Εσωτερική Αξιολόγηση

Σχολικό Έτος 2023 -2024

 



Λήψη αρχείου

 

Ανάδειξη Καλών Πρακτικών στο πλαίσιο  Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας (2023-2024).

 

Την προηγούμενη σχολική χρονιά το Σχέδιο Δράσης που υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας αφορούσε τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών. Ο λόγος αυτός ήταν η αφορμή για την επέκταση του φετινού Σχεδίου Δράσης όπου διερευνήθηκε η σχέση μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Η ανάπτυξη και η ενδυνάμωση αυτής της διαπροσωπικής σχέσης, η οποία εξελίσσεται και διαμορφώνεται καθημερινά μέσα από την επικοινωνία και την επαφή, έχει αντίκτυπο στη δημιουργία ενός θετικού σχολικού κλίματος και κατ´επέκταση βοηθάει στη διαδικασία της μάθησης.

Στόχοι ήταν:

1. Η δημιουργία ενός φιλικού και ασφαλές σχολικού περιβάλλοντος, το οποίο θα διακατέχεται από αμοιβαίο σεβασμό, εμπιστοσύνη και ενσυναίσθηση.

2. Οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση να διαχειρίζονται κρίσεις και συγκρούσεις αποτελεσματικά, οπότε αυτές εκδηλωθούν.

Το Σχέδιο Δράσης επικεντρώθηκε στην ενίσχυση της ομαδικότητας, της συνεργασίας του ελεύθερου διαλόγου και της διαχείρησης κρίσεων μέσα στη σχολική μονάδα με κύριο γνώμονα την τήρηση των κανόνων σωστής συμπεριφοράς οι οποίοι θα χαρακτηρίζονται από αμοιβαίο σεβασμό, εμπιστοσύνη και κατανόηση υποστηρίζοντας έτσι την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.

 

Α΄ Τρίμηνο Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν το διάστημα αυτό είναι:

Α. Σύσταση της ομάδας- Σύνθεση των 6 υπο-ομάδων

  • Πραγματοποιούνται παιχνίδια γνωριμίας, προκειμένου να καθοριστεί η ομάδα: μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί.
  • Αποτυπώνεται σε ομαδική εργασία το παζλ της ομάδας.
  • Προχωράμε στη σύνθεση έξι ανομοιογενών τριμελών υπο-ομάδων σύμφωνα με το φύλο, την ηλικία και τις δεξιότητες τους. Επιπλέον η κάθε ομάδα αποφασίζει το όνομα που θα πάρει από την παλέτα των χρωμάτων.
  • Σε εμφανές σημείο μέσα στην αίθουσα αναρτάται το εβδομαδιαίο πρόγραμμα – καθηκοντολόγιο της κάθε ομάδας.

Β. Οργάνωση του χώρου

  • Δημιουργούνται ελκυστικές γωνιές παιχνιδιού (σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών /τριών) με ευέλικτη λειτουργία.
  • Οριοθετείται η γωνιά της Ολομέλειας ως η κύρια μαθησιακή περιοχή.
  • Ορίζονται τα τραπέζια εργασίας και τα συρτάρια των μαθητών/τριών για την αποθήκευση εργασιών/κατασκευών τους.

Γ. Θέσπιση των κανόνων Συμπεριφοράς

  • Σε σταθερό πίνακα αναφοράς αναρτιούνται οι κανόνες της τάξης
  • Πραγματοποιούνται δραστηριότητες γνωριμίας και εμπέδωσης των κανόνων συνοδευόμενες από ποικίλο εποπτικό υλικό.
  • Κατασκευάζουμε ομαδική δραστηριότητα Το αερόστατο της ομάδας με τίτλο «Είμαστε όλοι μια Ομάδα» στόχος μας είναι οι μαθητές να αναγνωρίσουν τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά τους μέσα στη σχολική τάξη.

Δ. Διευθέτηση του χρόνου

  • Προσδιορίζεται η χρονική διάρκεια των ελεύθερων και οργανωμένων δραστηριοτήτων ακολουθώντας το ωρολόγιο πρόγραμμα.
  • Οργανώνεται και κατανέμεται ορθά ο χρόνος ,ώστε να υλοποιούνται οι διδακτικοί στόχοι.
  • Ενδυναμώνονται οι υπο-ομάδες με την εμπλοκή τους στις δραστηριότητες κατά τον μέγιστο χρόνο.
  • Αφιερώνεται χρόνος ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μιας.

Ε. Διδακτική μέθοδος

  • Εφαρμόζεται η Ομάδοσυνεργατική Προσέγγιση αλλά και η εξατομικευμένη διδασκαλία, ανάλογα με τους στόχους του μαθήματος και τις ανάγκες των μαθητών/τριών μας.
  • Αξιοποιούνται ποικίλα εποπτικά μέσα
  • Καθιερώνεται το αξίωμα του Βοηθού, προκειμένου να ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση.
  • Επίσης, δίνεται ερωτηματολόγιο στους μαθητές, ώστε να διαπιστωθούν και να καταγραφούν προβλήματα που υπάρχουν, και να αποφασιστούν οι στρατηγικές αντιμετώπισης και ενδυνάμωσης των σχέσεων μεταξύ τους.

 

αεροστατο γωνιες παζλIMG 20240618 102709

 



Λήψη αρχείου

 

 

Β΄ Τρίμηνο Ιανουάριος – Μάρτιος

Οι δραστηριότητες για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ευνοούν την ανάπτυξη θετικού ψυχολογικού κλίματος. Τόσο οι ελεύθερες όσο και οι οργανωμένες δραστηριότητες πραγματοποιούνται σε ένα οικείο και φιλικό περιβάλλον. Η επιλογή τους γίνεται κατά κύριο λόγο στοχευμένα, ακολουθώντας το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.

 

IMG 20240702 195259 IMG a6a642179ac89dda1056d5f8a7c766ee V

Ομαδικές εργασίες εκπαιδευτικών & μαθητών.

 

Γ΄ Τρίμηνο Μάρτιος – Ιούνιος

Με την ολοκλήρωση του Σχεδίου και με την ολοκλήρωση των επιμορφώσεων, δίνεται ερωτηματολόγιο στους εκπαιδευτικούς το οποίο καλούνται να απαντήσουν ώστε να διαπιστωθούν αλλαγές στον τρόπο πρόληψης-αντιμετώπισης/διαμεσολάβησης σε περιπτώσεις συγκρούσεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

 



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

 



Λήψη αρχείου

 

Σχολικό Έτος 2022 -2023

 



Λήψη αρχείου

Ανάδειξη Καλών Πρακτικών στο πλαίσιο  Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας (2022-2023).

 

Ολοκληρώνοντας με επιτυχία το Σχέδιο Δράσης για τον Άξονα 3: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών με τίτλο: «Εγώ κι εσύ μαζί…κάνουμε μια ομάδα δυνατή!» παραθέτουμε προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου τον παρόντα σύντομο οδηγό καλών πρακτικών και το αντίστοιχο video και φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες.

ΒΗΜΑ 1ο: Αρχικά ενημερώνονται οι γονείς & κηδεμόνες για τον προγραμματισμό της δράσης τον σκοπό και τους στόχους.

ΒΗΜΑ 2ο: Γίνεται διερεύνηση αναγκών και προτιμήσεων των μαθητών μας μέσα από την παρατήρηση και τις ατομικές συνεντεύξεις. (παρατίθεται ερωτηματολόγιο σε pdf).

ΒΗΜΑ 3ο: Γίνεται αποδελτίωση του ερωτηματολογίου και ο Σύλλογος Διδασκουσών προγραμματίζει δραστηριότητες που θα ενισχύσουν την αλληλεπίδραση των μαθητών, την αποδοχή και την ένταξη σε μικρές ομάδες.

ΒΗΜΑ 4ο: Ορίζονται ημερομηνίες για την επιμόρφωση/ενημέρωση εκπαιδευτικών, και γονέων/κηδεμόνων.

ΒΗΜΑ 5ο: Υλοποίηση δράσεων σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα μάθησης.

 

Στόχοι Σχεδίου Δράσης:

  • να γνωριστούν μεταξύ τους,
  • να αλληλοεπιδράσουν και
  • να γνωρίσουν την ομάδα στην οποία ανήκουν.

Πραγματοποιείται, σε ατομικό επίπεδο, συνέντευξη με το κάθε μαθητή για την συλλογή περισσοτέρων πληροφοριών απατώντας σε ένα ερωτηματολόγιο (Αρχική Αξιολόγηση).



Λήψη αρχείου

Δημιουργείται σχεδιάγραμμα στο οποίο αποτυπώνονται οι σχέσεις των μαθητών/τριων με τίτλο “Δείξε μας τους φίλους σου”

20230530 172146

Πραγματοποιούνται ομαδικά παιχνίδια και ιδίως μουσικό-κινητικά που συμβάλλουν στη δημιουργία νέων ομάδων και μεγαλύτερων σε αριθμό.

IMG 20220919 114304 1 IMG 20220919 114404 IMG 20220919 114503 1 IMG 20220923 111246 IMG 20220923 111426

Κατασκευάζουμε το “Πάζλ της φιλίας”

IMG 20230310 123242

Με αφορμή τη θεματική του φθινοπώρου, οι μαθητές εμπλέκονται σε ομαδικές δράσεις και κατασκευές  φτιάχνοντας: «Τη μαγική ομπρέλα που μας χωράει όλους!” και «Το λουλούδι της τάξης μας».

IMG 20221006 120411 IMG 20221007 1145281685455507728

IMG 20220916 095451 IMG 20220916 095357IMG 20220927 125640

Συζητάμε για την αποδοχή και την αλληλεγγύη προς τους μαθητές με Ειδικές Ανάγκες και πραγματοποιούμε δραστηριότητες, εντός της σχολικής τάξης, όπως να περπατήσουμε στο χώρο να ζωγραφίσουμε με τα μάτια κλειστά, να επικοινωνήσουν με νοήματα κ.α. καλλιεργώντας την εν συναίσθησή τους για «το άλλο το διαφορετικό από μας

1685457927380 1685457927392 1685457927402

Ομαδικά παιχνίδια, εντός της τάξης, όπως κατασκευή πάζλ, κατασκευές με τη χρήση του οικοδομικού υλικού και επιτραπέζια παιχνίδια.

IMG 20230203 091945 IMG 20230203 091928

IMG 20230308 095531 IMG 20230308 095513

Πραγματοποίηση σχεδιαγράμματος σε Β΄ φάση, “Δείξε μας τους φίλους σου”

20230530 172223

Ομαδική κατασκευή “ΌΧΙ στη Βία ΝΑΙ στη Φιλία!”

IMG 20230316 114402 IMG 20230315 123246 IMG 20230316 114402 1 IMG 20230316 115225

Πραγματοποίηση τελικού σχεδιαγράμματος σε Γ΄ φάση, “Δείξε μας τους φίλους σου”

20230530 172245

 

 

 

Παρατίθεται ο Συλλογικός Προγραμματισμός της Σχολικής μας Μονάδας για το έτος 2022 – 2023

 



Λήψη αρχείου

 

Σχολικό Έτος 2021 -2022

Ανάδειξη Καλών Πρακτικών στο πλαίσιο  Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας (2021-2022).

 

Ολοκληρώνοντας με επιτυχία το Σχέδιο Δράσης για τον Άξονα 5: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας παραθέτουμε προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου τον παρόντα σύντομο οδηγό καλών πρακτικών και το αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες με την εθελοντική συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων.

ΒΗΜΑ 1ο: Αρχικά ενημερώνονται οι γονείς & κηδεμόνες για τον προγραμματισμό της δράσης τον σκοπό και τους στόχους.

ΒΗΜΑ 2ο: Γίνεται διερεύνηση των αναγκών των γονέων για θέματα που επιθυμούν επιμόρφωση/ενημέρωση μέσα από την αποστολή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου (παρατίθεται σε pdf).

ΒΗΜΑ 3ο: Γίνεται αποδελτίωση του ερωτηματολογίου και ο Σύλλογος Διδασκουσών ξεκινά την επικοινωνία με τους ειδικούς που θα ενημερώσουν διαδικτυακά τους γονείς.

ΒΗΜΑ 4ο: Ορίζονται ημερομηνίες για την επιμόρφωση/ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων και υλοποιούνται διαδικτυακά.

ΒΗΜΑ 5ο: Οι γονείς και κηδεμόνες μετά την ενημέρωση/επιμόρφωση από την προϊσταμένη (Αρ. Πράξης: 15η 27/10/22) με θέμα: «Η σημασία της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας», εκφράζονται θετικά στην εθελοντική συμμετοχή τους σε δράσεις του νηπιαγωγείου.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:

 

1. Εθελοντική Δράση συγκέντρωσης τροφίμων για τον οργανισμό «Χαμόγελο του Παιδιού.

 

Παιδιού

2. Εθελοντική Δράση για τον καλλωπισμό με λουλούδια του αύλιου χώρου.

 

Αύλιου χώρου

 

3. Εθελοντική Δράση από την συμμετοχή στις αθλητικές δραστηριότητες λήξης σχολικού έτους.

 

Εκδηλώσεις

 

4. Ερωτηματολόγιο διερεύνησης αναγκών για επιμορφωτικές/ενημερωτικές δράσεις.

 



Λήψη αρχείου

 

Διαθέσιμα Τεκμήρια στο αρχείο του σχολείου μας:

Πρακτικά Συλλόγου Διδασκόντων, Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής.

 

 

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης σχ. έτους: 2021-2022

 



Λήψη αρχείου

 

 

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης σχ. έτους: 2020-2021

 



Λήψη αρχείου