O κήπος μας στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας

 

Τα λαχανικά που φυτέψαμε φέτος  είναι έτοιμα. Σπανάκι μαρούλια, κρεμμυδάκια ήδη έχουν γίνει φρέσκιες  σαλάτες που γευτήκαμε στην τάξη μας. Φυτέψαμε επίσης σπόρους καλέντουλας και ντομάτας. Τα πρώτα φυτά έκαναν την εμφάνισή τους και θα τα μεταφυτέψουμε όταν μεγαλώσουν. Στο blog της τάξης μας http://thodorispapa.blogspot.gr/ μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τις δραστηριότητες στον κήπο μας.

Οι μαθητές

της Γ1 τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας

«Κήπε, κήπε είσαι εδώ; Παίρνω τα εργαλεία μου και σε καλλιεργώ…»

Δημοτικό Σχολείο Άρνισσας – ΣΤ` τάξη – Σχ. Έτος 2013-2014

«Κήπε, κήπε είσαι εδώ; Παίρνω τα εργαλεία μου και σε καλλιεργώ…»

 

Είναι η 4η συνεχόμενη χρονιά που προσπαθούμε, με ομαδική δουλειά και με συνεργασία, να καλλιεργήσουμε τον κήπο μας και να διαχειριστούμε τις εργασίες που είναι απαραίτητες για να διατηρηθεί σε καλή κατάσταση. Είμαστε οι 20 μαθητές και μαθήτριες της  ΣΤ` τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άρνισσας για το σχολικό έτος 2013-2014. Ένας ιδιαίτερος στόχος για μας είναι να έχουμε συνέχεια στους κηπουρούς του σχολείου μας. Έτσι προσπαθήσαμε να μυήσουμε τους μαθητές της Γ` τάξης, πραγματοποιώντας μαζί κάποιες δραστηριότητες   που αφορούσαν τον κήπο.

Ξεκινήσαμε λίγο «πρώιμα», συλλέγοντας τους καρπούς μας. Ντομάτες, πιπεριές, μελιτζάνες, πατάτες(Αύγουστος 2013). Στη συνέχεια φυτέψαμε μπρόκολα, κουνουπίδια και λάχανα για να τα βρούμε λίγο «προχωρημένα» τον Σεπτέμβριο.

Με το ξεκίνημα φροντίσαμε για το βοτάνισμα του κήπου και τη συμπληρωματική συγκομιδή της πατάτας(Σεπτέμβριος 2013).

Στις 3 Οκτωβρίου 2013 προετοιμάζουμε δυο παρτέρια, παρουσία τη Γ` τάξης, και «φυτεύουμε» κρεμμύδια, σκόρδα και σπανάκι. Παράλληλα συλλέγουμε το κριθάρι, τα καρύδια και τα κυδώνια.

Μέσα στο Νοέμβριο και αφού είναι σε πλήρη εξέλιξη τα φυτά που είχαμε βάλει -φροντίζοντάς τα-  ξεκινήσαμε με τη δημιουργία μιας Τράπεζας Σπόρων με ηλιόσπορους, λικιδάμβαρη και νυχτολούλουδα. Τα συσκευάσαμε σε αυτοσχέδια φακελάκια, όπου γράψαμε την ημερομηνία συσκευασίας, το είδος του σπόρου και την προέλευσή του (τον ιδιοκτήτη του σπόρου που μας το πρόσφερε) και τα τοποθετήσαμε σε μια ντουλάπα της τάξης μακριά από τον ήλιο και την υγρασία.

Όποτε χρειάστηκε ψεκασμός για να αντιμετωπίσουμε τις κάμπιες έγινε με ένα μίγμα στάχτης και Βακίλου Θουριγγίας.

Τον Ιανουάριο του 2014 συλλέγουμε τα χειμερινά λαχανικά μας και πραγματοποιούμε μετρήσεις για να μοιράσουμε παρτέρια και στις άλλες τάξεις.

Στις 29 Ιανουαρίου 2014 επισκεφτήκαμε τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Άρνισσας,  όπου παρακολουθήσαμε και ενημερωθήκαμε από τον κ. Στέφανο Θεοδώρου για τον τρόπο διαλογής και συσκευασίας των μήλων, τη λειτουργία του συνεταιρισμού και τους χώρους που διαθέτει στους αγρότες για την προστασία και διάθεση των αγροτικών προϊόντων τους.

Στις  5 Φεβρουαρίου 2014 μας βοηθάει να ανακαλύψουμε τον κόσμο της Βιολογικής Γεωργίας ο κ. Συμεών Μαρνασίδης, γεωπόνος, από τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και απαντάει  σε ερωτήσεις μας. (Η εκδήλωση έγινε παρουσία των τάξεων Δ` – Ε` – ΣΤ`)

Στις 14 Φεβρουαρίου προετοιμάζουμε ένα παρτέρι για την σπορά κριθαριού από την Γ` τάξη η οποία βοηθάει και στο βοτάνισμα των κρεμμυδιών, των σκόρδων και του σπανακιού. Παράλληλα μαζεύουμε τα φύλλα και τα άλλα χόρτα για κομποστοποίηση.

 

Στις 27 Φεβρουαρίου στο παρτέρι με την ελιά και την κυδωνιά φυτεύουμε για παρέα και μια ροδιά.

Στις 6 Μαρτίου στήνουμε τον νέο κομποστοποιητή  δίπλα  στους δύο παλιούς που γέμισαν.

Στις 12 Μαρτίου βγήκαμε στην Άρνισσα  να πούμε τα «Χελιδονίσματα» με ομοίωμα χελιδόνας, κληματόβεργες και κατασκευές  χελιδονιών και λουλουδιών, για να καλωσορίσουμε την άνοιξη και τα χελιδόνια.

Στις 14 Μαρτίου δημιουργούμε το 1ο σπορείο με πιπεριές, αγγουριές, ηλιόσπορους και καλαμπόκι. Υλικά που χρησιμοποιήσαμε, εκτός από τους σπόρους, είναι το φυτόχωμα, τα κυπελάκια, το αυτοσχέδιο μπουκάλι – ποτιστήρι και η αυτοσχέδια βάση για το στράγγισμα των νερών από πλαστικά τσουβαλάκια.

Στις 19 Μαρτίου δημιουργούμε το 2ο σπορείο με ζίννια, ντομάτες(πορτοκαλί, καρδιά βουβαλιού, μεγαλόκαρπη Φιλώτα), καρπούζια και πεπόνια.

Στις 28 Μαρτίου πλημμυρίζει ο κήπος με χρώματα. Τοποθετούμε στον πευκώνα μας  τις τεχνητές φωλιές για τα πουλιά, που είχαμε ετοιμάσει εδώ και αρκετό καιρό. Επίσης παρακολουθούμε την πορεία των σπορείων. Όλα τα φυτά – εκτός από την πιπεριά – έχουν αρχίσει, άλλα μικρότερα και άλλα μεγαλύτερα  να εμφανίζονται πάνω από το χώμα.

Στις  1 Απριλίου, συνοδεία Γ` τάξης, βοτανίζουμε και ενισχύουμε τον κομποστοποιητή. Το κριθάρι έχει φανεί. Καθαρίζουμε το παρτέρι των «χειμερινών», για να προετοιμάσουμε το χώρο για τα καλοκαιρινά κηπευτικά. Κάνουμε μερικά κλαδέματα, αυτά δηλαδή που δεν μας δυσκολεύουν.

Στις 11 Απριλίου μοιράσαμε τα ανεπτυγμένα φυτά των σπορείων μεταξύ μας για να τα φροντίσουμε στα σπίτια μας και στη συνέχεια να τα φυτέψουμε στους κήπους μας.(συνέχεια)

 

 

 

 

 

 

Το φύτεμα της ροδιάς

Το φύτεμα της ροδιάς

Ψεκασμός για τις κάμπιες

Ψεκασμός για τις κάμπιες

παραλαβή σπορείων

παραλαβή σπορείων

Συνέχεια

Οι Σούπερ Κηπουροί από το Κλεισοχώρι

Και φέτος συνεχίζουμε την προσπάθεια μας να φροντίσουμε ένα μικρό κήπο με λαχανικά στην αυλή του σχολείου μας. Η ομάδα μας είναι οι ΣΟΥΠΕΡ ΚΗΠΟΥΡΟΙ που αποτελείται από 7 παιδιά. από τις φωτογραφίες που ακολουθούν θα πάρετε μια ιδέα για το πώς δουλέψαμε το φθινόπωρο.

τα παιδιά μαζεύουν τα σκουπίδια από το χώρο του κήπου.

τα παιδιά μαζεύουν τα σκουπίδια από το χώρο του κήπου.

Τα παιδιά φτιάχνουν σβώλους με χώμα , νερό και σπόρους.

Τα παιδιά φτιάχνουν σβώλους με χώμα , νερό και σπόρους.

Έτοιμες και ταμπέλες γιατον κήπο.

Έτοιμες και ταμπέλες για τον κήπο.

Όλη η ομάδα σε δράση. Επιστρατεύσαμε και τους γονείς.

Όλη η ομάδα σε δράση. Επιστρατεύσαμε και τους γονείς.

οι Σούπερ Κηπουροί ρίχνουν τους σβώλους.

οι Σούπερ Κηπουροί ρίχνουν τους σβώλους.

Γονείς και παιδιά σε δράση.

Γονείς και παιδιά σε δράση.

Γονείς και παιδιά σε δράση.

Γονείς και παιδιά σε δράση.

Ακολουθεί το πότισμα με αυτοσχέδια ποτηστήρια.

Ακολουθεί το πότισμα με αυτοσχέδια ποτιστήρια.

Βάζουμε και άχυρα για τις παγωνιές.

Βάζουμε και άχυρα για τις παγωνιές.

Ο κήπος είναι έτοιμος.

Ο κήπος είναι έτοιμος.

Φτιάξαμε και ένα είδος χάρτη-μακέτα για να έρουμε τι φυτέψαμε σε κάθε κομμάτι. Συχνά οι ταμπέλες ξεκολλάνε.

Φτιάξαμε και ένα είδος χάρτη-μακέτα για να ξέρουμε τι φυτέψαμε σε κάθε κομμάτι. Συχνά οι ταμπέλες ξεκολλάνε.

ο Λαχανοκηπός μας. 1ο Δημοτικό Σχολείο Σίνδου.

Με τη βοήθεια των δασκάλων μας ,εμείς , οι μαθητές της έκτης και του ολοημέρου , σε μια γωνία του Σχολείου μας ,δημιουργήσαμε το λαχανόκηπό μας .

Αποφασίσαμε να τον καλλιεργήσουμε φυσικά ,χωρίς λιπάσματα και φυτοφάρμακα .Σπείραμε με τη μέθοδο των σβώλων ,αλλά και με φυτώρια .Επίσης φυτέψαμε  διάφορα βότανα και αρωματικά φυτά .

Σας στέλνουμε αυτό το βιντεάκι για να πάρετε μια γεύση από τη δουλειά μας

Η αξία της διατήρησης των φυτών

1

Οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να αντιληφθούν ακόμη μία κρυφή αξία των φυτών με εύκολο τρόπο.

 

Διαφαίνεται σταδιακά πώς, αν μειωθούν και τέλος ξεριζωθούν τα φυτά, μολύνονται τα υπόγεια ύδατα. Με αποτέλεσμα να λιγοστεύει  το πόσιμο νερό.