Παράταση έως 8 Μαΐου για τον Μαθητικό & Φοιτητικό Διαγωνισμό Προγραμματισμού «Κοζάνη 2030: Κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη»

Παρατείνεται έως 8 Μαΐου η υποβολή συμμετοχών στον Μαθητικό & Φοιτητικό Διαγωνισμό με θέμα «Κοζάνη 2030: Κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη», που διοργανώνουν ο Δήμος Κοζάνης, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

«Κυκλική Οικονομία» είναι ένας από τους άξονες πάνω στους οποίους μπορούν να κινηθούν οι συμμετοχές, στο πλαίσιο του διαγωνισμού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τύπων σχολικών μονάδων της ΠΕ Κοζάνης, αλλά και οι φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, καλούνται προαιρετικά να προγραμματίσουν σε ηλεκτρονική εφαρμογή τις ιδέες τους με έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα σχετικά με το μετασχηματισμό του Δήμου Κοζάνης σε έξυπνο Δήμο.

Η υποβολή των συμμετοχών/παραδοτέων μπορεί πλέον να γίνεται έως 8/5/2022 στην ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής http://bit.ly/smartkozani . Η προγραμματιστική εφαρμογή μπορεί να υλοποιηθεί ενδεικτικά με Scratch, Python, Java, Unity κλπ. Ενθαρρύνεται η αξιοποίηση τεχνολογιών ΕΛ/ΛΑΚ.

Όσοι διακριθούν θα κερδίσουν δώρα και βραβεία, ενδεικτικά όπως: drones, εκπαιδευτικά ρομπότ, tablet και ποδήλατα.

Μέσω της ιστοσελίδας του Πόλου Εκπαιδευτικής ΤΠΕ Κοζάνης https://blogs.sch.gr/pektpekoz/ μπορείτε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαγωνισμού.

Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στο: smart.kozani@gmail.com

Αναλυτικές πληροφορίες για τον διαγωνισμό θα βρείτε εδώ: kozani2030.eu

Ευχαριστούμε θερμά τους χορηγούς μας: COSMOTE, Public – Κατάστημα Κοζάνης και Λιμνίδης ΑΕΒΕ – Καταστήματα Funny Bunny.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παράταση έως 8 Μαΐου για τον Μαθητικό & Φοιτητικό Διαγωνισμό Προγραμματισμού «Κοζάνη 2030: Κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη»



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

3ος Μαθητικός & Φοιτητικός Διαγωνισμός Προγραμματισμού «Κοζάνη 2030: Κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη»

kozani Banner Programming 3 2048x1448

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, ο Δήμος Κοζάνης και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνουν τον 3ο Μαθητικό και Φοιτητικό Διαγωνισμό Προγραμματισμού, με θέμα «Κοζάνη 2030: Κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη». Ο διαγωνισμός υλοποιείται στο πλαίσιο της Στρατηγικής του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του μοντέλου της Έξυπνης Πόλης, ενώ αυτή τη φορά συνδέεται θεματικά με την κλιματική ουδετερότητα και την προσπάθεια ένταξης του Δήμου Κοζάνης στην Ευρωπαϊκή Αποστολή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων και Έξυπνων Πόλεων έως το 2030 (περισσότερες πληροφορίες σχετικά μπορείτε να δείτε εδώ: kozani2030.eu ).

Οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τύπων σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης και οι φοιτητές/τριες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας καλούνται προαιρετικά να προγραμματίσουν σε ηλεκτρονική εφαρμογή τις ιδέες τους με έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα σχετικά με το μετασχηματισμό του Δήμου Κοζάνης σε έξυπνο Δήμο. Προσδοκούμε, ότι με τη συμμετοχή τους θα συμβάλλουν στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου της τοπικής μας κοινωνίας.

Καλούμε τους μαθητές/τριες με την άδεια, τη συγκατάθεση και την προτροπή των γονέων/κηδεμόνων τους και τους φοιτητές/τριες να λάβουν μέρος στην ανάπτυξη της δικής τους εφαρμογής σε προγραμματιστικό περιβάλλον. Ενδεικτικά οι άξονες είναι:

  1. Περιβάλλον και Ενέργεια
  2. Κινητικότητα – Μεταφορές
  3. Κυκλική Οικονομία
  4. Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Έξυπνη Πόλη

Η υποβολή των συμμετοχών/παραδοτέων μπορεί να γίνεται από 18/1/2022 έως 15/4/2022. Η προγραμματιστική εφαρμογή μπορεί να υλοποιηθεί ενδεικτικά με Scratch, Python, Java, Unity κλπ. Προαιρετικά ενθαρρύνεται η υλοποίηση της εφαρμογής και σε συσκευές Physical Computing (Arduino, Raspberry, BBC mikro:bit, Αισθητήρες, Κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής). Ενθαρρύνεται η αξιοποίηση τεχνολογιών ΕΛ/ΛΑΚ.

Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από έναν έως τρεις μαθητές/τριες – φοιτητές/τριες. Ο κάθε μαθητής/φοιτητής μπορεί να υποβάλλει μία μόνο συμμετοχή.

Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι τα παρακάτω:

  1. Συμβατότητα με τη θεματική του διαγωνισμού (ΝΑΙ/ΌΧΙ – Μη συμβατές συμμετοχές δεν αξιολογούνται)
  2. Πρωτοτυπία ιδέας (25%)
  3. Μελέτη υπάρχουσας κατάστασης και σαφής ορισμός προβλήματος – ανάγκης (10%)
  4. Αρτιότητα υλοποίησης εφαρμογής (20%)
  5. Πληρότητα και ποιότητα τεκμηρίωσης εφαρμογής (10%)
  6. Υλοποίηση της εφαρμογής σε συσκευές Physical Computing (15%)
  7. Παρουσίαση (20%)

Η επιτροπή αξιολόγησης αποτελείται από τα εξής μέλη:

  • Δημήτριος Τζήμας (Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής Δυτικής Μακεδονίας)
  • Νικόλαος Πλόσκας (Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
  • Αντιγόνη Τσίρου (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής – Υπεύθυνη ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης)
  • Τόλης Τσιρούδης (Στέλεχος Αυτοτελούς Γραφείου ΤΠΕ Δήμου Κοζάνης)
  • Σταματία Μπίμπη (Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)

Σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, θα ειδοποιηθούν όλοι οι συμμετέχοντες για να παρουσιάσουν (διαδικτυακά ή δια ζώσης) την υλοποίησή της πρότασής τους. Οι αρτιότερες υποβολές θα παρουσιαστούν σε σχετική ημερίδα (διαδικτυακή ή δια ζώσης) που θα λάβει χώρα μετά τη λήξη του  διαγωνισμού. Επιπλέον, οι καλύτερες ιδέες θα αποτυπωθούν στο Στρατηγικό Σχέδιο του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του μοντέλου της Έξυπνης Πόλης.

Ειδικός έπαινος θα απονεμηθεί σε όλους τους μαθητές και τους φοιτητές που θα συμμετέχουν. Όσοι διακριθούν θα κερδίσουν δώρα και βραβεία, ενδεικτικά όπως: drones, εκπαιδευτικά ρομπότ, κινητά, tablets και ποδήλατα.

Σημαντικές επισημάνσεις:

  • Η συμμετοχή των μαθητών/τριών γίνεται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.
  • Συμμετέχοντες: Απευθύνεται σε:
    • Μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης.
    • Φοιτητές/τριες (προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί) του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (όλων των σχολών).
  • Άτομα ανά συμμετοχή: 1-3.
  • Οι κατηγορίες είναι διακριτές/ανεξάρτητες: Νηπιαγωγείο – Δημοτικό Σχολείο – Γυμνάσιο – Λύκειο (ΕΠΑΛ & ΓΕΛ) – Πανεπιστήμιο.
  • Θα γίνουν ενδιάμεσες προαιρετικές επιμορφωτικές συναντήσεις υποστήριξης.

 Παραδοτέα:

  1. Προγραμματιστική Εφαρμογή (σε γλώσσα/περιβάλλον προγραμματισμού που θα επιλέξετε)
  2. Τεκμηρίωση (ιδέα και κώδικα)
  3. Παρουσίαση (βίντεο διάρκειας 5 λεπτών και ένα pdf αρχείο με διαφάνειες)

Επικοινωνία

Μέσω της ιστοσελίδας του Πόλου Εκπαιδευτικής ΤΠΕ Κοζάνης https://blogs.sch.gr/pektpekoz/ μπορείτε να ενημερώνεστε για τα νέα του διαγωνισμού.

Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στο: smart.kozani@gmail.com

Εκεί μπορείτε να υποβάλλετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας, εφόσον επιθυμείτε τη συμμετοχή σας στις ενδιάμεσες επιμορφωτικές συναντήσεις.

Φόρμα υποβολής εργασίας

Εδώ http://bit.ly/smartkozani υποβάλλετε το τελικό παραδοτέο – εργασία.

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3ος Μαθητικός & Φοιτητικός Διαγωνισμός Προγραμματισμού «Κοζάνη 2030: Κλιματικά ουδέτερη και έξυπνη πόλη»

Ολοκληρώθηκαν τα επιμορφωτικά σεμινάρια με θέμα: «Προγραμματίζω στο Νηπιαγωγείο με BeeBot»

Πραγματοποιήθηκε στις 14, 15 & 16 Δεκεμβρίου 2021 μια σειρά  επιμορφωτικών σεμιναρίων, που υλοποιείσαι  η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας μέσω του Πόλου Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ Κοζάνης σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής Δυτικής Μακεδονίας,  για εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπ/σης -Νηπιαγωγούς.

Οι επιμορφωτικές συναντήσεις είχαν θέμα «Προγραμματίζω στο Νηπιαγωγείο με BeeBot» όπου και παρουσιάστηκαν:  προγραμματισμός και σενάρια της εκπαιδευτικής ρομποτικής έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να εισαχθούν στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού BeeBot. Η χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής βοηθάει τα παιδιά να αναπτύσσουν ικανότητες κρίσης, λήψης απόφασης, επίλυσης προβλημάτων να εκφραστούν και να συνεργαστούν.

Ευχαριστούμε το 7ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης για την παραχώρηση χώρου – αίθουσας  όπου έγιναν τα σεμινάρια και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από σχολεία Α/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Κοζάνης, Δήμου Βελβεντού, Δήμου Σερβίων.

Εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η εκπαιδευτικός πληροφορικής του Πόλου Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ Κοζάνης, Τσίρου Αντιγόνη.

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ολοκληρώθηκαν τα επιμορφωτικά σεμινάρια με θέμα: «Προγραμματίζω στο Νηπιαγωγείο με BeeBot»

Επιμορφωτικές Συναντήσεις

ΠΕΚΤΠΕ ΚΟΖΑΝΗΣ

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας αξιοποιώντας τον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Κοζάνης (ΠΕΚΤΠΕ) και σε συνεργασία με τον ΣΕΕ Πληροφορικής κ. Τζήμα Δ., πρόκειται να υλοποιήσει επιμορφωτικές συναντήσεις σε εκπαιδευτικούς ΠΕ-60 που συμπλήρωσαν την ειδική φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που στάλθηκε στα σχολεία Α/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Κοζάνης, Δήμου Βελβεντού, Δήμου Σερβίων με θέμα:

«Προγραμματίζω στο Νηπιαγωγείο με BeeBot»

 Το πρόγραμμα των επιμορφωτικών συναντήσεων είναι το εξής :

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Α/Α Επιμορφωτικές Συναντήσεις Ημερομηνία Ώρα

Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ

1 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

(Τμήμα 1ο)

 

14-12-21 16:00-17:00
2 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

(Τμήμα 2ο)

 

15-12-21 16:00-17:00
3 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

(Τμήμα 3ο)

 

 16-12-21 16:00-17:00

Η συμμετοχή σας είναι προαιρετική

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιμορφωτικές Συναντήσεις

Επιμορφωτικές Συναντήσεις

ΠΕΚΤΠΕ ΚΟΖΑΝΗΣ

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας αξιοποιώντας τον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας Κοζάνης (ΠΕΚΤΠΕ) και σε συνεργασία με τον ΣΕΕ Πληροφορικής κ. Τζήμα Δ., πρόκειται να υλοποιήσει επιμορφωτικές συναντήσεις για Εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης της ΠΕ Κοζάνης που συμπλήρωσαν την ειδική φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος η οποία στάλθηκε στα σχολεία με θέμα:

«Δημιουργία Ιστολογίου (blog) και σωστή διαχείριση του στο Π.Σ.Δ.»

Το πρόγραμμα των επιμορφωτικών συναντήσεων είναι το εξής :

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Α/Α Επιμορφωτικές Συναντήσεις Ημερομηνία Ώρα

Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ

1 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

(Τμήμα 1ο)

25-10-2021 18:00-19:30
2 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

(Τμήμα 2ο)

27-10-2021 18:00-19:30
3 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

(Τμήμα 3ο)

29-10-2021 18:00-19:30
4 ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

(Τμήμα 1ο)

01-11-2021 18:00-19:30
5 ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

(Τμήμα 2ο)

03-11-2021 18:00-19:30

Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ

1 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

(Τμήμα 1ο)

08-11-2021 18:00-19:30
2 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

(Τμήμα 2ο)

10-11-2021 18:00-19:30

Η συμμετοχή σας είναι προαιρετική

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιμορφωτικές Συναντήσεις

Διαγωνισμός προγραμματισμού «Κοζάνη, Έξυπνη πόλη»: Οι βραβεύσεις & το μήνυμα της προέδρου της Επιτροπής Ελλάδα 2021 Γιάννας Αγγελοπούλου

Για τις καινοτόμες προτάσεις τους βραβεύτηκαν οι μαθητές και οι φοιτητές, που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό προγραμματισμού «Κοζάνη: Έξυπνη πόλη», σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 15 Σεπτεμβρίου, στο χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης.

Ο διαγωνισμός υλοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά, στο πλαίσιο της Στρατηγικής του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του μοντέλου της «Έξυπνης Πόλης». Διοργανωτές ήταν ο Δήμος Κοζάνης, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι διαγωνισμός τελέστηκε υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ελλάδα 2021. Η Πρόεδρος της Επιτροπής Γιάννα Αγγελοπούλου σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά της, υπογράμμισε ότι: «Οι στόχοι του μαθητικού & φοιτητικού διαγωνισμού «Κοζάνη: Έξυπνη πόλη», είναι κοινοί με τους στόχους που έχει θέσει η Επιτροπή Ελλάδα 2021 γι’ αυτή την επετειακή χρονιά. Όχι μόνο, να τιμήσουμε τον εορτασμό των 200 χρόνων του Ελληνικού Κράτους, αλλά και να επενδύσουμε στο μέλλον. (…) Σήμερα, σε αυτή την εκδήλωση επιβραβεύουμε τη δημιουργική και πολλά υποσχόμενη νέα γενιά της Δυτικής Μακεδονίας. Τη γενιά που θα ζήσει και θα διαμορφώσει την Ελλάδα στον τρίτο αιώνα της πορείας της, μετά την επανάσταση του 1821. Θέλω, εκ μέρους της Επιτροπής Ελλάδα 2021, να εκφράσω τη χαρά, την ικανοποίησή μας, τον ενθουσιασμό μας –και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου- που αυτή η διοργάνωση διεξάγεται υπό την αιγίδα της Επιτροπής».

Ο Δήμαρχος Κοζάνης Λάζαρος Μαλούτας, τόνισε «Η περιοχή μας βιώνει μια μετάβαση, μία περίοδο όπου καλείται να αλλάξει το παραγωγικό και αναπτυξιακό της μοντέλο. (…) Στο Δήμο Κοζάνης πήραμε την απόφαση να διακηρύξουμε την κλιματική μας ουδετερότητα, να διεκδικήσουμε τη συμμετοχή στις «100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις της Ευρώπης μέχρι το 2030, και υπηρετώντας παράλληλα τον στόχο της ψηφιακής μετάβασης, να διαμορφώσουμε ένα πιο καλό και ελπιδοφόρο μέλλον για όλους. Ιδίως για τους μικρούς μαθητές που αποτελούν την ελπίδα του τόπου για το αύριο.»

Με τη σειρά του, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Μαρδίρης ανέφερε πως «Η συνεργασία μας ήταν εξαιρετική και θα συνεχίσει, καθώς δρομολογούμε ήδη τον τρίτο διαγωνισμό», ενώ ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Νικόλαος Πλόσκας, επεσήμανε ότι «Οι ιδέες όλων των παιδιών ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες. Έμεινα έκπληκτος από το επίπεδο όλων. Το Τμήμα μας είναι πάντα χαρούμενο να υποστηρίζει ανάλογες δράσεις».

Υπενθυμίζουμε, ότι οι μαθητές της περιοχής αλλά και οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κλήθηκαν να προγραμματίσουν σε ηλεκτρονική εφαρμογή τις ιδέες τους, ενώ αξιολογήθηκαν από πενταμελή επιτροπή, η οποία απαρτιζόταν από μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και στελέχη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και του Δήμου Κοζάνης.

Οι διακριθέντες κέρδισαν δώρα όπως: drones, tablet, κινητά και ποδήλατα.

Χορηγοί ήταν COSMOTE, το Public – Κατάστημα Κοζάνης και η εταιρεία Λιμνίδης ΑΕΒΕ – Καταστήματα Funny Bunny.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε με την ευγενική υποστήριξη του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ.

Δείτε μαγνητοσκοπημένη την εκδήλωση https://youtu.be/Qs2_gWDyzuk

   

Από δημοσίευμα του https://kozan.gr  στις 17-09-21

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαγωνισμός προγραμματισμού «Κοζάνη, Έξυπνη πόλη»: Οι βραβεύσεις & το μήνυμα της προέδρου της Επιτροπής Ελλάδα 2021 Γιάννας Αγγελοπούλου

Επέκταση – δημιουργία “Πόλων Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Τεχνολογίας, Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΠΕΚΤΠΕ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

«Επέκταση – δημιουργία “Πόλων Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Τεχνολογίας, Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΠΕΚΤΠΕ)»

Η πρόταση για την επέκταση – δημιουργία “Πόλων Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Τεχνολογίας, Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΠΕΚΤΠΕ)” σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, με στόχο την υποστήριξη των σχολικών μονάδων, κατατέθηκε στην Υπουργό Παιδείας (2/9/2021).

Πέντε (5) ΠΕΚΤΠΕ δημιουργήθηκαν από την ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας ως δράσεις καινοτομίας, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στις πόλεις Γρεβενά, Καστοριά, Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Φλώρινα και λειτουργούν πιλοτικά από τον Μάρτιο του 2020.

Σκοπός των ΠΕΚΤΠΕ είναι η προώθηση της πληροφορικής παιδείας και της εκπαιδευτικής καινοτομίας, η ανάδειξη του ανθρώπινου εκπαιδευτικού δυναμικού και η συνεισφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αποτελούν κόμβο συνάντησης, αλληλεπίδρασης και συνεργασίας ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία, δίνοντας έμφαση στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων με στόχο την αξιοποίηση της τεχνολογίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βελτίωση των διαδικασιών της εκπαίδευσης.

Στα δυο σχολικά έτη της πιλοτικής τους λειτουργίας στη Δυτική Μακεδονία, οι ΠΕΚΤΠΕ «αγκαλιάστηκαν» από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, έτυχαν της πλήρους αποδοχής και αξιοποίησής τους και είχαν τεράστια συνεισφορά στην εκπαίδευση στην εποχή της πανδημίας.

Α. Δυνατά σημεία των Π.Ε.Κ.Τ.Π.Ε.

  • Συνιστούν καινοτόμες και λειτουργικές δομές προώθησης της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στο σχολικό περιβάλλον.
  • Υποστηρίζουν αποτελεσματικά την «έξυπνη μάθηση» ενισχύοντας τη διάχυση της τεχνογνωσίας και των καλών πρακτικών «έξυπνης τάξης».
  • Συμβάλλουν στην ορθή αξιοποίηση του υπάρχοντος τεχνολογικού εξοπλισμού στις σχολικές μονάδες.

Β. Αναδυόμενες ευκαιρίες από τη συνέχιση λειτουργίας των Π.Ε.Κ.Τ.Π.Ε. και την πιθανή οριζόντια ανάπτυξή τους και σε άλλες ΠΔΕ της χώρας

  • Άμεση υποστήριξη των σχολικών μονάδων στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων για θέματα Πληροφορικής Παιδείας και Ρομποτικής
  • Προώθηση STEAM/Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
  • Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας
  • Παραγωγή χρήσιμου εκπαιδευτικού υλικού Πληροφορικής και Τ.Π.Ε.
  • Αξιοποίηση Ευρωπαϊκών Πόρων

Κάθε ΠΕΚΤΠΕ μπορεί να περιλαμβάνει τους εξής θεματικούς χώρους:

  • Εργαστήριο Προγραμματισμού
  • Εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής & physical computing
  • Εργαστήριο επαυξημένης & εικονικής πραγματικότητας
  • Χώρο διαλέξεων, τηλεδιάσκεψης, διαγωνισμών & επιμορφώσεων
  • Μοντέρνα βιβλιοθήκη με πρόσβαση σε επιστημονικά

περιοδικά και βιβλιογραφικές πηγές.

Ο πλήρης εξοπλισμός των Π.Ε.Κ.Τ.Π.Ε. μπορεί να προβλεφθεί είτε στα Προγράμματα του Υ.ΠΑΙ.Θ. που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης είτε στα Προγράμματα ΕΣΠΑ (https://bit.ly/2UZhtiy), τόσο του ΥΠΑΙΘ όσο και των ΠΕΠ των Περιφερειών.

Επιπρόσθετα, σημειώνουμε ότι η πρόταση παρουσιάστηκε στο Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) και στον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ, έτυχε της έγκρισής τους και αναρτήθηκε ως υπόδειγμα καλής πρακτικής στις επίσημες ιστοσελίδες και των δύο οργανισμών, ενώ ο ΕΕΛΛΑΚ επιθυμεί και τη συμμετοχή του στη λειτουργία των ΠΕΚΤΠΕ.

Πληροφορίες από την μέχρι σήμερα πιλοτική εφαρμογή:

1. http://pektpe.xyz/

2. https://bit.ly/3wfpm0R

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επέκταση – δημιουργία “Πόλων Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Τεχνολογίας, Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΠΕΚΤΠΕ)

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας: Παράταση της Παιδαγωγικής Δράσης “Οι μαθητές διδάσκουν Πληροφορική σε μεγαλύτερης ηλικίας συγγενείς”



Λήψη αρχείου

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας: Παράταση της Παιδαγωγικής Δράσης “Οι μαθητές διδάσκουν Πληροφορική σε μεγαλύτερης ηλικίας συγγενείς”

Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας: Διαδικτυακό Θερινό Σχολείο (Summer School) με θέμα “Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”

 

Ενημερωτικό Δελτίο

Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας

 Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

Θερινό Σχολείο

 Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας αξιοποιώντας τους Πόλους Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ (ΠΕΚΤΠΕ) [pektpe.xyz] διοργανώνει διαδικτυακό Θερινό Σχολείο (Summer School) με θέμα «Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση«.

Το θερινό σχολείο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά τον Ιούνιο 2021 και περιλαμβάνει τις παρακάτω ανεξάρτητες  θεματικές ενότητες:

  1. Προγραμματισμός με Scratch (για μαθητές)
  2. Προγραμματισμός με Scratch (για εκπαιδευτικούς)
  3. Προγραμματίζοντας με micro:bit και EV3 Μindstorms (για μαθητές)
  4. Χρήση του Raspberry Pi σαν Webserver  (για εκπαιδευτικούς)
  5. Προσομοιωτής Εκπαιδευτικής Ρομποτικής TRIK Studio (για εκπαιδευτικούς)
  6. Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Δημοτικό – Ρομποτική (για εκπαιδευτικούς)
  7. Μαθησιακή Αναλυτική (για  εκπαιδευτικούς)

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σε όσες ενότητες επιθυμούν.

Θεματική ενότητα 1: Προγραμματισμός με Scratch (για μαθητές)

Σύντομη περιγραφή: Μαθαίνοντας  προγραμματισμό εύκολα και γρήγορα. Γνωριμία με τα γραφικά, τις εντολές του Scratch και τους ήχους/μουσική με σκοπό την κατασκευή έργων όπως: διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια, κινούμενα σχέδια.

Ημερομηνίες Ώρες Διδάσκοντες Τίτλος Συμμετέχοντες Φόρμα επικοινωνίας
Τρίτη  22-06-2021

(A Μέρος )

 

17:00-18:00

 

 

Τσίρου Αντιγόνη

 

 

Προγραμματίζω με Scratch

 

 

ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ :

– Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού

– Α’, Β’, Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

https://forms.gle/JNxeKZDKGxywt3Fd8

Διευκρινίσεις – πληροφορίες: pektpekoz@gmail.com

Τετάρτη

23-06-2021

(B Μέρος )

 

17:00-18:00

 

Θεματική ενότητα 2: Προγραμματισμός με Scratch (για εκπαιδευτικούς)

Σύντομη περιγραφή: θα δημιουργήσουμε ξεκινώντας από το μηδεν παιχνίδια και εφαρμογές με το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. Σκοπός είναι να αποκτήσουν οι επιμορφούμενοι μια σφαιρική εικόνα για τις δυνατότητες του Scratch, ώστε να το αξιοποιήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Το ταχύρρυθμο αυτό σεμινάριο απευθύνεται  σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής ΠΕ86 Α/θμια και Β/θμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Διάρκεια επιμόρφωσης 3 ώρες.

Ημερομηνίες Ώρες Διδάσκοντες Τίτλος Συμμετέχοντες Φόρμα επικοινωνίας
Τετάρτη   23-06-2021

(Α μέρος )

18:00-19:30  

Καλτσιάδου Μαρία

 

Προγραμματίζω με Scratch

 

 

 

Εκπαιδευτικοί ΠΕ86 πληροφορικής

 

https://forms.gle/3ySxd4dMoYbfN1d29

 

Διευκρινίσεις – πληροφορίες:

pektpekas@sch.gr

Πέμπτη 24-6-2021

(Β’ μέρος)

18:00-19:30

 

Θεματική ενότητα 3: Προγραμματίζοντας με micro:bit και EV3 Mindstorms (για μαθητές σχολικών μονάδων της Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας)

Σύντομη περιγραφή: Προγραμματίζοντας micro:bit και EV3 Mindstorms με τη βοήθεια προσομοιωτών. Κινητήρες, αισθητήρες και πολλή φαντασία. Δημιουργήστε το πρόγραμμά σας, εκτελέστε το στον προσομοιωτή, μοιραστείτε το μαζί μας και δείτε το να “ζωντανεύει” τα δικά μας micro:bit και EV3.

 

Ημερομηνίες Ώρες Διδάσκοντες Τίτλος Συμμετέχοντες Φόρμα επικοινωνίας
Τετάρτη

16/06/2021

18:00-19:00 Βασιλειάδου Πολυξένη, Ζαραφίδης Χαράλαμπος, Λιάμπα Θεοδούλα Προγραμματίζοντας με micro:bit και EV3 Μindstorms ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ

Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας

– Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού

– Α’, Β’, Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

https://forms.gle/5RpJvS9B9xwevDmr8

Διευκρινίσεις – πληροφορίες:

pektpeptol@gmail.com

pektpegre@gmail.com

Πέμπτη

17/06/2021

Τετάρτη

23/06/2021

18:00-19:00
Πέμπτη

24/06/2021

 

Θεματική ενότητα 4: Χρήση του Raspberry Pi σαν Webserver

Σύντομη περιγραφή: Το Raspberry Pi είναι ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς και διάφορους σκοπούς. Στο σεμινάριο, θα επικεντρωθούμε στην εγκατάσταση και ρύθμιση του Raspberry Pi για να λειτουργήσει σαν ένας διακομιστής ιστοσελίδων στο εργαστήριο πληροφορικής. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Διάρκεια επιμόρφωσης 3 ώρες.

Ημερομηνίες Ώρες Διδάσκοντες Τίτλος Συμμετέχοντες Φόρμα επικοινωνίας
Παρασκευή

25/06/2021

Α μέρος

18:00-19:30 Θεμελής Θεόδωρος Χρήση του Raspberry Pi σαν Webserver Εκπαιδευτικοί ΠΕ86 πληροφορικής  

https://forms.gle/Dzjy89nMWkQUXbco7

 

 

Διευκρινίσεις – πληροφορίες:

themelis@sch.gr

 

Δευτέρα

28/06/2021

Β μέρος

 

Θεματική ενότητα 5: Προσομοιωτής εκπαιδευτικής ρομποτικής TRIK Studio

Σύντομη περιγραφή:  To TRIK Studio είναι εκπαιδευτικό λογισμικό που λειτουργεί ως προσομοιωτής ρομποτικής. Διαθέτει δύο εκδόσεις και απευθύνεται σε μαθητές όλων των ηλικιών. Χρησιμοποιεί μια οπτική γλώσσα προγραμματισμού, φιλική για αρχάριους προγραμματιστές, που επιτρέπει την εύκολη δημιουργία πρωτότυπων σεναρίων. Προσομοιώνει την λειτουργία διαφόρων αισθητήρων όπως χρώματος, φωτός, επαφής, υπερήχων και γυροσκόπιο, ενώ προσομοιώνει και σφάλματα στους αισθητήρες και τους κινητήρες.

Ημερομηνίες Ώρες Διδάσκοντες Τίτλος Συμμετέχοντες Φόρμα επικοινωνίας
Τρίτη

15-6-2021

18:00-19:30 Μωϋσιάδης Βασίλειος TRIK Studio Εκπαιδευτικοί ΠΕ86 Πληροφορικής https://forms.gle/yhgjTszXEUxasZtN7

 

Διευκρινίσεις – πληροφορίες:

pektpegre@gmail.com 

Τετάρτη

16-6-2021

17:00-18:30

 

Θεματική ενότητα 6: Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Δημοτικό – Ρομποτική

Σύντομη περιγραφή: Τα εργαστήρια δεξιοτήτων έχουν σκοπό να καλλιεργήσουν στους μαθητές δεξιότητες τεχνολογίας, επιστήμης και ζωής. Με την ρομποτική, τα παιδιά, αναπτύσσουν ικανότητες μηχανικής, προγραμματισμού και επίλυσης προβλημάτων που είναι πλέον ένα βασικό εφόδιο για την μελλοντική τους εξέλιξη. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας εκπαίδευσης και παρουσιάζει το κιτ ρομποτικής Lego Wedo 2.

Ημερομηνίες Ώρες Διδάσκοντες Τίτλος Συμμετέχοντες Φόρμα επικοινωνίας
Δευτέρα 14 Ιουνίου 2021 18:00-19:00 Γεωργίου Σωτήρης Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Δημοτικό – Ρομποτική Εκπαιδευτικοί Α/θμιας εκπαίδευσης https://forms.gle/huDe9cYVuqtsHfHo9
Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021 18:00-19:00

 

Θεματική ενότητα 7: Μαθησιακή Αναλυτική (Learning Analytics)

Σύντομη περιγραφή:

Σκοπός: Ο/Η εκπαιδευτικός να εξοικειωθεί με τη φιλοσοφία και τις πρακτικές της Μαθησιακής Αναλυτικής (MA) – Learning Analytics (LA) έτσι ώστε να προβληματιστεί για τον αντίκτυπο της στη διδασκαλία και τη μάθηση και να μπορεί να σχεδιάζει μαθήματα που την ενσωματώνουν.

Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η εκπαιδευτικός να είναι σε θέση να

  • Ορίζει τις διαστάσεις, τις πρακτικές και τους στόχους της Μαθησιακής Αναλυτικής (MA)
  • Σχεδιάζει ένα μάθημα που ενσωματώνει πρακτικές ΜΑ
  • Αξιοποιεί τις υπηρεσίες ΜΑ στο εκπαιδευτικό περιβάλλον Open Eclass (Στατιστικά Μάθησης), (προαιρετικά: Moodle, Google classroom, Edmodo, Open EdX, Learnworlds, LAMS, etc).

 Υποενότητες:

  1. Εργαλεία Μαθησιακής Αναλυτικής (ΜΑ) – Instructional Design
  2. Μαθησιακή Αναλυτική & Ανεστραμμένη Τάξη
  3. Μαθησιακή Αναλυτική και Αυτορρυθμιζόμενη Μάθηση
  4. Ζητήματα Ηθικής και ΜΑ
  5. Motivational Interviewing και ΜΑ
Ημερομηνίες Ώρες (σύνολο 8) Διδάσκοντες Τίτλος Συμμετέχοντες Φόρμα επικοινωνίας
Τρίτη

22/6/2021

19:00-20:00 (σύγχρονο) Δημήτρης Τζήμας Μαθησιακή Αναλυτική Εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων & Φοιτητές https://forms.gle/8zKzQ2JyqFGpNtVaA

Επικοινωνία: detzimas@csd.auth.gr
blogs.sch.gr/dtzimas

Ασύγχρονο (3 ώρες μελέτη)
Τρίτη

29/6/2021

19:00-20:00 (σύγχρονο)
Ασύγχρονο (3 ώρες μελέτη)  

 

Καλούνται όσοι εκπαιδευτικοί, μαθητές και φοιτητές ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο θερινό σχολείο, να συμπληρώσουν τις αντίστοιχες φόρμες εκδήλωσης ενδιαφέροντος που τους αφορούν μέχρι και την Τετάρτη 9 Ιουνίου για να τους σταλούν έγκαιρα οι οδηγίες και οι σύνδεσμοι παρακολούθησης.

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας: Διαδικτυακό Θερινό Σχολείο (Summer School) με θέμα “Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”