23 Ιούνιος 2020

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Να περάσετε υπέροχες διακοπές!

Από την ιστοσελίδα storyboardthat μπορούμε να δημιουργήσουμε όμορφα κόμικς (πατάμε create a storyboard).
https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator

ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

8 Ιούνιος 2020

Ο όρος «Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα» (ΕΛ/ΛΑΚ) ομαδοποιεί το Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛ) και το Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΛΑΚ). Ως σύνολο περιγράφει λογισμικό το οποίο διατίθεται με ειδικές άδειες, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να μελετήσουν, να τροποποιήσουν και να βελτιώσουν το λογισμικό. Παρακάτω ακολουθεί πίνακας με ισοδύναμα λογισμικά ανοικτού κώδικα:

https://mathe.ellak.gr/?page_id=135

Πηγή: https://mathe.ellak.gr/

Ηλεκτρονικά μαθήματα ΤΠΕ (eclass) – Δραστηριότητες στο χρονικό διάστημα αναστολής της λειτουργίας των σχολείων

18 Μάρτιος 2020

Αξιότιμοι γονείς και αγαπητά παιδιά,
Όπως ήδη έχετε πληροφορηθεί, αναστέλλονται τα μαθήματα μέχρι την Πέμπτη 26 Μαρτίου.
Σε αυτό το διάστημα προτείνω τα παιδιά να απασχοληθούν εποικοδομητικά με δραστηριότητες προγραμματισμού, χρήσης Η/Υ -εφόσον έχετε πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Πάντα υπάρχει η ηλεκτρονική τάξη μου για Τ.Π.Ε που θα το βρείτε στο eclass του sch.gr:

https://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=5180

Επίσης παρακάτω παραθέτω κάποιους υπερσυνδέσμους για δραστηριότητες προγραμματισμού:

  • Για βασικές αρχές προγραμματισμού είναι και η Ώρα του Κώδικα:

https://code.org/

  • Μια καλή εισαγωγή είναι ο λαβύρινθος, μέλισσα και ο καλλιτέχνης:

https://studio.code.org/s/course1

  • Για όποιο παιδί επιθυμεί μπορεί να χρησιμοποιήσει το scratch ώστε να δημιουργήσει ένα μικρό παιχνίδι (και να θυμηθεί αυτά που είδαμε).
  • Για το scratch online μπορείτε να μπείτε στον ιστότοπο που ακολουθεί και τα παιδιά να δουν αρχικά το Εκπαιδευτικό Υλικό.

https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted

  • Για όποιον επιθυμεί να το εγκαταστήσει στον υπολογιστή:

https://scratch.mit.edu/download

  • Για ιδέες παιχνιδιών -κυρίως για τις τάξεις Ε’-Στ’ μπορείτε να δείτε στον ιστότοπο του Scratch αλλά και παρακάτω:

https://scratch.mit.edu/search/projects?q=salpk

Για ό,τι χρειαστεί στη διάθεσή σας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Με εκτίμηση

Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86)
Διδάκτορας(Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών
Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών

Καλή σχολική χρονιά

30 Αύγουστος 2019
learn-2001838_640

Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

Μαζί με τα παιδιά της Α’ τάξης θα ξεκινήσουμε και με όλα τα άλλα παιδιά θα συνεχίσουμε το ταξίδι μας στον κόσμο των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών.

Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο θα βρείτε υλικό για το Δημοτικό Σχολείο.

https://micro.photodentro.edu.gr/primary/

5oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Παιχνιδιού στο Scratch

10 Ιούνιος 2019

Το σχολείο μας συμμετείχε στον “5o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Παιχνιδιού στο Scratch” για το σχολικό έτος 2018 -19 με το έργο: “ Ερωτόκριτος ”. Ένα μεγάλο μπράβο στους συμμετέχοντες από όλα τα σχολεία και βέβαια από το δικό μας.



Λήψη αρχείου

Ψηλαφώντας τις ζωές των δώδεκα θεών του Ολύμπου

5 Ιούνιος 2019

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

Ψηλαφώντας τις ζωές των δώδεκα θεών του Ολύμπου

Σχ Έτος 2018-2019

Τμήμα Γ’1 και Τμήματα ΣΤ’1 & ΣΤ’2

Εκπαιδευτικοί: Χρ. Κούσπαρης (ΠΕ70), Ειρ. Ανδρούτσου (ΠΕ08), Κ. Σαλπασαράνης (ΠΕ86)

Παιδαγωγικοί Στόχοι

• Καλλιέργεια της συνεργασίας και του ομαδικού πνεύματος.
• Σύγκριση της αρχαίας με τη σύγχρονη εποχή.
• Γνωριμία με την ελληνική μυθολογία.
• Να συλλέγουν πληροφορίες από το διαδίκτυο και να επεξεργάζονται τα δεδομένα προς παραγωγή πληροφοριών και γνώσης χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.
• Δεξιότητες παρουσίασης με τη χρήση των ΤΠΕ:

 να δημιουργεί και να τροποποιεί παρουσιάσεις
 να εισάγει-τροποποιεί-διαγράφει διαφάνειες κειμένου στην παρουσίασή του
 να καθορίζει τη διάταξη των διαφανειών μιας παρουσίασης
 να καθορίζει εφέ εμφάνισης στα στοιχεία μιας διαφάνειας
 να καθορίζει την εναλλαγή των διαφανειών της παρουσίασης που δημιουργεί

• Να προγραμματίζουν τον υπολογιστή:

 Υλοποίηση προγράμματος οπτικού προγραμματισμού (Scratch)
 Επαφή με τη δημιουργία μορφών, σκηνικών, όψεων, κίνησης.
 Επαφή και εμβάθυνση στις έννοιες του προγραμματισμού μέσω γεγονότων (event driven) και δομών ελέγχου όπως επαναλήψεις, εάν-αλλιώς κτλ.
 Έννοιες της Φυσικής όπως ηλεκτρική αγωγιμότητα σωμάτων και αρχές βασικών ηλεκτρικών κυκλωμάτων
 Σύνδεση αγώγιμων σωμάτων μέσω ηλεκτρονικής πλακέτας (Makey Makey) με τον υπολογιστή για υλοποίηση προγραμματιστικών σεναρίων (Scratch) και παρουσιάσεων (Physical Computing).

• Να έρθουν σε επαφή με τις αρχές και τη διαδικασία υλοποίησης σχεδίου εργασίας/έρευνας (project)

Το νέο Scratch 3 είναι γεγονός

15 Ιανουάριος 2019
Scratch

Αξιότιμοι γονείς και αγαπητά παιδιά. Το νέο scratch 3 υπάρχει και στην offline έκδοση ώστε να το “κατεβάσετε” στους υπολογιστές σας.

Ο υπερσύνδεσμος είναι: https://scratch.mit.edu/download

Καλό ταξίδι στον κόσμο του Scratch

Καλή Χρονιά

2 Ιανουάριος 2019
good-year-3168067_640

Καλή Χρονιά σε όλους.

Υγεία, αγάπη και δημιουργικότητα κάποια από τα δώρα του νέου χρόνου προς όλους…

Γλώσσα Προγραμματισμού Python

2 Δεκέμβριος 2018

Η Python είναι μια εύκολη στην εκμάθηση, ισχυρή γλώσσα προγραμματισμού. Έχει αποδοτικές δομές δεδομένων υψηλού επιπέδου και μια απλή αλλά αποτελεσματική προσέγγιση στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό.

Η κομψή σύνταξη της Python και οι δυναμικοί τύποι της, μαζί με τη λειτουργία της ως διερμηνευόμενης (αντί μεταγλωττιζόμενης) γλώσσας, την καθιστούν την ιδανική γλώσσα για δημιουργία σεναρίων εντολών και για ταχεία ανάπτυξη εφαρμογών σε πολλούς τομείς και στις περισσότερες πλατφόρμες.

Στην ηλεκτρονική τάξη (e-class) υπάρχει μια εισαγωγή στην Python και παραδείγματα.

http://eclass.sch.gr/courses/9520078103/

Συμμετοχή σχολείου στην ώρα του κώδικα

13 Νοέμβριος 2018

Το σχολείο μας και αυτή τη χρονιά θα συμμετάσχει στην “Ώρα του Κώδικα την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου 2018”.
Ψυχαγωγία και προγραμματισμός, παιδιά!!!

Μέχρι τότε μερικές ιδέες από τη σελίδα μου στο scratch:

https://scratch.mit.edu/search/projects?q=salpk&mode=trending

Το παιχνίδι με το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για την ΣΤ’ Τάξη στα μαθήματα.
https://scratch.mit.edu/projects/261858862/

 

Πληροφορική – Τ.Π.Ε – STEM – Ρομποτική

4 Νοέμβριος 2018

Αξιότιμοι γονείς-κηδεμόνες.

Σας καλωσορίζουμε, ως συνοδοιπόρους, στο θαυμαστό ταξίδι που θα κάνουν τα παιδιά στον κόσμο της Πληροφορικής και των Νέων Τεχνολογιών ή με τον όρο που επικράτησε Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε).

Πέρα από το βασικό πρόγραμμα σπουδών μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων πρόκειται να ενταχθεί για μια νέα εκπαιδευτική οπτική -η STE@M- που συνδυάζει τις Φυσικές Επιστήμες (Science), την Τεχνολογία (Technology), τη Μηχανική (Engineering), την Τέχνη (@-Arts) και βέβαια τα Μαθηματικά (Mathematics) και – ένα εκ των αποτελεσμάτων του συνδυασμού αυτών – τη Ρομποτική (Robotics).

Όλα τα άνω αναπτύσσονται παράλληλα και σταδιακά με την απόκτηση της Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking) από τα παιδιά. Οι βασικές δεξιότητες της Αφαίρεσης (Abstraction) και της Ανάλυσης (Analysis) για την επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων -που είναι οι βάσεις της Πληροφορικής Επιστήμης και της Αλγοριθμικής Σκέψης- είναι θεμελιώδους σημασίας για όλη τη ζωή των παιδιών.

Βέβαια πέρα από τα άνω τα παιδιά μαθαίνουν την ορθή χρήση του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ) και εμβαθύνουν σε Λογισμικό (Software) που χρησιμοποιείται διεθνώς ώστε να κατακτήσουν τη χρήση των απαραίτητων εργαλείων-προγραμμάτων που θα τους χρειαστούν στο άμεσο μέλλον.

Ελεύθερο Λογισμικό (Open Source)

20 Οκτώβριος 2018

Ο όρος «Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα» (ΕΛ/ΛΑΚ) αναφέρεται στο σύνολο του λογισμικού το οποίο διατίθεται με ειδικές άδειες, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να μελετήσουν, να τροποποιήσουν και να βελτιώσουν το λογισμικό.

Μπορούμε λοιπόν ελεύθερα και δωρεάν να “μεταφορτώσουμε” και να εγκαταστήσουμε το λογισμικό στους υπολογιστές μας.

Ένας κατάλογος ισοδύναμων λογισμικών είναι ο παρακάτω:

https://mathe.ellak.gr/?page_id=135

Ειδικότερα το αντίστοιχο Office είναι το Libre Office ή το Open Office που μπορούμε να τα “μεταφορτώσουμε” (download) και να εγκαταστήσουμε από:

http://el.libreoffice.org/

http://el.openoffice.org/

 

Ρύθμιση εργαλείων γονικού ελέγχου σε προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο

3 Ιούλιος 2018

Αξιότιμοι γονείς, το καλοκαίρι είναι εδώ.

Για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, παραθέτω το άρθρο “Ρύθμιση εργαλείων γονικού ελέγχου σε 4 βασικά προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο” από το ΠΣΔ προς ενημέρωσή σας.

Μπορείτε να το διαβάσετε πατώντας και εδώ.

Καλό Καλοκαίρι

20 Ιούνιος 2018

Εύχομαι σε όλους καλό καλοκαίρι, με ευχάριστες αποδράσεις στη φύση, ξεκούραση, πνευματική και σωματική ευεξία. Σας περιμένω από τη νέα σχολική χρονιά για νέες δημιουργικές περιπέτειες!

Πηγή:pixabay.com

eTwinning – The Green Beauty

15 Μάιος 2018

Στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning με τίτλο “The Green Beauty” τα παιδιά της τάξης Στ’ (ΣΤ΄2) και της Δ’ τάξης (Δ’1) του 16ου Δ.Σ. Κορυδαλλού δημιούργησαν μέσω του Scratch κινούμενα έργα τέχνης, γνωστών ζωγράφων αλλά και άλλων μοτίβων με θέμα τη φύση.

Επίσης δημιούργησαν και παρουσιάσεις από γνωστά ποιήματα για τη φύση.
Από Οδυσσέα Ελύτη με μουσική του Δημήτρη Λάγιου…

Από Κ.Π.Καβάφη

House with Garden

Η Ώρα του Κώδικα

10 Δεκέμβριος 2017

Κάθε χρόνο αρχές του Δεκέμβρη συμμετέχουμε στην Ώρα του Κώδικα. Είναι μια καλή εκπαιδευτική πρακτική στο να πλησιάσουν τα παιδιά τις αρχές του “Προγραμματισμού”, αλλά κυρίως της Αλγοριθμικής σκέψης.
Παρακάτω επισυνάπτω κάποιες προτάσεις ενασχόλησης των παιδιών ανά ηλικιακή και γνωστική κατηγορία.

Καλή διασκέδαση..!



Λήψη αρχείου

Δημιουργία Comic

3 Δεκέμβριος 2017

Στα πλαίσια του μαθήματος υλοποιούμε έργα “Κόμικ”. Εδώ παρουσιάζονται ενδεικτικά κάποιες εργασίες των παιδιών στη δημιουργία «Κόμικ». Η θεματολογία προέρχεται από το πρόγραμμα σπουδών τους, αλλά και από τη φαντασία τους…Μπράβο παιδιά!!!

Με τη βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων σας παιδιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ιστοσελίδα για τη δημιουργία «Κόμικ» και στο σπίτι από τον υπερσύνδεσμο:  Γλώσσα Γ-Δ Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

 

eTwinning – Decoding your world with Art

19 Ιούνιος 2017

Στα πλαίσια του e-Twinning πραγματοποιήθηκε μια διαθεματική προσέγγιση στο έργο του ζωγράφου Αλέξη Ακριθάκη με τα τμήματα Α1, Α2 και Β2 του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού. Μέσω των Τ.Π.Ε τα παιδιά δημιούργησαν κείμενα, παρουσιάσεις και εννοιολογικούς χάρτες.

Με τη βοήθεια του καθηγητή Πληροφορικής ήρθαν σε επαφή με διαδραστικά έργα στο Scratch, “ζωντανεύοντας” πίνακες του Α.Ακριθάκη και χρησιμοποίησαν το Makey-Makey για τη διάδραση με το Scratch.

Τέλος ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με την έννοια του Αλγορίθμου. Με παιγνιώδη τρόπο έμαθαν να χρησιμοποιούν τον Αλγόριθμο Ταξινόμησης Φυσαλίδας (Bubble Sort). Κάθε παιδί από ομάδα των επτά κρατούσε μια αριθμημένη κάρτα που στην πίσω πλευρά της υπήρχε κομμάτι ενός “δρόμου” και ένα έργο του Ακριθάκη. Τα παιδιά με τυχαία σειρά στεκόντουσαν το ένα δίπλα στο άλλο και εφαρμόζοντας την Ταξινόμηση Φυσαλίδας ταξινομούσαν τις αριθμημένες κάρτες. Στο τέλος με τη σειρά γύριζαν τις κάρτες και τις τοποθετούσαν στο πάτωμα σαν puzzle. Ο δρόμος για να ταξιδεύσει το Robot είχε δημιουργηθεί. Παρακάτω μπορούμε να δούμε τα σχετικά videos.Για περισσότερα μπορείτε να δείτε την Παρουσίαση.

Στο παρακάτω video φαίνεται και ο διαδραστικός πίνακας του Α.Ακριθάκη. Η βαλίτσα αρχίζει να κινείται όταν πατηθεί το κενό (space) κουμπί του πληκτρολογίου. Στην υλοποίηση με το Makey-Makey χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική αγωγιμότητα των σωμάτων, τα παιδιά ένωναν τα χέρια και τότε μόνο ξεκινούσε η βαλίτσα το “ταξίδι” της.

Ταξινόμηση Φυσαλίδας (Bubble Sort)


Δείτε στο video.sch.gr

Πλοήγηση Robot στα έργα του Α.Ακριθάκη


Δείτε στο video.sch.gr

Οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου

15 Μάρτιος 2017

Με τα παιδιά της Γ’ Τάξης θα φτιάξουμε μια παρουσίαση των θεών του Ολύμπου…

Καλή διασκέδαση παιδιά.

Οι θεοί του Ολύμπου

17 Ιανουάριος 2017

Την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου του 2017 θα εορτασθεί για 14η συνεχή χρονιά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Χρήσιμο υλικό για την ημέρα θα βρείτε παρακάτω καθώς και στους υπερσυνδέσμους δεξιά στο ιστολόγιο.

http://saferinternet4kids.gr/yliko-dhmotiko/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση