“Και η Γη γυρίζει”

Εργαστήριο 1: “Γνωριζόμαστε από κάπου”;

1. Διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών

και τις καταγράψαμε σε εννοιολογικό χάρτη.
2.Τοποθετήσαμε σε διαφορετικά
σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού
συστήματος.
Τα παιδιά έγιναν ζευγάρια βρίσκοντας το παιδί με την ίδια φωτογραφία, υπό τον ήχο γνωστών κομματιών του Μότσαρτ.

https://archive.org/details/MozartComplete9Vol44FullCD.Flac/Mozart/Volume+1(CD01)+Symphonies+KV+16-19-19A-22-43-45.flac

3. Παίξαμε ψηφιακά παζλ

IMG 20240222 115751
με τη Γη,

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=025371ed0be8

τη Σελήνη

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1fd003c3de80

IMG 20240222 122124
και τον Ήλιο

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1996741f6451

Εργαστήριο 2: “Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….Υπάρχει ζωή εκεί έξω”;

1. Μιλήσαμε για το “Ηλιακό σύστημα” και από τι αυτό απαρτίζεται. Κατόπιν, το είδαμε οπτικοποιημένο στον αγαπημένο μας Πίκου – Πίκου (από την αρχή έως το 7:58 λεπτό).

https://www.youtube.com/watch?v=zrT4jLRsHUI

2. Διαβάσαμε το βιβλίο “Μάθε για το διάστημα”

και παρατηρήσαμε από το τηλεσκόπιο τον κρυμμένο πλανήτη.
3. Βάψαμε ρολά υγείας
και φτιάξαμε τον δικό μας πύραυλο με απλά υλικά.
Η κατασκευή μας.
4. Ενώσαμε τον κάθε πλανήτη με το όνομά του
και γράψαμε το όνομα του μεγαλύτερου αστεριού του ηλιακού μας συστήματος.

Εργαστήριο 3: “Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας”.

1. Συζητήσαμε για το φως και τη θερμότητα του Ήλιου και τα οφέλη και τις συνέπειές του.

2. Παρακολουθήσαμε το βίντεο και θέσαμε ερωτήματα προς διερεύνηση στα παιδιά όπως:

Τι βλέπετε εδώ; Πώς κινείται ο Ήλιος; Παρατηρείστε και δείτε πως είναι η επιφάνεια
του Ήλιου; Με τι μοιάζει ο Ήλιος;

https://science.nasa.gov/sun/

3. Διαβάσαμε το βιβλίο

Χωρίς τίτλο
“Οι δερματούληδες στο ταψί του Ήλιου”.

4. Συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας

IMG 20240223 135045
και αποφασίσαμε ποιες ενέργειές μας είναι και ποιες δεν είναι επικίνδυνες για εμάς και τον πλανήτη μας.

Εργαστήριο 4: “Μέρα ή νύχτα”΄;

1. Παρακολουθήσαμε το βίντεο προσομοίωσης της Nasa για την κίνηση της Γης.

https://spaceplace.nasa.gov/all-about-earth/en/

2. Συζητήσαμε για το πώς περνάμε τη μέρα και τη νύχτα.

Ζωγραφίσαμε τις εικόνες της μέρας και της νύχτας
και γράψαμε τις λέξεις.

3. Κάναμε το πείραμα με το φακό.

Θυμηθήκαμε πώς προκύπτει η εναλλαγή μέρας και νύχτας.

4. Αντιστοιχήσαμε τα σώματα του Ηλιακού μας συστήματος με τις σκιές τους

και τις ονομασίες στο αντίστοιχο ψηφιακό παιχνίδι.

https://wordwall.net/play/16737/506/988

Εργαστήριο 5: “Όμορφες κόρες του χρόνου”

1. Συζητήσαμε για τις εποχές του Χρόνου.

Παρακολουθήσαμε ένα σύντομο βίντεο
προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο
και τις εποχές.

https://www.youtube.com/watch?v=vDgUmTq4a2Q

2. Αναρωτηθήκαμε αφού είδαμε το βίντεο της NASA για την εναλλαγή των εποχών.

Κάναμε το πείραμα με τη μπάλα (Ήλιος) και το μπαλάκι ρακέτας (Γη).
Κάναμε υποθέσεις για την εποχή που είχαμε κάθε φορά, ανάλογα με την απόσταση Ήλιου – Γης.

3. Λύσαμε αινίγματα για τις εποχές

και γράψαμε τις απαντήσεις μας
στο φύλλο εργασίας.

4. Κατευθύναμε προγραμματίζοντας τη μελισσούλα Bee

στoν επιδαπέδιo χάρτη
του Ηλιακού συστήματος.

Εργαστήριο 6: “Ταξίδι στη Σελήνη”

1.  Παρακολουθήσαμε τη σελίδα της Νasa που είναι αφιερωμένη στο φεγγάρι

και αναρωτηθήκαμε πόσο κοντά με τη Γη να είναι. Και αφού μάθαμε…..

https://spaceplace.nasa.gov/moon-distance/en/

2. διαβάσαμε τον Φεγγαροσκεπαστή

μαντέψαμε την εξέλιξη της ιστορίας και είδαμε τις φάσεις της Σελήνης.
IMG 20240229 094738
3. Μάθαμε τις φάσεις της Σελήνης – ονομασίες.
IMG 20240229 144930
Τις ζωγραφίσαμε και
IMG 20240229 144732
γράψαμε δύο
IMG 20240229 144746
από τις ονομασίες τους.
IMG 20240229 144830
4. Κάναμε μία κατασκευή
για τον Φεγγαροσκεπαστή
IMG 20240301 155647
και τις φάσεις της Σελήνης.

Εργαστήριο 7: “Τι γνωρίζαμε και τι μάθαμε;

IMG 20240301 161616
1. Συμπληρώσαμε δύο σελίδες αξιολόγησης για να καταγραφούν
IMG 20240301 161628
τα ενδιαφέροντα και οι τάσεις του δείγματος της τάξης στη θεματική που αναδείξαμε.
2. Ρωτήσαμε πάλι όπως και στις αρχές του εργαστηρίου τι γνωρίζουν για το Ηλιακό σύστημα καταγράψαμε τις απαντήσεις και συγκρίναμε.
3. Επισκεφτήκαμε το Πλανητάριο στο Ίδρυμα Ευγενίδου στην Αθήνα.
Παρακολουθήσαμε την προβολή ” Ο μαγικός πλανήτης” και θυμηθήκαμε πολλά από αυτά που μάθαμε στο εργαστήριο δεξιοτήτων.