάκια με τα ονόματα των παιδιών. Κάνουμε έναν κύκλο λέγοντας το τραγούδι:
    πούντο πούντο το όνομα σου 
    ψάξε ψάξε δεν θα το βρεις
     δεν θα το βρεις δεν θα το βρεις 
    το όνομά σου δεν θα βρεις 
    πού θα το βρεις;
     Στο σακούλι θα το βρεις”
    Ξεκινάει το σακουλάκι περνάει από παιδί σε παιδί και όταν σταματήσει το τραγούδι το παιδί που έχει το σακουλάκι στα χέρια του τραβάει στην τύχη ένα όνομα. Δείχνουμε το καρτελάκι με το όνομα και προσπαθούμε να βρούμε ποιο παιδί είναι αυτό δίνοντας κάποιες πληροφορίες. Πολλά παιδιά, περσινά νήπια θα το αναγνωρίσουν ίσως και κάποια προνήπια. Το παιδί βλέπει το όνομα που του έχει τύχει και πρέπει να πει κάτι όμορφο για αυτό το παιδί ή να πει κάποιο εξωτερικό χαρακτηριστικό του.

1726927104679 1726927104691

  •  ΝΤΟΡΑ Η ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ ήρθε στο σχολείο μας να μας βοηθήσει να βρούμε τις καρτέλες που γράφει το όνομά μας.
Καρτέλες με τα ονόματά τους στο πάτωμα και πρέπει κάθε παιδί να θυμηθεί και να βρει το όνομά του.
  • ‌Φύλλο εργασίας: Πρώτη προσπάθεια γραφής του ονόματος μου με τη βοήθεια καρτέλας
 “την καρτέλα με το όνομά μου κοιτώ
και το αντιγράφω όπως μπορώ”
1726926985853 17269269858411726926985829
  • Μουσικά τραπέζια: καρτέλες ονομάτων επάνω στα τραπέζια.

Τα παιδιά, καθώς παίζει η μουσική τρέχουν γύρω από τα τραπέζια τα οποία έχουν επάνω τις καρτέλες με τα ονόματά τους.

1726926927443 1726926927427 1726926927412 1726926927396 1726926927376

  • ‌ Μουσικές καρέκλες και ονόματα στις κρεμάστρες
Παίξαμε μουσικές καρέκλες και τα παιδιά στο σταμάτημα της μουσικής βρήκανε το όνομά τους, στη συνέχεια το αντιστοιχίσανε με τα ονόματα στις κρεμάστρες για να ξέρουν που πρέπει να κρεμάνε τα μπουφάν τους.
1727255476223172725547620417272554761941727255476172 1727255476183
  • Όνομα στα συρταράκια μας. 

-“Κυρία γέμισε ο πίνακας με ζωγραφιές, δεν χωράει να βάλω τη δική μου

Μα φυσικά στα συρταράκια μας.

Αλλά πιο συρταράκι είναι ποιου;

Τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν το όνομά τους στο συρτάρι και να βάλουν μέσα τη ζωγραφιά τους.

1727419941369 1727419941377 1727419941404

  • Παρουσιολόγιο

Έτοιμο το παρουσιολόγιο μας και τα παιδιά αναγνωρίζουν το όνομά τους.

1726927104701

  • Όνομα και Δραστηριότητες προγραμματισμού
Με τις δύο παρακάτω δραστηριότητες συμμετείχαμε στην εβδομάδα προγραμματισμού.

1.Γράφω το όνομά μου με καπάκια.

Με οδηγό την καρτέλα τους τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους βάζοντας στη σειρά τα καπάκια με τα γράμματα.
Περισσότερα ΕΔΩ

2.Τη Σάμι οδηγώ να βρει το όνομά μου.

Τα παιδιά οδηγήσανε τη Σάμιμ το ρομποτάκι να βρει το όνομά τους.

Περισσότερα ΕΔΩ