2. Δημιουργήσαμε τηνταυτότητά μας για να γίνουμε κι εμείς ντεντέκτιβκαι στρωθήκαμε στη δουλειά.3. Ψάξαμε μέσα στην τάξη με τον μεγεθυντικό μας φακό,βρήκαμε στοιχεία και λύσαμε γρίφους.4. Ζωγραφίσαμε το φαγητό που μας αρέσει να τρώμε το μεσημέρι.5. Ο ντετέκτιβ Βανς, μας άφησε ένα στοιχείο για το γρίφο που ψάχνουμε (τι προσφέρουν η διατροφή και άσκηση στον άνθρωπο) και είμαστε πιο κοντά στην εξιχνίαση του μυστηρίου.6. Φτιάξαμε μία αφίσα για τις πηγές προέλευσης των τροφών.Διαχωρίσαμε τα αγαθά που παίρνουμε από τη φύση, από αυτά που παίρνουμε απ’ τα ζώα.7. Αντιστοιχήσαμε τα τρόφιμα με τις πηγές από όπου τα παίρνουμε.
Εργαστήριο 2
1. Ακούσαμε το γρίφο της Αφροδίτης, της γραμματέα του Ντετέκτιβ Βανς και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μία αφίσα για να πάρουμε το επόμενο στοιχείο για την επίλυση του μυστηρίου.
2. Παρακολουθήσαμε την παρουσίαση της “Εθνικής δράσης υγείας για τη ζωή των νέων” (ΕΥΖΗΝ).3. Απαντήσαμε στις ερωτήσεις κατανόησης και μαντέψαμε διάφορα αθλήματα ανάλογα με την περιγραφή τους.4. Σε πίνακα διπλής εισόδου καταγράψαμε τις διάφορες μορφές σωματικής άσκησης με τις οποίες ασχολείται ο καθένας και συγκρίναμε. Είμαστε αρκετά δραστήριοι μέσα στη μέρα;5. Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας άθλημα/σωματική άσκηση και γράψαμε την ονομασία του.Τα βάρη6. Γράψαμε ποια είναι τα οφέλη της άσκησης στον οργανισμό μαςζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας άθλημακαι φτιάξαμε μία αφίσα για να πάρουμε και άλλο στοιχείο.7. Κάναμε ασκήσεις με τα στεφάνια του σχολείουκαι γυμνάσαμε το σώμα μας.8. Κόψαμε και κολλήσαμε τα πρόσωπα που ασκούνταιανάλογα με το αρχικό πρότυπο.9. Γράψαμε τις ονομασίες των αθλημάτων.
Εργαστήριο 3
1. Ηχογραφήσαμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με το πρόβλημα του ντετέκτιβ Βανς και τις καταγράψαμε σε ιδεοθύελλα. Αφού οι περισσότερες συνέκλιναν στο θέμα της κακής διατροφής, αποφασίσαμε να μάθουμε τι είναι η διατροφή και ποιες είναι οι ομάδες των τροφών.2. Τις γνωρίσαμε και είδαμε ποια τρόφιμα συγκαταλέγονται σε καθεμία από αυτές τις ομάδες.3. Διαλέξαμε μία ομάδα τροφίμων, την κολλήσαμε και γράψαμε την ονομασία της.4. Τις τοποθετήσαμε στις οικογένειές τους.5. Τις ταξινομήσαμε σε υγιεινές και ανθυγιεινές.Πάνω από το κάθε στεφάνι, τοποθετήσαμε το σωματότυπο που εικάσαμε ότι αποκτάει ο κάθε άνθρωπος τρώγοντας τα αντίστοιχα τρόφιμα.6. Λύσαμε αινίγματα με διάφορες τροφές και κολλήσαμε τις φωτογραφίες τους.7. Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια.8. Διαβάσαμε από τη σειρά των βιβλίων “Πες μου γιατί”, το αντίστοιχο για τα γλυκά και γιατί δεν πρέπει να υπερβαίνουμε τις συνιστώμενες ποσότητες.
Εργαστήριο 4
1. Σήμερα ο ντετέκτιβ Βανς μας άφησε μία επιστολή.Όταν την ανοίξαμε ένας νέος γρίφος μας περίμενε.2. Παρακολουθήσαμε το βίντεο του Egg για την διατροφή.3. Μιλήσαμε για την “Πυραμίδα της διατροφής“,ζωγραφίσαμε τα τρόφιμα και τα κολλήσαμεστο σωστό επίπεδο ανάλογα με τη συχνότητα που πρέπει να τα τρώμε.4. Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Λαχανούλης και η σωστή διατροφή”.5. Λύσαμε τα αινίγματα με τις τροφές της διατροφικής πυραμίδας.6. Συμπληρώσαμε τις ονομασίες τροφίμων από την πυραμίδα των τροφών.και κολλήσαμε και σε φύλλο εργασίας τα τρόφιμα της πυραμίδας.
Εργαστήριο 5
1. Ο επόμενος γρίφος αφορούσε σε μία υγιεινή συνταγή. Ξεφλουδίσαμε και κόψαμε φρούτα πολλάκαι φτιάξαμε μία απολαυστική φρουτοσαλάτα.
2. Κολλήσαμε τρόφιμα από φωτογραφίες τροφίμων ένθετου σουπερμάρκετκαι τις ταξινομήσαμε σε δύο κατηγορίες.Κολλήσαμε και τις φωτογραφίες της κ. Υγιεινούλας και της κ. Ανθυγιεινούλας και προέκυψαν οι αφίσες της υγιεινής και της ανθυγιεινής διατροφής για να τις στείλουμε στα παιδιά του κ. Βανς.3. Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Το πιάτο της υγιεινής διατροφής».
4. Παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι με τη δημιουργία των γευμάτων.5. Παρακολουθήσαμε την ιστορία “Η Κυρά Διατροφή, 1η στη μαγειρική”.6. Ζωγραφίσαμε τις τροφές που θα πρέπει να περιέχει το πιάτο του μεσημεριανού μας. Στη συνέχεια, συγκρίναμε το αρχικό πιάτο του 1ου εργαστηρίου και κάναμε αναστοχασμό ως προς τις επιλογές μας.7. Φτιάξαμε ατομική κατασκευήΜε χριτς χρατς κολλήσαμε τις εικόνες που κόψαμεκαι πάνω από τις ομάδες γράψαμε τις ονομασίες τους για να θυμόμαστε πάντα τι πρέπει να περιέχει το μεσημεριανό μας γεύμα.8. Υποδεχτήκαμε την κ. Μάρσια τη διατροφολόγο που μας μίλησε για τη διατροφή και την άσκηση και μας έκανε την καλύτερη επανάληψη ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων.Αφού ολοκληρώθηκε η παρουσίαση της δωρίσαμε κι εμείς την κατασκευή μας ως διακοσμητικό για το γραφείο μας.Το δώρο μας.9. Πήραμε το στοιχείο που μας έστειλε ο ντετέκτιβ Βανς για να συμπληρώσουμε το γρίφο.
Εργαστήριο 6
1. Ο Ντεντέκτιβ Βανς μας έστειλε με μήνυμα τον τελευταίο γρίφο:
2. Παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι του σούπερ μάρκετΑφού χωριστήκαμε σε ομάδες και πήρε η καθεμία τη λίστα τηςπροσπαθήσαμε να βρούμε τα τρόφιμα και να γεμίσουμε το καρότσι μας. Νικήτρια αναδείχτηκε η μοβ ομάδα.3. Καταλήξαμε στον δεκάλογο της υγιεινής διατροφής!4. Σε φύλλο εργασίας ακολουθήσαμε το δρόμο της υγιεινής διατροφής στον λαβύρινθοκαι γράψαμε το σύνθημα για να είμαστε υγιείς.5. Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο ωραίος Δαρείος” και αναρωτηθήκαμε αν μας θύμιζε κάτι. Οι πιο πολλοί συμφώνησαν ότι ο γατούλης συμπεριφέρθηκε σαν τα παιδιά του Ντετέκτιβ Βανς.6. Παίξαμε κινητικό παιχνίδι που αφορούσε στα φρούτα.7. Φτιάξαμε έναν πίνακα ζωγραφικήςμε κολάζ από φωτογραφίες φρούτων.8. Συμπληρώσαμε τον τελευταίο στοιχείο στο φύλλο εργασίας και λύσαμε το γρίφο.Η υγεία είναι το πολυτιμότερο αγαθό.9. Πήραμε το βραβείο του ντετέκτιβ της διατροφής.
Εργαστήριο 7
1. Επαναλάβαμε την ερώτηση του εργαστηρίου 3 και ηχογραφήσαμε τις απαντήσεις. Σε εννοιολογικό χάρτη τις καταγράψαμε και με χρήση της ρουτίνας «Τότε νόμισα – Τώρα ξέρω» οι μαθητές/μαθήτριες διατύπωσαν τις νέες γνώσεις και έγιναν οι συγκρίσεις ανάμεσα στον αρχικό και τον τελικό χάρτη.2. Τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο αξιολόγησης των εργαστηρίων.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή