eTwinning

Το eTwinning είναι μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες.

Η δράση ξεκίνησε επίσημα τον Ιανουάριο του 2005 ως δράση του προγράμματος eLearning της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το 2007 ενσωματώθηκε στο πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης σαν τμήμα του Comenius. Από το 2014 η ευρωπαϊκή δράση eTwinning ενισχύεται ως μέρος του προγράμματος Erasmus+ (2014-2020), παίζοντας πλέον κεντρικό ρόλο στην υποστήριξη όλων  των τύπων ευρωπαϊκής συνεργασίας, στο πεδίο της σχολικής εκπαίδευσης.

eTwinning έργα στο 4ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων

Σχολικό έτος 2014-2015

The place Ilive in

Το έργο  είναι μια ευκαιρία για τους μαθητές και τους δασκάλους να μάθουν καλύτερα όχι μόνο τον τόπο που ζουν, αλλά και άλλα μέρη της μεγάλης ευρωπαϊκής γειτονιάς. Η προσέγγιση του έργου θα είναι μέσω του πολιτισμού, της παράδοσης και γενικά του εθνικού πολιτισμού. Συνεργάζονται σχολεία από την Ελλάδα, την Πολωνία και την Ρουμανία.

Σχολικό έτος 2015-2016

“Kids’ Natural Discoveries”

Το πρόγραμμα eTwinning “Kids ‘Natural Discoveries” θα φέρει κοντά εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες για να παρακινήσει τα παιδιά να εξερευνήσουν, να δημιουργήσουν, να ανακαλύψουν και να εκτελέσουν τις ιδέες τους τόσο εκτός όσο και σε εικονικούς χώρους.Ο σκοπός του Kids ‘Natural Discoveries είναι να μοιραστούν ιδέες που περιστρέφονται γύρω από τη δημιουργικότητα που προκαλεί το νηπιαγωγείο σε εξωτερικούς χώρους, παιδικές χαρές κ.λπ. Συνεργάστηκαν σχολεία από την Ελλάδα, την Λιθουανία, την Πορτογαλία, την Σερβία, την Τουρκία,τη Γαλλία και την Σλοβακία.

Σχολικό έτος 2015-2016

“Μια φορά κι έναν καιρό”

Η προσέγγιση από μέρους των παιδιών, η γνωριμία και η αγάπη για το παραμύθι.
Η κατανόηση ότι είναι βασικό αγαθό του λαϊκού πολιτισμού, το οποίο μπορεί να ψυχαγωγεί αλλά και να επηρεάζει συγκινησιακά και γνωστικά.
Με τη μαγική δύναμη των εικόνων και των λέξεων, να βοηθήσουμε το παιδί να ταξιδέψει στο χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί, να ταυτιστεί με τους ήρωες ή να τους απορρίψει, να φανταστεί πιθανά σενάρια, να περάσει όμορφα. Συνεργάστηκαν 7 Νηπιαγωγεία από την Ελλάδα.

Το έργο αυτό βραβεύτηκε με εθνική ετικέτα ποιότητας

Σχολικό έτος 2016-2017

1)” Μια Ημέρα για να θυμάμαι… “project picture

μια συνεργασία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων από την Ελλάδα. Μέσα από το έργο ” Μια μέρα για να θυμάμαι…” μικρά παιδιά αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας γνωρίζουν και αποτυπώνουν στη μνήμη τους ξεχωριστές παγκόσμιες και ευρωπαϊκές μέρες του έτους που άφησαν τη σφραγίδα τους στην καθημερινότητά μας. Mε αφορμή αξιόλογα και κομβικά σημεία στο παγκόσμιο ημερολόγιο οι συμμετέχοντες καλούνται να αποθησαυρίσουν γνώσεις και εμπειρίες.

Το έργο αυτό βραβεύτηκε με εθνική ετικέτα ποιότητας

2) “Στη χώρα των παραμυθιών και των ψηφιακών εφαρμογών “

project picture

Το σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον θέλει τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών να αποτελούν πλέον αναπόσπαστο εργαλείο της διαδικασίας της μάθησης, συμβάλλοντας στην αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών, την ενίσχυση της ενεργούς συμμετοχής και την αύξηση του βαθμού κατανόησης των μαθημάτων και της επίτευξης του προσδοκώμενου μαθησιακού αποτελέσματος ενώ η ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και η ενίσχυση της σχέσης παιδιού- βιβλίου θα βοηθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το παραμύθι, που αποτελεί μια πρώτη επαφή με το χώρο της λογοτεχνίας , και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο διάβασμα.

 μια συνεργασία 8 Νηπιαγωγείων στην Ελλάδα, όπου βραβεύτηκε με ετικέτα ποιότητας

Σχολικό έτος 2017-2018

1) “Learning through Heidi’s eyes-Μαθαίνοντας με τη Χάιντι”  

Μέσα από το έργο τα παιδιά γνωρίζουν τη μικρή, χαμογελαστή Χάιντι και μέσα από τις περιπέτειές της στις ελβετικές Άλπεις και στην κοσμική μεγαλούπολη διαμορφώνουν αξίες και στάσεις ζωής απέναντι στη διαφορετικότητα, τη φιλία, την αγάπη, τον σεβασμό, τη μόρφωση.  Συνεργάστηκαν σχολεία από τις χώρες: Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Τσεχία και Τουρκία.

Το έργο αυτό βραβεύτηκε με εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα Ποιότητας

                  

 

2) “Τα Χριστούγεννα της καρδιάς μας”

 Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά ένα πρόγραμμα κοινωνικού- συναισθηματικού χαρακτήρα μέσα από το οποίο οι μαθητές του Νηπιαγωγείου θα επικοινωνήσουν με μαθητές άλλων νηπιαγωγείων της Ελλάδας καθώς θα ασχολούνται με το ίδιο θέμα. Το πρόγραμμα αφορά τα Χριστούγεννα και τις αξίες ζωής που πρεσβεύουν, χαρά, αγάπη, επικοινωνία, προσφορά στον συνάνθρωπο και καλλιέργειά τους μέσα από δραστηριότητες που προάγουν αυτές τις αξίες. Επιδιώκεται τα παιδιά να επικοινωνούν, να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται μέσα από δραστηριότητες ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικότητας με τη βοήθεια των Τ.Π.Ε. αλλά και χωρίς.Μια συνεργασία 13 νηπιαγωγείων και ενός δημοτικού στην Ελλάδα, όπου και βραβεύτηκε με εθνική ετικέτα ποιότητας.

Σχολικό έτος 2018-2019

“Be cool recycle in school.. “

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στη μαθησιακή περιοχή “Περιβάλλον και εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη”. Μέσα από το πρόγραμμα και με τη βοήθεια των Τ.Π.Ε. τα παιδιά θα αναπτύξουν στάσεις και αξίες που αφορούν το περιβάλλον, συμπεριφορές και δράσεις που διαφυλάσσουν το φυσικό κεφάλαιο (επινοώντας και συμμετέχοντας σε δημιουργικές δραστηριότητες ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης διαφόρων υλικών),ώστε να γίνουν ενεργοί και περιβαλλοντικά εγγράμματοι πολίτες και συνεργάζονται 27  σχολεία από: Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία ,Σερβία, Τουρκία.

Το έργο μας επιβραβεύτηκε με Εθνική  και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας

!

Σχολικό έτος 2019-2020

1)Η παρέα των ζωγράφων -Η παλέτα των χρωμάτων

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στη μαθησιακή περιοχή Τέχνες-Εικαστικά στοχεύοντας μέσω των ΤΠΕ τα παιδιά να αποκτήσουν εικαστικές εμπειρίες αναπτύσσοντας ικανότητες δημιουργικής και κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και επικοινωνίας. Τα παιδιά μέσα από δραστηριότητες γνωριμίας των ζωγράφων,Georges-Pierre Seurat, Paul Klee, Robert Delaunay, Piet Mondrian, Pablo Picasso,Joan Miró,Vincent van Gogh, Henri Matisse,Εl Greco, Gustav Klimt.
και έργων τέχνης θα εκφραστούν και θα δημιουργήσουν εξερευνώντας τα στοιχεία της ζωγραφικής και το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια ποικιλία κατάλληλων τεχνολογικών μέσων και τεχνικών για τις δικές τους συνθέσεις αναπτύσσοντας τον αισθητικό τους γραμματισμό.

Το έργο μας βραβεύτηκε με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας

2) From the mythical Icarus to Apollo 11 with STEM:

 Ο ήρωας μας, ο μικρός Ίκαρος έχει ένα όνειρο, να πετάξει. Μαζί του λοιπόν θα ταξιδέψουμε, για να γνωρίσουμε την ιστορική εξέλιξη των πτητικών μηχανών από την αρχαιότητα μέχρι τον 20ο αιώνα. Από τον Αρχύτα στην εποχή του μυθικού Ίκαρου.
Από τα πρώτα σχέδια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, στους αδελφούς Μονγκολφιέ.
Από τους αδερφούς Ράιτ, στην Αμέλια ‘Ερχαρτ τη πρώτη γυναίκα που διέσχισε πετώντας μόνη τον Ατλαντικό. Και θα ολοκληρώσουμε με την κατάκτηση του Διαστήματος και την εκτόξευση του Apollo 11 με προορισμό την Σελήνη και τριμελές πλήρωμα.

Το έργο μας βραβεύτηκε με Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας! 

3) ” ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ….ΜΑΖΙ”

 Με το έργο “Μένουμε σπίτι”, εκπαιδευτικοί και μαθητές όλης της χώρας επικοινωνούν και εκφράζονται, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν μαζί την κρίση που βιώνουν. Επίσης λόγω της πανδημίας που ταλανίζει τη χώρα μας, δημιουργούνται ιδιαίτερες εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες, με κυριότερη την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών και εκτός σχολικής τάξης, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία.

Οι εκπαιδευτικοί θα ετοιμάζουν “προκλήσεις” τις οποίες θα ανεβάζουν στην πλατφόρμα και σε συνεργασία με τους γονείς τους, οι μαθητές θα τις υλοποιούν.
Οι εταίροι θα χωριστούν σε ομάδες για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού – μια που δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο, και με την χρησιμοποίηση web2 εργαλείων, θα το παρουσιάζουν.

Σχολικό έτος 2020-2021

«Let’s play every day! »  

        

  

Στο έργο συμμετέχουν 23 σχολεία από την Ελλάδα, 1 από την Κύπρο, 1 από τη Σερβία, 1 από τη Σλοβακία, 1 από την Πολωνία και 1 από την Τουρκία.

Το έργο «Let’s play every day! » αφορά το παιχνίδι! Το επιλέξαμε γιατί θεωρούμε πως το παιχνίδι  είναι ο καλύτερος τρόπος μάθησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών, αφού τα βοηθά να αλληλεπιδρούν με τους γύρω τους, να αντιλαμβάνονται τον κόσμο, να εκφράζουν ιδέες και σκέψεις αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητα και την αυτονομία τους. Η αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μοναδική καθώς οδηγεί τα παιδιά να μάθουν με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο.

Μέσω αυτού του προγράμματος, οι μαθητές μας θα ενισχύσουν την κοινωνική τους αλληλεπίδραση, την έκφραση και την επικοινωνία, θα αποκτήσουν νέες εμπειρίες, δεξιότητες και γνώσεις,θα συνεργαστούν μέσω ΤΠΕ για να παράγουν συνεργατικά προϊόντα με παιχνίδια και κοινωνικο-συναισθηματικές δραστηριότητες ,θα καλλιεργήσουν δεξιότητες και αξίες που είναι διαχρονικές και απαραίτητες για τον εαυτό τους και την κοινωνία του 21ου αιώνα.

  Το έργο μας βραβεύτηκε με Εθνική  και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας!  

ΕΥΡΩΠ

 

Σχολικό έτος 2021-2022

«Κόκκινη κλωστή δεμένη, δεξιότητες γυρεύει! #SkillsLabs»

Στο έργο αυτό θα ασχοληθούμε με τα κλασικά παραμύθια, όπου οι ήρωες των παραμυθιών θα κληθούν να έρθουν πιο κοντά στην πραγματικότητα που ζούμε και να περάσουν μηνύματα οικολογικά, κοινωνικής ενσυναίσθησης κλπ και να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα), δεξιότητες του νου(ρουτίνες σκέψης). Οι ήρωες των παραμυθιών θα αναθέτουν στα παιδιά κάθε φορά μια αποστολή κι αυτά θα αναζητήσουν τρόπους να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους, αλληλεπιδρώντας με τα άλλα μέλη της ομάδας.
Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να προάγει τη φιλαναγνωσία και παράλληλα την κριτική σκέψη, την ανάπτυξη της φαντασίας και την ενίσχυση γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μας.
Το έργο δίνει έμφαση σε ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, στην παράλληλη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας και μέσων από το χώρο των ΤΠΕ και στην χρήση ποικιλίας τεχνικών και δραστηριοτήτων όπως η δημιουργία εννοιολογικών χαρτών κλπ

Το έργο μας βραβεύτηκε με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας

etiketa

Σχολικό έτος 2022-2023

“Nibble Your Steam Path”

Ο «Αστέρης- Niblle” , ένας ζωηρός βιβλιοφάγος, δραπετεύει από το βιβλίο του και μπαίνει σε άλλα παραμύθια. Τα παιδιά κάνουν ένα ταξίδι για να βρουν τα παραμύθια που τρύπωσε το μικρό σκανδαλιάρικο τερατάκι, θα τα διαβάσουν και θα μάθουν να τα αγαπούν. Επίσης  θα κάνουν διάφορες δραστηριότητες STEAM, κωδικοποίησης και θα προγραμματίσουν το φιλικό μας ρομπότ Beebot, σε συνεργασία με μαθητές άλλων σχολείων στην Ελλάδα –Κύπρο- Ιταλία- Ισπανία –Πορτογαλία και Ρουμανία. Τα παιδικά βιβλία και τα παραμύθια δίνουν την ευκαιρία  στα παιδιά να αναπτύξουν τη γλώσσα, τη φαντασία και τις γνωστικές τους δεξιότητες.

Το έργο αυτό βραβεύτηκε με εθνική ετικέτα ποιότητας

etiketa

.