Εργαστήρια δεξιοτήτων

 

1ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Υποθεματική: Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Τίτλος: <<Οικογένεια είμαστε.>>

Βασικοί στόχοι

-Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα

-Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους.

-Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.

-Να γνωρίσουν τον τύπο της πυρηνικής, εκτεταμένης, μονογονεϊκής και θετής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους επίσης να δώσουν λύση σε μια προβληματική κατάσταση αυτών των τύπων οικογενειών με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο)

-Να κατανοήσουν ότι τα μέλη αυτών των τύπων οικογενειών, αντιμετωπίζουν δυσκολίες αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

-Να συζητήσουν για τα παιδιά χωρίς οικογένεια ( ορφανά

ασυνόδευτα προσφυγόπουλα και να

δώσουν λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις παιδιών χωρίς οικογένεια και να κατανοήσουν ότι τα παιδιά χωρίς οικογένεια αντιμετωπίζουν δυσκολίες αλλά μπορούν να βιώσουν όμορφες στιγμές.

-Να συνειδητοποιήσουν ότι απέκτησαν νέες γνώσεις για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας.

 

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης   “Το βασίλειο με τα δυο παλάτια” στον χώρο του σχολείου από τη θεατρική ομάδα “ΤΡΑΜΠΑΛΑ” .

Μετά την παράσταση οι ηθοποιοί έπαιξαν με τα παιδιά στην αυλή.

IMG 4a08a9fbda46d58ab7c1ec22e68588c5 VIMG 3105ba7ace5a75dc28f12097b30a6743 Vθεατρο 3

 

Ατομική Εργασία

‘Το σπίτι και τα μέλη της οικογένειάς μου.”

IMG 20231208 1548061IMG 20231208 1548121 IMG 20231208 1548061 1

 

 

IMG 20231130 142336

 

Τι νιώθουμε μέσα στην οικογένεια;

Τα παιδιά έγραψαν στα πέταλα των λουλουδιών τις απαντήσεις.

IMG 20231201 160248 IMG 20231201 160229

 

 

Αναπαράσταση πινάκων ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων με θέμα την “Οικογένεια” από ομάδες μαθητών.

Αγαπημένος καλλιτέχνης…ο πολύ” ιδιαίτερος ”Φερνάντο Μποτερό.

ΕΡΓΟ3 ΕΡΓΟ2 ΕΡΓΟ

 

 

 

2ος Θεματικός κύκλος: ”Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην  ”       

Υποθεματική: Υγεία: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη.

Τίτλος:<< Μέλπω, Η μοναδική. >>

Βασικοί στόχοι

-Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα

-Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητά τους, να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου.

-Να κατανοήσουν ότι είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί.

-Να συνειδητοποιήσουν την μοναδικότητα αλλά και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές που μπορεί να υπάρχουν και να αντιληφθούν ότι έχουμε κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά.

-Να ενθαρρυνθούν για την υιοθέτηση συμπεριφορών που προάγουν την αποδοχή του διαφορετικού-

Να βιώσουν τη δύναμη που μία οντότητα δίνει σε μία άλλη, στον κόσμο της φύσης,    να    συνεργάζονται αρμονικά.

 

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Με την κυρία Αθηνά Σπανού  φιλόλογο και κάτοχο  μεταπτυχιακού στην Ειδική Αγωγή συζητούν για τις δυσκολίες των παιδιών με προβλήματα ακοής και γνωρίζουν τη νοηματική γλώσσα  σχηματίζοντας με το χέρι τους το κάθε γράμμα.Έμαθαν και κάποιες άλλες λέξεις και ζώα στη νοηματική.

Ζωγράφισαν το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας και έμαθαν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους.

Μεγάλος ενθουσιασμός!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. 

Τέλος,η αγαπημένη κυρία Αθηνά τους έμαθε το  τραγούδι ”Να αγαπάς” του Π.Θαλασσινού …κάνοντας τους στίχους του ρεφραίν στη νοηματική.

Πολύ το αγαπήσαμε αυτό το τραγούδι!!!!!!!!!!! 

 

διαφορετικοτητα διαφορετικοτητα.png1εικόνα Viber 2024 04 15 18 30 17 802 διαφορετικοτητα.png1 .png2 διαφορετικοτητα.png3 εικόνα Viber 2024 04 15 18 30 17 514 εικόνα Viber 2024 04 15 18 30 17 896

 

ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ  ΕΡΓΑ ΤΟΥ Κ.HARRING

Μέσα από τους πίνακές του τα παιδιά γνώρισαν έναν ιδιαίτερο καλλιτέχνη που ζωγράφιζε χωρίς χαρακτηριστικά τους ανθρώπους, τον KEITH HARRING.

Bρήκαμε πληροφορίες για το έργο του και τη ζωή του και ο καθένας επέλεξε να ζωγραφίσει  τον πίνακα που τον εξέφραζε περισσότερο.

εικόνα Viber 2024 04 15 18 30 17 423 

 

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ”ΤΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΡΙΑ  ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ”

Η   κυρία   Ψωμαθιανού Αλεξάνδρα, ψυχολόγος από τον Σύλλογο «Το Χαμόγελο του Παιδιού» πραγματοποίησε πρόγραμμα πρόληψης με θέμα «Ασφαλή όρια Σώματος»  στους   μαθητές και μαθήτριες του σχολείου. Το πρόγραμμα διήρκεσε 2 ώρες. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρουσιάστηκε η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 και η Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000.  

 

χαμόγελοχαμόγελο .png2χαμόγελο .png3χαμόγελο .png4χαμόγελο1

 

 

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Με ”μοντέλο” τη Δημητρούλα μας οι μαθητές έκαναν το περίγραμμα ενός παιδικού σώματος και έγραψαν όλοι από μια συνθηματική φράση για τα όρια  που αναγραφόταν στο φυλλάδιο του ‘‘ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ΄΄.

εικόνα Viber 2024 04 15 18 30 13 905χαμόγελο6χαμόγελο7

 

 

 

3ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Υποθεματική:” STE(A)M και η Γη …γυρίζει”

Τίτλος: <<Ήλιε, ήλιε είσαι δω; >>

Βασικοί στόχοι

-Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα

-Να μάθουν τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος.

-Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο.

-Να αντιληφθούν τις τροχιές των πλανητών γύρω από τον ήλιο μέσα από βιωματική προσέγγιση.

-Να γνωρίσουν τον ήλιο με τη μυθολογία.

-Να προσεγγίσουν μαθηματικές έννοιες.

-Να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία.

-Να αντιληφθούν την κίνηση της Γης και της Σελήνης.

-Να κατανοήσουν, μέσα από πειραματισμό ,την εναλλαγή μέρας-νύχτας.

 

 

Αξίζει να προσπαθείς!!!!” ήταν το μήνυμα.

Με αφορμή το βιβλίο  ” Ο Φεγγαροσκεπαστής ”   ανέβηκαν στο φεγγάρι .. .με σκάλα.

IMG 20240213 1313401 IMG 20240213 1313081 IMG 20240213 1313041   IMG 20240213 1313341

 

Ομαδική εργασία “Το Ηλιακό μας Σύστημα”.

Για την κατασκευή των πλανητών χρησιμοποιήθηκαν διαφόρων ειδών όσπρια και ζυμαρικά.

IMG 20240213 1312501IMG 20240213 1312401

 

 

Πίνακας διπλής εισόδου !   

IMG 20240215 1153111IMG 20240215 1154521ΔιάστημαΔιάστημα1

 

Και η Γη γυρίζει !!!!!!!!!!!!και έχουμε τις τέσσερις εποχές.

“Οι Εποχές και οι μήνες τους”: Παιχνίδι δραματοποίησης και αντιστοίχισης.

εποχες εποχες1 εποχες2 εποχες3 εποχες6εποχες5

 

Η αγαπημένη BEE-BOT  ταξιδεύει στο  Διάστημα. 

Τα παιδιά κατευθύνουν την μέλισσα στον πλανήτη που έχουν επιλέξει δίνοντάς της εντολές.

IMG 20240219 1213511 IMG 20240219 1214021 IMG 20240219 1214581  IMG 20240219 1216241 IMG 20240219 1216531 IMG 20240219 1224161 IMG 20240219 1226421

 

“Εσύ, με τι θα ταξίδευες στο φεγγάρι;”  Ατομική Εργασία.

-Με μια μάγισσα και το σκουπόξυλο της, με πύραυλο, με μια πεταλούδα, με μια νεράιδα, με αερόστατο…

εικόνα Viber 2024 04 18 21 01 35 152εικόνα Viber 2024 04 18 21 01 35 501εικόνα Viber 2024 04 18 21 01 35 667

 

Επίσκεψη στο ”ΑRCHAEOLAB.”
Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ”Αrchaeolab”,πραγματοποιούνται μια σειρά βιωματικών εργαστηρίων από τον χώρο των φυσικών επιστημών.

Τα παιδιά επισκέφθηκαν τον χώρο του ”Archaeolab” και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το Διάστημα.

αρχαιλαμπ.png1εικόνα Viber 2024 04 18 21 01 01 438εικόνα Viber 2024 04 18 21 01 01 748αρχαιλαμπ.png3αρχαιλαμπ.png5

 

“Ο Ήλιος, ο  Ηλιάτορας ”    Οδυσσέας Ελύτης

Δόθηκε στα παιδιά απόσπασμα από το ποίημα και ζωγράφισαν τον “Ήλιο”.

IMG e99336796852e4fd71fdc03414cc9423 V IMG e52e8cda974f7b6e4b270b5fc46e260c V IMG 6285ef62252b943102bb44cbd7e5b2dc V IMG 20240216 1211361 IMG 20240216 1212081

IMG 20240216 1215181 IMG 20240216 1214561 IMG 20240216 1211451

 

Oμαδική κατασκευή του ”Ήλιου”.

Αφού τον ζωγράφισαν, τον έφτιαξαν και μπήκε σε περίοπτη θέση στην αίθουσα γιατί ήθελαν να τον βλέπουν.

Έγραψαν και την πρώτη στροφή του ποιήματος.

IMG 20240223 1413221 IMG 20240223 1413341 IMG 20240223 1413281

 

Ακούστε μας…

Και επειδή τους άρεσε πολύ το ποίημα, έμαθαν να απαγγέλουν κι άλλες στροφές του ποιήματος και να τραγουδούν το μελοποιημένο απόσπασμα “Πράσινο Πεντόβολο”.

 

  “Η Έναστρη νύχτα”  Vincent Van Gogh.

Ατομική εργασία με πινέλα και χαρτοκολλητική.

IMG 20240222 1353141 IMG 20240222 1352581 IMG 20240222 1353031 IMG 20240222 1353141 1 IMG 20240222 1353241 IMG 20240222 1353201

 

 

4ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον- Οικολογική Συνείδηση.

Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή-Φυσικές Καταστροφές, πολιτική Προστασία

Τίτλος: <<Αχ! Άου, βάου, κουκουβάου >>

Βασικοί στόχοι

-Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

-Να αναγνωρίσουν τα οφέλη του δάσους .

-Να αντιληφθούν ότι κάποιες ανθρώπινες δραστηριότητες δημιουργούν κινδύνους για το δάσος.

-Να συνειδητοποιήσουν τις συνέπειες που έχει η καταστροφή του δάσους για τη ζωή των ανθρώπων καθώς και τους τρόπους προστασίας του.

-Να πληροφορηθούν για τα προληπτικά μέτρα προκειμένου να περιοριστούν οι πιθανότητες εκδήλωσης πυρκαγιάς.

 

Κατασκευή εννοιολογικού χάρτη 

Διερεύνηση του θέματος.

Τι ξέρουν τα παιδιά για το  δάσος , την προστασία του, τη χλωρίδα την πανίδα,τα οικοσυστήματα.

Τι θέλουν να μάθουν; .

IMG 20240524 1534281IMG 20240524 1539231

 

Παρακολούθηση παράστασης Θεάτρου Σκιών

Προσκεκλημένοι του  Δημοτικού Σχολείου Καμινίων,  τα παιδιά παρακολούθησαν την παράσταση ” Το καμένο δάσος” του Θέατρου Σκιών του κυρίου Πατρινού μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού αλλά και του Νηπιαγωγείου Καμινίων.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Ν.Θεοδωρόπουλο, δ/ντή του Δ.Σ. Καμινίων για την πρόσκληση και την αγαστή συνεργασία των σχολείων μας.

Χωρίς τίτλοκαραγκιόζηκαραγκιόζη

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη  στο  Έλος της Αγυιάς.

Σκοπός της επίσκεψης  να κατανοήσουν  τα παιδιά την οικολογική σημασία του Έλους. Ανέβηκαν στη πεζογέφυρα και διασχίζοντάς την παρατηρούσαν και άκουγαν πουλιά , βατράχους… Ενημερώθηκαν  από την υπεύθυνη του προγράμματος για τη χλωρίδα και την πανίδα του Έλους και έπαιξαν παιχνίδια μαζί της πάνω στη γέφυρα.

ελος αγιας ελος αγιας 1 ελος αγιας 3 ελοσ αγιας 2

 

Κατασκευή  μακέτας  δάσους.

IMG 20240520 1512301 IMG 20240520 1516221 IMG 20240520 1512461 IMG 20240520 1512391

 

Παιχνίδι  αντιστοίχισης  για τη χλωρίδα  και την πανίδα των δασών.

IMG 20240521 1236011

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο πάρκο αναψυχής ”Ιπποκάμηλος”.

 Μετά το δεκατιανό τους κάτω από τα πλατάνια, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις με τα ζώα.

Τα παιδιά  παρατήρησαν για πρώτη φορά  ζώα από διάφορες περιοχές του πλανήτη, αλλά και ζώα του δάσους όπως και των τροπικών δασών και ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος!

20240604 184416 20240604 184449 20240604 184523 20240604 184554 20240604 184642

ΙπποκάμηλοςΙπποκάμηλος.png1Ιπποκάμηλος.png2Ιπποκάμηλος.png3Ιπποκάμηλος.png4Ιπποκάμηλος.png5

 

Πείραμα

Μιλήσαμε για τις φωτιές στο δάσος και τις καταστρεπτικές συνέπειες της φωτιάς,  την αποψίλωση , τα σκουπίδια που μολύνουν τα δάση.

Βάλαμε ( με όλα τα μέτρα προστασίας)  φωτιά σε ένα κομμάτι της μακέτας -δάσους .  Τα παιδιά  έκαναν τις δικές τους υποθέσεις, τι θα συμβεί στα δέντρα , στα ζώα  , στα λουλούδια μετά από μια πυρκαγιά και συζητήθηκαν όλες οι απαντήσεις.

Μιλήσαμε για την Πυροσβεστική Υπηρεσία , τον ρόλο του Πυροσβέστη και και τηλέφωνο της Πυροσβεστικής , κάτι που γνωρίζανε ήδη τα παιδιά από την ενασχόλησή μας  με το θέμα ”Σεισμοί και Ηφαίστεια.”

φωτιά φωτιά1

 

Εικονόλεξο

Έφτιαξαν  εικονόλεξο με το ποίημα του Γιώργη Κρόκου  ” Συμφωνία με ένα δέντρο” και έμαθαν να απαγγέλουν το ποίημα.

IMG 20240522 1358041 IMG 20240522 1359281IMG 20240522 1355541

 

Βότανα

Μαθαίνοντας  για τα δασικά δέντρα , τους καρπούς , τους θάμνους και τις πόες  αναφερθήκαμε και  στα βότανα , τις φαρμακευτικές τους ιδιότητες  τόσο σαν αφεψήματα όσο και σαν υλικό για την παρασκευή κάποιων φαρμάκων.

θάμνοι πόεςIMG 20240524 1257291

 

”Τι μας προσφέρει το δάσος;”

Τα παιδιά ζωγράφισαν τις δικές τους απαντήσεις.

IMG 20240527 1315101 IMG 20240527 1315581 IMG 20240527 1315531IMG 20240527 1316151

 

”Σώστε με!”

Ατομικές κατασκευές πινέλου ,χαρτοκοπτικής και χαρτοκολλητικής.

IMG 20240528 1445011  IMG 20240528 1446041 IMG 20240528 1446231

 

Με οδηγό τη BEE-BOT.

Μετρώντας και υπολογίζοντας την απόσταση οδηγούν την BEE-BOT σε διάφορα σημεία της πίστας -δάσους.

20240531 193219 20240531 193246

 

 

Ψηφιακό Παραμύθι:”Προστατεύω το δάσος που αγαπώ”.

Τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους ιστορία για το δάσος, τη ζωγράφισαν, την ηχογράφησαν και…

Πατήστε πάνω στον παρακάτω σύνδεσμο για να μεταφερθείτε στο ψηφιακό παραμύθι .

Πατώντας πάνω στα μικρόφωνα ακούγονται τα παιδιά που διηγούνται το παραμύθι.

https://read.bookcreator.com/plkmARJiLXRC54Gy4kAZtojH5tr2/L06hXbLYQtWgWyt2JKNNiA

https://read.bookcreator.com/plkmARJiLXRC54Gy4kAZtojH5tr2/L06hXbLYQtWgWyt2JKNNiA/WBnqUkN2SkmkFRkA2-Oo_A