ΟΙ ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΙΝΟΥΣΑΣ

Το σχολείο μας (Γυμνάσιο με Λ.Τ. Σχοινούσας) υλοποίησε κατά το σχολικό έτος 2023-2024 περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο: «σχολικό γεύμα και περιβαλλοντικό αποτύπωμα», που εντάσσεται στη θεματολογία Ταπερίστας(ΚΠΕ Αρναίας).Οι μαθητές ήταν 5 (όλοι οι μαθητές του σχολείου -Β΄ Γυμνασίου 2μαθητές,Α΄Λυκείου 2 μαθητές και Β΄ Λυκείου 1 μαθητής ).

20240229 10424920240328 10382620240229 100500

 

 

 

 

Αρχικά διερευνήσαμε το θέμα «Δεκατιανό» με τους μαθητές μας μέσα από διαλογική συζήτηση στις πρώτες συναντήσεις της ομάδας. Αναγνωρίστηκε απ΄ όλους η σημαντικότητά του και έγινε καταγραφή για «ότι τρώμε για δεκατιανό». Ταυτόχρονα με καταιγισμό ιδεών, διαθεματική προσέγγιση και βιωματική εκπαίδευση δημιουργήθηκε ένας πρώτος προβληματισμός σχετικά με τα απορρίμματα των συσκευασιών που χρησιμοποιούνται ως δεκατιανό. Στη συνέχεια η ομάδα των μαθητών μελέτησε προσεκτικά την αφίσα του Υπουργείου Υγείας για ένα υγιεινό κολατσό και συνέκρινε αυτά που είχε ήδη καταγράψει ως δικές της προτιμήσεις. Οι μαθητές μας έμειναν έκπληκτοι συνειδητοποιώντας ότι το δικό τους κολατσό δεν ήταν καθόλου υγιεινό. Κάθε μέλος της ομάδας ανέλαβε να μελετήσει το θέμα στις προτεινόμενες πηγές από το ΚΠΕ Αρναίας και στην επόμενη συνάντηση συζητήσαμε για τη διατροφή, τα βιολογικά προϊόντα, τα τοπικά προϊόντα αλλά και την σπατάλη τροφίμων καθώς και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα κατά την απόρριψη. Είδαμε βίντεο σχετικά με το αντικείμενο του θέματος, καταγράψαμε τις καθημερινές μας συνήθειες σχετικά με το δεκατιανό σε πίνακα και επεξεργαστήκαμε τα δεδομένα ενώ παράλληλα στις συναντήσεις μας εμβαθύναμε σε θέματα σχετικά με τα απορρίμματα. Μετά τη συλλογή των δεδομένων και τα συμπεράσματα που προέκυψαν αντιληφθήκαμε την αξία της υγιεινής διατροφής και τη σημασία της διαχείρισης των απορριμμάτων οπότε σε νέο ερωτηματολόγιο καταγράψαμε τις νέες μας προτιμήσεις σχετικά με την επιλογή των τροφίμων και τη μεταφορά τους σε τάπερ.

Εικόνα2 Εικόνα1

Επισκεφθήκαμε γειτονικά καταστήματα πώλησης τροφίμων και μαγνητοφωνήσαμε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας σχετικά με το δεκατανιό που εκείνοι έτρωγαν ως μαθητές.

20240328 113719 20240328 112618 20240328 112328 20240328 112033

Παράλληλα συμμετείχαμε σε διαδικτυακή δράση με θέμα: «το δεκατιανό που προτιμώ» με ενημέρωση από την κυρία Αριστέα Γκιοξάρη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστήμης Διατροφής και Διαιτολογίας του Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου και  με την καθοδήγηση της κυρίας Γκιοξάρη Α, μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα συστατικά μίας συσκευασίας από σνακ ή ρόφημα που συνηθίζουμε να καταναλώνουμε.

20240229 10235312320240229 102311

Επίσης πήραμε μέρος στη δράση με τίτλο «Ημέρα Δεκατιανού»  που διοργάνωσε και υλοποίησε το ΚΠΕ Αρναίας φτιάχνοντας το δικό μας δεκατιανό που το ονομάσαμε «Η ανακάλυψη του γευστικού θησαυρού του Σχίνου» γιατί πραγματικά ανακαλύψαμε ότι τα τοπικά μας προϊόντα που είναι και βιολογικά ήταν κρυμμένοι θησαυροί.

20240328 102411 20240328 104220 Σχοινούσα ΔελτίοΤαυτότηταςΔεκατιανού page 0001

Η όλη δράση εκτός από την αναγνώριση της αξίας των τοπικών μας προϊόντων, τις πληροφορίες και τις γνώσεις που μας παρείχε, κινητοποίησε πλούτο συναισθημάτων (έκπληξη, δυσαρέσκεια, ικανοποίηση, ευχαρίστηση χαρά) μας βοήθησε να συμμετέχουμε ενεργητικά, να συνεργαζόμαστε ως ομάδα, να συνδέσουμε τη σχολική γνώση με την καθημερινή ζωή και γενικότερα να υιοθετήσουμε ορθές – διατροφικά και περιβαλλοντικά- συμπεριφορές.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Μαρτίνη Λαμπρινή (ΠΕ06)
Φερεντίνου Κωνσταντία (ΠΕ02)
Κωνσταντόπουλος Παναγιώτης (ΠΕ03)

 

Κατηγορίες: Άρθρα 2023 – 2024. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *