“Το παπάκι πάει”

Αρχικά ενημερώθηκαν οι γονείς για τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου στο πρόγραμμα και έδωσαν τη συγκατάθεσή τους.

Εργαστήριο 1

1. Αφηγηθήκαμε το παραμύθι της “Χρυσομαλλούσας και των 3 αρκούδων”.

Κατόπιν το είδαμε εικονογραφημένο και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σταματούσαμε την προβολή και προσπαθούσαμε να θυμηθούμε την συνέχεια της ιστορίας.

https://video.link/w/vl64481308a4b3c#

2. Εννοιολογικός χάρτης

Η Χρυσομαλλούσα έκανε πολλά λάθη. Σε εννοιολογικό χάρτη καταγράψαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών με αφορμή αυτά τα λάθη.

3. Φτιάξαμε τον βοηθό μας.

Κατασκευάσαμε κούκλες- βοηθούς που θα συντρόφευαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της δράσης. 
Βάψαμε ρολά υγείας, προσθέσαμε μαλλιά, μάτια, ρούχα, σχεδιάσαμε τα χαρακτηριστικά τους
και τα μεταμορφώσαμε σε κούκλες.

4. Πάκο το παπάκι

Ξαφνικά το κουδούνι της εξώπορτας χτύπησε και όλο έκπληξη αντικρίσαμε ένα παπάκι.
Φοβισμένο όπως ήταν, μας εξήγησε ότι είχε χάσει τη μαμά του και ζήτησε τη βοήθειά μας για να την βρει.

5. Ζωγραφική

Με αφορμή αυτό το γεγονός, ζωγραφίσαμε το μέρος που πιστεύουμε ότι χάθηκε το παπάκι
και τα συναισθήματα που πιθανολογούμε ότι το διακατέχουν.

Εργαστήριο 2

1. Η ιστορία του Αλέξανδρου

Διαβάσαμε την ιστορία του μικρού Αλέξανδρου ο οποίος χάθηκε από τη μαμά του στη λαϊκή όπου υπήρχε πολύς κόσμος! Μέσα από αυτή την ιστορία συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι έπρεπε να κάνει ο Αλέξανδρος όταν χάθηκε για να βρει πιο γρήγορα τη μαμά του!

1. Να μείνει σταθερός στη θέση του για μπορέσει η μαμά του να τον βρει πιο γρήγορα.

2. Να φωνάξει και να ζητήσει βοήθεια από πολλά άτομα και όχι από ένα μόνο για να μειωθεί ο κίνδυνος βλάβης του από κάποιον άγνωστο.

3. Να μάθει να λέει ΟΧΙ αν κάτι τον ενοχλεί ή τον τρομάζει.

4. Να ζητήσει βοήθεια από τον αστυνομικό ο οποίος βοηθάει τα παιδάκια!

2. Τηλέφωνα πρώτης ανάγκης

Μάθαμε ότι είναι σημαντικό ο Αλέξανδρος να θυμάται:
τον αριθμό της μαμάς του,
αλλά και τον αριθμό της αστυνομίας το 100 και του “Χαμόγελου του παιδιού”,το 116000.

3. Γραφή και αναγνώριση αριθμών.

Τους γράψαμε στον ασπροπίνακα.
Τους κυκλώσαμε και σε φύλλο εργασίας για να επιβεβαιώσουμε ότι τους ξέρουμε.
Το αποτέλεσμα.

4. Αναγνώριση έμπιστων προσώπων

Τέλος, τσεκάραμε και γράψαμε τα ονόματα
μόνο των ανθρώπων που μπορούμε να εμπιστευτούμε σε περίπτωση που χαθούμε.

Εργαστήριο 3

1. Κουκλοθέατρο

Τα παιδιά πήραν στα χέρια τους τις κούκλες – βοηθούς που φτιάξαμε και ετοιμάστηκαν να δώσουν τις συμβουλές τους στον μικρό Πάκο το παπί.
Ακούσαμε με προσοχή την ιστορία του
Χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που ήδη έχουμε αποκομίσει από το πρόγραμμα δώσαμε τις κατευθυντήριες γραμμές μέσω των κουκλών μας, στον Πάκο, τη μαμά και τον αστυνομικό και βοηθήσαμε το παπάκι να αποφύγει τον άγνωστο και να βρει εντέλει την μαμά του.
Κι επειδή μας ενθουσίασε που φανήκαμε τόσο χρήσιμοι, στο διάλειμμα αποφασίσαμε να παίξουμε ένα αυτοσχέδιο σενάριο και να συνεχίσουμε τη δραστηριότητα.

2. Amber alert

Διευκρινίσαμε τι συμβαίνει στην περίπτωση που οι έρευνες των πρώτων ωρών παραμένουν άκαρπες. Όλοι άλλωστε έχουμε παρακολουθήσει στην τηλεόρασή μας την αφίσα του “Χαμόγελου του παιδιού” που μας ενημερώνει για κάποια εξαφάνιση.
Γι’ αυτό το λόγο τυπώσαμε την δική μας αφίσα και την αναρτήσαμε έξω απ’ το σχολείο για να βοηθήσουμε τη μαμά πάπια.

3. Ατομικά φύλλα εργασίας

Για να εμπεδώσουμε καλύτερα τη νέα γνώση,
φτιάξαμε και την ατομική μας αφίσα.
Ζωγραφίσαμε το πορτρέτο του Πάκο όσο πιο ρεαλιστικά μπορούσαμε και συμπληρώσαμε τα στοιχεία του για να ολοκληρωθεί η έρευνα.

4. Ερωτήσεις που θα θέταμε σε έναν αστυνομικό.

Επειδή οι κυρίες μας ενημέρωσαν ότι θα προγραμματίσουν μία επίσκεψη αστυνομικών στο σχολείο μας, οργανωθήκαμε. Τις πιο σημαντικές πληροφορίες που είχαμε, τις καταγράψαμε σε χαρτί για να μην τις ξεχάσουμε.

Εργαστήριο 4

1. Δραματοποίηση

Ο Πάκο ζήτησε τη βοήθεια των φίλων του για να βρει τη μαμά του.

Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν, δραματοποίησαν υποθετικές καταστάσεις!

Με την βοήθεια των κούκλων – βοηθών, τον συμβούλεψαν τι πρέπει να κάνει όταν χάσει τη μαμά του (να μείνει σταθερός στη θέση του), αν τον πλησιάσει ένας άγνωστος και του προσφέρει παγωτό (να πει δυνατά όχι) καθώς και τι πρέπει να κάνει για να ζητήσει βοήθεια (να φωνάξει δυνατά για να μαζευτεί πολύς κόσμος).

2. Φύλλα εργασίας

Ζωγράφισαν
τί θα έκαναν αν κάποιος που δεν γνωρίζουν τους δώσει παγωτό
ή οτιδήποτε άλλο
προκειμένου να τους ακολουθήσει
και τι θα έκαναν αν έχαναν τη μαμά ή το μπαμπά τους στο Λούνα παρκ.

3. Αφίσα

Εφόσον εμπεδώσαμε τί πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που χάσουμε την επίβλεψη του ενήλικα συνοδού μας,
τα γράψαμε σε χαρτιά
και δημιουργήσαμε
μια όμορφη αφίσα.

Εργαστήριο 5

1. Ρομποτική

Αφού πρώτα θυμηθήκαμε τις εντολές που δίνουμε στη μελισσούλα beebot,
βρήκαμε με τις κάρτες τον αλγόριθμο
και κατόπιν, ακολουθώντας τις οδηγίες, προγραμματίσαμε το ρομποτάκι μας.
Η μαμά πάπια, κατάφερε να βρει εντέλει τον Πάκο το παπάκι της, χάρη στη βοήθειά μας.

2. Φύλλα εργασίας

Οι διαδρομές μας αποτυπώθηκαν και στο χαρτί, ακολουθώντας τις εντολές που μας δόθηκαν απ’ το πρώτο φύλλο εργασίας
και κατόπιν φτιάχνοντας τον δικό μας αλγόριθμο στο 2ο φύλλο.

3. Ψηφιακό βιβλίο

Επιλέξαμε το αγαπημένο μας κομμάτι από την ιστορία του μικρού Αλέξανδρου που αφηγηθήκαμε στην τάξη
και αφού το ζωγραφίσαμε, με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου anyflip, το μετατρέψαμε σε ψηφιακό βιβλίο.

Εργαστήριο 6

1. Πέντε παπάκια

Είδαμε και τραγουδήσαμε, μετρώντας με τα δαχτυλάκια μας αντίστροφα, τα “5 παπάκια”.

https://video.link/w/o0z3QNS_9pM#

2. Κατασκευή

Για να ευχαριστήσουμε, τους αστυνομικούς που θα επισκεφτούν το σχολείο μας, κατασκευάσαμε ένα παπάκι με την τεχνική του papier mâché. Όταν στέγνωσε, τον βάψαμε κίτρινο, κολλήσαμε πούπουλα και μέλη του σώματος και έτοιμος ο Πάκο το παπάκι!

3. Επίσκεψη Αστυνομικών

Μετά από την πρόσκλησή μας, οι αστυνομικοί Καράμπελας Κωνσταντίνος και Κολλιόπουλος Νίκος, επισκέφτηκαν το σχολείο μας και απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις που τους θέσαμε.
Για να διευρύνουμε τις γνώσεις μας, μας έδειξαν στον υπολογιστή και κάποιες σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουμε για την οδική συμπεριφορά.
Την καλύτερη έκπληξη όμως την επιφύλασσαν για το τέλος.
Μας έδειξαν το περιπολικό, μας παρότρυναν να μπούμε,
και να φορέσουμε τις ζώνες μας.
Καθήσαμε όλοι με τη σειρά στη θέση του οδηγού,
πατήσαμε το κουμπί για να ενεργοποιηθεί η σειρήνα
και μιλήσαμε στο μικρόφωνο.
Έφτασε η σειρά μας να τους εκπλήξουμε, ευχαριστώντας τους για την επίσκεψη που μας έκαναν και για τις νέες εμπειρίες που αποκομίσαμε.
Πήραν τον Πάκο που κατασκευάσαμε και υποσχέθηκαν να τον πάνε στη μαμά του με ασφάλεια!

4. Αξιολόγηση

Τα παιδιά αξιολόγησαν σε φύλλο αξιολόγησης τις δράσεις που κάναμε.

Εργαστήριο 7

Διάχυση

1. Κατασκευή – ενημερωτικό βιβλιαράκι

α) Αποφασίσαμε να γνωστοποιήσουμε στους γονείς και τους φίλους μας όλα αυτά που
μάθαμε για τις εξαφανίσεις.
Κόψαμε, ζωγραφίσαμε
και γράψαμε τους δύο αριθμούς που μάθαμε για να καλέσουμε βοήθεια.
Κολλήσαμε και σε ένα φύλλο χαρτί όλες τις απαραίτητες οδηγίες για να παραμένουμε ασφαλείς και την δώσαμε στους γονείς μας.

2. Ψηφιακό βιβλίο

Αναρτήσαμε το ψηφιακό μας βιβλίο στην ιστοσελίδα του σχολείου, όπως και όλο το πρόγραμμα, για να μάθουν την ιστορία του Αλέξανδρου όσο περισσότεροι γίνεται και να είναι ενημερωμένοι και υποψιασμένοι.

https://anyflip.com/nwqnu/nwmv