Γιορτάσαμε την Παγκόσμια ημέρα ατόμων τρίτης ηλικίας. Μιλήσαμε για την προσφορά τους και τους ετοιμάσαμε μία κάρτα για να τους ευχηθούμε.

Ολοκληρώσαμε την θεματική ενότητα της οικογένειας, παίζοντας ψηφιακά παιχνίδια

συμπληρώνοντας φύλλα εργασίας

και φτιάχνοντας μία κατασκευή.

Γιορτάσαμε την “Παγκόσμια ημέρα των ζώων“: Μιλήσαμε για τα δικαιώματά τους, τα παρουσιάσαμε στην ολομέλεια, ζωγραφίσαμε ζωάκια της αρεσκείας μας και παίξαμε με αυτά κουκλοθέατρο.

coll

Μιλήσαμε για τον Τρύγο: Δοκιμάσαμε σταφύλι και μουσταλευριά, γνωρίσαμε τα παράγωγά του, γράψαμε τη συνταγή για μουστοκούλουρα

και εκτελέσαμε την συνταγή.

Περιγράψαμε πίνακες με θέμα τα σταφύλια και τον τρύγο και με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου jigsawplanet ολοκληρώσαμε το πρώτο μας ψηφιακό παζλ.

Με αυτή τη δραστηριότητα, λάβαμε μέρος στην εβδομάδα ευρωπαϊκού κώδικα και πήραμε τα πιστοποιητικά μας και το σήμα οργανωτή.

Μάθαμε σύνθετες λέξεις και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια συνθέτοντας τις λέξεις από τις συλλαβές τους.

Γιορτάσαμε την “Παγκόσμια ημέρα ταχυδρομείου“: Κάναμε μία ιστορική αναδρομή στους πρώτους ταχυδρόμους, διαβάσαμε το βιβλίο “Τελευταίο γράμμα” του Αντώνη Παπαθεοδούλου, τραγουδήσαμε το τραγούδι “Γράμμα, γραμματάκι”, συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας του ταχυδρόμου φτιάξαμε μία κατασκευή συμπληρώνοντας τα στοιχεία που κάθε γράμμα πρέπει να έχει για να μπορεί να αποσταλλεί.

Παραλάβαμε όμως και εμείς ένα δέμα και μάλιστα από το εξωτερικό. Σε αυτό εσωκλείονταν, η ετικέτα μας, η συγχαρητήρια επιστολή που μας πληροφορούσε ότι το σχολείο μας χαρακτηρίζεται eTwinning και αφίσες.

Την ώρα των Αγγλικών, φτιάξαμε φθινοπωρινά φύλλα με τη βοήθεια ενός αλουμινόχαρτου και παίξαμε παιχνίδια

για τα χρώματα, τα σχήματα

και τους αριθμούς.

Κάναμε την 1η άσκηση σεισμού την παγκόσμια ημέρα μείωσης φυσικών καταστροφών, παρακολουθήσαμε ενημερωτικό βίντεο,

μάθαμε τους αριθμούς επείγουσας ανάγκης, τους πληκτρολογήσαμε στο τηλέφωνο, φτιάξαμε ατομικά κινητά τηλέφωνα, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας και πήραμε βραβείο για την επιτυχημένη άσκηση.

Γιορτάσαμε όμως και την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας. Παρακολουθήσαμε το υπέροχο “Color Your World With Kindness”. 

https://www.youtube.com/watch?v=tJRHFxWEx5Y

c 2

Με αφορμή αυτό, μιλήσαμε για τα συναισθήματα και την ανάγκη για αλληλεγγύη. Και αφού ξεκινήσαμε να μιλάμε και για την 28η Οκτωβρίου,  διαβάσαμε το “Κανόνι της ειρήνης” και εντοπίσαμε τα συναισθήματα των ηρώων της ιστορίας. Ποιες από τις πράξεις τους ήταν αποδεκτές, πώς θα μπορούσαν να είχαν συμπεριφερθεί; Τέλος διαβάσαμε το “Ξενοδοχείο των συναισθημάτων”,

και φτιάξαμε σε ομαδική κατασκευή το “κανόνι της ειρήνης”.

και μιλήσαμε για την ειρήνη και τον πόλεμο. Ομαδοποιήσαμε τα χαρακτηριστικά τους.

Μάθαμε το γράμμα ο: Είδαμε την ιστορία του “ονειροπαρμένου ορειβάτη”, καταγράψαμε στον πίνακα λέξεις από ο, προσπαθήσαμε να γράψουμε το κεφαλαίο και το μικρό και ξεχωρίσαμε τις εικόνες που αρχίζουν από ο από τις υπόλοιπες.

Κάναμε ατομικές κατασκευές

Είδαμε φωτογραφίες από τον πόλεμο, τα συσσίτια, τις γυναίκες της Πίνδου, τον τορπιλισμό της Έλλης, δραματοποιήσαμε την επίσκεψη του Γκράτσι στον Ι. Μεταξά και παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων και μνήμης.

Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια, συνθέτοντας τις λέξεις, “Όχι”, “Αέρα” και “Ελλάδα“.

Και αφού συνθέσαμε τη λέξη “Ελλάδα”, μάθαμε και το αρχικό της. Παρακολουθήσαμε την ιστορία του “Ερωτευμένου ελέφαντα”, εντοπίσαμε το κρυμμένο από το αλεύρι που κοσκινίσαμε γράμμα Ε, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας,

Γράψαμε το κεφαλαίο και το πεζό στον Διαδραστικό πίνακα, γράψαμε λέξεις που αρχίζουν από ε και σχηματίσαμε το κεφαλαίο με πλαστελίνη.

Ζωγραφίσαμε τους στρατιώτες στα βουνά.

Φτιάξαμε τον αλεξιπτωτιστή πάνω απ’ της Πίνδου τα νερά, παίξαμε σε κουκλοθέατρο το “Κανόνι της Ειρήνης” και φτιάξαμε την ελληνική σημαία σε παζλ ψηφιακό.

Κάναμε τη γιορτούλα μας στο σχολείο, και την επόμενη μέρα, παρελάσαμε και καταθέσαμε στεφάνι στο ηρώο.