Διαγωνισμός “Make a wish”.

Ζωγραφίσαμε μέσα στο φετινό “αστέρι της ευχής” μία καρδιά,
το χέρι του “Πικάσο” με τα λουλούδια που είχαμε μάθει και αναδημιουργήσει το Φθινόπωρο.
γράψαμε 5 λέξεις που θα θέλαμε να έχουν τα παιδιά όλου του κόσμου και τις ζωγραφίσαμε.
Η συμμετοχή μας

“Η έλευση της νέας χρονιάς”

Με πηλό φτιάξαμε τα γούρια για τη φετινή χρονιά.
Τα βάψαμε με πινέλο, βάλαμε χρυσόσκονη
και τα κολλήσαμε σε κανέλα.
Παίξαμε το παιχνίδι με το “Ζάρι της Πρωτοχρονιάς“. Απαντήσαμε στις ερωτήσεις που μας υποδείκνυε για το πώς περάσαμε στις γιορτές.
Κάναμε τον αναστοχασμό μας για τη χρονιά που πέρασε.
Παρακολουθήσαμε παρουσίαση που με μαγικό τρόπο έδιωχνε το 4 και προσέθετε ως τελικό ψηφίο το 5.
Γράψαμε στα βαγόνια του τρένου ποια ήταν η χρονιά που έφυγε και ποια είναι η χρονιά που υποδεχτήκαμε.
Την καλωσορίσαμε με ενθουσιασμό.
Τα ανθρωπάκια μας που γιορτάζουν την έλευση του νέου έτους
είναι η 1η κατασκευή του 2025.
Παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό μας πίνακα την ιστορία “Ο στόχος του σκίουρου για την νέα χρονιά“.

https://www.youtube.com/watch?v=eUfoza7ckT4

Τοποθετήσαμε τις εικόνες των ηρώων του βιβλίου
με τη σειρά εμφάνισής τους σε αυτό.
Αντιστοιχήσαμε τα ζώα με τον στόχο τους για την νέα χρονιά.
Κάναμε τη σειροθέτηση και σε φύλλο εργασίας.
Θέσαμε τους δικούς μας στόχους για την νέα χρονιά και τους καταγράψαμε σε ιδεοθύελλα.
Ζωγραφίσαμε, κόψαμε και μετρήσαμε στο κεφάλι
τα καπέλα μας για τη νέα χρονιά.
Το 1ο μάθημα της νέας χρονιάς μόλις έλαβε τέλος!
Ζωγραφίσαμε και δωρίσαμε τις ζωγραφιές μας στην Ι.Δ. που είχε τη γιορτή της.
Κόψαμε τους αριθμούς που συνθέτουν την νέα χρονιά και τους βάλαμε στη σωστή σειρά.
Συμπληρώσαμε τους αριθμούς της νέας χρονιάς σε φύλλο εργασίας.
Ζωγραφίσαμε τους αριθμούς
και φτιάξαμε ένα καδράκι για τη νέα χρονιά.
Κόψαμε πράσινα, κίτρινα και λευκά χαρτόνια, ζωγραφίσαμε
και συνθέσαμε τον χιονάνθρωπο της νέας χρονιάς.
Η χειμωνιάτικη κατασκευή μας μαζί με την ευχή μας για το νέο έτος.
Αναφέραμε το έθιμο της βασιλόπιτας, ποιος ήταν ο τυχερός στο κάθε σπίτι που κέρδισε το φλουρί και γράψαμε τη λέξη.

“Το γράμμα Ε,ε”

Παρακολουθήσαμε την ιστορία του “ερωτευμένου ελέφαντα“, γράψαμε το κεφαλαίο και το μικρό στον πίνακα και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας.
Μάθαμε το γλωσσοδέτη του ελαφιού που αρέσκεται στο πιλάφι, γράψαμε λέξεις που αρχίζουν απ’ το ε, και μετατρέψαμε με την κατασκευή μας το ε σε “ελέφαντα”.

https://www.youtube.com/watch?v=1N38VNR_q8s

Γιορτάσαμε τα γενέθλια του Π.Μ.Του χαρίσαμε μαζί με τις ευχές μας τις ζωγραφιές μας και εκείνος μας κέρασε γλυκίσματα που έφερε.

“Ο Χειμώνας”

Κάναμε εισαγωγή στο θέμα μιλώντας για τους μήνες και τα χρώματα του Χειμώνα. Περιγράψαμε εικόνες και αναφέραμε γιορτές που ημερολογιακά ανήκουν στην εποχή αυτή.

https://www.youtube.com/watch?v=UYmz1SI-M4Q

Παρακολουθήσαμε τον Πίκου Πίκου να μας εξιστορεί συνήθειες και γεγονότα που εκτυλίσσονται το Χειμώνα.
Εντοπίσαμε τη λέξη “Χειμώνας” και την κυκλώσαμε.
Συνθέσαμε την ιστορία σειροθετώντας τις εικόνες σωστά.
Παρατηρήσαμε τη χειμωνιάτικη εικόνα και μετρήσαμε τα διάφορα στοιχεία σε ποσότητες.
Βρήκαμε σύνθετες λέξεις με το “χιόνι” ως πρώτο συνθετικό.
Μιλήσαμε για τα ρούχα του Χειμώνα και λύσαμε αινίγματα με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα.
Προσπαθήσαμε με τη βοήθεια των αρχικών γραμμάτων να εντοπίσουμε τη λέξη που μας υποδεικνύει η εικόνα.
Διαβάσαμε το “Μαγικό γάντι“.
Βάλαμε στο γάντι
τα ζώα με τη σωστή σειρά.
Βάλαμε στο ψηφιακό παιχνίδι μνήμης τα ζώα με τη σειρά που εμφανίστηκαν στο παραμύθι.
Γράψαμε σε φύλλο εργασίας τα ρούχα του Χειμώνα.
και συμπληρώσαμε το σταυρόλεξο.
Προσθέσαμε χιονονιφάδες με δαχτυλομπογιά.
Κόψαμε και κολλήσαμε στη φωτογραφία μας τα χειμωνιάτικα ρούχα που ζωγραφίσαμε
και γράψαμε τον τίτλο της κατασκευής “Μια χειμωνιάτικη μέρα”.
Με αφορμή τον αέρα που μας χτυπούσε την πόρτα, κάναμε ένα πείραμα στην τάξη. Κλείσαμε την πόρτα, αφήνοντας απ’ έξω τον αέρα και ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχει μείνει καθόλου στην τάξη. Η συντριπτική πλειοψηφία απάντησε πώς ο άνεμος έμεινε έξω απ’ την τάξη. Πήραμε μία σακούλα, γυρίσαμε τρεις στροφές και την κλείσαμε ερμητικά. Αναρωτηθήκαμε γιατί έχει φουσκώσει τόσο.
Φτιάξαμε ετήσια ημερολόγια
με μαγνήτη για το ψυγείο μας.
Μάθαμε τα ζώα της Ανταρκτικής.
Παρακολουθήσαμε το μέρος που ζουν,τόσο στο διαδραστικό πίνακα, όσο και στην υδρόγειο σφαίρα.
Ακούσαμε τους ήχους των ζώων.
Παρακολουθήσαμε μία ταινία μικρού μήκους με τα πολικά ζώα και προσπαθήσαμε να βρούμε το νόημά της.

https://www.youtube.com/watch?v=xMnx_3BC7EM&t=6s

Φτιάξαμε χιονάνθρωπους από ρολό υγείας.
Μιλήσαμε και για τα ζώα της Αρκτικής.
Κάναμε επανάληψη σε όλα τα πολικά ζώα με τη βοήθεια του Εgg.

https://www.youtube.com/watch?v=y2zGAvbYsVg

Διαβάσαμε το “Μεγάλο Χνουδωτό” και μαντέψαμε πώς ένιωσαν οι ήρωες του βιβλίου σε διάφορες στιγμές της ιστορίας.
Φτιάξαμε μία πολική αρκούδα.
κολλώντας τεχνητό χιόνι.
Παίξαμε ένα ψηφιακό γλωσσικό παιχνίδι για τα πολικά ζώα.
Μάθαμε τους Ίνουιτ και τα σπίτια τους τα Ιγκλού.
Μάθαμε τον τρόπο ζωής τους, είδαμε πώς μετακινούνται στην Αρκτική και δώσαμε το φιλί των Ίνουιτ.
Μετρήσαμε ποσότητες.
Κάναμε τυπώματα με σφουγγάρι.
Κολλήσαμε βαμβάκι
και φτιάξαμε τους Ίνουιτ με τα Ιγκλού τους.
Φτιάξαμε έναν θαλάσσιο ίππο,
τον ευγενικό γίγαντα της Αρκτικής.
Μετρήσαμε ποσότητες και κυκλώσαμε τον σωστό αριθμό.
Βρήκαμε το στοιχείο που έλειπε απ’ τα μοτίβα και το κολλήσαμε.
Τηρήσαμε και φέτος το έθιμο της Πρωτοχρονιάς.
Κόψαμε Βασιλόπιτα και γεμίσαμε ζάχαρη Άχνη.
Η Βασιλόπιτά μας
Ο νικητής με το δώρο του.
Οι Πιγκουίνοι μας έδειξαν τον τρόπο να γράφουμε τον αριθμό 5. Τον γράψαμε και εμείς.
Διαβάσαμε τον “Κλέφτη του χιονιού” και κάναμε εικασίες για την εξέλιξη της ιστορίας.

Γράμμα Χ,χ

Παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο με λέξεις που αρχίζουν από Χ,χ. Σημειώσαμε λέξεις στον πίνακα, κυκλώσαμε το χ, το γράψαμε και εμείς και από την γωνιά της γραφής βρήκαμε και αντιγράψαμε λέξεις που αρχίζουν με το γράμμα αυτό.

https://www.youtube.com/watch?v=Av5O7oqQ5kA

Ανακαλύψαμε τους πιγκουίνους που είχαν στην κοιλιά τους το γράμμα χ, κόψαμε δύο πολύχρωμους χάρακες και τους δώσαμε τη μορφή του χ και μάθαμε το γλωσσοδέτη της χελώνας που χουζουρεύει στο ιπτάμενο χαλί.
Γιορτάσαμε τα γενέθλια του Μ. Τ. Μας κέρασε χυμούς και γλυκά
κι εμείς του ζωγραφίσαμε όμορφες ζωγραφιές για να του τις κάνουμε δώρο και του τις βάλαμε σε έναν φάκελο .

“Οι 3 Ιεράρχες”

Μιλήσαμε για τους 3 Ιεράρχες, τους προστάτες των γραμμάτων.
Παρακολουθήσαμε ένα παραμύθι για τη γιορτή αυτή.
Φτιάξαμε μία κατασκευή με διπλή όψη
και  γράψαμε τα ονόματά τους.
Τα γράψαμε και σε φύλλο εργασίας.
Τους ζωγραφίσαμε
και φτιάξαμε ένα μικρό εικόνισμα.
Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι ερωτήσεων για να κάνουμε επανάληψη σε όσα μάθαμε.
Με νερομπογιές φτιάξαμε άλλη μία κατασκευή.
Οι 3 Ιεράρχες σε mombile.
Κόψαμε και κολλήσαμε την ημερομηνία που γιορτάζονται.
Παίξαμε ακόμα ένα ψηφιακό παιχνίδι γνώσεων.
Πραγματοποιήθηκε εκκλησιασμός του σχολείου και αρτοκλασία, ανήμερα της γιορτής των προστατών της παιδείας.

Γράμμα Δ,δ

Παρακολουθήσαμε την ιστορία του “Δακρυσμένου δράκου”, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα, το κυκλώσαμε

https://www.youtube.com/watch?v=hQ-Ebg-8d6I

το γράψαμε, το μετατρέψαμε σε “Δρόμο” σε κατασκευή, γράψαμε τη λέξη και μάθαμε απ’ το βιβλίο του αγαπημένου μας παραμυθά, Ευγένιου Τριβιζά, το γλωσσοδέτη του δακρυσμένου δράκου.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας και
γράψαμε 5 λέξεις από το γράμμα αυτό.