Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 11-24 Οκτωβρίου 2021

Το σχολείο μας συμμετέχει για τρίτη συνεχή χρονιά, στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, με διάφορες δράσεις.

Πιστεύουμε ότι ο βασικός προγραμματισμός όλων σε μια ψηφιακή εποχή πρέπει να περιλαμβάνει την κατανόηση του προγραμματισμού και την ανάπτυξη καίριων ικανοτήτων που σχετίζονται με την υπολογιστική σκέψη, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και οι δεξιότητες ανάλυσης.

Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους/στις μαθητές/τριες έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους.

Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές, τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.

Η δραστηριότητα μας έχει τίτλο » Ποιο παραμύθι θα δω με το εισητήριο το μαγικό?»

Τη δραστηριότητα επιμελήθηκαν οι συνεργάτες του  eTwinning έργου μας «Κόκκινη κλωστή δεμένη….. δεξιότητες γυρεύει»: Ταραλάικου Έφη( 8ο Ν/Γ Νεάπολης) και Ευγενία Τσακίρη ( 2ο Ν/Γ Νεάπολης) που τις ευχαριστούμε θερμά.

Κάθε παιδί διαλέγει ένα δωρεάν εισιτήριο παρακολούθησης κουκλοθεατρικής παράστασης κάποιου κλασικού παραμυθιού, για 2 άτομα!

Για να βρει για ποιο παραμύθι ισχύει η δωρεάν παρακολούθηση πρέπει να αντιστοιχίσει το κρυμμένο αντικείμενο που θα δει στο εισιτήριο, χρησιμοποιώντας τον κόκκινο φακό, με μία από τις εικόνες των παραμυθιών που υπάρχουν τοποθετημένες πάνω σε τετραγωνισμένο πλέγμα!

Το παιδί διαλέγει έναν φίλο/φίλη για να παρακολουθήσουν μαζί την παράσταση αφού το εισιτήριο είναι για 2 άτομα και ξεκινούν αφού έχουν κάνει την αντιστοίχιση αντικειμένου-παραμυθιού! Το ένα παιδί (προγραμματιστής) τοποθετεί τα βελάκια στο τετραγωνισμένο πλέγμα από την αφετηρία ως την εικόνα του παραμυθιού και μετά με συμφωνημένες κινήσεις (πχ 1 άγγιγμα στο κεφάλι= 1 βήμα εμπρός, άγγιγμα στον δεξιό ώμο= στροφή στα δεξιά κ.ο.κ) οδηγεί το παιδί (ρομπότ) στην εικόνα στόχο. Όταν φτάσει το παιδί ρομπότ στον σωστό προορισμό σηκώνει την εικόνα του παραμυθιού και από κάτω βρίσκει την εικόνα από το ίδιο αντικείμενο που είχε δει με τον κόκκινο φακό ( δηλ. γίνεται έλεγχος) και κάνουν έναν πανηγυρισμό! Αν όμως δει άλλο αντικείμενο να υπάρχει κάτω από την εικόνα, τότε το ζευγάρι επαναπροσδιορίζει την εικόνα στόχο και τη διαδρομή,

Στη συνέχεια οι μαθητές μας θα πραγματοποιήσουν τη δραστηριότητα προγραμματίζοντας και το ρομποτάκι μας το Beebot