4. Φροντίζω το περιβάλλον

“Νιρέττα η Καρέτα”

Εργαστήριο 1

1. Παρακολουθήσαμε την Καρέτα Καρέτα σε ντοκιμαντέρ στον υπολογιστή.
2. Τη ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομά της
και τι ζώο είναι.
3. Με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου Jigsaw Planet, συνθέσαμε την εικόνα της χελώνας.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0845f7e5b21a

Εργαστήριο 2

1. Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό υλικό του Egg για τις χελώνες Καρέτα Καρέτα.

https://eggpaideush.gr/mathainw-gia-tis-xelwnes-caretta-caretta/

2. Συζητήσαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατέψουμε αυτές αλλά και τις θάλασσες μας και πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε στις παραλίες όπου γεννούν τα αυγά τους.

3. Σειροθετήσαμε την ιστορία της Νιρέττας, βάζοντας αριθμούς κάτω απ’ τις εικόνες και γράψαμε πώς λέγεται το είδος της.

Εργαστήριο 3:

1. Συζητήσαμε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν και θέτουν σε κίνδυνο την επιβίωση της χελώνας Καρέτα Καρέτα.

2. Παρακολουθήσαμε το βίντεο της MEDASSET (Mediterranean Association to Save the Sea Turtles) για τις χελώνες που βρίσκονται σε κίνδυνο.

https://www.youtube.com/watch?v=JQjWWzz6A9E

3. Γράψαμε τι θα ζητούσαμε από τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων
για να προστατεύσουμε τις χελώνες.

Εργαστήριο 4:

1. Γνωρίσαμε το νησί της Ζακύνθου όπου υπάρχουν πολλές χελώνες και είδαμε εικόνες από τις παραλίες του.

Κατόπιν βρήκαμε στο χάρτη τη Ζάκυνθο, την Κυπαρισσία και το Καλό Νερό όπου γίνεται η ωοτοκία της χελώνας τα τελευταία χρόνια.
2. Μάθαμε για την χελώνα, την ανατομία, την αναπαραγωγή της, τα χρώματα στα οποία μπορούμε να την συναντήσουμε και είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό.
3. Γράψαμε δύο από τα μέρη που την συναντάμε συχνά τα τελευταία χρόνια
και την ζωγραφίσαμε.

Εργαστήριο 5:

1. Φανταστήκαμε ότι είμαστε χελωνάκια σε μία παραλία. Τι θα λέγαμε στους ανθρώπους που μας βοηθούν να μην εξαφανιστούμε;
Ψηφίσαμε μία από τις προτάσεις των παιδιών, καθότι οι ιδέες ήταν πολλές και την γράψαμε στο φύλλο εργασίας.
2. Κόψαμε, ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε
για να δημιουργήσουμε μία ευφάνταστη θαλάσσια χελώνα.
Έπειτα, αποφασίσαμε να τις βάλουμε στο φυσικό τους περιβάλλον
και δημιουργήσαμε μία ομαδική κατασκευή.
3. Παίξαμε παιχνίδια όπως «χελωνάκια στη φωλιά», που τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε χελωνάκια μέσα στο αυγό
που εκκολάφτηκαν, έσκαψαν το χώμα
αλλά και «Τα εμπόδια» που στο δρόμο τους για τη θάλασσα συνάντησαν σκουπίδια και υπερυψωμένα κάστρα στην άμμο.
Και στα δύο παιχνίδια, η κατάληξη ήταν ευτυχής, τα καρεττάκια βρήκαν το δρόμο τους για τη θάλασσα και τα παιδιά, αναγνώρισαν βιωματικά τη σημασία της προστασίας της.

Εργαστήριο 6:

1. Διαβάσαμε για να ολοκληρώσουμε τον θεματικό κύκλο “Φροντίζω το περιβάλλον” το βιβλίο της Μαρίας Παπαΐωαννίδου.
2. Κάναμε την αξιολόγηση των εργαστηρίων (νήπιο)
(προνήπιο)
3. Φτιάξαμε τη χελώνα έχοντας ως υλικό την αγαπημένη μας πλαστελίνη.