Η Ώρα του Κώδικα

2 Δεκέμβριος 2023

Συμμετέχουμε στην Ώρα του Κώδικα: https://code.org/educate/csf#pick-a-course



Λήψη αρχείου

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ (Computational Thinking): Νέο Ιστολόγιο

1 Οκτώβριος 2023

Το δίδυμο αδερφάκι του ιστολογίου (blog) ήλθε στην ψηφιακή ζωή…

Θα ακολουθεί τη δομή του νέου Προγράμματος Σπουδών για την Πληροφορική & ΤΠΕ του δημοτικού σχολείου, με πολλές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, για την Αλγοριθμική Σκέψη, τον Προγραμματισμό, τη STEAM, Robotics, Physical Computing και νέες τεχνολογίες (h5P, AR κ.ά.)

Καλό μας ταξίδι στην Υπολογιστική Σκέψη…

Νέο Ιστολόγιο: Υπολογιστή Σκέψη (Computational Thinking)

Καλή αρχή σε όλες και όλους!

1 Σεπτέμβριος 2023

Αγαπητά μου παιδιά και αξιότιμοι γονείς/κηδεμόνες,

εύχομαι καλό σχολικό έτος με υγεία και δημιουργικότητα.

Καλή πρόοδο στα παιδιά μας!

 

Με εκτίμηση,

Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86)
Διδάκτορας (Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών
π. Σύμβουλος Α’ Πληροφορικής και Αναπληρωτής Συντονιστής της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μαθηματικών και Τεχνών (STEAM) στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

Προγραμματίζοντας…συνέχεια!

6 Μάρτιος 2023

Χρησιμοποιώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορούμε να οδηγήσουμε (και οι μικρότεροι/ες μαθητές/τριες) το ρομποτάκι μας σε νέες περιπέτειες!

https://beebot.terrapinlogo.com/

Από το Φωτόδεντρο έχουμε πολλές περιπέτειες προγραμματισμού:

https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10548/simple-search?locale=el&newQuery=yes

 

Δημιουργία Έργων Ζωγραφικής με κίνηση

15 Δεκέμβριος 2022

Καλές γιορτές…ζωγραφίζοντας!

Μια πολύ όμορφη εφαρμογή που καταγράφει την πορεία δημιουργίας ενός έργου και μετά μας δίνει τη δυνατότητα να το δούμε.
Θυμίζει πολύ τον “Παραμυθά” …των παιδικών μας χρόνων.

Ένα παράδειγμα έργου: http://iwishyouto.com/view/f0315b7182dd6057

Παρακάτω ο σύνδεσμος της εφαρμογής:
http://iwishyouto.com/

Συμμετοχή στο 2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συμπόσιο “Το Δέντρο της Logo εν Ελλάδι”

15 Οκτώβριος 2022

Το 2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συμπόσιο “Το Δέντρο της Logo εν Ελλάδι”.

Σε αυτό θα υπάρξει η εισήγηση “Από τον Ήρωνα στο Scratch: μια STEM ιστορία εκπαιδευτικής ρομποτικής”, που σχετίζεται με τη διδακτική πρακτική και τα αποτελέσματα από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής της στον Όμιλο Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού του 16ου ΔΣ Κορυδαλλού.

Ο ιστότοπος του Συνεδρίου είναι: www.logotreegr.net

Το Συμπόσιο θα διεξαχθεί υβριδικά (δια ζώσης και εξ αποστάσεως) στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στις 20 Νοεμβρίου 2022.

Το πρόγραμμα είναι διαθέσιμο στο: https://www.logotreegr.net/program

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

14 Οκτώβριος 2022

 

codeweek badge 2019

Το 16ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού λαμβάνει μέρος, με ανοιχτή δραστηριότητα και με φυσική παρουσία, στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, με τη δράση “Σκέφτομαι ως Επιστήμονας Πληροφορικής – Μια πρώτη ματιά”.

Σκοπός της δράσης είναι μια πρώτη συνοπτική εισαγωγή των μαθητών/τριών, όλων των τάξεων, σε έννοιες όπως:

  1. της Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking) , για την επίλυση προβλημάτων,
  2. της Επιστήμης της Πληροφορικής, με την παροχή εκπαιδευτικού υλικού στα επιμέρους θεματικά πεδία των γνωστικών αντικειμένων της Αλγοριθμικής και Προγραμματιστικής Σκέψης,
  3. δράσεων σε περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού (Scratch, mBlock, Tinkercad) και του code.org, καθώς και
  4. του ‘Physical Computing’ και της Ρομποτικής μέσω της διεπιστημονικής προσέγγισης STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics), όπου θα χρησιμοποιηθούν συστήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής (edison robots) και προηγούμενες κατασκευές αυτοματισμού (Arduino) των μαθητών/τριών που συμμετείχαν στον Όμιλο “Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού” του σχολείου μας.

codeweek

 

Προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό και σύνδεσμοι δράσεων

Εκτός του περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού Scratch, θα γίνουν και δράσεις Προγραμματισμού από την Ώρα του Κώδικα…



Λήψη αρχείου

… και εισαγωγή στο ‘Physical Computing’ και της Ρομποτικής μέσω της διεπιστημονικής προσέγγισης STEAM…



Λήψη αρχείου

Σταυρόλεξο για το Υλικό ηλεκτρονικού υπολογιστή (Γ’ – Δ’ Τάξεις)

1 Οκτώβριος 2022

Μπορούμε να απαντήσουμε στο παρακάτω σταυρόλεξο;
Κάθε λέξη πρέπει να είναι τονισμένη σωστά.
Καλή επιτυχία παιδιά!

Σταυρόλεξο για το Υλικό του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ)

1 Οκτώβριος 2022

Μέσω του https://crosswordlabs.com δημιουργούμε σταυρόλεξο για το Υλικό (Hardware) του Η/Υ.
Αρχικά επιλύουμε το παρακάτω!.
 
Σημαντικό: κάθε λέξη (των απαντήσεων) είναι με πεζά και ορθά τονισμένη!

 

Έργα μαθητών/τριών του Ομίλου

26 Μάιος 2022

Έργα μαθητών/τριών

Μάιος – Ιούνιος 2022
Ποικίλα πακέτα εκπαιδευτικής ρομποτικής

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε τα παιδιά μας να προγραμματίζουν και να πειραματίζονται με διαφορετικά εκπαιδευτικά robots.

… και η πάλη των robots

Arduino και Leds…κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας φωτορυθμικά Leds.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ένα μικρό βίντεο με κατασκευές των παιδιών μας…δίνοντας ρυθμό στα leds μέσω προγράμματος σε Arduino (περιβάλλον mblock) και προσομοίωσης κυκλώματος σε Tinkercad.

 

Arduino με Leds και Φωτοαντίσταση …κατασκευάζοντας φωτάκι νυκτός.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας προγραμματίζοντας το Arduino (περιβάλλον mblock) ώστε να ανάβει το LED όταν υπάρχει σκοτάδι (μέσω του φωτοαντιστάτη) και προσομοίωσης του κυκλώματος σε Tinkercad.

 

Arduino με Leds και Αισθητήρα Υπερήχων …»βλέποντας» την απόσταση.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας προγραμματίζοντας το Arduino (περιβάλλον mblock) ώστε να ανάβει το LED όταν πλησιάζουμε σε κάποιο αντικείμενο (μέσω του αισθητήρα υπερήχων).

Arduino και έλεγχος των κινητήρων

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας, προγραμματίζοντας το Arduino ώστε να ελέγχουν τους κινητήρες.

Έναρξη Ομίλου «Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού»

2 Φεβρουάριος 2022

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
το σχολείο μας είναι στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσει ότι κατά το σχολικό έτος 2021-2022 θα αρχίσει η λειτουργία του Ομίλου «Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού».
Σκοπός του Ομίλου είναι η εμβάθυνση σε επιμέρους θεματικά πεδία του γνωστικού αντικειμένου της Πληροφορικής, καθώς και την επέκτασή τους στα πεδία της Ρομποτικής και του ‘Physical Computing’ μέσω διεπιστημονικής (Science, Technology, Engineering & Mathematics/STEM) προσέγγισης.
Ο Όμιλος θα αποτελείται από 10 (κατ’ ελάχιστο) έως 20 (κατά μέγιστο) μαθητές/τριες, κατά προτεραιότητα της ΣΤ’ τάξης. Σε περίπτωση περισσότερων αιτήσεων, θα υπάρξει επιλογή των μαθητών, με κλήρωση. Θα λειτουργεί μία φορά την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη (κατά το τρέχον σχολικό έτος) από τη 13:30 μέχρι τις 15:00, μετά τη λήξη των μαθημάτων του Πρωινού Προγράμματος. Η έναρξη των μαθημάτων του Μαθητικού Ομίλου προγραμματίζεται να γίνει την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022 και η λήξη αυτών την 26η Μαΐου 2022.
Τα μαθήματα και οι εργασίες του Ομίλου θα διεξάγονται στην αίθουσα Πληροφορικής, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα απαραίτητα μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων που ισχύουν και κατά το Πρωινό Πρόγραμμα λειτουργίας του σχολείου μας.

Με εκτίμηση,

Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86
Διδάκτορας (Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών

Καλή Χρονιά

5 Ιανουάριος 2022

Καλή Χρονιά με υγεία, αγάπη και δημιουργικότητα!

calendar g95acf6924 640

Εισήγηση σε ημερίδα Πληροφορικής

5 Ιανουάριος 2022

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021 εξ αποστάσεως η ημερίδα που συνδιοργανώθηκε από τους/τις Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) Πληροφορικής δεκαέξι (16) ΠΕΚΕΣ όλης της Ελλάδας με θέμα:

“Σχεδιάζω, Υλοποιώ, Μοιράζομαι: Καλές πρακτικές στη διδασκαλία της Πληροφορικής για Δημοτικά Σχολεία και ΣΜΕΑΕ”

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, παρουσιάστηκε το πλαίσιο διδασκαλίας της Πληροφορικής σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ) και στα Δημοτικά Σχολεία καθώς το νέο Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής και Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για τα Δημοτικά Σχολεία. Παρακάτω παρατίθεται σχετικό εκπαιδευτικό υλικό καθώς και η παρουσίαση στην ημερίδα.

Από τον εικονικό, στον πραγματικό Ήρωνα (Heron robot): Μια ιστορία εκπαιδευτικής ρομποτικής
Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86)
Διδάκτορας (Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών
Η παρουσίαση εδώ και Το Υλικό εδώ

Από τον Ήρωνα…στο Arduino … …κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας ένα ρομπότ…

13 Δεκέμβριος 2021

Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να μεταφορτώσετε αρχείο, με οδηγίες κατασκευής ενός χαμηλού κόστους ρομπότ καθώς και ιδέες για σχετική διδακτική παρέμβαση, με ενότητες τις:

  • Φάση 1: Σχεδιασμός του Heron Arduino
  • Φάση 2: Υλικά Κατασκευής (εκτίμηση κόστους) του Heron Arduino
  • Φάση 3: Κατασκευή του Ήρωνα (Heron) με Arduino
  • Φάση 4: Σενάριο Προγραμματισμού του Ρομπότ για δημιουργία απλών γεωμετρικών σχημάτων
  • Παράρτημα: Λίγα λόγια για το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού
  • Φύλλα εργασίας με γεωμετρικά σχήματα



Λήψη αρχείου

Καλή Χρονιά

8 Ιανουάριος 2021

Καλή Χρονιά!!!

Υγεία, αγάπη και δημιουργικότητα!

23 Ιούνιος 2020

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Να περάσετε υπέροχες διακοπές!

Από την ιστοσελίδα storyboardthat μπορούμε να δημιουργήσουμε όμορφα κόμικς (πατάμε create a storyboard).
https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator

ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

8 Ιούνιος 2020

Ο όρος «Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα» (ΕΛ/ΛΑΚ) ομαδοποιεί το Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛ) και το Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΛΑΚ). Ως σύνολο περιγράφει λογισμικό το οποίο διατίθεται με ειδικές άδειες, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να μελετήσουν, να τροποποιήσουν και να βελτιώσουν το λογισμικό. Παρακάτω ακολουθεί πίνακας με ισοδύναμα λογισμικά ανοικτού κώδικα:

https://mathe.ellak.gr/?page_id=135

Πηγή: https://mathe.ellak.gr/

Ηλεκτρονικά μαθήματα ΤΠΕ (eclass) – Δραστηριότητες στο χρονικό διάστημα αναστολής της λειτουργίας των σχολείων

18 Μάρτιος 2020

Αξιότιμοι γονείς και αγαπητά παιδιά,
Όπως ήδη έχετε πληροφορηθεί, αναστέλλονται τα μαθήματα μέχρι την Πέμπτη 26 Μαρτίου.
Σε αυτό το διάστημα προτείνω τα παιδιά να απασχοληθούν εποικοδομητικά με δραστηριότητες προγραμματισμού, χρήσης Η/Υ -εφόσον έχετε πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Πάντα υπάρχει η ηλεκτρονική τάξη μου για Τ.Π.Ε που θα το βρείτε στο eclass του sch.gr:

https://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=5180

Επίσης παρακάτω παραθέτω κάποιους υπερσυνδέσμους για δραστηριότητες προγραμματισμού:

  • Για βασικές αρχές προγραμματισμού είναι και η Ώρα του Κώδικα:

https://code.org/

  • Μια καλή εισαγωγή είναι ο λαβύρινθος, μέλισσα και ο καλλιτέχνης:

https://studio.code.org/s/course1

  • Για όποιο παιδί επιθυμεί μπορεί να χρησιμοποιήσει το scratch ώστε να δημιουργήσει ένα μικρό παιχνίδι (και να θυμηθεί αυτά που είδαμε).
  • Για το scratch online μπορείτε να μπείτε στον ιστότοπο που ακολουθεί και τα παιδιά να δουν αρχικά το Εκπαιδευτικό Υλικό.

https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted

  • Για όποιον επιθυμεί να το εγκαταστήσει στον υπολογιστή:

https://scratch.mit.edu/download

  • Για ιδέες παιχνιδιών -κυρίως για τις τάξεις Ε’-Στ’ μπορείτε να δείτε στον ιστότοπο του Scratch αλλά και παρακάτω:

https://scratch.mit.edu/search/projects?q=salpk

Για ό,τι χρειαστεί στη διάθεσή σας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Με εκτίμηση

Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86)
Διδάκτορας(Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών
Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών

Καλή σχολική χρονιά

30 Αύγουστος 2019
learn-2001838_640

Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

Μαζί με τα παιδιά της Α’ τάξης θα ξεκινήσουμε και με όλα τα άλλα παιδιά θα συνεχίσουμε το ταξίδι μας στον κόσμο των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών.

Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο θα βρείτε υλικό για το Δημοτικό Σχολείο.

https://micro.photodentro.edu.gr/primary/

5oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Παιχνιδιού στο Scratch

10 Ιούνιος 2019

Το σχολείο μας συμμετείχε στον “5o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Παιχνιδιού στο Scratch” για το σχολικό έτος 2018 -19 με το έργο: “ Ερωτόκριτος ”. Ένα μεγάλο μπράβο στους συμμετέχοντες από όλα τα σχολεία και βέβαια από το δικό μας.



Λήψη αρχείου

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση