Καημένε καθηγητή!
Καημένε καθηγητή!
Why don’t you brush up your colour idioms by a quick look on this site?
http://www.myenglishteacher.eu/blog/colour-idioms-list-and-their-meanings/
Let me know if it was of any help!
Το σχολείο μας συμμετείχε στην ημερίδα που διοργανώθηκε από το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο με
αντιπρόσωπο τη μαθήτρια Δρυμώνα Μαρία (Β’Λυκείου) η οποία κατέθεσε τις προτάσεις του σχολείου μας για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.
Το σχολείο μας έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα διαχείρισης εκφοβιστικών πράξεων -και κυρίως διαδικτυακών- και για το λόγο αυτό μέσα από τις ερευνητικές εργασίες έχουμε καταλήξει σε κάποια σαφή συμπεράσματα που μπορούν επιγραμματικά να καταγραφούν ως καλές πρακτικές. Τις πρακτικές / προτάσεις μας παρουσίασε η Μαρία στην ημερίδα όπου συμμετείχαν 35 σχολεία από όλη την Ελλάδα.
Γιατί ασχολούμαστε με το φαινόμενο του cyber bullying ;
Το σύγχρονο αυτό φαινόμενο αφορά όλους όσους χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, έχει ταχύτητα διάδοσης , έχει διάρκεια γιατί κανένα μήνυμα δεν μπορεί να διαγραφεί, χρήζει άμεσης αντιμετώπιση γιατί τα περιστατικά μπορεί να έχουν άσχημη κατάληξη. Αλλά , ο πιο σημαντικός λόγος που οφείλουμε να ασχοληθούμε είναι το γεγονός ότι εισβάλει στον προσωπικό μας χώρο. Εκεί ,όπου μέχρι πρότινος ο καθένας μας ένιωθε απόλυτα ασφαλής και προστατευμένος .
Τρόποι αντιμετώπισης
Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας μπορούμε να προσφέρουμε ουσιαστική βοήθεια στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Το σημαντικότερο είναι η στάση μας ως παρατηρητές η οποία θα πρέπει να διακρίνεται από μηδενική ανοχή όταν πέσει στην αντίληψή μας , από την σαφή θέση αντίθεσης μας απέναντι σε τέτοια φαινόμενα αλλά και την ξεκάθαρη καταδίκη σε όσες συμπεριφορές το συντηρούν .
Σημαντικότατη είναι η ενεργή στάση των παρατηρητών και η έντονη αντίθεσή τους στις αρνητικές πρακτικές αλλά χωρίς βέβαια να ξεχνούμε το πόσο ζωτικής σημασίας είναι η στήριξη στο θύμα . Για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά χρειάζεται σωστή ενημέρωση μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος. Μόνο μαθητές που νιώθουν ασφαλείς μπορούν να αντιδράσουν και να προσφέρουν ουσιαστικά.
Αυτό που θεωρούμε εμείς ότι βοηθάει είναι η εξειδικευμένη ενημέρωση για καθηγητές, μαθητές και γονείς. Όσο πιο ενημερωμένοι είμαστε τόσο πιο έτοιμοι θα είμαστε και για την αντίδραση μας.
Ήδη από τα προηγούμενα τετράμηνα οι συμμαθητές σας δούλεψαν σε ερευνητικές εργασίες με συναφή θεματογραφία και αποτύπωσαν στις εργασίες που μου παρέδωσαν αλλά και στα power points που δημιούργησαν και παρουσίασαν στη λήξη κάθε ερευνητικής εργασίας συνοπτικά αλλά εξαιρετικά κατατοπιστικά στοιχεία στα οποία θα αναφερθούμε. Ενδεικτικά ασχολήθηκαν με:
τα αίτια που οδηγούν τα παιδιά σε εκδηλώσεις εκφοβισμού
τις επιπτώσεις που έχουν αυτά τα φαινόμενα στα άτομα που εκφοβίζονται
στα ψυχολογικά profiles των ατόμων που συμμετέχουν
(θύτης- θύμα- παρατηρητής)
τα κοινωνικά αίτια που πολλές φορές ευνοούν ή επιδεινώνουν τέτοιες αντιδράσεις
τα συμπτώματα που υποδηλώνουν την έκθεση των παιδιών σε εκφοβιστικές καταστάσεις
τις μορφές εκφοβισμού
τους λόγους που τα φαινόμενα έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με άλλες περιόδους
τους τρόπους πρόληψης που θα πρέπει να ακολουθήσουμε
τους τρόπους αντίδρασης που οφείλουμε να έχουμε
τις υποχρεώσεις που θα ήταν καλό να αναλάβουμε για την βελτίωση του σχολικού κλίματος
Με όλο αυτό το υλικό στη διάθεσή μας θα πρότεινα να πάμε λίγο παρακάτω την συμβολή μας στην επίλυση των περιστατικών bullying . Θα πρότεινα να βοηθήσουμε στην άμεση ευαισθητοποίηση όλων των συμμαθητών σας και στην διάδοση των καλών πρακτικών, με τρόπο δημιουργικό και «εύληπτο».
Θεωρώ ότι όλη αυτή η προσπάθειά μας θα έχει αποτέλεσμα αφενός στην συναισθηματική κυρίως κάλυψη των παιδιών που έχουν βρεθεί σε εκφοβιστική θέση ,αλλά αφετέρου θα ευαισθητοποιήσει πιο αποτελεσματικά όσους μέχρι τώρα δεν ήξεραν τι να κάνουν και επέλεγαν να μην αντιδρούν.
Θέλω να έχετε πάντα στο νου σας ότι έχουμε αποφασίσει και αποδείξει μέσα από τις εργασίες μας ότι τα φαινόμενα εκφοβισμού (ανεξαρτήτως της μορφής τους) δεν είναι αποδεκτά και δεν τα παρακολουθούμε με απάθεια .
Στατιστικά ίσως και το 50% των περιστατικών θα σταματούσε αν εμείς- οι παρατηρητές- παίρναμε θέση αντίθεσης απέναντί τους. Η μηδενική ανοχή μας είναι ένα πολύ δυνατό «όπλο»!! Επίσης, ο ρόλος μας είναι πολύ σημαντικός όχι μόνο όταν δεν επικροτούμε τα περιστατικά αλλά και εκφράζουμε δυνατά και ξεκάθαρα την αντίθεσή μας στα περιστατικά που πέφτουν στην αντίληψή μας. Σίγουρα δεν μας διασκεδάζουν αλλά μας ανησυχούν πολύ.
Επιπλέον οφείλουμε να στηρίξουμε τα «θύματα» . Δεν είναι ανάγκη να έχουμε ειδικές γνώσεις…. Μια ξεκάθαρη υποστηρικτική στάση, μια αγκαλιά και διάθεση να ακούσουμε, μια προσπάθεια να ζητήσουμε βοήθεια (όπου κρίνουμε απαραίτητο) ,μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν.
Δεν μας αφορά η στάση του θύτη!!! Η συμπεριφορές τέτοιου είδους είναι απαράδεκτες και δεν είναι δικό μας θέμα !!!!
Θέλουμε λοιπόν να μπορούμε να στηρίζουμε τους φίλους μας που δέχονται εκφοβιστικές πράξεις ή και μηνύματα και να ευαισθητοποίησουμε όσο το δυνατόν περισσότερους…….
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΌ?
Πρότασή μου είναι να αφήσουμε τον καλλιτέχνη που έχει ο καθένας μέσα του να εκφραστεί. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικά είδη καλλιτεχνικής έκφρασης (θέατρο: συγγραφή σεναρίων, δραματοποίηση , σύνθεση τραγουδιού ,σκίτσο , comics … κ.α) για να το πετύχουμε.
Ας βουτήξουμε λοιπόν τα χέρια μας…….. στα πολύχρωμα χρώματα και let’s paint the town red (=enjoy ourselves) !!!
Είμαι σίγουρη ότι με τη φαντασία σας και τη δημιουργικότητά σας μπορείτε να με εντυπωσιάσετε.. παρόλα αυτά σας στελνω τις σημειώσεις μας από την τάξη.
Τα φαινόμενα εκφοβισμού διακρίνονται από επανάληψη
Θύτης
Θύμα
Βοήθεια
Καλώς ήρθατε στην ομάδα μας!
Τη φετινή σχολική χρονιά στόχος μας θα είναι να μοιραστούμε με τους συμμαθητές μας κάποιες καλές πρακτικές πρόληψης αλλά και αντιμετώπισης των φαινομένων σχολικού εκφοβισμού.
Ήδη από πέρσι οι συμμαθητές σας δούλεψαν σε ερευνητικές εργασίες με συναφή θεματογραφία και αποτύπωσαν στις εργασίες που μου παρέδωσαν αλλά και στα power points που δημιούργησαν στη λήξη κάθε ερευνητικής εργασίας αρκετά συνοπτικά αλλά και κατατοπιστικά αρκετά από τα στοιχεία στα οποία θα αναφερθούμε. Ενδεικτικά ασχολήθηκαν με:
Πρόσφατα σχόλια