ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΕΚΚΛΗΣΟΧΩΡΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΚΗΠΟΥΡΟΙ

Οι Σούπερ Κηπουροί έδρασαν και φέτος!!!

 

DSCN3400 DSCN3408 DSCN3404

Αρχικά ξεχωρίσαμε τους σπόρους. Ζωγραφίσαμε σποράκια, μεγάλα και μικρά, μακρουλά και στρογγυλά.

 

Κοσκινίσαμε το κοκκινόχωμα και φτιάξαμε βόλους με πολλά είδη σπόρων.DSCN3414

 

 

Χωριστήκαμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα διάλεξε ένα όνομα και πήρε έναν αριθμό. Κάθε ομάδα φύτεψε τους σπόρους που ήταν στο φάκελο με τον αριθμό της.

DSCN3419
DSCN3422

DSCN3424
Οι γονείς μας βοήθησαν όπως κάθε φορά. Μπήκαν στις ομάδες των παιδιών.
DSCN3427

DSCN3525

 

 
Έτσι σπείραμε και ποτίσαμε.
DSCN3441

 

 

 

 

 

 
Φτιάξαμε ταμπέλες για τον κήπο.
DSCN3491

DSCN3493

DSCN3495
Δραματοποιήσαμε την ιστορία του σπόρου που φυτρώνει

 

 

 

DSCN3505Και εντοπίσαμε τα στοιχεία που βοηθούν το σπόρο να φυτρώσει.

 

 

 

 

Αριθμήσαμε τα παρτέρια μας και φτιάξαμε ένα χάρτη-μακέτα για τον κήπο.
DSCN3507

DSCN3524
Με τη βοήθεια των αριθμών και του χάρτη τοποθετήσαμε τις ταμπέλεςDSCN3527 Μιλήσαμε για τη δουλειά του σκιάχτρου και συναρμολογήσαμε σκιάχτρα με σχήματα. Φτιάξαμε και επιδαπαίδιο παιχνίδι για κηπουρούς.
DSCN3581

DSCN3583Φτιάξαμε το δικό μας σκιάχτρο, για να μην μας φάνε τα πουλιά τους σπόρους.
DSCN3596

DSCN3633
Τα παιδιά είπαν ότι τα πουλιά είναι φίλοι μας και πρέπει να τους βοηθήσουμε να βρίσκουν τροφή μέσα στο χειμώνα χωρίς να τρώνε τους σπόρους μας. Έτσι φτιάξαμε μια ταΐστρα και τη βάλαμε στην αυλή.
DSCN3671
Την Άνοιξη τα φυτά μεγάλωσαν, όχι όμως όλα. Παρατηρήσαμε ότι κάποιοι σπόροι δε φύτρωσαν. Τα παιδιά ρώτησαν τους γονείς τους. Ένας μπαμπάς είπε ότι ίσως δεν ήταν καλοί οι σπόροι
DSCN4214 Μαρούλι και σπανάκι φύτρωσαν. Τα παιδιά έφεραν και ντομάτες και αγγούρια και κάναμε μια σαλάτα περιποιημένη. Γράψαμε και τα υλικά για να την ξανακάνουν στο σπίτι τους. Τόσο νόστιμη ήταν.

DSCN4252
Και το μπρόκολο έγινε! Λίγοι ήθελαν όμως να το δοκιμάσουν.
DSCN4216
Κοιτάξαμε το χάρτη και κάναμε DSCN4250απολογισμό.
DSCN4310
Κάποιες μέρες χρειάστηκε να ποτίσουμε. Πολύ λίγες. Οι φραουλιές που φυτέψαμε στο τέλος, μας είπανε πως θέλουν πολύ πότισμα.
DSCN4314

DSCN4317

 

 

 

 

 

 

Τελευταίο μαζέψαμε τον αρακά

 

DSCN4365DSCN4361

 

 

 

 

 

 

Απολογισμός για τη φετινή χρονιά
DSCN4367Και του χρόνου!!!

ΚΑΘΕΤΟΙ ΚΗΠΟΙ

Οι μαθητές της Δ1 τάξης μαζί με μαθητές από τη ΣΤ2 του 93ου Δ.Σ.Αθηνών έφτιαξαν έναν ωραίο κάθετο κήπο από ανακυκλώσιμα υλικά. Μπουκάλια από νερό και αναψυκτικά, κουβαδάκια θαλάσσης ή από χρώματα ,χώμα ,ανοιξιάτικα φυτά, ,ψαλίδι ,σπάγκος ,ένα επιπλάκι από τα σκουπίδια και διάθεση πολύ, τα «εργαλεία «τους .Οι κάθετοι κήποι είναι οι κήποι του αστικού περιβάλλοντος που υπάρχει έλλειψη χώρου .Πρασινίζουν τους γκρίζους μονότονους τοίχους των σπιτιών μας ,απελευθερώνεται το  οξυγόνο και βοηθά όχι μόνο στην ηχομόνωση αλλά και στον περιορισμό της σπατάλης του νερού!

ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΤΟ!

 

Kηπουροί εν δράσει

 

Γεια σας από το 93ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών  ,τους κηπουρούς εν δράσει..

Λέγομαι Στέλλα Πρωτόπαπα και είμαι διευθύντρια στο σχολείο  και υπεύθυνη του προγράμματος σχολικοί λαχανόκηποι  Στην πράσινη φιλόξενη  παρέα “σχολικοί κηπουροί ” θα σας παρουσιάζουμε τις δράσεις μας και θα  ανταλλάσουμε απόψεις και ιδέες

Δείτε το στο slideshare.net

H νέα ομάδα των κηπουρών της Άρνισσας

Η νέα ομάδα των κηπουρών του σχολείου συνεχίζει για 5η χρονιά την παράδοση με οδηγό για φέτος  τη δασκάλα τους την κα Μάγδα Μπέλλη.

Ο  κήπος   του   σχολείου  μας

Τη  Παρασκευή   10  Οκτωβρίου   πήγαμε  στον  κήπο.  Ένα  παιδί  έφερε  κοκκάρι.   Πρώτα  περιποιηθήκαμε  το  έδαφος.  Δηλαδή  σκάψαμε,  τσαπίσαμε,   βγάλαμε  τα  χόρτα.  Μετά   όλη η  τάξη  φυτέψαμε  κρεμμυδάκια.

Αργότερα  τα  πατήσαμε  και  βάλαμε  ταμπελίτσες.  Αυτή  η μέρα  ήταν  αφιερωμένη  στον   κήπο.  Την  ίδια  ακριβώς  διαδικασία  κάναμε  και  για  τον  αρακά.

 

Μαρία   Καραβίτη   – Δ’  τάξη

22 Οκτωβρίου 2014. Η  σημερινή   μέρα   ήταν  ξεχωριστή. Την   4η  ώρα  κατεβήκαμε  στον  κήπο  και  φυτέψαμε   διάφορα  αρωματικά   φυτά  που  μας  τα   έφερε  ο  κύριος  Ηλίας  από  το  φυτώριο  του   Δήμου.

Τα  φυτά  είναι :2  λεβάντες,2 θυμάρια,1 καλαμίνθη,1 λεβαντίνη, 1 δεντρολίβανο, 1 γιασεμί χειμωνιάτικο και  ένα  βιβούρνο.

Όλοι  μας  υιοθετήσαμε  από  ένα  φυτό

Ο     Τάσος  και ο Γιώργος  Γιαλ. –    θυμάρι

Ο  Δημήτρης    και ο  Χρήστος –       λεβαντίνη

Η Ανδρονίκη       και       η              Βερόνικα         –           γιασεμί  χειμωνιάτικο

Η  Ιωάννα, η Μαρία  και η    Βασιλεία  –  λεβάντα

Η  Κωνσταντίνα     και η  Κυρία Μάγδα  –       καλαμίνθη

Ο  Άνθιμος    –     δεντρολίβανο

Είμαστε   αποφασισμένοι   να   τα   φροντίζουμε    πάντα.   Δ` τάξη

Ακολούθησε και τρύγος……..αλλά γι`αυτό στην επόμενη συνάντηση μας, μαζί με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

Υ.Γ.(Έμαθα πως δραστηριοποιείται δυναμικά στον κήπο το Ολοήμερο της Πετριάς με τον Μάκη. Περιμένουμε νέα του.

16o Δ.Σ. Ρεθύμνου – Κατασκευή φωλιών για την προσέλκυση πουλιών

Καλή χρονιά 2014-15 !
Πριν ξεκινήσουν καλά καλά τα μαθήματα και για να εκτονώσουμε λίγο την ενέργεια και τη δημιουργικότητά μας, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την κατασκευή και τοποθέτηση φωλιών για πουλιά.
Η δουλειά γίνεται στα διαλείμματα.Το σχέδιο της φωλιάς φαίνεται εδώ. Όλα τα κομμάτια κόβονται από μία σανίδα 117εκ. Χ 15 εκ.

smallhole_diag

PA010028

PA010027

Φωτογραφία0071

Μέχρι τώρα έχουμε φτιάξει πέντε φωλιές και μία ταϊστρα, όλα από παλιά ξύλα. Κι έπεται συνέχεια…

16ο Δ.Σ. Ρεθύμνου – Υπερνικώντας τις δυσκολίες για τη δημιουργία σχολικού κήπου.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και ξεκίνησε τη περίοδο 2012-13 για τα παιδιά του Τ.Ε. Φέτος συμμετείχαν στο πρόγραμμα τα παιδιά τεσσάρων τάξεων, της Γ΄, της Ε΄ και της ΣΤ΄ και περιστασιακά της Α΄.
Απλώς τα παιδιά του Τ.Ε.,είχαν την κύρια ευθύνη και επίβλεψη.
Η αιτία που οδήγησε στην πραγματοποίηση αυτού του προγράμματος ήταν, το να βρεθεί τρόπος οι μαθητές του Τ.Ε. – και όχι μόνο -να δραστηριοποιηθούν και να αποκτήσουν κίνητρο για το σχολείο.
Συχνά στα παιδιά του Τ.Ε., οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι το πρωτεύον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
Πέρυσι ειδικά, αλλά και φέτος, υπήρχαν στο σχολείο μας αρκετά παιδιά με συναισθηματικές διαταραχές, οφειλόμενες σε διαταραγμένο οικογενειακό περιβάλλον.
Ως επακόλουθο τα παιδιά αυτά εμφάνιζαν: προβλήματα προσαρμογής, δεν αισθανόντουσαν την παραμικρή δέσμευση απέναντι στο σχολείο,μαθησιακές δυσκολίες ή χαμηλές μαθησιακές επιδόσεις, χαμηλή αυτοεκτίμηση, διαταραγμένες διαπροσωπικές σχέσεις, απομόνωση και συχνά θυμό, παραβατική συμπεριφορά, επιθετικότητα.
Η βασική ιδέα ήταν ότι τα παιδιά αυτά , έχοντας αναλάβει την ευθύνη, να περιποιούνται ένα φυτό, ένα δέντρο ή ένα ολόκληρο κήπο, θα καλλιεργούσαν ταυτόχρονα :
την αυτοεκτίμησή τους , την υπευθυνότητά τους, την αντίληψή τους για τον κόσμο γύρω τους , την ενσυναίσθησή τους, την ικανότητα να μπαίνουν στη θέση του άλλου,την υπομονή τους,
την ανοχή τους στην απογοήτευση, την συνεργατικότητα και το ομαδικό πνεύμα .
Φέτος λοιπόν βάλαμε σα στόχο τη δημιουργία ενός σχολικού λαχανόκηπου , με περίφραξη, ο οποίος να είναι λειτουργικός, με εύκολη πρόσβαση στα παιδιά. Αυτό από μόνο του αποτελούσε,,και αποτελεί ένα δύσκολο έργο, καθώς στην ουσία δε διαθέτουμε παρά μόνο ένα στενό κομμάτι γης 3Χ10 μ. , έξω από την περίφραξη του σχολείου.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Σκεφτήκαμε ότι λόγω του περιορισμένου χώρου, θα ήταν πιο αποτελεσματική η καλλιέργεια σε υπερυψωμένα παρτέρια. Η ιδέα προήλθε από το 9ο Δ.Σ. Ρεθύμνου, και το Δ.Σ. Ανωγείων .
Η καλλιέργεια σε παρτέρια έχει πολλά πλεονεκτήματα όπως :
Πιο προσιτή και αρεστή στα παιδιά,
τα παιδιά δε σκύβουν, αλλά στέκονται γύρω από ένα «πάγκο εργασίας»,
δεν λερώνονται, (καθώς υπάρχουν μαθητές με απέχθεια προς το χώμα) ,
το χώμα είναι ελεγχόμενο,
τα φυτά βρίσκουν πιο πρόσφορο έδαφος ,
χρειάζονται λιγότερα ποτίσματα
γίνεται καλύτερη στράγγιση του εδάφους,
η καλλιέργεια είναι πιο αποδοτική.

Επιλέξαμε το πιο πρόσφορο και φθηνό υλικό για την κατασκευή των υπερυψωμένων παρτεριών, που είναι οι ξύλινες παλέτες.
Ντυμένες εσωτερικά με γεωύφασμα.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Η κάθε παλέτα κόπηκε κατά μήκος σε δύο κομμάτια, καρφώθηκε ή βιδώθηκε – ανάλογα το μέγεθος – στις γωνίες, δημιουργώντας ένα παρτέρι 1,20μ.Χ 0,90μ. Χ 0,40μ. ( Μ Χ Π Χ Υ ). Συνέχεια

Οι Σούπερ Κηπουροί συνεχίζουν το έργο τους!

Είδαμε τα φυτά μας να μεγαλώνουν!

Είδαμε τα φυτά μας να μεγαλώνουν!

Ο κήπος μας έγινε πολύ όμορφος.

Ο κήπος μας έγινε πολύ όμορφος.

Φάγαμε σαλάτα στο σχολείο...

Φάγαμε σαλάτα στο σχολείο…

Γράψαμε τη συνταγή της σαλάτας.

Γράψαμε τη συνταγή της σαλάτας.

Δώσαμε το σπανάκι σε μια μαμά και μας έφτιαξε σπανακόπιτα.

Μαζέψαμε αρακά.

Μαζέψαμε αρακά.

Φτιάξαμε φυτολόγιο.

Αλλά και τα τυπώματα των φύλλων του κήπου μας.
Αλλά και τα τυπώματα των φύλλων του κήπου μας.
Και φυσικά μαζέψαμε σπόρους για την επόμενη χρονιά.

Και φυσικά μαζέψαμε σπόρους για την επόμενη χρονιά.

ΑΝΗΣΥΧΑ ΜΟΛΥΒΙΑ, ΦΥΛΛΟ_4

ΣΥΓΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ: ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΚΟΠΟ, ΘΕΛΕΙ ΤΡΟΠΟ!

Αρθρογραφία σχολικής εφημερίδας για λαχανόκηπους… αγαπημένες σελίδες οι 14, 15 και 16

ΑΝΗΣΥΧΑ ΜΟΛΥΒΙΑ, ΦΥΛΛΟ_4,