Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
Με τα παραμύθια οδηγό, στον ψηφιακό κόσμο θα διαβώ!!
1ο εργαστήριο:«Το παραμύθι αρχίζει…»
1) Δραστηριότητα: Ανίχνευση πρότερων γνώσεων για το παραμύθι με βάση τις ρουτίνες σκέψης
2η Δραστηριότητα : Παιχνίδια γνωριμίας με την ομάδα!
Δημιουργήσαμε ομάδες με σκοπό την εύρεση της ίδιας κάρτας παραμυθιού, όπως το κυνήγι του χαμένου θησαυρού με μουσική υπόκρουση! Τα παιδιά με την ίδια κάρτα την παρατηρούν και συζητούν μεταξύ τους.
3η Δραστηριότητα : Οργάνωση παραμυθοεπίσκεψης!
Συζήτηση με τα παιδιά: Ποιος γράφει παραμύθια; Θα μπορούσαμε να καλέσουμε ένα στο σχολείο μας; Τι θα θέλαμε να τον ρωτήσουμε; Τι νομίζετε ότι πρέπει να ετοιμάσουμε;
4η Δραστηριότητα: Ένας παραμυθάς στην τάξη μας!
Η συγγραφέας κ. Αγγελική Θάνου επισκέπτεται διαδικτυακά το σχολείο καθώς και τα παιδάκια από τα νηπιαγωγεία: 1ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού, 2ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού, 4ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού, 5ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού, 22ο Νηπιαγωγείο Βόλου, Νηπιαγωγείο Σούρπης, 2ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων ,γνωριζόμαστε μεταξύ μας, παρουσιάζουμε τις δράσεις που έχουμε ετοιμάσει και στη συνέχεια κάνουμε τις ερωτήσεις μας. Η κ. Θάνου απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών και τους εξήγησε πως φτιάχνεται μια ιστορία. Μετά ζήτησε τις θαυμαστές λέξεις που βρήκαν τα παιδιά από κάθε σχολείο. Με τις θαυμαστές λέξεις των παιδιών και τη βοήθεια της συγγραφέως φτιάξαμε μία όμορφη ιστορία και θα την εικονογραφίσουμε συνεργατικά.
2ο εργαστήριο : Παραμυθοκώδικες
1η Δραστηριότητα: Μες το χώρο περπατώ… ποια παράσταση θα δω;
Συμμετείχαμε στην Εβδομάδα Κώδικα Code Week και αναρτήσαμε τις δράσεις μας σε ψηφικό πίκακα. Πατήστε το link: https://padlet.com/8nipneapol/92ws58l099m3ixcv
Η δραστηριότητα μας έχει τίτλο: «Ποιο παραμύθι θα δω με το εισιτήριο το μαγικό;»
Βιωματικό παιχνίδι με παραμύθια. Επιδαπέδιο παιχνίδι σε δυάδες στο οποίο θα έχουν τοποθετηθεί κάρτες παραμυθιών και οι μαθητές θα κινούνται μπρος, πίσω, δεξιά, αριστερά ακολουθώντας εντολές. Στη φάση αυτή για να βρουν το μαγικό εισιτήριο θα πρέπει να ετοιμάσουν το μαγικό μεγεθυντικό φακό! Ο μαθητής οδηγός θα λύνει ένα γρίφο και στη συνέχεια για να πάρει το εισιτήριο και να δει την παράσταση με το φίλο που επίλεξε, θα πρέπει να δώσει οδηγίες στο μαθητή – ρομπότ, προγραμματίζοντας τον έτσι ώστε να φτάσει στο στόχο.
2η Δραστηριότητα: Ο μυστικός κώδικας.
Ο μυστικός κώδικας. Αντικαθιστώντας εικόνες με γράμματα ανακαλύπτουμε ήρωες παραμυθιών
3η Δραστηριότητα: Παραμυθοδιαδρομές!
Το Beebot ακολουθεί παραμυθοδιαδρομές, λύνοντας γρίφους που έχουν δημιουργηθεί από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση του ρομπότ ακολουθώντας διαδρομές με τη χρήση καρτών (δεξιά, αριστερά κλπ)
4η Δραστηριότητα: Code week.
Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα ( Code Week) και η δραστηριότητα μας έχει τον τίτλο:” Ποιο παραμύθι θα δω με το εισητήριο το μαγικό?”
3o εργαστήριο: Παραμύθια του παππού και της γιαγιάς…
1η δραστηριότητα:
Με το μεγεθυντικό φακό στοιχεία σε πίνακες ζωγραφικής αναζητώ!!
Με το μεγεθυντικό φακό στοιχεία σε πίνακες ζωγραφικής αναζητώ!! Επεξεργαζόμαστε τον πίνακα του Ν. Γύζη: “Το παραμύθι της γιαγιάς”
Επεξεργαζόμαστε τον πίνακα ζωγραφικής χρησιμοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης
Μνήμες από το μυαλουδάκι μου ανακαλώ και στην παρεούλα θα τις πω!
Με όλα αυτά, ΣΥΝΕΦΟΛΕΞΟ δημιουργώ!
2η δραστηριότητα:
Συνέντευξη από τον παππού ή τη γιαγιά
Τα παιδιά ρωτούν, οι παππούδες απαντούν και οι γονείς καταγράφουν τις απαντήσεις
Ο παππούς και η γιαγιά αφηγούνται…
Τα παιδιά απεικονίζουν εικαστικά το παραμύθι που άκουσαν από τον παππού και τη γιαγιά:
Οι ζωγραφιές των παιδιών γίνονται online παιχνίδια
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=05a7027febcd



























