Λογοτεχνικό Εργαστήρι

Διαβάζουμε, εμπνεόμαστε και δημιουργούμε!

“Ο Βάνκας”, του Άντον Τσέχοφ

Φεβ 20268

Screenshot 310

 

Ο Βάνκας δίπλωσε το γράμμα στα τέσσερα και το έβαλε στον φάκελο που είχε αγοράσει την προηγούμενη μέρα. 

Οι μαθητές του Α΄2 συνεχίζουν την αφήγηση και δίνουν τη δική τους εξέλιξη στο διήγημα. 

 

 

Η Α. Μ. φαντάζεται τη δική της εξέλιξη:

Έξω από τον φάκελο έγραψε:

Κωσταντή Μακάριτς.

Ιβάνκοβα 25.

Έπειτα πήγε στο ταχυδρομείο και έριξε το γράμμα στο γραμματοκιβώτιο με την ελπίδα ότι θα έφτανε εγκάιρως στον παππού του. 

Πέντε μέρες αργότερα ο Βάνκας αντίκρισε τον παππού του έξω από το τσαγκαράδικο. Γεμάτος ευτυχία και ευγνωμοσύνη για τον Θεό, τρέχει καταπάνω του. Κάνει τον σταυρό του, τρίβει τα βουρκωμένα ματάκια του και τον αγκαλιάζει. 

“Πάμε!”, του λέει ο παππούς. “Ήρθε η ώρα να σε πάρω από εδώ. Αρκετά υπέμεινες”.

Και ξεκίνησαν τον δρόμο προς το χωριό. 

Ο Βάνκαςα ένιωθε τρισευτυχισμένος που θα ξαναζούσε την όμορφη ζωή στο χωριό κοντά στους ανθρώπους που αγαπούσε  και μακριά από την πόλη που μόνο βάσανα του είχε προσφέρει. 

Η Λ. Μ. γράφει:

-Τι κάνεις εκεί, Βάνκα;

-Τίποτα, κύριε.

-Με δουλεύεις; Αφού έχεις ένα χαρτί πίσω από την πλάτη σου.

-Δεν είνει τίποτα. Αλήθεια!

-Είπα φερ’ το!

-Εντάξει! Όμως να ξέρετε για πλάκα το έγραψα. Δεν εννοώ τίποτε απ’ όλα αυτά.

-Τι γράφεις εδω; Δε σου φερόμαστε καλά; Εμείς που σε ταΐζουμε, σου δίνουμε το μωρό για συντροφιά, σε πληρώνουμε κιόλας; Για όσα έγραψες θα κάνεις πιο σκληρή δουλειά για να δεις ποιος σε κακοποιεί τώρα!

-Μάλιστα, κύριε.

-Έλα μαζί μου! Τώρα ξεκινάς πλένοντας όλο το μαγαζί! Ψίχουλο μη δω!

-Εντάξει, αφεντικό!

Η Β. ΜΠ. φαντάζεται τη δική της εξέλιξη:

Ύστερα πήρε τον δρόμο του Άη Μηνά, έστριψε σε ένα παλιό κτήριο και ανέβηκε τα σκαλιά του ταχυδρομείου.

“Για πού ειναι το γράμμα;”,τον ρώτησε ο υπάλληλος του ταχυδρομείου.

“Για τον παππού στο χωριό”, απάντησε ο Βάνκας.  Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: A΄2, Σχολικό έτος 2025-26 | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ο Βάνκας”, του Άντον Τσέχοφ    

“Το πιο γλυκό ψωμί”, λαϊκό παραμύθι

Φεβ 20265

Floral mandalas with vibrant details 1

Οι μαθητές του Α΄2 εμπνευσμένοι από το παραμύθι “Το πιο γλυκό ψωμί” φτιάχνουν το δικό τους παραμύθι.

“Μια προειδοποιημένη πειρατεία”, το παραμύθι του Π. Λ.

Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας πολύ πλούσιος έμπορος. Όλα πήγαιναν τέλεια – θα μπορούσαμε να πούμε υπερβολικά τέλεια: είχε τη γυναίκα του, τα παιδιά του και οι δουλειές πήγαιναν καλά.

Ώσπου μια μέρα, ξεκίνησε για ένα μεγάλο ταξίδι, που οι άλλοι έμποροι τον είχαν συμβουλέψει να μην κάνει, γιατί ήταν πολύ επικίνδυνο. Αυτός όμως, τους αγνόησε, γιατί είχε ακούσει πως θα έβγαζε πολλά λεφτά. Έτσι, ξεκίνησε, παρόλο που γνώριζε πως μπορεί να του επιτεθούν πειρατές να χάσει τα λεφτά του και, ακόμα χειρότερα, και τη ζωή του.

Στην αρχή όλα πήγαιναν καλά και δεν υπήρχαν απρόοπτα. Πέρασε μια, δύο, τρεις εβδομάδες και καμιά αναποδιά δεν του έτυχε. Την τέταρτη όμως εβδομάδα μια μεγάλη καταιγίδα ξεκίνησε. Έβρεχε όλη μέρα κι όλη νύχτα. Ο έμπορος σκέφτηκε να τα παρατήσει και να γυρίσει πίσω, αλλά σκεπτόμενος τα λεφτά, συνέχισε.

Μετά την καταιγίδα, νέες συμφορές τον βρήκαν. Οι προειδοποιήσεις των άλλων εμπόρων επαληθεύτηκαν. Πειρατές προσέγγισαν το πλοίο απειλώντας τους να δώσουν όλα τα εμπορεύματα για να μην τους σκοτώσουν. Ο έμπορος και οι σύντροφοί του αναγκάστηκαν να δώσουν όλα τα εμπορεύματα χάνοντας πολλά χρήματα.

Πάλι καλά, με τα χίλια ζόρια κατάφεραν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Μετά απ’ αυτό, ο έμπορος έκανε μόνο σίγουρα ταξίδια, σύντομα και ασφαλή. Από τότε κατάλαβε πως κανείς δεν πρέπει να θυσιάζει τη σωματική του υγεία μπροστά στο χρήμα ή οποιοδήποτε άλλο υλικό αγαθό.

Από την Β. Μπ. 

“Ο Ρίνος και το ευτυχισμένο χωριό”

20260209 180158Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε βαθιά κρυμμένο στα βουνά και τα ποτάμια ένα παιδί, ο Ρίνος. Ο Ρίνος είχε μια ξεχωριστή ικανότητα: όταν τα φυτά και τα λουλούδια είχαν μαραθεί, ο Ρίνος τα έκανε να ανθίζουν με κάποιο μαγικό τρόπο. Με αυτή του την ικανότητα ήταν σαν να τα έκανε ξανά χαρούμενα. 

Μια μέρα όμως, το φως του χωριού άρχισε να σβήνει, όχι τα φώτα των σπιτιών, αλλά αυτή η ζεστή ατμόσφαιρα, όπως τη λέμε. Όλο το χωριό ήταν λυπημένο και στενοχωρημένο. 

Οι σοφοί είπαν πως το φανάρι της καρδιάς, το ιερό αντικείμενο που φυλά την καλοσύνη και τη χαρά του τόπου, είχε χαθεί στο δάσος της Λυών. 

Ο Ρίνος, χωρίς να φοβηθεί τίποτα, πήρε το μικρό σακίδιό του και πήρε τον δρόμο του δάσους. Όταν έφτασε στο κέντρο του δάσους, συνάντησε μια χελώνα, ενάν λύκο και μια αλεπού. Η χελώνα έτρεχε πολύ γρήγορα, ο λύκος ήταν πολύ δυνατός και η αλεπού έλεγε πάντα την αλήθεια.

Ο Ρίνος ακολούθησε τον δρόμο της αλεπούς και μετά από λίγη ώρα βρήκε το ιερό φανάρι. Αμέσως μόλις το άγγιξε το φως άναψε.  Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: A΄2, Σχολικό έτος 2025-26 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Το πιο γλυκό ψωμί”, λαϊκό παραμύθι    

“Οι πιτσιρίκοι” του Δ. Ψαθά

Ιαν 202619

Οι μαθητές του Α3 γίνονται οι “πιτσιρίκοι” που ξεγελούν τον Γερμανό μια νύχτα του χειμώνα…

Από τη μαθήτρια Χ.Τ

Saltadoroi 1Ζάππειο, Γενάρης 1942

 Γενάρης του ’42… πριν από δύο εβδομάδες με είδαν κάποιοι πιτσιρίκοι, ατρόμητοι σαλταδόροι και με πήραν στην ομάδα τους. Εκείνο το βράδυ, είχαμε στοχεύσει ένα γερμανικό φορτηγό με αρκετά τρόφιμα μέσα, αλλά και κιβώτια με πολύτιμα μέταλλα. 

Ο Γερμανός φρουρός έκοβε βόλτες γύρω από το φορτηγό, σίγουρα μάς φοβόταν, όπως έλεγαν γελώντας οι πιτσιρίκοι της παρέας! Θέλαμε λοιπόν να τον τρομάξουμε περισσότερο τον Κύκλωπα! Είχαμε για αρχηγό μας έναν δεκάχρονο πιτσιρίκο, έναν Οδυσσέα, πονηρό και πολυμήχανο. Τον εμπιστευόμασταν. Εκείνη τη νύχτα ο πιτσιρίκος είχε καρφώσει το βλέμμα του στο φορτηγό. Φοβόμουν μήπως μας πιάσουν, αλλά βλέποντας τους άλλους πιτσιρίκους κατάφερα να σταθώ με θάρρος στα πόδια μου. Μάς εξήγησε το σχέδιό του: θ’ απασχολούσε τον Γερμανό, όσο εμείς θα “ξαφρίζαμε” το φορτηγό. Απόρησα πού το έβρισκε τόσο θάρρος!

Ο Οδυσσέας πήγε προς το φορτηγό μ’ ένα τσιγάρο στο χέρι.. Σε λίγο μας έκανε νόημα και τρέξαμε στο πίσω μέρος του φορτηγού.  Ήταν ένα θησαυροφυλάκιο γεμάτο φαγητό! Είχα να δω τόσο φαγητό πολύ καιρό! Κάναμε γρήγορα, πήραμε αρκετό για όλους μας, για να το μοιράσουμε. Κι ακόμα, προλάβαμε και προκαλέσαμε φθορές στο φορτηγό! Ο πιτσιρίκος μάς έκανε νόημα, αρχίσαμε να τρέχουμε. Ο Γερμανός μάς είδε, έξαλλος άρχισε να πυροβολεί, αλλά πια ήταν αργά…

Τα καταφέραμε! Δεν το πίστευα ότι θα τρώγαμε μετά από τόσο καιρό φτώχειας και πείνας και θα είχαμε την ευκαιρία να δώσουμε και σε άλλους ανθρώπους που το είχαν ανάγκη!

από κάτω από: Α3 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Οι πιτσιρίκοι” του Δ. Ψαθά    

“Οι πιτσιρίκοι”, Δ. Ψαθάς

Δεκ 20251

Οι μαθητές του Α΄2 γίνονται οι πιτσιρίκοι στην καρότσα του φορτηγού και γράφουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.

Η ιστορία της Χρ. Μπ.: 

Saltadoroi 3Βραδάκι στο Ζάππειο.

Ένα τεράστιο γερμανικό φορτηγό είναι σταματημένο και έχει τα φώτα του αναμμένα. Ο γερμανός σκοπός έχει οργανώσει την άμυνά του για την περίπτωση που κάνουμε επιδρομή. Έχει τα μάτια δεκατέσσερα. Γιατί εμείς χυμούμε σαν αετοί ακριβώς τη στιγμή που δε μας περιμένεις και οι ρεζέρβες κάνουν φτερά.

Ο 18 -έτσι είναι το κωδικό του όνομα- πλησιάζει αργά αργά τον Γερμανό με ένα τσιγάρο στο στόμα. Εμείς οι υπόλοιποι πατώντας στις μύτες των ποδιών μας πλησιάζουμε από πίσω στο φορτηγό.

Περιμένουμε το σύνθημα.

-Τι κάνει;, ακούγεται η φωνή του Γερμανού.

– Καμαράτ, ανάψει τσιγαρέτ!, λέει πολύ δυνατά ο 18.

Το σύνθημα δόθηκε. Ήσυχα ήσυχα βγάζουμε τις πρόκες και τα εργαλεία και η δουλειά αρχίζει. Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: A΄2, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2025-26 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Οι πιτσιρίκοι”, Δ. Ψαθάς    

Τα “Θαλασσινά τραγούδια” του Γ. Δροσίνη εμπνέουν στους μαθητές του Α΄2 τις δικές τους θαλασσογραφίες

Νοέ 202512

Ποιήματα και εικόνες έπλασε η φαντασία των μαθητών του Α΄2 μετά την ανάγνωση του ποιήματος “Θαλασσινά τραγούδια” του Γ. Δροσίνη.

H AΘ. ΜΠ. φαντάζεται το δικό της θαλασσινό τοπίο και γράφει γι΄αυτό:

ATH.MP 

Ο Ε. Α. γράφει ένα ποίημα:

Ο χορός των ανθρώπων

Αργά μέσα στη νύχτα

καράβια τριγυρνούν

κι απάνω στα κατάρτια

άνθρωποι τραγουδούν. Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: A΄2, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2025-26 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα “Θαλασσινά τραγούδια” του Γ. Δροσίνη εμπνέουν στους μαθητές του Α΄2 τις δικές τους θαλασσογραφίες    

Οι μαθητές του Α3 δημιουργούν τα δικά τους χαϊκού

Νοέ 20252

Από τον μαθητή Ι.Ρ 

Ένα πεσμένο λουλούδι

πάει στο κλαδί του πάλι

-ω, πεταλούδα.

 

Αν βρέχει

έλα μισοφέγγαρο

να μου πάρεις τη νύχτα.

 

Το αίμα μου τρέχει

και η σπάθα μου γυρίζει.

 

Είχα είχα

μα δεν έχω ταλέντο

μα δεν έχω.

 

Ψιλή, βραχέα

κι ο ψύλλος μου με τρώει.

 

από κάτω από: Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2025-26 | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Α3 δημιουργούν τα δικά τους χαϊκού    

Οι μαθητές του Β2 διαβάζουν και παρουσιάζουν ένα λογοτεχνικό βιβλίο

Μάι 202521

ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ Χ.Θ

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Φ.ΜPARAMYTHI CHORIS ONOMA APO TON T.MPARAMYTHI CHORIS ONOMA APO THN CH.MH FILH MOY H ANNA FRANK APO THN A.M

 

 

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Α.Λ

KARABAL APO THN M.KTO BIBLIOPOLEIO TON MIKRON THAYMATON APO THN D.MYPOGEIA POLITEIA APO THN K.M

από κάτω από: Β΄2, ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Β2 διαβάζουν και παρουσιάζουν ένα λογοτεχνικό βιβλίο    

Οι μαθητές του Β1 διαβάζουν και παρουσιάζουν ένα λογοτεχνικό βιβλίο

Μάι 202521

ERGASIA ALIPAROYSIASH DHMOPOYLOYΟ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ Γ.Κ

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΚΙΝΕΖΟΥ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ Γ.Α

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ Α.Α

ΑΝΩ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ Ε.Α

από κάτω από: Β΄1, ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές του Β1 διαβάζουν και παρουσιάζουν ένα λογοτεχνικό βιβλίο    

“Οι Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία” της Άλκης Ζέη εμπνέουν τους μαθητές του Β΄3

Μάι 202519

Ο Μ.Γ. συνδυάζει εικόνα και λόγο: σχεδιάζει ένα μικρό κόμικ τεσσάρων καρέ για την πρώτη μέρα της Κωνσταντίνας στη Γερμανία.


Exofyllo
Kare 1Kare 2

Ο

Kare 3Kare 4Opisthofyllo 

Ο εσωτερικός μονόλογος της Κωνσταντίνας τη στιγμή που νιώθει πως ένας νέος/-α φίλος/-η αρχίζει να της δείχνει συμπάθεια από την Δ.Α.

Η αλήθεια είναι πως, από τη στιγμή που ο διευθυντής με πήγε στην τάξη μου, το περισσότερο άγχος μου είχε φύγει. Δεν έπαψα όμως, να νιώθω άβολα και απροσάρμοστα σε μια νέα τάξη με είκοσι άγνωστα πρόσωπα να με κοιτούν. Το αίσθημα αυτό έφυγε τη στιγμή που η Άννα, μια κοπέλα που ζούσε δέκα χρόνια στη Γερμανία, αλλά είχε γεννηθεί στην Ελλάδα, μου μίλησε και μου πρότεινε να με ξεναγήσει στον νέο χώρο. Ένιωσα πως ένα βάρος έφυγε από πάνω μου, καθώς γνώρισα μια κοπέλα που είχα συμπαθήσει και ήταν πρόθυμη να με στηρίξει.

Και ο Κ.Π. γράφει τη δική του εκδοχή του εσωτερικού μονολόγου της Κωνσταντίνας:

Αυτό το παιδί με κοιτάζει επίμονα και χαμογελάει. Μήπως με συμπαθεί ή μήπως με κοροϊδεύει; Ωχ, έρχεται να μου μιλήσει, τι θα πω; Δεν ξέρω σχεδόν καθόλου γερμανικά. Έρχεται με καλό σκοπό άραγε; 

Ουφ! Τζάμπα η ανησυχία! Τελικά ήρθε με καλό σκοπό. Θέλει να γίνει φίλη με μένα. Συμφωνήσαμε να συναντηθούμε το απόγευμα για να παίξουμε.

Αντί για κείμενο … ποίημα από την Π.Χ.

Μικρό κορίτσι σε σχολείο μακρινό

με λέξεις ξένες, με βλέμμα δειλό,

ένα χαμόγελο, μια αρχή

κι η μοναξιά ξεχνιέται με μια νέα αρχή.

Ένα ακόμα ποίημα από τον μαθητή Μ.Δ.

Screenshot 214

 

 

από κάτω από: Β΄3, Οι μαθητές δημιουργούν, Σχολικό έτος 2024-25 | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Οι Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία” της Άλκης Ζέη εμπνέουν τους μαθητές του Β΄3    

Η αγάπη για τη λογοτεχνία… βραβεύεται!

Μάι 202515

kbantomhchanikhΜπορεί η λογοτεχνία να εμπνεύσει τους μαθητές; Μπορεί να γίνει η αφορμή να γράψουν, να εκφραστούν, να τολμήσουν, ν’ ανακαλύψουν και ν’ αποκαλύψουν το ταλέντο τους; Η απάντηση έρχεται από τους μαθητές του σχολείου μας.

Όταν μάλιστα η αγάπη για τη φυσική συνδυάζεται με την αγάπη για την ποίηση… το αποτέλεσμα είναι μαγικό! Και αξίζει το πρώτο βραβείο!

Πολλά συγχαρητήρια, λοιπόν, δίνουμε στον μαθητή του σχολείου μας, Ευστάθιο Αθανασόπουλο, ο οποίος κέρδισε το 1ο βραβείο, στην κατηγορία της εφηβικής ποίησης, στον 13ο  Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης», με το ποίημά του «Ο απίθανος κόσμος της Κβαντομηχανικής».

Την Παρασκευή, 9 Μαΐου, έγινε η απονομή των βραβείων στους μαθητές και στις μαθήτριες που διακρίθηκαν, κατά την έναρξη του Διεθνούς Συνεδρίου για την Εκπαίδευση που διοργανώθηκε από το ΔΤΜΣ «Διδακτική των Επιστημών και  Σύγχρονες Τεχνολογίες» στην Δράμα. Ήταν δύσκολο για τον Ευστάθιο να παρευρεθεί στην απονομή, έτσι έγινε ανάγνωση του ποιήματός του από μαθητή σχολείου της περιοχής.

Ακολουθεί ο σύνδεσμος μετάδοσης της απονομής:

https://www.youtube.com/@DuthDst  (βλ. από 4:21)

Να δώσουμε επίσης συγχαρητήρια και σ’ εκείνα τα παιδιά του σχολείου μας που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, με κείμενα εμπνευσμένα! Πιο συγκεκριμένα, στον Γιώργο Αναστασιάδη, ο οποίος έγραψε το διήγημα «Η γυναίκα της χρονιάς» και στην Αριάδνη Ράμμου για τα «Μικρά χαϊκού μιας μεγάλης αγάπης».

Με την ευχή να μετατρέπουμε πάντα σε δημιουργία ό,τι μας εμπνέει!.

από κάτω από: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η αγάπη για τη λογοτεχνία… βραβεύεται!    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων