1o Παγκόσμιο Teens Athens Democracy Forum

Συγχαίρουμε θερμά τον Γιάννη Μαντζάνα, μαθητή της Α’ Λυκείου του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου, για τη συμμετοχή του στο 1ο Διεθνές Teens Athens Democracy Forum (27-29/09/2023).

402A0400

To Teens Athens Democracy Forum (Teens ADF) διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Athens Democracy Forum 2023, υπό την εποπτεία της UNICEF και του Democracy and Culture Foundation, σε συνεργασία με τους New York Times, τον Συνήγορο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και την οργάνωση νεολαίας Teens for Democracy.

29 έφηβοι και έφηβες από την Ελλάδα και διάφορες άλλες χώρες, στο πλαίσιο του υγιούς διαλόγου, συνεργασίας και ανταλλαγής απόψεων και ιδεών, συζήτησαν για καίρια ζητήματα της σύγχρονης εποχής, όπως τη κλιματική κρίση, κοινωνικές ανισότητες, προκαταλήψεις, αλλά και τρόπους με τους οποίους οι έφηβοι θα μπορούσαν να συμμετάσχουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων για αυτά τα ζητήματα στο μέλλον.

Ειδικότερα, τα αποτελέσματα της ομαδικής συνεργασίας των συμμετεχόντων σχετικά με τη κλιματική κρίση παρουσιάστηκαν από 4 εκπροσώπους στο forum των ενηλίκων, δίνοντας παράλληλα ευκαιρία στο κοινό, να εκφράσει δημόσια όποιες απορίες είχε. Στο παράλληλο Teens ADF που λειτούργησε, συμπλήρωσαν με την παρουσία τους: η κα. Alexandria Walden, Επικεφαλής στην Google για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και Ελεύθερη Έκφραση, η κα. Jutta Urpilainen, Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για Διεθνείς Συνεργασίες, ο κος. Τζόρτζ Τζ. Τσούνης, Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, αλλά και εκπρόσωποι από το κορεατικό πανεπιστήμιο Tae Jae. Οι έφηβοι και νέοι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί τους και να θέσουν στην ολομέλεια οποιαδήποτε απορία ή ερώτηση είχαν.

Περισσότερες πληροφορίες για το 1ο Παγκόσμιο Teens Athens Democracy Forum, τις προτάσεις των εφήβων και το Athens Democracy Forum 2023

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1o Παγκόσμιο Teens Athens Democracy Forum

Υποτροφίες Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών

Πρόσκληση της Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών για υποβολή υποψηφιοτήτων μαθητών/τριών των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου που κατάγονται αποκλειστικά από την Κωνσταντινούπολη (2ης και 3ης γενιάς εκπατρισμένοι Κωνσταντινουπολίτες), στο πλαίσιο υποστήριξης της προετοιμασίας τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, και παρακαλούμε να τη διαβιβάσετε στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς σας. Επισημαίνεται ότι οι τελειόφοιτοι μαθητές/τριες που έλαβαν πέρυσι υποτροφία ή είχαν υποβάλει αίτηση πρέπει να υποβάλουν ξανά υποψηφιότητα.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι η Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2023



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: ειδήσεις, Ηλεκτρονική έκδοση | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποτροφίες Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών

Εκδήλωση για τα φαινόμενα βίας

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο ενημερωτική εκδήλωση με θέμα τα φαινόμενα βίας απέναντι στα παιδιά. Η εκδήλωση παρουσιάστηκε από μαθητές του σχολείου μας  που απευθύνθηκαν στους συμμαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές είχαν δουλέψει τα θέματα των παρουσιάσεών τους καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, ως δραστηριότητες σχολικών μαθημάτων και ομίλων, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ειρήνης (21 Σεπτεμβρίου) και της Παγκόσμιας Ημέρας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (10 Δεκεμβρίου).

1

Η αφίσα της εκδήλωσης

2 1

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης

Την εκδήλωση παρακολούθησε επίσης η κ. Φωτεινή Παπαδάτου, ψυχολόγος από το Χαμόγελο του Παιδιού και απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών και των μαθητριών. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Παπαδάτου, καθώς και τους εθελοντές μαθητές Yousmilers (https://www.yousmile.gr/), για την έμπνευση που έδωσαν στους μαθητές μας να ψάξουν, να προβληματιστούν, να προτείνουν και να παρουσιάσουν θέματα που σχετίζονται με τα φαινόμενα βίας.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Ειρήνη Κασσωτάκη, Μαρία Πιτσάκη, Άννα Τσακιρέλη

μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του Δικτύου συνδεδεμένων σχολείων  ASPnet- UNESCO

 

340090306 3137537686537997 8425178663532901232 n

Στιγμιότυπα από την εκδήλωση

340079785 878409196588546 9169526338626194815

Οι παρουσιάσεις των μαθητών/μαθητριών

339673895 752365793011118 663946950819486994 n

Στιγμιότυπα από την εκδήλωση

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκδήλωση για τα φαινόμενα βίας

Λαμπεντούζα: ένα ταξίδι, εμπειρία ζωής!

Μαθητές από το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου συνεργάστηκαν με συμμαθητές τους από το ιταλικό σχολείο Liceo Scientifico e delle Scienze Umane Teresa Gullace, Tallota di Roma για τον διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας της Ιταλίας, με τίτλο «Πύλες της Ευρώπης», “Porte d’ Europa”. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των μαθητών σε θέματα όπως η μετανάστευση και τα ανθρώπινα δικαιώματα των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο.  Η ομάδα των δύο σχολείων συμμετείχε με το έργο NOLIMITDONATION (https://www.scuolecomitatotreottobre.it/en/dettaglio-scuola.php?id_scuola=114) το οποίο και διακρίθηκε.

μαθητές από το Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου που συμμετείχαν στη Δράση

Οι μαθητές του Β2 που συμμετείχαν στη Δράση

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός της δράσης Ειρήνη Κασσωτάκη και η μαθήτρια Τερψιχόρη Μανουσάκη φιλοξενήθηκαν και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δράσεις στο νησί Λαμπεντούζα (Lampedusa), μετά από πρόσκληση του ιταλικού σχολείου και του Υπουργείου Παιδείας της Ιταλίας. Οι δράσεις έλαβαν χώρα από 30 Σεπτεμβρίου έως 3 Οκτωβρίου 2022, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μνήμης και Φιλοξενίας. Η μετακίνηση πραγματοποιήθηκε με την αμέριστη συμπαράσταση της Διευθύντριας του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου, κ. Μαρίας Γ. Πατραμάνη.

IMG 20221022 WA0000

Η αντιπροσωπεία του ιταλικού και του ελληνικού σχολείου

IMG 20221001 203650894

 Παρατίθενται οι εντυπώσεις της Τερψιχόρης Μανουσάκη από αυτό το ταξίδι:

“3 Οκτωβρίου, Εθνική Ημέρα Μνήμης και Υποδοχής για την Ιταλία. Τέτοια μέρα, εννέα χρόνια πριν, κοντά στο μικρό νησάκι Λαμπεντούζα, σε ένα τραγικό ναυάγιο έχασαν τη ζωή τους 368 μετανάστες. Έκτοτε, η μη κερδοσκοπική οργάνωση Comitato 3 Ottobre σε συνεργασία με το Ιταλικό Υπουργείο Παιδείας διοργανώνουν στο νησί εκδηλώσεις προς τιμή των θυμάτων, στις οποίες παίρνουν μέρος σχολεία της Ιταλίας αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Είχα την τύχη φέτος να κληρωθώ να εκπροσωπήσω το σχολείο μου σε μια «εκδρομή» που τελικά εξελίχθηκε σε εμπειρία ζωής”.

“Οι εκδηλώσεις, που διήρκησαν τέσσερις μέρες, ήταν πολύ καλά οργανωμένες. Κάθε μέρα σχεδόν στην πλατεία του νησιού γίνονταν συνεδρίες στις οποίες συμμετείχαν δημοσιογράφοι, εθελοντές από την οργάνωση, αλλά και ο ευρωβουλευτής Pietro Bartolo. Ο τελευταίος, γιατρός γεννημένος στη Λαμπεντούζα, εδώ και 30 χρόνια φροντίζει στην κλινική του τον τεράστιο αριθμό προσφύγων που δέχεται το νησάκι.”

IMG 2290

Συνεδρίες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων

“Την τρίτη ημέρα, όλοι οι μαθητές πήραν μέρος σε ένα εργαστήριο (workshop). Σε αυτό που συμμετείχα εγώ, αποσαφηνίστηκαν μερικές παρανοήσεις σχετικά με τη μετανάστευση. Το ίδιο απόγευμα, επιζήσαντες και συγγενείς θυμάτων από το ναυάγιο μάς μίλησαν για την εμπειρία τους. Αξέχαστη θα μου μείνει μια γυναίκα από την Ερυθραία, η οποία παρά όσα της συνέβησαν, ήταν ίσως από τους πιο ευχάριστους και θετικούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει. Αυτό που με συγκλόνισε περισσότερο ήταν η επίσκεψη στο Μουσείο Εμπιστοσύνης και Διαλόγου της Μεσογείου (Museo della Fiducia e del Dialogo del Mediterraneo), στο οποίο εκτίθενται ιστορίες και αντικείμενα προσφύγων που πέθαναν από ασφυξία σε ένα ναυάγιο το 2013.”

“Την 3η Οκτωβρίου το πρωί, τελέστηκε το μνημόσυνο για τα θύματα του ναυαγίου, με παρουσία όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών που φιλοξενούνταν στο νησί. Η συγκέντρωση όλων των συμμετεχόντων ξεκίνησε από την κεντρική πλατεία και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε πορεία μέχρι το σημείο του ναυαγίου, όπου και πραγματοποιήθηκε η τελετή. Στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει το μνημείο «Η Πύλη της Ευρώπης», αφιερωμένο σε όσους έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να φτάσουν στο νησί και από εκεί στην Ευρώπη. Παρόλο που η τελετή έγινε στα ιταλικά, προκάλεσε πολύ μεγάλη συγκίνηση σε όλους όσους παρευρέθηκαν.”

“Αν και σύντομη, ήταν μια εμπειρία που πραγματικά έχει επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι το μεταναστευτικό. Αυτό που αποκόμισα είναι κυρίως ότι πρέπει να είμαστε πιο ανοικτοί, να δείχνουμε κατανόηση και να μη ξεχνάμε ότι και οι δικοί μας πρόγονοι υπήρξαν μετανάστες και πρόσφυγες κάποια στιγμή.”

Μνημείο Η Πύλη της Ευρώπης 2

Μετά το ταξίδι, η Τερψιχόρη Μανουσάκη μίλησε στους συμμαθητές της για αυτή την ξεχωριστή εμπειρία.

 

Τερψιχόρη Μανουσάκη (μαθήτρια Β’ Λυκείου) & Ειρήνη Κασσωτάκη (Φιλόλογος),  Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Λαμπεντούζα: ένα ταξίδι, εμπειρία ζωής!

Συμπληρωματική ψηφοφορία για άρση ισοψηφίας στις εκλογές 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου

Την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε μυστική, κατά τμήμα, ψηφοφορία των μαθητών, για την άρση της ισοψηφίας των δύο υποψηφίων στην τελευταία εκλόγιμη θέση των εκλογών της 12/10/2022. Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 219 μαθητές.

Στη συνέχεια (10:45) η Εφορευτική Επιτροπή εκπροσωπούμενη από τους αντιπροσώπους των τμημάτων Γ3 και Γ4, στα οποία ανήκουν οι δύο υποψήφιοι, ασχολήθηκε με την καταγραφή των σταυρών προτίμησης.

Από τη διαδικασία αυτή εκλέχθηκε στην 15η θέση του Μαθητικού Συμβουλίου ο μαθητής του Γ4 Διογένης Καλαϊτζάκης Ευαγγέλου με 103 ψήφους και με μικρή διαφορά από τον Αθανάσιο Φραϊδάκη του Γ3, που με 94 ψήφους παραμένει 1ο Αναπληρωματικό μέλος του συμβουλίου.

Καλή επιτυχία στο έργο του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου της χρονιάς 2022-23!

Κατηγορίες: ειδήσεις, Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμπληρωματική ψηφοφορία για άρση ισοψηφίας στις εκλογές 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου

Εκλογές για την ανάδειξη 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου

Σήμερα, Τετάρτη 12 Οκτωβρίου, έγιναν οι εκλογές για την ανάδειξη 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου για τη σχολική χρονιά 2022-23.

Η γενική συνέλευση ξεκίνησε στον αύλειο χώρο στις 10:45, και συνεχίστηκε λόγω της απρόβλεπτης βροχής στο αμφιθέατρο του σχολείου. Παρουσιάστηκαν οι 34 υποψήφιοι (7 από την Α΄, 8 από τη Β΄ και 19 από τη Γ΄ Τάξη -συνολικά, 24 αγόρια και 10 κορίτσια), και αναπτύχθηκε διάλογος.

Στις 12:20 ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία, και ξεκίνησε η διαδικασία της καταμέτρησης για την ανάδειξη των 15 τακτικών μελών και 5 αναπληρωματικών μελών. Αξίζουν συγχαρητήρια στην εφορευτική επιτροπή που υπεύθυνα, μεθοδικά και αξιόπιστα έφερε σε πέρας τη διαδικασία αυτή στις 13:20. Μπράβο στους Μόνικα Ιουλιανή Αναγνώστη (Α1), Ειρήνη Ροδιτάκη (Α2), Χριστίνα Λιν (Α3),Εμμανουήλ Λυμπινάκη (Β1), Μαρία Ζερβάκη (Β2), Αμαλία Τιτάκη (Β3), Αργυρή Βαρδαβά (Γ1), Άννα Θαλασσινού (Γ2), Ζαχαρία Εμμανουήλ Κακουδάκη (Γ3) και Ιωάννη Πλουμάκη (Γ4).
συνέχεια…

Κατηγορίες: ειδήσεις, Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκλογές για την ανάδειξη 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου

[ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ] Ανάβαση στο ιερό βουνό των Μινωιτών

Η δεύτερη πεζοπορία της φετινής σχολικής χρονιάς για τον όμιλο «ΚΡΗΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ» είχε σαν στόχο την γνωριμία των μαθητών με το ιερό βουνό των Μινωιτών, τον Γιούχτα (811μ.). Ο Γιούχτας είναι ένα από τα δύο επιβλητικά βουνά (μαζί με τον Στρούμπουλα) της πόλης του Ηρακλείου.

Η ομάδα μας, 18 μαθητές ένας γονέας και ο γράφων, συναντηθήκαμε το πρωί της Κυριακής IMG 20220403 103259 v2

03 Απριλίου 2022 στο ΚΤΕΛ Ηρακλείου και με το λεωφορείο της γραμμής φθάσαμε στο χωριό Άνω IMG 20220403 103432 v2Αρχάνες. Αυτήν την φορά είχαμε μαθητές και από τις τρεις τάξεις του σχολείου μας και αυτό ήταν μια ευχάριστη έκπληξη.  Η ομάδα ξεκίνησε από το κέντρο του χωριού ακολουθώντας το δρόμο για τις Βασιλειές. Επιλέξαμε αυτήν την διαδρομή ώστε οι μαθητές να δούνε το βουνό από όλες τις πλευρές , δηλαδή την ανατολική, την βορινή και την δυτική. Αφού περπατήσαμε μια ώρα σε ασφαλτόδρομο έχοντας δεξιά μας το φαράγγι της Αγίας Ειρήνης μαζί με τα ατέλειωτα αμπελοτόπια των Αρχανών και της Συλλάμου φθάσαμε στον ανεμόσπηλιο. Από εδώ άρχισε η ανάβασή μας για την  κορυφή του Γιούχτα. Το μονοπάτι ήτανε βατό και η παρέα των παιδιών είχε όρεξη για περπάτημα και συζήτηση. Μετά από μικρά διαλείμματα φθάσαμε στο ιερό κορυφής και λίγο αργότερα στον Αφέντη Χριστό. Αφού ξεκουραστήκαμε αρκετά πήραμε το μονοπάτι της κατάβασης που μας έβγαλε στην πλατεία του χωριού Άνω Αρχάνες.

Ήταν μια όμορφη πορεία και τα παιδιά ήδη ρωτάνε πότε θα κάνουμε την επόμενη εξόρμησή μας!

IMG 20220403 113251 v2                                                                                             Aμβροσιάδης Παναγιώτης

 

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/mountaingympira/archives/333

Αναδημοσίευση από το Ιστολόγιο Ορειβατική Ομάδα – Πρότυπο Γυμνάσιο & Λύκειο Ηρακλείου

Κατηγορίες: Ορειβατική Ομάδα | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο [ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ] Ανάβαση στο ιερό βουνό των Μινωιτών

[ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ] Ηλεκτρονικά Βιβλία Ομίλου Δημιουργικής Γραφής: Τα όνειρά μας, οι σκέψεις μας, τα συναισθήματά μας

Με το τέλος αυτής της όμορφης και δημιουργικής χρονιάς, με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια οι μαθήτριες, οι μαθητές και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής σάς παρουσιάζουμε τα ηλεκτρονικά μας βιβλία και τους δύο πίνακες ανακοινώσεών μας.

Στις σελίδες των βιβλίων αυτών και στους ψηφιακούς «Τοίχους» μας θα βρείτε διηγήματα, ποιήματα, εικαστικά έργα των παιδιών του Ομίλου. Ξεφυλλίζοντάς τα ταξιδεύετε και εσείς στον δικό μας κόσμο, μπαίνετε στα όνειρά μας.

Στη διάθεσή σας λοιπόν, καταθέτουμε τον εαυτό μας, την ψυχή μας.

Είμαστε υπερήφανοι όχι μόνο για τα κείμενά μας αλλά για τη δύναμη που κρύβει αυτή η πράξη «έκθεσης».

Σας ευχόμαστε να απολαύσετε και εσείς το ταξίδι μας…

Όμιλος Δημιουργικής Γραφής

 

  1. Ποντιακός Ελληνισμός: «Ιδάσιμος Πόντος 2»: https://www.flipsnack.com/E9C96DAA9F7/-.html
  2. Από την παράδοση στη δημιουργία: «Θρύλοι του τόπου μου»: https://www.flipsnack.com/E9C96DAA9F7/–tm849m9zhm.html
  3. 1821-2021 «100 χρόνια μετά»

Α) https://www.storyjumper.com/book/read/128741812/6235f38d1e1dc

β) https://www.storyjumper.com/book/read/103845656/1821-2021-200–

γ) https://www.storyjumper.com/book/read/128749072/6236252faa620

δ) https://www.storyjumper.com/book/read/128744672/6236098d7cc18

4. Μαντινάδες/Ελεύθερος στίχος/Χριστούγεννα: https://el.padlet.com/mfiolitaki/gahsazm5dzg1ywi0

5. Μικροποιήματα: https://el.padlet.com/mfiolitaki/9gtwx3sr3sce58g7

Mποτσάκη padlet 9gtwx3sr3sce58g7 padlet gahsazm5dzg1ywi0 .png .png .png.png .png

Πηγή – περισσότερα: https://blogs.sch.gr/fiolitaki/2022/06/11/ilektronika-vivlia-omiloy-dimioyrgikis-grafis-ta-oneira-mas-oi-skepseis-mas-ta-synaisthimata-mas/

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση, Όμιλος Δημιουργικής Γραφής | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο [ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ] Ηλεκτρονικά Βιβλία Ομίλου Δημιουργικής Γραφής: Τα όνειρά μας, οι σκέψεις μας, τα συναισθήματά μας

Αξιοποίηση της Τέχνης μέσω εθνικού έργου eTwinning

Με τη λήξη του σχολικού έτους, ολοκληρώθηκε το εθνικό έργο E-twinning με τίτλο « Η Τέχνη ως μαρτυρία και δίαυλος επικοινωνίας, έκφρασης και πολιτισμού.’  Συμμετείχαν μαθητές της Β’ Λυκείου από το Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου και το ΓΕΛ Αβδήρων Ξάνθης. Μέσα από μια ακολουθία διαθεματικών δραστηριοτήτων, οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων κλήθηκαν να προσεγγίσουν ιστορικά γεγονότα μέσω της παρατήρησης και κριτικής επεξεργασίας παραστατικών πηγών, όπως έργων Τέχνης, φωτογραφιών και κόμικς, να ερμηνεύσουν τα οπτικά ερεθίσματα και να διατυπώσουν τεκμηριωμένη άποψη για τη χρησιμότητα των πηγών αυτών ως αξιόπιστες μαρτυρίες που αφορούν τα γεγονότα αυτά.

Πιο αναλυτικά, τους μήνες Οκτώβριο-Ιανουάριο οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων αρχικά συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι γνωριμίας  με το ψηφιακό εργαλείο  Kahoot με θέματα σχετικά με το Ε-twinning και τα δύο σχολεία γενικότερα.

https://create.kahoot.it/share/e-twinning/ed2e9b5d-0613-4d00-9226-bb310daf08c5

Έπειτα, χωρίστηκαν σε  5  διασχολικές ομάδες εργασίας (Ιστορικοί, βιογράφοι, γλωσσολόγοι, γεωγράφοι, δημοσιογράφοι) και διερεύνησαν μέσω γραπτών και παραστατικών πηγών  το ιστορικό γεγονός του Ολοκαυτώματος των Εβραίων με τα εξής αποτελέσματα:

Δημιούργησαν ένα διαδικτυακό χρονολόγιο με  τα σημαντικότερα γεγονότα  από το 1933 -1945, έναν εννοιολογικό χάρτη για την έννοια  “ολοκαύτωμα”, μια παρουσίαση της βιογραφίας του Πολωνοεβραίου καλλιτέχνη David Olere  με χρήση δικών  του έργων τέχνης, μια παρουσίαση με το οποίο αποτύπωσαν όσα συνέβησαν στο στρατόπεδο του Άουσβιτς  από την άφιξη μέχρι και την απελευθέρωση του στρατοπέδου και ένα διαδραστικό χάρτη με τα κυριότερα στρατόπεδα συγκέντρωσης/εξόντωσης  Εβραίων στην Ευρώπη. Επίσης έφτιαξαν  ένα κουίζ  στα αγγλικά με όρους του ολοκαυτώματος και ένα wordsearch με έννοιες σχετικές με το ολοκαύτωμα.  Έπειτα, οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων αναζήτησαν στο Διαδίκτυο και επέλεξαν έργα τέχνης του David Olere και άλλων καλλιτεχνών, τα οποία απεικονίζουν το δράμα των Εβραίων και τις θηριωδίες των Ναζί και κατόπιν έκαναν μια σύντομη περιγραφή του συγκεκριμένου έργου εκφράζοντας παράλληλα και τα συναισθήματα που τους προκαλεί  ο κάθε πίνακας.  Τα αποτελέσματα της κοινής δράσης αναρτήθηκαν σε δύο κοινόχρηστα padlet .

https://padlet.com/mikelt63/a1hlxtb5msowsi75

Στη συνέχεια, το μήνα Νοέμβριο, οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων στη διάρκεια τηλεσυνάντησης συνεργάστηκαν πάνω σε μια κοινή παρουσίαση που αφορά το Ολοκαύτωμα των Εβραίων. Συγκεκριμένα, κλήθηκαν να μελετήσουν ποιήματα και πεζά κείμενα στην Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα και να τα συνδέσουν με έργα Τέχνης που αποτυπώνουν το δράμα και τη φρίκη του Ολοκαυτώματος

https://docs.google.com/presentation/d/1vRQwa50nWqws_jszgHzZP4wB7zpz336HGQrJvavfo6s/edit?usp=sharing

Εν συνεχεία αποφασίστηκε από τα δύο συνεργαζόμενα σχολεία η ενασχόληση  με τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922 από τον Φεβρουάριο έως το Μάιο. Έτσι, οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο για το Μικρασιατικό πόλεμο και τη Μικρασιατική καταστροφή από το National Geographic και διαγωνίστηκαν με το σχολείο συνεργασίας σε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι γνώσεων (Escape room) με τίτλο “Το μουσείο του Μικρασιατικού πολέμου” με αξιοποίηση της εφαρμογής genial.ly. To μουσείο δημιουργήθηκε από τους συνεργαζόμενους εκπαιδευτικούς,  με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιστορικών γνώσεων και κυρίως την καλλιέργεια της αισθητικής αντίληψης και του οπτικού γραμματισμού.

https://view.genial.ly/61cb29e23cb3b40df165630f/interactive-content-apodrash-apo-to-moyseio-mikrasiatikoy-polemoy

Σε επόμενη δράση οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων κλήθηκαν να εντοπίσουν στο διαδίκτυο προφορικές μαρτυρίες Ελλήνων Μικρασιατών προσφύγων, να παρουσιάσουν  τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και τα συναισθήματα που βίωσαν. Στη συνέχεια, κλήθηκαν να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με επιλεγμένα αποσπάσματα μαρτυριών και κατάλληλο φωτογραφικό υλικό.

Σε μια συντονισμένη κοινή δράση των συνεργαζόμενων σχολείων, οι μαθητές του Πρότυπου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης ξεκίνησαν ποιήματα, ακροστιχίδες και μαντινάδες και οι μαθητές του ΓΕΛ Αβδήρων Ξάνθης συνέχισαν και ολοκλήρωσαν τις δημιουργίες αυτές. Η δραστηριότητα αυτή στόχευε στο να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση των μαθητών, σχετικά με το δράμα της Μικρασιατικής καταστροφής και να τους προσφέρει έμπνευση για να εκφραστούν από κοινού μέσα από ποιητικές δημιουργίες. Τα αποτελέσματα  της κοινής δημιουργικής δράσης  φαίνονται παρακάτω:

https://www.canva.com/design/DAE-fcIdwFg/UGtgN4f6NvqSVaPiNgNiug/view?utm_content=DAE-fcIdwFg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Τον Απρίλιο οι μαθητές των δύο σχολείων εργάστηκαν αρχικά κατά σχολεία με κοινή θεματική διερευνώντας υλικό στο διαδίκτυο στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα προκειμένου να συνδημιουργήσουν στη συνέχεια μια διαδραστική παρουσίαση αξιοποιώντας πλούσιο πληροφοριακό υλικό, όπως άρθρα ξένων εφημερίδων που παρουσιάζουν πώς είδαν οι ξένοι τη Μικρασιατική καταστροφή , αλλά και τη δημιουργία μιας διαδραστικής αφίσας που περιλαμβάνει τραγούδια, ποιήματα και φωτογραφικό υλικό και ένα χρονολόγιο για τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922 στην Αγγλική γλώσσα.

https://view.genial.ly/62375a6ecc269a0018085fe0/interactive-image-interactive-smyrna

Την ίδια περίοδο στο Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου  στο πλαίσιο του μαθήματος της Ν.Ε. Γλώσσας και Λογοτεχνίας και με αφορμή ένα κριτήριο αξιολόγησης για το ολοκαύτωμα, συζητήσαμε με το Β1 πώς νιώθουν οι άνθρωποι που φεύγουν με τη βία από τον τόπο τους, πώς ένιωσαν οι άνθρωποι που έφυγαν από τη Σμύρνη που καιγόταν, το 1922. Αρχικά,  διαβάσανε το άρθρο του Παντελή Μπουκάλα “Η μνήμη και η σιωπή” και συνεχίσανε με την ανάλυση του ποιήματος της Χρύσας Ντερλίκη “Ένα απλός Εβραίος, Θεσσαλονικιός”.

Τέλος, στο ΓΕΛ Αβδήρων  δημιουργήθηκε έκθεση με τα ποιήματα που συνδημιούργησαν τα δύο συνεργαζόμενα σχολεία για τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922 και επιλεγμένες φωτογραφίες ή έργα τέχνης σε σχέση με το θέμα, τα οποία τιτλοφόρησαν οι ίδιοι.

Γενικά οι μαθητές δημιούργησαν ποικίλα ψηφιακά έργα  μέσα σε ένα ασφαλές ηλεκτρονικό περιβάλλον. Εκφράστηκαν δημιουργικά,  λειτούργησαν συνεργατικά και κατόρθωσαν να επικοινωνήσουν με συνομηλίκους τους και να ενδυναμώσουν την αυτοπεποίθησή τους στην κατεύθυνση της έκφρασης και ανταλλαγής ιδεών, σκέψεων και συναισθημάτων μέσω του προφορικού και γραπτού λόγου έχοντας ως πηγή έμπνευσης έργα τέχνης, κόμικ, και φωτογραφιών.

Μιχάλης Τουραμπέλης

Κατηγορίες: eTwinning, μαθητικές δημιουργίες, Σχολικές Δραστηριότητες | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αξιοποίηση της Τέχνης μέσω εθνικού έργου eTwinning

Το σχολείο μας στην πόλη San Vito dei Normanni της Ιταλίας

Το Πρότυπο Γενικό Λύκειο  Ηρακλείου στην πόλη San Vito dei Normanni της Ιταλίας

2η διεθνική συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος 2020-1-ES01-KA226-SCH_095689

282694026 10220717673561798 5874004293351873107 nΤο χρονικό διάστημα από 1 έως 7 Μαΐου 2022, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Primo Istituto San Vito dei Normanni της Ιταλίας η δεύτερη συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus Κa226, με τίτλο “CONNECTED BY KNOWLEDGE”. Το θέμα του προγράμματος είναι η αξιοποίηση των ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας).

Το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου συμμετείχε με ομάδα εννέα μαθητών και δύο καθηγητών της κ. Κορακάκη και του κ. Αλετρά, οι οποίοι ταξίδεψαν στην Ιταλία προκειμένου να συναντήσουν τις ομάδες των εταίρων τους από το Silales r. Pajurio Stavislovo Birziskio Gimnazija της Λιθουανίας,το IES EMILIO JIMENO της Καλαταγιούντ της Ισπανίας και το Primo Istituto San Vito dei Normanni της διοργανώτριας χώρας Ιταλίας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής οι εκπαιδευτικοί όλων των αποστολών, περιηγήθηκαν στους χώρους του Ιταλικού Σχολείου, ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του, τις δράσεις του και παρακολούθησαν διδασκαλίες σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Επιπλέον παρουσίασαν, η κάθε ομάδα χωριστά, τις προγραμματισμένες δραστηριότητες για αυτή τη συνάντηση.

Επίσης οι μαθητές και οι καθηγητές όλων των χωρών συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας, δημιούργησαν συνεργατικά φύλλα εργασίας, αφίσες, ψηφιακό υλικό και εργαλειοθήκη με θέμα την ανάλυση των κινδύνων από τη χρήση του διαδικτύου, στρατηγικές για προστασία έναντι των κινδύνων αυτών, καλή και κακή χρήση του διαδικτύου και τα πνευματικά δικαιώματα. Επίσης δημιούργησαν εφαρμογές με χρήση του app inventor.

Σημαντικό μέρος του προγράμματος ήταν η επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας υποδοχής. Στα πλαίσια αυτής της πτυχής του έργου οι φιλοξενούμενοι παρακολούθησαν δραματοποιημένη θεατρική παράσταση, συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες, επισκέφτηκαν μέρη ιδιαίτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος, συμμετείχαν στην παρασκευή εδεσμάτων της τοπικής κουζίνας και ξεναγήθηκαν σε ιστορικούς χώρους, στους οποίους υπήρχε έντονο το Ελληνιστικό στοιχείο.

Επίσης μετά από γόνιμη ανταλλαγή απόψεων και αναλυτικών συζητήσεων έγινε και ο προγραμματισμός των επικείμενων εργασιών και μελλοντικών συναντήσεων των σχολείων. Καθορίστηκε το χρονικό πλαίσιο, ο τρόπος εργασίας και συζητήθηκε η δημιουργία των απαιτούμενων του προγράμματος παραδοτέων.

Ελένη Κορακάκη

Κατηγορίες: Erasmus+, εκδρομές, Σχολικές Δραστηριότητες | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το σχολείο μας στην πόλη San Vito dei Normanni της Ιταλίας