Συνεχίζοντας τις δράσεις μας στο eTwinning έργο μας:”From the mythical Icarus to Apollo 11 with STEM” γνωρίζουμε τον Αρχύτα: αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο, μαθηματικό, αστρονόμο και μηχανικό. Ο Αρχύτας κατασκεύασε, περίπου το 400-350 π.χ, το πρώτο γνωστό ρομπότ στην ιστορία της ανθρωπότητας.Ήταν ένα ατμοκίνητο περιστέρι: η ιπτάμενη περιστερά του Αρχύτα ή πετομηχανή. Τα παιδιά μέσα από βίντεο έμαθαν την ιστορία του Αρχύτα καθώς και για την σύγχρονη περιστερά. Επίσης ζωγράφισαν τη δική τους περιστερά
Η πρώτη αποστολή των παιδιών των συνεργαζόμενων σχολείων είναι να φτιάξουν τη δική τους “Περιστερά”.Αξιοποιώντας μια ιδέα από το pinderest φτιάξαμε την “Περιστερά” μας:
Κατόπιν είδαμε τις κατασκευές των φίλων μας και ψηφίσαμε για την ανάδειξη της καλύτερης “Περιστεράς” στο https://dotstorming.com/b/5a0a154ebe9debfe09409e63
η ¨Περιστερά” με τους περισσότερους ψήφους αναδείχτηκε από το 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος!
Στη συνέχεια τα παιδιά παίζουν επιτραπέζιο παιχνίδι με το Beebot, αλλά και σε ζευγάρια, χρησιμοποιώντας πιόνια και ζάρι.
Στη συνέχεια γνωρίζουμε το μύθο “Δαίδαλος και Ίκαρος” παρακολουθώντας βίντεο,διαβάζοντας σχετικά βιβλία και ζωγραφίζουμε την ιστορία.
Η επόμενη δραστηριότητα είναι: Η ιστορία του μυθικού Ίκαρου με εικόνες – Τα παιδιά βάζουν τις εικόνες της ιστορίας στη σειρά. Μετά προγραμματίζουν το Beebot και αφηγούνται το μύθο
Από το μύθο του Ίκαρου μαθαίνουμε για το φαινόμενο της τήξης και πήξης των φυσικών σωμάτων.Στην αρχή παρατηρήσαμε τι συμβαίνει στο κερί όταν ανάβει και λιώνει( τήξη) και όταν σβήνει (πήξη).
Στη συνέχεια σε ποτηράκια με νερό ρίχνουμε αντικείμενα και τα τοποθετούμε στο ψυγείο. Βλέπουμε ότι γίνονται παγάκια( Πήξη). Βάζουμε τα παγάκια στο καλοριφέρ και παρατηρούμε ότι μετατρέπονται σε νερό(Τήξη)
Μετά τα παιδιά οδηγούν το Beebot πάνω σε εικόνες που δείχνουν τήξη ή πήξη κι εξηγούν τι παρατηρούν.
Σειρά έχει μία συνεργατική δραστηριότητα με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αρεδιού. Οδηγήσαμε τον Ίκαρο στο Δαίδαλο, αποφεύγοντας τα εμπόδια ( θάλασσα και ήλιο)