Φτιάξαμε μία ομαδική κατασκευή για τα οστά.Γράψαμε τις ονομασίεςκαι δημιουργήσαμε τον ανθρώπινο σκελετό.Κόψαμε και κολλήσαμε στο σωστό σημείο σε ατομικές εργασίεςτα οστά και γράψαμε τη λέξη.Ζωγραφίσαμε το ανθρώπινο σώμα,κολλήσαμε τα όργανα του πεπτικού συστήματοςκαι γράψαμε τις ονομασίες τους.Κατόπιν, σε φύλλο εργασίας γράψαμε τις λέξεις στη σωστή σειρά.Με τη βοήθεια του εποπτικού υλικού της Μίκας Παντελέων, μιλήσαμε για τη φροντίδα του σώματος.Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Πίκου Πίκου για την υγιεινή του σώματος.Συμπληρώσαμε σε φύλλα εργασίαςτους τρόπους που συντελούν στην περιποίηση και τη διαμόρφωση ενός πιο υγιούς σώματος.και εντοπίσαμε τις σωστές και τις λάθος συνήθειες που κάνουν οι άνθρωποι σε καθεμία από τις εικόνες της άσκησης.Διαβάζουμε το βιβλίο της Ελίζαμπεθ Βέρντικ και συζητάμε για πρακτικές που ακολουθούμε καθημερινά αλλά δεν είναι σωστές.Κάνουμε το πείραμα με τη χρυσόσκονη (στη θέση των μικροβίων που δεν μπορούμε να δούμε) και παρατηρούμε πώς εξαπλώνονται στα παιδιά όλης της τάξης.
Χριστούγεννα
Στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου.για να δώσουμε γιορτινό χαρακτήρα στο χώρο.Στο ημερολόγιο του Δεκέμβρη, μετρήσαμε τις μέρες που μας απομένουν μέχρι την έλευση των Χριστουγέννων.Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για την τάξη,οπότε ζωγραφίσαμε τον “Μπισκοτούλη”,Ομαδική κατασκευήόμως θέλαμε να δημιουργήσουμε και μία ατομική κατασκευή για να την πάρουμε στο σπίτι.Έτσι προέκυψαν οι χιονάνθρωποι, η μύτη των οποίων είναι δείκτης των ημερών που μας απομένουν μέχρι τη γιορτή των Χριστουγέννων.Στο ολοήμερο, κρύψαμε λιχουδιές στα σακουλάκια της αντίστροφης μέτρησηςκαι κάθε μέρα ένα σακουλάκι θα ανοίγει κι ένας τυχερός θα παίρνει τη λιχουδιά.Για να ξεκουραστούμε, προσθέσαμε κακάο, ζάχαρη και νερό στην κατσαρόλαπεριμέναμε να βράσει, πήραμε βαθιές εισπνοές, προσθέσαμε γάλα,βάλαμε το ψηφιακό μας τζάκι στον διαδραστικό πίνακα να μας δίνει το αίσθημα της θαλπωρής και ήπιαμε το ζεστό μας κακάο.Ζωγραφίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε τον Άγιο Βασίληστο χειμωνιάτικο τοπίο που φτιάξαμε με τις δαχτυλομπογιές μας.Διαβάσαμε την ιστορία του Πράσινου Άγιου Βασίλη.Φτιάξαμε χάρτινα κηροπήγια.ΔιακοσμητικάΚόψαμε χαρτί και φτιάξαμε φακέλους, κολλήσαμε γραμματόσημο, γράψαμε τα στοιχεία αποστολήςΓράψαμε το γράμμα για τον Άγιο Βασίληζητήσαμε αυτό το δώρο που μας αρέσει πολύκαι το βάλαμε μέσα στο φάκελο. Κολλήσαμε και το γραμματόσημο και συμπληρώσαμε τα ονόματα αποστολέα και παραλήπτη.Σχεδιάσαμε τις παλάμες μας,κόψαμε πρόσωπο και σκουφάκι καισυνθέσαμε το πρόσωπο του Άγιου Βασίλη.Είπαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού και απαντήσαμε στις ερωτήσεις του ψηφιακού παιχνιδιού γνώσεων.Λύσαμε το σταυρόλεξο της γέννησης του Χριστού,όχι γράφοντας αλλά συμπληρώνοντας τα κουτιά,κόβοντας και κολλώντας τα γράμματα στη σωστή σειρά.Γράψαμε με κεφαλαία και με μικρά τα δώρα που πρόσφεραν οι 3 Μάγοι στο Χριστό.Οι τρεις Μάγοι, μας βοήθησαν να μάθουμε τον αριθμό 3και να τον γράψουμε σε φύλλο εργασίας.Κατασκευάσαμε τη φάτνη του Χριστούμε γλωσσοπίεστρα και χαρτίΦτιάξαμε αγγελάκιαδιακοσμητικό στολίδι.Ζωγραφίσαμε μια χριστουγεννιάτικη χιονόμπαλα,την κόψαμε και την κολλήσαμε στην κάρτα μας,κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας.Γράψαμε τις ευχές μαςκαι διακοσμήσαμε το εσωτερικό της κάρτας.Ζωγραφίσαμε με τις νερομπογιές μας το σώμα ενός ξωτικού, προσθέσαμε βαμβάκι για γενειάδακαι το κολλήσαμε στην τσάντα που θα πάρουμε όταν κλείσει το σχολείο για τις χριστουγεννιάτικες γιορτές.Κόψαμε και σχηματίσαμε το πρόσωπο ενός χιονάνθρωπουκολλήσαμε κουμπιά καισχηματίσαμε το μπροστινό μέρος της τσάντας.Με μπογιά, αφήσαμε πολύχρωμα αποτυπώματα του δάχτυλού μαςκι ετοιμάσαμε ένα πολύχρωμο στολίδι.Κόψαμε πολύχρωμα χαρτόνια,ρίξαμε χρυσόσκονη στα δεντράκιακαι φτιάξαμε καλαθάκια για τα γλυκίσματά μας.Κι άλλα καλαθάκια.Ζωγραφίσαμε τα κλαδιά της Μουριάςκαι φτιάξαμε τα φετινά μας ημερολόγια.Ένα υπέροχο, ξύλινο καράβι.Εντοπίσαμε τις διαφορές στις χριστουγεννιάτικες εικόνες (παιχνίδι παρατηρητικότητας).Μετρήσαμε ποσότητες και επιλέξαμε τη σωστή απάντηση.Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με θέμα τα Χριστούγεννα.Άσκηση φωνολογικής επίγνωσηςΆσκηση μαθηματικής σκέψηςΑναγραμματισμός χριστουγεννιάτικων λέξεωνΠοσότητεςΖωγραφίσαμε τα ζαχαρωτά ροζ, τα έλατα πράσινα και τις μπότες κόκκινεςκαι μετρήσαμε τις ποσότητες.Ζωγραφίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο και γράψαμε τις ευχές μας.Μιλήσαμε για τους Καλικάντζαρουςκαι ζωγραφίσαμε στοιχεία της λαϊκής μας παράδοσηςπου μας έκαναν εντύπωση.Φτιάξαμε μικρά καλικαντζαράκια από χαρτίζωγραφίσαμε κουκουνάριακαι τα κολλήσαμε στο κηροπήγιο που φτιάξαμε.Παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης με τα φαγητά και τα γλυκίσματα των γιορτών.Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη.Φτιάξαμε Κουραμπιέδες στην τάξη.Πλάσαμε μικρές μπαλίτσες με τα χεράκια μαςκαι γέμισε μυρωδιές το σχολείο.Γράψαμε τη συνταγήγια να θυμόμαστε τα υλικά και να βοηθήσουμε και την μαμά στο σπίτι.Βάλαμε νερό σε αλεύρι και αλάτιΜε κουπ ατ δώσαμε μορφή στο ζυμαράκι που προέκυψε,ψήσαμε και ζωγραφίσαμε με μπογιές και πινέλα.Έτσι προέκυψαν τα πολύχρωμα στολίδια μας από αλατοζύμη.Κόψαμε κόκκινα και πράσινα χαρτιάκαι μεταμορφωθήκαμε σε καλικαντζαράκια – στολίδια.Φτιάξαμε μπάλες από πηλό, τους δώσαμε μορφή με κουπ ατΤα ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε χρυσόσκονη.Τα πήλινα στολίδια μαςΠαρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής και αναρωτηθήκαμε: Γιατί κρατούν καραβάκι στα κάλαντα;Καταγράψαμε σε ιδεοθύελλα τις απαντήσεις των παιδιών.Παρατηρήσαμε και τον πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα “Τα κάλαντα” και μιλήσαμε για τις παραδόσεις των Ελλήνων τα παλιά χρόνια.Διαβάσαμε για την μάγισσα που μισούσε τα Κάλαντασυνθέσαμε με γράμματα που κόψαμε το όνομα της μάγισσαςκαι εντοπίσαμε στον διαδραστικό πίνακα όλες τις λέξεις που περιέχουν το συνθετικό “Καλά”
Κόψαμε αστεράκια και λαμπάκια χριστουγεννιάτικακαι φτιάξαμε μία χριστουγεννιάτικη γιρλάνταΜαζί με τα στολίδια μας και τον τίτλο του θεατρικού, συνθέσαμε το σκηνικό για τη γιορτούλα μας.Φορέσαμε τις πυτζάμες μας,παρακολουθήσαμε τη χριστουγεννιάτικη ταινία “Γκριντς, ο κατεργάρης των Χριστουγέννων,φάγαμε ποπ κορν, ήπιαμε χυμό και παίξαμε μαξιλαροπόλεμο.Πολύ χαρήκαμε το “Πυτζάμα Πάρτι μας”!
Παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες
Συζητήσαμε στην ολομέλεια για τις δυσκολίες που συναντούν στην καθημερινότητά τους συνάνθρωποί μας με κινητικά, προβλήματα ακοής ή όρασης και παρακολουθήσαμε την ιστορία της Μαρίας και του Νικόλα.
Κατασκευάσαμε ένα αναπηρικό αμαξίδιο με ρολά από χαρτί υγείαςζωγραφίσαμε 3 παιδάκια με διαφορετικές ειδικές ανάγκες και γράψαμε τη λέξη που αρμόζει σε αυτά τα ξεχωριστά παιδιά: “Σεβασμός“.
Δανειστική βιβλιοθήκη
Ξεκινήσαμε τη Δανειστική βιβλιοθήκη και με χαρά επιλέξαμε ο καθένας ένα βιβλίο για να πάρουμε στο σπίτι μας.Ζωγραφίσαμε και κόψαμε σελιδοδείκτες για να βάλουμε μέσα στο βιβλίο μας.
Το γράμμα Θ
Παρακολουθήσαμε απ’ τον εκπαιδευτικό ιστότοπο www.thrania.com, την παρουσίαση για το γράμμα Θ,θ, γράψαμε το κεφαλαίο και το μικρό στον πίνακα,
βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό, μετατρέψαμε το γράμμα σε ένα θυμωμένο πρόσωπο, γράψαμε τη λέξη “Θυμός” και μάθαμε το γλωσσοδέτη του Θ για το θηρίο.Τέλος, συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας.Με χαρά υποδεχτήκαμε τους γονείς, τα αδέρφια, τα ξαδέρφια, τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και κάναμε τη γιορτούλα μας με τραγούδια, το σκετσάκι μας, πολλές ευχές και νόστιμα γλυκά. Ευχαριστούμε θερμά την κ. Σοφία, ιδιοκτήτρια της ταβέρνας “Σταθμός” που κέρασε πορτοκαλάδες τους μικρούς μας μαθητές.
Δράσεις για τη γιορτή της Αγάπης, τα Χριστούγεννα
1. Συγκεντρώσαμε 24 τσάντες με είδη ρουχισμού όπως κάθε χρόνοκαι τις παραδώσαμε στον εκπρόσωπο του “Χαμόγελου του παιδιού“.Το αποδεικτικό παραλαβής2. Δωρίσαμε 30€ στην Μ.Κ.Ο. Make a wish, παραγγέλνοντας αστέρια της ευχής.3. Συγκεντρώσαμε με τη βοήθεια της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας 12 σακούλες με τρόφιμα και 2 τενεκέδες λάδικαι τα παραδώσαμε στον κ. Σωτήρη Παναγιωτόπουλο στο Δημαρχείο Φιλιατρών για το Κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή