Γράψαμε το γράμμα στον πίνακα, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό και τις κρεμάσαμε στον πίνακα στη γωνία της γραφής.Μάθαμε το γλωσσοδέτη με το φοβητσιάρικο φίδι, κολλήσαμε φασόλια στο χαρτόνι, σχηματίσαμε το κεφαλαίο Φ και συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας.
Φθινόπωρο
Συνεχίσαμε τη θεματική ενότητα και συζητώντας για τον καιρό, διαβάσαμε την ιστορία της Τασούλας Τσιλιμένη για τον Τομ το σαλιγκάρι. Κατόπιν την παρακολουθήσαμε.
Ρίξαμε το ζάρι και αφηγηθήκαμε την ιστορία,ανάλογα με τον ήρωα του παραμυθιού που τύχαινε στον καθένα μας.Κόψαμε και κολλήσαμετα ρούχα του Φθινοπώρουκαι ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας.Αντιστοιχήσαμε το καθένα με το αρχικό του γράμμα.Ζωγραφίσαμε τις ομπρελίτσες μας, κόψαμε, κολλήσαμε,και γράψαμε: “Την ομπρέλα μου κρατώ και σιγοτραγουδώ”.
Μάθαμε για τα αποδημητικά πουλιά που μεταναστεύουν για πιο ζεστές περιοχές.
Βρήκαμε στην υδρόγειο σφαίρα την Ελλάδα και την Αφρική.Υποδεχτήκαμε στην αίθουσα διδασκαλίας τον διαδραστικό πίνακα.και εξασκηθήκαμε, γράφοντας με την γραφίδα στον ασπροπίνακα.Εντάξαμε στην καθημερινή μας ρουτίνα τον διαδραστικό πίνακα, βρίσκοντας τους παρόντες και τους απόντες.Μάθαμε το μουσικοκινητικό τραγούδι “Σύννεφα παντού” για το Φθινόπωρο.
Κόψαμε, κολλήσαμε,γράψαμε, ζωγραφίσαμεκαι φτιάξαμε ένα flip book με όσα μάθαμε για το Φθινόπωρο.Το εσωτερικό του βιβλίου.Συνθέσαμε στον διαδραστικό πίνακα τη λέξη “Φθινόπωρο”,Σειροθετήσαμε σωστά τα γράμματαπου συνθέτουν τα φθινοπωρινά φρούτακαι αντιστοιχήσαμε τις λέξεις με αυτές των καρτέλων αναφοράς.ηΚατασκευάσαμε ένα φθινοπωρινό φρούτοπου αρέσει ακόμα και στα σκουλήκια.Κολλήσαμε φύλλα στην ουρά των σκίουρων και γράψαμε το όνομά τους.Συμπληρώσαμε την ακροστοιχίδα του Νοέμβρη.
Το γράμμα Ρ,ρ
Σχηματίσαμε με το δείκτη μας το γράμμα Ρ, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό και το γράψαμε στον πίνακα.Εντοπίσαμε στον υπολογιστή εικόνες που αρχίζουν από αυτό και το γράμμα ανάμεσα σε άλλα, ψάξαμε να βρούμε λέξεις στις καρτέλες της γραφής και τις γράψαμε.Μάθαμε τον γλωσσοδέτη του ρινόκερου που χορεύει ροκ εντ ρολ, κατασκευάσαμε ένα ρολόι και γράψαμε το γράμμα και λέξεις που αρχίζουν από αυτό, απ’ τη γωνιά της γραφής.Διαβάσαμε την ιστορία του Νοέμβριου απ’ το βιβλίο “Τα παιδιά του Φθινόπωρου”.Ο κ. Γιώργος ο γείτονάς μας, αφού εκδηλώσαμε χαρά με την κολοκύθα που είχε στον κήπο του, αποφάσισε να μας τη δωρίσει.Βάλαμε λοιπόν λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα στο μπολ, προσθέσαμε την κολοκύθα τριμμένη και αλεύρι,τα ανακατέψαμε, βάλαμε με το κουτάλι μας σε λαδωμένο ταψίκαι φουρνίσαμε τους Κολοκυθοκεφτέδες μας για να γευτούμε και τα φθινοπωρινά λαχανικά.
1η άσκηση σεισμού
Μιλήσαμε για τους σεισμούς, για τις αιτίες που τους προκαλούν και για τους τρόπους που μπορούμε να προστατευτούμε από αυτούς. Είδαμε το εσωτερικό της Γης σε βίντεο,κάναμε ένα πείραμα προσομείωσης με πλαστελίνες για να δούμε πώς είναι στην πραγματικότητακαι κάναμε την 1η άσκηση ετοιμότητας για τους σεισμούς. Κατά τη διάρκεια του σεισμού, κρυφτήκαμε κάτω απ’ το τραπέζι και πιάσαμε με το ένα χέρι το πόδι του τραπεζιού και με το άλλο προοστατεύσαμε τον αυχένα μας.Μόλις τελείωσε ο σεισμός, στοιχηθήκαμε σε τρένο και προστατεύσαμε κεφάλι και αυχένα.Χωρίς να πανικοβληθούμε, με σταθερό βηματισμό και χωρίς να τρέχουμε, κατευθυνθήκαμε στο σημείο συνάντησης (βρύση στο προαύλιο).Μάθαμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκηςκαι τους καλέσαμε στο τηλέφωνο.Κάναμε κατασκευή δημιουργώντας σπιτάκια που στηρίζονται σε γλωσσοπίεστρα.Οι ατομικές μας κατασκευές.Ακούσαμε το ραπ τραγούδι των Ημισκουμπρίων για τους σεισμούς.Τέλος, συμπληρώσαμε στο φύλλο εργασίας την σωστή και τη λάθος συμπεριφορά για να θυμόμαστε ποια λάθη πρέπει να αποφεύγουμε όταν πράγματι εκδηλωθεί ο σεισμός.
Επέτειος 17ης Νοεμβρίου
Βρήκαμε εικόνες από την περίοδο του Πολυτεχνείου καιδημιουργήσαμε έναν πίνακα αναφοράς.Μέσα από παρουσίαση του powerpoint, μάθαμε κάποια σημαντικά γεγονότα της περιόδου πριν την εξέγερση του Πολυτεχνείου.Σε παιδαγωγικό υλικό παρακολουθήσαμε σημαντικές πτυχές της ιστορίας.Διαβάσαμε για την εξέγερση του Πολυτεχνείου απ’ το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλαρά.Διαβάσαμε το βιβλίο “Η κυρά Δημοκρατία” και αναφέραμε τις διαφορές ανάμεσα στο πολίτευμα της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.Φιλοτεχνήσαμε τις δύο ηρωίδες του βιβλίου.Ταξινομήσαμε διάφορες εικόνες,ανάλογα με το πολίτευμα στο οποίο μπορούμε να τις συναντήσουμε (Δημοκρατία/Δικτατορία).Εντοπίσαμε ποιοι είναι οι βοηθοί της δικτατορίας.Κατασκευάσαμε το Πολυτεχνείο.Ατομικές κατασκευέςΗ κεφαλή έξω απ’ το Πολυτεχνείο.Τρισδιάστατη ατομική κατασκευήΚατασκευάζοντας και το ερπυστριοφόρο τεθωρακισμένο όχημα μάχηςχρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά.Δημιουργήσαμε μία ομαδική κατασκευήγράφοντας το σύνθημα “Ψωμί-παιδεία-ελευθερία“.Φτιάξαμε το περιστέρι της Ειρήνης και γράψαμε τις λέξεις του συνθήματος (ατομική κατασκευή).Το γράψαμε σε φύλλο εργασίας,στον ασπροπίνακα.και το συνθέσαμε, κολλώντας ένα ένα τα γράμματατα γράμματα μέχρι να δημιουργηθούν οι λέξεις.Διαβάσαμε το βιβλίο της Σ. Ζαραμπούκα “Στο δάσος“.Με αφορμή την ιστορία του, αποφασίσαμε να κάνουμε εκλογές και να ψηφίσουμεποιο είναι το αγαπημένο μας ζώο του δάσους. Κρυφτήκαμε πίσω απ’ το παραβάν,διαλέξαμε το ψηφοδέλτιο με το ζώο που αγαπάμε, το ρίξαμε στην κάλπη και καταμετρήσαμε τις ψήφους μας.Αγαπημένο ζώο του δάσους για την πλειοψηφία των παιδιών, μετά από 2ο γύρο εκλογών, αναδείχτηκε η καφέ αρκούδα.Κάναμε αντιστοιχήσειςΓράψαμε με τη λειτουργική γραφή λέξεις που σχετίζονται με το Πολυτεχνείο.ποσότητας και αριθμού.Γράψαμε το σύνθημα των φοιτητών, περάσαμε μέσα από λαβύρινθο για να βρεθούμε στο Πολυτεχνείο και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας.Το σύνθημαΛαβύρινθοςΤραγουδήσαμε το “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και το απεικονίσαμε.Αποδώσαμε καλλιτεχνικά και το τραγούδι:“Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία”.Απαντήσαμε τις ερωτήσεις σε quiz γνώσεων,αλλά και σε παιχνίδι ταύτισης λέξεων στο διαδραστικό πίνακα.Σχηματίσαμε με την πλαστελίνη μας τα κάγκελα του Πολυτεχνείου.Διαχωρίσαμε τις σχετικές εικόνες με το Πολυτεχνείο, με τις μη σχετικές.Προγραμματίσαμε τη μέλισσα Bee να επισκεφθεί το Πολυτεχνείο στην ειδική πίστα,να αφήσει ένα γαρύφαλλο στην κεφαλή που έχει συνδεθεί με τους αδικοχαμένους φοιτητές και να συμμετέχει στην βραδινή πορεία.Δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα.Ζωγραφίσαμε και κόψαμε κόκκινα γαρίφαλλαμε τις παλάμες μας φτιάξαμε περιστέρια και γράψαμε την ημερομηνία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.Παρακολουθήσαμε σε κουκλοθέατρο την “Ντενεκεδούπολη” και αφηγηθήκαμε τι μας άρεσε, τι όχι και τι μας θύμισαν οι ήρωες της ιστορίας.
Το γράμμα Π,π
Παρακολουθήσαμε την ιστορία της “Πολυλογού παντόφλας“, βρήκαμε λέξεις από το γράμμα Π και το γράψαμε στον πίνακα.
Κόψαμε και κολλήσαμε το Π, το μεταμορφώσαμε σε πόρτα, γράψαμε τη λέξη, διαβάσαμε το γλωσσοδέτη του “Προκομμένου πρόβατου” και γράψαμε λέξεις απ’ τη γωνιά της γραφής.Τέλος,συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας.
Διδακτική επίσκεψη
Επισκεφθήκαμε το “Μουσείο Π.και Η. Ηλιόπουλου” στα Φιλιατρά.Ξεναγηθήκαμε στο χώρο παρατηρώντας την έκθεση φωτογραφίας,μαντέψαμε τα συναισθήματα που εικάζουμε ότι βίωναν οι πρωταγωνιστές τους,παρατηρήσαμε μουσειακά είδη, όπως συσκευές τηλεφώνων της δεκαετίας του 60με παντομίμα προσπαθήσαμε να δώσουμε στο κοινό να κατανοήσει τι παριστάνουμε.και φεύγοντας, ευχαριστήσαμε πολύ για τη φιλοξενία δίνοντας στην εμψυχώτριά μας την κάρτα που της ετοιμάσαμε.Το πρόσωπο των συναισθημάτωνμε τις ευχαριστίες μας.Σειρά είχε το πάρκο της Βλαχέρνας, για να πάρουμε το δεκατιανό μας,για ζωγραφική και πολύ παιχνίδι!Η βεβαίωση για τη συμμετοχή μας στις δράσεις του μουσείου.
Το γράμμα Ι,ι
Το γράψαμε στον ασπροπίνακα.Κεφαλαίο και μικρό.Παρακολουθήσαμε την ιστορία του “Ιπτάμενου ιπποπόταμου“.Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό το γράμμα.Το μεταμορφώσαμε σε….Ινδιάνο ( ατομικές κατασκευές).Γράψαμε το κεφαλαίο και το μικρό και ζωγραφίσαμε τις λέξεις που αρχίζουν από αυτό.
Το σώμα
Είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το ανθρώπινο σώμα.και καλέσαμε στην τάξη τον φίλο μας το Μάκη για να μας βοηθήσει να δούμε το εσωτερικό του.Με ρολό υγείας, κατασκευάσαμε το ανθρώπινο σώμακαι προσθέσαμε με μαρκαδόρους τα μέρη του.Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας.Χορέψαμε το μουσικοκινητικό τραγούδι “Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια“.Μιλήσαμε για το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου και τα όργανα που το απαρτίζουν.Κατόπιν, κολλήσαμε τα όργανα στο σώμα.Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της Anna Raselmanκαι προσπαθήσαμε να αναδιηγηθούμε την ιστορία,σειροθετώντας τις σελίδες του.Μπήκαμε στην πλατφόρμα του Αισώπου που χρησιμοποιεί τις δυνατότητες των ΤΠΕ προκειμένου να παρουσιάσει το ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του με απλό αλλά επιστημονικό τρόπο στους μικρούς μαθητές, απαντήσαμε στις ερωτήσεις του κ. Σωστού,και παίξαμε ένα παιχνίδι για τα στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή