“Οι Ρουτίνες Σκέψης ως στρατηγικές για την καλλιέργεια Δεξιοτήτων του Νου στο Νηπιαγωγείο”.

Εργαστήριο 1: Αναπηρία

Μάθαμε για τους σκύλους οδηγούς, την νοηματική γλώσσα, τη γραφή Braille. Παρακολουθήσαμε τη μικρού μήκους ταινία “Pip”, με τον μικρό και θαρραλέο σκύλο οδηγό και μεταμορφώσαμε τον αριθμό 1 που μάθαμε σε τέτοιο σκύλο.

Πειραματιστήκαμε με τους μαρκαδόρους μας να ζωγραφίσουμε με το στόμα και κατανοήσαμε τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή οι άνθρωποι που δεν έχουν χέρια.

Εργαστήριο 2: Διαφορετικότητα

Είδαμε στον Διαδραστικό πίνακα χαρακτηριστικά που μας καθιστούν ίδιους και αναρωτηθήκαμε αν έχουμε διαφορές από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και τον αγαπημένο μας φίλο και προσέξαμε να αποδώσουμε πιστά τα χαρακτηριστικά μας γνωρίσματα.

Παρακολουθήσαμε το πείραμα με την χάρτινη καρδιά και συνειδητοποιήσαμε πόσο εύκολα μπορούμε με μία κακοπροαίρετη κριτική να κάνουμε έναν άνθρωπο δυστυχισμένο. Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της E.J. Palacio και αποφασίσαμε να πάρουμε τον δρόμο της καλοσύνης και να φερόμαστε όμορφα ακόμα και σε αυτούς που δεν μας μοιάζουν. Τέλος είδαμε το βίντεο “Η Αργυρώ γελάει” και καταλάβαμε ότι μέσα από τις διαφορές μας, όλοι οι άνθρωποι έχουμε τις ίδιες ανάγκες: την ανάγκη για αποδοχή και αγάπη.

Διαβάσαμε το ψηφιακό βιβλίο “Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού“. Σχολιάσαμε τη συμπεριφορά της πολικής αρκούδας, προσπαθήσαμε να αποκαθηλώσουμε κάποια στερεότυπα και απαντήσαμε σε ερωτήσεις κρίσης αλλά και μνήμης για την κατανόηση του παραμυθιού στον Διαδραστικό πίνακα.

Εργαστήριο 3: Δικαιώματα του παιδιού

Την Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού καταγράψαμε σε ιστόγραμμα τις γνώσεις των παιδιών αφού δώσαμε τον ορισμό της λέξης “Δικαιώματα”.

Κατόπιν συμπληρώσαμε τις γνώσεις μας με δικαιώματα που δεν γνωρίζαμε ότι είχαμε και παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης με κάρτες.

Καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας κάποια από τα “Δικαιώματα του παιδιού”

και ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε μία ομαδική κατασκευή για αυτά.

Εργαστήριο 4: Προβλήματα που μοιραζόμαστε με τους μεγάλους

Παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση για τα πράγματα που είναι σημαντικά και πρέπει να τα μοιραζόμαστε με τη δασκάλα μας και με αυτά που δεν είναι και απλά καταδίδουν ή αποτελούν κακεντρεχές σχόλιο για τους συμμαθητές μας. Ταξινομούμε κάρτες συμπεριφοράς ανάλογα με την επικινδυνότητα ή μη και αν θα πρέπει να τις αναφέρουμε ή όχι στην εκπαιδευτικό.

Γνωρίσαμε τον βάτραχο Κέλσο που με τον τροχό του μας έδωσε προτάσεις για τη λύση προβληματικών καταστάσεων στη σχέση μας με τους συμμαθητές μας. Καταγράψαμε τη συμπεριφορά της εβδομάδας σε φύλλο αναφοράς.

c 3

Εργαστήριο 5: Σχολικός εκφοβισμός

Καταγράψαμε σε ιστόγραμμα αυτά που κάνουμε με τα χέρια μας και αυτά που δεν πρέπει να κάνουμε. Παρακολουθήσαμε την ιστορία του καλοσυνάτου ελέφαντα που βοήθησε τα ζώα του δάσους όταν κινδύνευσαν παρόλο που αυτά δεν τον ήθελαν για φίλο

την ιστορία της καμήλας Ελβίλας που δεχόταν απειλές στο σχολείο και το κατήγγειλε στη δασκάλα της και αποφασίσαμε να λύσουμε ένα κρυπτόλεξο αφού πρώτα τέθηκε το ερώτημα “τι θα κάνει τον κόσμο μας καλύτερο”. Μετά την αποκρυπτογράφηση, διαβάσαμε συλλαβίζοντας τη λέξη “Καλοσύνη”, αν και οι δικές μας εκδοχές (αγάπη και ελπίδα) ήταν εξίσου σπουδαίες.