Η ομάδα «Ταπερίστας» του 10ου ΓΕΛ Ηρακλείου σε εκπ/κό πρόγραμμα στο ΚΠΕ Ελασσόνας.

Οι μαθητές του 10ου ΓΕΛ Ηρακλείου, που συμμετέχουν στο εθνικό δίκτυο  “Tαπερίστας”, είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα εκπ/κό πρόγραμμα για τα αρωματικά και θεραπευτικά βότανα, που υλοποιήθηκε στο Κέντρο Περ/κής Εκπ/σης Ελασσόνας στις 2-5-2025, στο πλαίσιο της τριήμερης εκπ/κής εκδρομής στη Θεσσαλία.

WhatsApp Image 2025 05 05 at 21.34.00 4

Συγκεκριμένα 26 μαθητές της Β’  Λυκείου και 3 εκπ/κοί που συντονίζουν το εν λόγω εκπ/κό πρόγραμμα, επισκέφτηκαν την Ελασσόνα, παρακολούθησαν μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση για τις θεραπευτικές ιδιότητες των αρωματικών βοτάνων και στη συνέχεια περιηγήθηκαν στην πόλη της Ελασσόνας, όπου ξεναγήθηκαν από τους υπεύθυνους του ΚΠΕ, κα. Γκαμπέτα και  κ. Γκανάτσιο, στο παλιό γεφύρι και το άλσος της πόλης, καθώς και στον  Ελασσονίτη ποταμό, ενώ γεύτηκαν παραδοσιακά τοπικά εδέσματα, που τα συσχέτισαν με την αξιοποίηση των βοτάνων της περιοχής  στην τοπική κουζίνα (π.χ. γλυκάνισο στο τσίπουρο).

WhatsApp Image 2025 05 05 at 21.34.00 5

 

Κατά τη διάρκεια της τριήμερης εκδρομής οι μαθητές επισκέφτηκαν επίσης τον Βόλο, τα χωριά του Πηλίου, την Καρδίτσα, τα Μετέωρα, τη λίμνη Πλαστήρα και τα Τρίκαλα, ενώ κατά την επιστροφή τους στον Πειραιά, έκαναν μια βόλτα στην Πλάκα και το Μοναστηράκι. Τέλος, ξεναγήθηκαν στο Μουσείο του Οδυσσέα Ελύτη στην Πλάκα, όπου είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά πολλά χειρόγραφα  του ποιητή, προσωπικά αντικείμενα, το γραφείο του και το βραβείο Νόμπελ, με το οποίο τιμήθηκε το 1979.

 

WhatsApp Image 2025 05 05 at 21.34.01 WhatsApp Image 2025 05 05 at 21.34.00 3 WhatsApp Image 2025 05 05 at 21.34.00 2 WhatsApp Image 2025 05 05 at 21.34.00 1 WhatsApp Image 2025 05 05 at 21.34.00

Κατηγορίες: Άρθρα 2024 - 2025 | Γράψτε σχόλιο

1ο ΕΠΑΛ Αλιβερίου – Οι Ταπερίστας του Α2

Το 1ο ΕΠΑΛ Αλιβερίου έλαβε μέρος στο πρόγραμμα ταπερίστας με την συμμετοχή του τμήματος Α2



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Άρθρα 2024 - 2025 | Γράψτε σχόλιο

Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης – Πρώτη φορά Ταπερίστας, για πάντα Ταπερίστας!

Το σχολείο μας συμμετείχε για πρώτη φορά αυτή τη σχολική χρονιά, 2024-2025, στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης ‘’Ταπερίστας 2025’’ που συντόνισε το Κ.Ε.ΠΕ.Α Αρναίας.

Μέσα από το υλικό αλλά και τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατανόησαν τη σημασία ενός υγιεινού γεύματος στο σχολείο, όπως είναι το δεκατιανό, και ασχολήθηκαν με τον τρόπο μεταφοράς του έτσι ώστε  να εξασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος. Έτσι, δόθηκε βαρύτητα στο κλασικό tupper και τη χρησιμότητά του. Επιπλέον, μέσα από τις δραστηριότητες, έγινε μία προσπάθεια να δοθεί μία πολυπολιτισμική και διαπολιτισμική διάσταση στο θέμα του σχολικού φαγητού καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας προέρχονται από διάφορες χώρες.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μία μαθήτρια από το τμήμα Α1, δύο μαθητές από το τμήμα Α2 και μία μαθήτρια από το τμήμα Β1, οι οποίοι και οι οποίες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Δάμτση Ευθυμίας(ΠΕ06-Αγγλικής), Λεβέντη Αναστασίας(ΠΕ02-Φιλόλογος) και Νικολαΐδη Γεωργίου (ΠΕ86-Πληροφορικής-Διευθυντής του σχολείου)πραγματοποίησαν τις παρακάτω δράσεις κατά τη διάρκεια των τριών φάσεων:

Α΄ Φάση: Διερευνητική

Νοέμβριος και Δεκέμβριος

  • Φαγητο-ιδεοθύελλα(Foodstorming)

Η ομάδα Ταπερίστας μέσα από την τεχνική της ιδεοθύελλας κατέγραψε τις δικές της καθώς και άλλων μαθητών και μαθητριών διατροφικές συνήθειες στο σχολείο με συμβατικό αλλά και καλλιτεχνικό τρόπο. Η καταγραφή αφορούσε τόσο στα προϊόντα που οι μαθητές και οι μαθήτριες καταναλώνουν κατά τη διάρκεια των ωρών παραμονής τους στο σχολείο όσο και κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στα σχολεία των χωρών προέλευσής τους πριν την έλευσή τους στη χώρα μας και στο σχολείο μας.

eikona Viber 2025 03 28 13 24 57 809 EDIT 2

  • Ημερολόγιο Καθημερινών Διατροφικών Συνηθειών(Daily Food Habits Diary)

Μέσα από τους πίνακες που υπήρχαν στο υλικό που μας παρείχε το Σχολικό Δίκτυο Δράσης η ομάδα κατέγραψε για μία εβδομάδα τις καθημερινές διατροφικές της συνήθειες στο σχολείο σχετικά με την προμήθεια γεύματος, το σκεύος και τη συσκευασία μεταφοράς γεύματος, το είδος τροφής και το είδος ροφήματος. Μετά την καταγραφή ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή σχολίων ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Παράλληλα, έγινε ενημέρωση και άλλων μαθητών και μαθητριών για τις συνήθειες της ομάδας όπως αυτές καταγράφηκαν στους πίνακες αλλά και σύγκριση των δεδομένων.

DSC08974 1

  • Ευτυχισμένη Νέα Διατροφική Χρονιά (Happy New Food Year)

Κατά τη διάρκεια της Χριστουγεννιάτικης γιορτής, και λίγο πριν την έλευση του 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες έφεραν στο σχολείο φαγητά και ροφήματα από τις χώρες καταγωγής τους. Η ομάδα Ταπερίστας ήταν δυναμικά παρούσα καθώς πρότεινε τα δικά της εδέσματα. Η ανταλλαγή διατροφικών εμπειριών ήταν μία από τις πιο ευχάριστες στιγμές της δράσης.

Β΄ Φάση: Εφαρμογής

Ιανουάριος και Φεβρουάριος

  • Δείξε μου το φαγητό σου να σου πω τη χώρα σου (Show me your food to tell you your country)

Η ομάδα Ταπερίστας εντόπισε στο διαδίκτυο, ζωγράφισε και έγραψε κάποια υγιεινά φαγητά από τις χώρες καταγωγής των μελών της που μπορούν να καταναλωθούν στο σχολείο και μπορούν να μεταφερθούν σε ειδικό σκεύος ή tupper. Σε κάποιες περιπτώσεις, μέλη της ομάδας κατανάλωσαν τα συγκεκριμένα φαγητά . Με τη βοήθεια της ομάδας των εκπαιδευτικών, η ομάδα Ταπερίστας έπαιξε ένα memory game με τα συγκεκριμένα φαγητά και τη χώρα από την οποία προέρχονται. Πολύ σημαντική ήταν η συνεργασία της κυρίας Φόλιου, κηδεμόνος ενός από τα μέλη της ομάδας Ταπερίστας, στην προώθηση των προτεινομένων εδεσμάτων ενός από τα μέλη της ομάδας Ταπερίστας.

DSC08945 1

  • Μαθαίνω για το φαγητό στην Ελλάδα του παρελθόντος (Greek Past Food Learners)

Τα μέλη της ομάδας Ταπερίστας μελέτησαν στα ελληνικά αλλά και μεταφρασμένο σε άλλες γλώσσες του σχολείου καθώς και στις μητρικές τους γλώσσες ένα άρθρο για τη διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο αλλά και για τις επιρροές που δέχθηκε η Ελλάδα από την έλευση προσφύγων ελληνικής καταγωγής. Το κείμενο μετατράπηκε σε εικόνες και χρησίμευσε ως άσκηση γλωσσικού γραμματισμού καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποίησαν την εφαρμογή Im a puzzle https://im-a-puzzle.com/ για να μάθουν παίζοντας ή να παίξουν μαθαίνοντας.

DIATROFIKES SYNHTHEIES page 0001 1 DIATROFIKES SYNHTHEIES page 0002 1 DIATROFIKES SYNHTHEIES page 0003 1 DIATROFIKES SYNHTHEIES page 0004 1

  • Ψάχνω φαγητό μέσα από την τέχνη(Searching for Food through Art)

Η ομάδα ερεύνησε πίνακες ζωγραφικής που απεικόνιζαν είδη διατροφής, τρόπους μαγειρικής και σκεύη φύλαξης και μεταφοράς φαγητού. Οι εκπαιδευτικοί της δράσης και η ομάδα Ταπερίστας διάλεξαν έναν πίνακα του Giuseppe Arcimboldo με τίτλο Vertumnus. Μέσα από τον συγκεκριμένο πίνακα οι μαθητές και οι μαθήτριες της ομάδας Ταπερίστας εξασκήθηκαν στην παρατηρητικότητα  και στην προφορική διαγλωσσική καταγραφή λεξιλογίου. Επιπλέον, η ομάδα χρησιμοποίησε την εφαρμογή Im a puzzle για λόγους διασκέδασης αυτή τη φορά.

praga ti na do pinakothiki kastro pragas 1

Inv.nr: 11615

https://im-a-puzzle.com/

Γ΄ Φάση: Διάχυσης

Μάρτιος και Απρίλιος

  • Νέο Ημερολόγιο Διατροφικών Συνηθειών(New Daily Food Habits Diary)

Η ομάδα Ταπερίστας επανήλθε στην καταγραφή των καθημερινών διατροφικών της συνηθειών στο σχολείο σχετικά με την προμήθεια γεύματος, το σκεύος και τη συσκευασία μεταφοράς γεύματος, το είδος τροφής και το είδος ροφήματος. Και αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκαν οι ίδιοι πίνακες με εκείνους της Α΄ Φάσης(Διερευνητικής). Κατά την ερμηνεία των δεδομένων προέκυψε η ανάγκη για μεταφορά του γεύματος σε tupper καθώς κατά την πρώτη φάση διαπιστώθηκε ότι δεν είχε όλη η ομάδα τις ίδιες συνήθειες μεταφοράς φαγητού στο σχολείο. Επιπλέον, η ομάδα Ταπερίστας μοιράστηκε τα δεδομένα της νέας έρευνας με αρκετούς συμμαθητές και αρκετές συμμαθήτριες.

DSC08977 1

  • Δράση ‘’Ημέρα Δεκατιανού’’.

Η ομάδα Ταπερίστας συμμετείχε στη διαδικτυακή δράση που προτάθηκε από το Σχολικό Δίκτυο Δράσης και το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Αρναίας με τίτλο ‘’Ημέρα Δεκατιανού’’ στις 19 Μαρτίου 2025. Μετά από αρκετή προετοιμασία η ομάδα αποφασίσε να παρουσιάσει το Bolani, ένα φαγητό από το Αφγανιστάν ιδανικό για δεκατιανό και για μεταφορά σε tupper. Πολύ σημαντική ήταν η συνεισφορά των εκπαιδευτικών της δομής φιλοξενίας Άνω Πόλης κυρίας Χαβρανλή και κυρίου Μάσσια καθώς και της ομάδας μαγειρικής της ίδιας δομής στην καθοδήγηση και προετοιμασία αυτής της δράσης. Ήταν μία ακόμα σημαντική στιγμή για την ομάδα Ταπερίστας καθώς τα μέλη της είχαν την ευκαιρία να δουν τις παρουσιάσεις και άλλων σχολείων και να νιώσουν πραγματικά μέλη μίας ευρύτερης σχολικής κοινότητας.

  • Προτείνω μία υγιεινή συνήθεια διατροφική…και σχολική (Suggesting a healthy school food habit)

Η τελευταία δράση της ομάδας Ταπερίστας ήταν μία πρόταση υγιεινής διατροφικής συνήθειας στο σχολείο που αφορούσε στο φαγητό που μπορεί να καταναλώσει ένας μαθητής/μία μαθήτρια στο σχολείο, τη μεταφορά του από το σπίτι του/της στο σχολείο και κανόνες ανακύκλωσης. Η δράση θα ολοκληρωθεί πλήρως με την πρόσθεση και άλλων αφισών από άλλα μέλη της ομάδας και με την ανάρτηση των χειροποίητων αφισών σε εμφανές μέρος του σχολείου καθώς και η πιθανή μετατροπή τους σε φυλλάδιο που θα διανεμηθεί στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου.

20250503124335524 page 00011

 

Εκτός από τα παραπάνω, η ομάδα Ταπερίστας ενημερώθηκε για το υλικό των σεμιναρίων για μαθητές και μαθήτριες. Τα σεμινάρια είχαν γίνει στις αρχές Φεβρουαρίου.

Αξίζει να σημειωθεί η διδακτική επίσκεψη στην αγορά ΜΟΔΙΑΝΟ της Θεσσαλονίκης που διοργάνωσε ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου στο πλαίσιο σχολικού περιπάτου. Όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες του σχολείου συμπλήρωσαν τις γνώσεις τους για την υγιεινή διατροφή και είχαν την εμπειρία μίας βιωματικής δράσης.

eikona Viber 2025 03 06 16 49 10 437 1

eikona Viber 2025 03 06 16 09 48 027 1

eikona Viber 2025 03 06 14 16 35 902 1

Μπορείτε να δείτε το σύνολο της δράσης ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο.

http://linoit.com/users/efidamtsi/canvases/%CE%A4%CE%B1%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%82%20%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%93%CE%95.%CE%9B.%20

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες της ομάδας Ταπερίστας για τη συμμετοχή τους σε αυτήν την  πολύ ενδιαφέρουσα δράση.

Ευχαριστούμε θερμά το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Αρναίας για την υποστήριξη που μας παρείχε στη διενέργεια και ολοκλήρωση αυτής της πολύ αξιόλογης δράσης και για την αποδοχή του σχολείου μας στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης Ταπερίστας 2025.

Κατηγορίες: Άρθρα 2024 - 2025 | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

2ο Πρότυπο Γυμνασιο Αθήνας – Οι ταπερίστας του Α6

ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ 2025

Μαθητές και Μαθήτριες του τμήματος Α6

Νοέμβριος 2024/Δραστηριότητα 1η: Απάντηση σε ερωτηματολόγια σχετικά με τις συνήθειες που αφορούν το δεκατιανό μας. Συγκεκριμένα, από πού το προμηθευόμαστε, πώς το μεταφέρουμε, ποιο είδος τροφής προτιμούμε, ποιο είδος ροφήματος προτιμούμε και εάν χρησιμοποιούμε το δικό μας παγούρι ή πλαστικό μπουκαλάκι

Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων αποτυπώνονται στις ‘πίτες’…

Φεβρουάριος 2025/Δραστηριότητα2η: Μελέτη του ‘πρωινού’ στην αρχαιότητα και σύγκριση με τη σύγχρονη εποχή Αυγά, λάδι, ελιές, πίτες με μέλι, γάλα, τυρί , σύκα, σταφύλια βρίσκουμε στο τραπέζι του πρωινού τότε & τώρα… Ας το απολαύσουμε!

Τα ευρήματα της μελέτης αποτυπώνονται στα ταμπλό που δημιουργήσαμε, τις ζωγραφιές και τα κρυπτόλεξα με εδέσματα πρωινού στα αρχαία & στα νέα ελληνικά

Μάιος 2025/Δραστηριότητα 3η: Δημιουργούμε τη δική μας διατροφική πυραμίδα [Λόγω απρόβλεπτων παραγόντων ετεροχρονίστηκε η προβλεπόμενη για τον Μάρτιο] Συνάντηση με μία διατροφολόγο ειδικευμένη στον παιδικό διαβήτη, με την οποία συζητάμε τις προτάσεις μας για το ‘αγαπημένο’ μας δεκατιανό (το οποίο έχουμε φτιάξει και φέρει από το σπίτι), συνθέτουμε τις απόψεις και φτιάχνουμε τη δική μας διατροφική πυραμίδα-‘αντίσταση’ στην παιδική παχυσαρκία, ένα κοινωνικό σύγχρονο πρόβλημα…

1

2

3

4

5

6

 

Κατηγορίες: Άρθρα 2024 - 2025 | Γράψτε σχόλιο

Ζωγραφίζω το Δεκατιανό με Κουλούρι Θεσσαλονίκης κι άλλα από το 1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας !!

Στην Γ’ φάση οι δράσεις μας θα φιλοξενηθούν στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Προσκαλείστε να την επισκεφθείτε.

Προς το παρόν απολαμβάνετε ζωγραφιές δεκατιανών με μπανάνα, γιαούρτι, φρέσκο χυμό πορτοκάλι, λαχανικά, γάλα, μπάρες δημητριακών, μέλι, μήλα, ξηρούς καρπούς, σάντουιτς σπιτικό με μαρούλι και ντομάτα, φυσικά νερό, τυρί, χυμούς φρούτων.

deka 7 d4 d1 d3d2

Κατηγορίες: Άρθρα 2024 - 2025 | Γράψτε σχόλιο

Ποικιλία από Πυραμίδες Μεσογειακής Διατροφής από το 1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας.

Στην φάση της Διάχυσης μία υπέροχη ποικιλία από Πυραμίδες Μεσογειακής Διατροφής διακόσμησαν τους χώρους της τάξης και τις καμάρωσαν στην ολομέλεια των ομάδων όλοι. Αυθεντικότητα, φαντασία και δημιουργικότητα !!

20180101 00000020 page 000120180101 00000022 page 000120180101 00000021 page 000120180101 00000027 page 000120180101 00000023 page 000120180101 00000028 page 000120180101 00000026 rotated page 000120180101 00000019 page 0001 1

Κατηγορίες: Άρθρα 2024 - 2025 | Γράψτε σχόλιο