Πόσες φορές έχουμε διενέξεις μέσα στην τάξη για διάφορα θέματα. Πόσες φορές έχουμε καυγάδες και διαφορές για τη διεκδίκηση ίδιων αντικειμένων ή την παρέα φίλων. Καθημερινά προβλήματα που πρέπει λύση να βρούνε.
Έχοντας επηρεαστεί από την ιδέα της Μυρτώς στα Προσχολικά (βλ. “Το Τραπέζι των Λύσεων“), σας παρουσιάζω το δικό μου “Το τραπέζι της φιλίας”.
Είναι το τραπέζι όπου διάφορα προβλήματα που δημιουργούνται συζητώντας τα βρίσκουν τη λύση τους.
Μια μέρα εμφανίστηκε στην τάξη μας ο Τσέστερ, ο οποίος έμαθε ότι υπάρχει κάποια διαφωνία μεταξύ δύο παιδιών για τη θέση που θα κοιμηθούνε στο ολοήμερο. Και οι δύο θέλανε να κοιμηθούνε δίπλα στον ίδιο παιδί.
Έφερε μαζί του τρία κουβαδάκια. Στα δύο κουβαδάκια υπήρχουν κομμάτια του παζλ που γράφουν ΠΡΟΒΛΗΜΑ και στο άλλο κομμάτια που γράφουν ΛΥΣΗ. Στο τρίτο υπήρχε η λέξη ΣΥΓΝΩΜΗ.
Εξήγησε στα παιδιά ότι όταν υπάρχει ένα πρόβλημα πάντα υπάρχει και η λύση του αρκεί να ακολουθήσουν τα πέντε βήματα του “ΟΤΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ, ΚΟΛΛΑ ΠΕΝΤΕ”.
Έτσι και έγινε. Τα παιδιά κάθισαν, συζήτησαν, σκέφτηκαν και στο τέλος βρήκαν τη λύση.
Φυσικά δεν έλειψε να πούνε και ΣΥΓΝΩΜΗ ο ένας στον άλλον.
Μετά από όλα αυτά δημιουργήσαμε και το δικό μας moto.
ΟΤΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝΕ
ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΟΥΝΕ
ΚΑΙ ΟΤΑΝ Ο ΕΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥΝΕ
ΚΟΛΛΑ ΠΕΝΤΕ ΧΤΥΠΟΥΝΕ