Είδαμε Βίντεο για να μάθουμε τί είναι ο Εκφοβισμός αλλά και ποιες μορφές μπορεί να πάρει (Σωματικός, Λεκτικός, Ηλεκτρονικός, ψυχολογικός κ.ά)
Διαβάσαμε το βιβλίο : ” Πες όχι στο πείραγμα” του Τζιλ Χάσον, το συζητήσαμε ,είπαμε τί είναι η βία, πως νιώθει αυτός που του κάνουν εκφοβισμό, τι μπορούμε να κάνουμε αν κάποιος μας ενοχλεί και μας πειράζει..
φτιάξαμε ομαδική αφίσα
Είδαμε το παραμύθι: ” Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε” και είπαμε τι επιτρέπεται να κάνουμε με τα χέρια μας αλλά και τι απαγορεύεται
Ζωγραφίσαμε τα δικά μας πολύχρωμα ευγενικά χεράκια
Καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση του φαινομένου παίζει όμως και η οικογένεια. Οι γονείς είναι υπεύθυνοι να μαθαίνουν στα παιδιά τους τη διαφορετικότητα, την ισότητα και το σεβασμό προς όλους. Όλοι είμαστε ίσοι, αλλά όχι ίδιοι. Στο σχολείο τα παιδιά είναι όλα μια ομάδα και φίλοι μεταξύ τους.
Μάθαμε για τον Μύθο της αμυγδαλιάς και είδαμε σχετικό βίντεο.
Μύθος
Ήταν κάποτε στη Θράκη, μια πανέμορφη πριγκίπισσα, η Φυλλίς, η οποία ερωτεύτηκε το γιο του Θησέα, τον Δημοφώντα. Οι δύο νέοι γνωρίστηκαν όταν το καράβι του νεαρού Αθηναίου Δημοφώντα επέστρεφε από την Τροία.
Παντρεύτηκαν αλλά μετά από λίγο καιρό ο νεαρός Αθηναίος νοστάλγησε την πατρίδα του και η ερωτευμένη πριγκίπισσα μη αντέχοντας να τον βλέπει στεναχωρημένο ,τον άφησε να γυρίσει πίσω και αν την αγαπούσε πραγματικά θα ξαναγύριζε και τότε θα ήταν πραγματικά και ειλικρινά δικός της.
Έτσι κι έγινε, και η ερωτευμένη Φυλλίς έμεινε μόνη να περιμένει τον εκλεκτό της για χρόνια ώσπου μαράζωσε και πέθανε από τη θλίψη της. Όμως οι θεοί που ήξεραν την ιστορία της την μεταμόρφωσαν σε δέντρο για να μπορεί να περιμένει για περισσότερα χρόνια τον αγαπημένο της. Έτσι η ερωτευμένη γυναίκα δεν πέθανε αλλά έγινε το δέντρο, που έμελλε να γίνει σύμβολο της ελπίδας : η Αμυγδαλιά.
Έλεγαν λοιπόν ότι μετά από χρόνια και όταν ο Δημοφώντας επέστρεψε στη Θράκη , βρήκε την αγαπημένη του και πιστή γυναίκα , όχι περιστοιχισμένη από μνηστήρες , αλλά ένα ξερό δέντρο δίχως φύλλα στη μέση του παγωμένου τοπίου. Απελπισμένος και γεμάτος τύψεις αγκάλιασε τον κορμό της και τότε εκείνη πλημμύρισε ανθούς στη μέση του χειμώνα νικώντας το θάνατο.
Μια άλλη εκδοχή του μύθου για την αμυγδαλιά αναφέρει ότι η Φυλλίς έμεινε πίσω περιμένοντας τον , στον τόπο της τελετής του γάμου της. Τα χρόνια περνούσαν και ο Δημοφώντας δεν επέστρεφε. Απελπισμένη η βασιλοπούλα που τον έχασε για πάντα πήγε και κρεμάστηκε σ ‘ένα δέντρο. Το δέντρο κράτησε την ψυχή της κι από τότε δεν ξανάβγαλε φύλλα , ούτε άνθισε.
Κάποτε με τα χιόνια του Γενάρη γύρισε ο γιος του Θησέα. Σαν έμαθε τον τραγικό χαμό της αγαπημένης του πήγε, αγκάλιασε το δέντρο και αυτό άρχισε να βγάζει τρυφερά φύλλα και άνθη. Η ψυχή της βασιλοπούλας ένιωσε χαρά με το γυρισμό του Δημοφώντα μα δεν ξαναπήρε την ανθρώπινη μορφή της. Έμεινε δέντρο και κάθε χρόνο το Γενάρη, στολίζεται με κάτασπρα λουλούδια.
Έτσι η αμυγδαλιά, έγινε σύμβολο της ελπίδας, δείχνοντας ότι η αγάπη δεν μπορεί να νικηθεί από το θάνατο.
Η αμυγδαλιά αποτέλεσε πηγή έμπνευσης στην τέχνη, πολλοί ζωγράφοι θαύμαζαν την ομορφιά της και θέλησαν να την αποτυπώσουν με πινέλα και χρώματα στον καμβά τους! Παρατηρήσαμε πίνακες μεγάλων ζωγράφων με θέμα την Αμυγδαλιά
Vincent Van Gogh
Antonio Mancini
Theo van Rysselberghe
Κάναμε ομαδική κατασκευή και ζωγραφίσαμε όπως οι μεγάλοι αυτοί ζωγράφοι.
Είπα το Αίνιγμα της αμυγδαλιάς και το ζωγραφίσαμε.
και κάναμε διάφορες κατασκευές με ποικίλες τεχνικές.
Δράση Ευαισθητοποίησης από το χαμόγελο του παιδιού κατά της ενδοσχολικής βίας με το σύνθημα: «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ»
Στο πλαίσιο των δράσεων κοινωνικής ευαισθητοποίησης το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην δράση του Χαμόγελου του παιδιού κατά της ενδοσχολικής βίας με το σύνθημα “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”.
Μέσα από συζήτηση, αφήγηση παραμυθιού και ομαδική κατασκευή, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα, να κατανοήσουν τη σημασία της επικοινωνίας και να ενδυναμωθούν στο να ζητούν βοήθεια όταν κάτι τα απασχολεί ή τα δυσκολεύει.
Η δράση «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» ενθαρρύνει τα παιδιά να σπάσουν τη σιωπή τους, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να ζητήσουν βοήθεια όταν βιώνουν ή παρατηρούν περιστατικά βίας στο σχολικό περιβάλλον. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συζητήσεις και δημιουργικές παρεμβάσεις, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία του σεβασμού, της αποδοχής και της αλληλεγγύης.
Η ομαδική κατασκευή κατά της ενδοσχολικής βίας αποτέλεσε έναν δημιουργικό τρόπο ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν, με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία τους, ότι κανένα παιδί δεν είναι μόνο του και ότι υπάρχουν ενήλικες που είναι πάντα διαθέσιμοι να τα ακούσουν και να τα βοηθήσουν.
Η δράση αυτή ενίσχυσε τη συνεργασία, την ενσυναίσθηση και το αίσθημα ασφάλειας μέσα στη σχολική κοινότητα, μεταφέροντας ένα δυνατό και αισιόδοξο μήνυμα: Η φωνή κάθε παιδιού έχει αξία. ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ.
Ως σχολική κοινότητα, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, όπου κάθε παιδί νιώθει αποδεκτό και προστατευμένο. Γιατί η σιωπή δεν είναι λύση. Μιλάμε. Ακούμε. Στηρίζουμε.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τη συμμετοχή τους και το δυναμικό μήνυμα που έστειλαν: Η βία δεν έχει θέση στο σχολείο μας!
Η Αφίσα που δημιουργήσαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας!
Και εδώ μπορείτε να δείτε την ανάρτηση της δραστηριότητας μας στην σελίδα του “Χαμόγελου του Παιδιού“.
Η θεματική ενότητα «Απόκριες» προσφέρει πολλές ευκαιρίες για μάθηση μέσα από το παιχνίδι, τη δημιουργία και τη συνεργασία.
🎯 Στόχοι
🌟 Γνωστικοί Στόχοι
Να γνωρίσουν τα παιδιά το έθιμο των Αποκριών.
Να κατανοήσουν την έννοια της μεταμφίεσης.
Να έρθουν σε επαφή με παραδοσιακά έθιμα (π.χ. το καρναβάλι της Πάτρα).
Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους (μάσκα, στολή, γαϊτανάκι, καρναβάλι).
🗣 Γλωσσικοί Στόχοι
Να περιγράφουν τη στολή τους.
Να αφηγούνται εμπειρίες από αποκριάτικες γιορτές.
Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και δραματοποιήσεις.
Μαθηματικοί στόχοι:
Σειροθέτηση εικόνων
χρωματισμός σύμφωνα με τους αριθμούς
καταμέτρηση αντικειμένων και αντιστοίχιση με τον σωστό αριθμό
🎨Καλλιτεχνικοί Στόχοι
Έκφραση μέσω ζωγραφικής και κατασκευών.
Συμμετοχή σε χορό και μουσικοκινητικές δραστηριότητες.
Ανάπτυξη δημιουργικότητας.
🤝 Κοινωνικοσυναισθηματικοί Στόχοι
Συνεργασία σε ομαδικές δραστηριότητες.
Σεβασμός στη διαφορετικότητα.
Ενίσχυση αυτοπεποίθησης μέσα από τη μεταμφίεση και την υπόδηση ρόλων.
🎨 Ενδεικτικές Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στην τάξη μας.
Συζητήσαμε για το τί είναι οι Απόκριες, μάθαμε για τα έθιμα της Αποκριάς και περιγράψαμε τις στολές μας.
Είδαμε το παραμύθι ο Αρλεκίνος
Σειροθετήσαμε τις εικόνες που περιγράφουν το παραμύθι και φτιάξαμε τον Αρλεκίνο από πλαστελίνη
Κάναμε κολλάζ τον Αρλεκίνο και φτιάξαμε καπέλα.
Κάναμε διάφορες εργασίες: χρωματίσαμε κλόουν βάσει των αριθμών και τους διακοσμήσαμε με σερπαντίνες, αλλά και χρωματίσαμε τα σχήματα σύμφωνα με τα χρώματα που έπρεπε.
Παίξαμε και παιχνίδι τύπου τυφλόφυγας, στο οποίο με κλειστά τα μάτια έπρεπε να τοποθετήσουμε την μύτη του κλόουν.
Χρωματίσαμε τα κομμάτια του παζλ με τον κλόουν και τα κόψαμε και φτιάξαμε κλόουν σε ξυλάκι
Φτιάξαμε και καπελάκια Ινδιάνου
Παίξαμε παιχνίδια: Ταϊσαμε τον κλόουν και παίξαμε με το Γαϊτανάκι.
Μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα και την Σαρακοστή και φτιάξαμε τους χαρταετούς μας.
Ο χειμώνας στο νηπιαγωγείο είναι μια από τις ομορφότερες εποχές και μια από τις πιο πλούσιες θεματικές ενότητες, γεμάτη παραμύθια, πειράματα, κατασκευές και παιχνίδια. Παρατήρησαν τις αλλαγές στην φύση γύρω τους, γνώρισαν γενικά χαρακτηριστικά του χειμώνα, τα ρούχα που φοράμε αυτήν την εποχή, έμαθαν για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, καθώς και για τα ζώα που ζουν στους πάγους, αλλά και για τα καιρικά φαινόμενα που πραγματοποιούνται κατά την περίοδο του χειμώνα.
Μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στην τάξη μας:
Είδαμε από το Youtube το βίντεο : ” Μαθαίνω για τον Χειμώνα – Εκπαιδευτικό video picou picou”, μέσα από το οποίο μάθαμε για την όμορφη εποχή του χειμώνα και γνωρίσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά του.
Ανάγνωση παραμυθιού ” Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”
Σε ομαδική κατασκευή φτιάξαμε το εξώφυλλο του παραμυθιού.
Φτιάξαμε χιονάνθρωπους
Βρήκαμε τα γράμματα της λέξης Χιονάνθρωπος και τα κυκλώσαμε αλλά και ενώσαμε τους χιονάνθρωπους με βάσει το σχήμα τους.
Παίξαμε κουίζ από το Wordwall με ερωτήσεις κατανόησης για το παραμύθι ” ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”
Μαθηματικά με τους χιονάνθρωπους: βάζουμε τόσα κουμπιά (πον πον ) στον χιονάνθρωπο όσα μας λέει ο αριθμός στο καπέλο του.
Είδαμε το Ουκρανικό παραμύθι “το γάντι’, το συζητήσαμε , κάναμε διάφορες δραστηριότητες σειροθέτησης με την σειρά που μπαίνει το κάθε ζωάκι στο γάντι, αλλά και ομαδική κατασκευή.
Μάθαμε για τον Μύθο της Αλκυόνας.
Γνωρίσαμε τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, κάναμε εργασίες και βιβλιαράκι.
Αλλά και τα ζώα των πάγων με αφορμή το παραμύθι ” Ο μεγάλος Χνουδωτός”
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στην τάξη μας κατά την διάρκεια του συγκεκριμένου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων:
Συζητήσαμε στην παρεούλα και είπαμε ποια καιρικά φαινόμενα γνωρίζουν τα παιδιά και δημιουργήσαμε ένα ιστόγραμμα με το τί θα ήθελαν να μάθουν.
Φτιάξαμε πίνακα αναφοράς με τα καιρικά φαινόμενα και σε ατομικό φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας καιρό και τί μας αρέσει να κάνουμε όταν τον έχει.
Σε πίνακα διπλής εισόδου καταγράψαμε τον αγαπημένο μας καιρό, καταμετρήσαμε και κάναμε συγκρίσεις.
Φτιάξαμε και ατομική κατασκευή τον τροχό του καιρού, όπου χρωματίσαμε τα καιρικά φαινόμενα και αντιστοιχήσαμε τις λέξεις με το καιρικό φαινόμενο συμβουλευόμενοι τον σχετικό πίνακα αναφοράς που δημιουργήσαμε.
Διαβάσαμε τον Μύθο της Ίριδας. Η Ίριδα στην ελληνική μυθολογία ήταν η θεά του ουράνιου τόξου, κόρη του Θαύμαντα και της Ωκεανίδας Ηλέκτρας, και λειτουργούσε ως αγγελιοφόρος των θεών (κυρίως της Ήρας) προς τους ανθρώπους. Προσωποποιούσε τη σύνδεση ουρανού και γης, ταξιδεύοντας με ταχύτητα ανέμου μέσω του επτάχρωμου τόξου. Ζωγραφίσαμε τον μύθο και φτιάξαμε σβούρες με το ουράνιο τόξο πάνω σε CD με καπάκι από μαρκαδόρο.
Είδαμε τον μύθο του Αισώπου ” Ο Βοριάς και ο Ήλιος” , τον δραματοποιήσαμε , συζητήσαμε για τον αέρα και τον ήλιο και πως ντυνόμαστε όταν έχει αυτά τα καιρικά φαινόμενα.
Ζωγραφίσαμε τον μύθο, βάλαμε τις λέξεις στην σωστή σειρά για να σχηματίσουμε τον τίτλο του μύθου και φτιάξαμε ένα αυτοσχέδιο ανεμόμετρο για να μας δείχνει προς τα που φυσάει.
Ζωγραφίσαμε καιρικά φαινόμενα και κάναμε προγραφικές ασκήσεις σχετικές με τα καιρικά φαινόμενα.
Γίναμε μετεωρολόγοι για μια μέρα και καταγράψαμε τον καιρό της αυριανής μέρας, ζωγραφίσαμε τα ρούχα που θα φορέσουμε αναλόγως τον καιρό και σημειώσαμε την πιθανή θερμοκρασία.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ : «ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΖΩΑ – ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ»
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:” Φροντίζω το Περιβάλλον”
Υποενότητα: Οικολογική συνείδηση, Φιλοζωϊα, Δικαιώματα, Ζω με Ενσυναίσθηση
ΣΤΟΧΟΙ: Τα παιδιά να:
Αναπτύξουν ενσυναίσθηση και σεβασμό προς τα ζώα
Κατανοήσουν τι σημαίνει αδέσποτο ζώο
Μάθουν πώς μπορούν να βοηθήσουν με ασφάλεια
Καλλιεργήσουν συνεργασία, υπευθυνότητα και κοινωνικές δεξιότητες
🔹 ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
🌍 Κοινωνικές & Πολιτειακές
❤️ Συναισθηματικές
🗣️ Επικοινωνίας
🎨 Δημιουργικότητας
🤝 Συνεργασίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ
Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών για το τί είναι τα Αδέσποτα ζώα. Συζητήσαμε για το πώς μπορεί να νιώθει ένα ζωάκι μόνο του.
Είδαμε στο Youtube το παραμύθι ” Τα αδεσποτάκια”
Μιλήσαμε για τις ανάγκες και τα Δικαιώματα των ζώων, Δημιουργήσαμε εικόνα με λέξεις που είπαν τα παιδιά σχετικές με τις ανάγκες των ζώων, με την τεχνική WordArt , Κάναμε και σχετική εργασία.
Φτιάξαμε πινακίδες στις οποίες ζωγραφίσαμε τι χρειάζονται τα ζώα και σε ένα πιατάκι βάλαμε φαγητό και το αφήσαμε στην αυλή του σχολείου για τα αδέσποτα ζώα που μας επισκέπτονται (oι δραστηριότητες αυτές υλοποιήθηκαν στα πλαίσια των δράσεων του ενεργού πολίτη για την ευαισθητοποίηση των παιδιών ως προς την φροντίδα των αδέσποτων ζώων ).
Μιλήσαμε για την σωστή και την λανθασμένη συμπεριφορά απέναντι στα ζώα και παρακολουθήσαμε σχετικές εικόνες. Κάναμε και σχετικό φύλλο εργασίας.
Κάναμε κατασκευή για τα αδέσποτα ζώα με μήνυμα ευαισθητοποίησης.
Στο τέλος του εργαστηρίου δεξιοτήτων πήραμε και το βραβείο Φιλοζωϊας και ευαισθητοποίησης για την προστασία και τον σεβασμό των ζώων.
Πλησιάζει η ομορφότερη γιορτή του χρόνου που λατρεύουν μικροί και μεγάλοι. Έρχονται τα Χριστούγεννα και το νηπιαγωγείο μας αρχίζει να γεμίζει με γιορτινή ατμόσφαιρα, χριστουγεννιάτικα τραγούδια και μελωδίες και φυσικά κατασκευές και χρυσόσκονες…
Στολίσαμε το Δεντράκι μας
Μάθαμε για την Γέννηση του Χριστού
Είδαμε βίντεο με την ιστορία των Χριστουγέννων
Φτιάξαμε την ιστορία της Γέννησης
Αστεράκια.
Μπότες
Δεντράκια σε ρολά από χαρτί υγείας.
Χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές
Η Πρόσκληση μας για την γιορτούλα μας
Γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη
Πήγαμε εκδρομή στο Ράντζο του Κιλκίς, ξεναγηθήκαμε στους χώρους, είδαμε τα άλογα, κάναμε βόλτα με την άμαξα, παίξαμε διάφορα παιχνίδια και κάναμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές και δραστηριότητες, μας επισκέφτηκε και ο Άγιος Βασίλης
Κάναμε κολλάζ τα ΞΩΤΙΚΟ ΑΡΧΙΚΑ μας ( Ιδέα της συναδέλφου Αριάδνης Ευαγγελοπούλου)
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.