Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ηλικιωμένων, ρωτήσαμε τα παιδιά πώς αισθάνονται για τον παππού και τη γιαγιά τους και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους:
1. Σε ποιον έχεις αδυναμία; Τί αγαπάς πιο πολύ σε αυτόν/ή; 2.Τι σου αρέσει από αυτά που σου παρέχουν; 3. Ποια συνήθειά σας αγαπάς πιο πολύ; 4. Έχουμε κληρονομήσει κάτι από αυτούς; 5. Πότε τους βλέπεις χαρούμενους; 6. Πώς περνούν τον χρόνο τους οι αγαπημένοι σου;Διαβάσαμε ένα ποίημα, τους ζωγραφίσαμεκαι γράψαμε τα πρόσωπα που απεικονίζονται στην κορνίζα.Συνεχίσαμε με την ακρόαση ενός όμορφου παραμυθιού (“Η καρδιά του παππού”) και απαντήσαμε στις ερωτήσεις.
Ζωγραφίσαμε την πιο όμορφη ανάμνηση που έχουμε μαζί τους.Τους φτιάξαμε μία κάρτακαι τους ευχηθήκαμε.Χρόνια πολλά παππού και γιαγιά!
Οικογένεια
Μιλήσαμε για τα είδη των οικογενειών και αναφέραμε σε ποια κατηγορία ανήκει η οικογένεια του καθένα.Κατόπιν, ζωγραφίσαμε την πολύτεκνη,την πυρηνικήκαι την μονογονεϊκή.Μετρήσαμε τα μέλη της κάθε οικογένειαςκαι ζωγραφίσαμε τόσα μέλη, όσα απεικονίζονται και στην εικόνα.Διαβάσαμε την ιστορία “Η φαντασία του Οκτώβρη” από το βιβλίο της Λότης Πέτροβιτς “Τα παιδιά του Φθινοπώρου” και ζωγραφίσαμε το ανθρωπάκι του Οκτώβρη.
Μιλήσαμε για την εξέλιξη ζωής του ανθρώπου: από μωρό, παιδί, ενήλικος και ηλικιωμένος.
Είδαμε την εξέλιξη στα σώματα των ανθρώπων στα διάφορα ηλικιακά στάδια, από το βιβλίο “Τα σώματα των ανθρώπων“.Συμπληρώσαμε την πορεία της ηλικιακής εξέλιξηςτων αγοριώνκαι των κοριτσιών σε φύλλο εργασίας.ξηφΑπ’ τον τόμο “Άνθρωπος” της Kid-e-pedia, παίξαμε το παιχνίδι με την κρυψώνα του μωρούκαι ήρθαμε σε μία πρώτη επαφή με το ποντίκι του υπολογιστή.
“Παγκόσμια ημέρα ζώων”
Παρακολουθήσαμε ένα συγκινητικό animation μικρού μήκους για την Pip, ένα κουτάβι που θέλει να γίνει οδηγός τυφλών.Σε ιστόγραμμα καταγράψαμε τις γνώσεις μας για τις ανάγκες των ζώων.Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζώο.Κατασκευάσαμε ένα σκυλίμε γλωσσοπίεστρα και χαρτόνια.Παραστήσαμε τα ζώα και παίξαμε το παιχνίδι “Μάντεψε ποιο ζώο παριστάνω“.Με τις παλάμες μας αποτυπώσαμε διάφορα ζωάκιακαι γράψαμε τι χρειάζονται τα ζωάκια.Ομαδική κατασκευήΕίπαμε ότι και τα ζώα έχουν οικογένειες (φωτογραφία από Ζωή Σταυρακάκη) και αποτυπώσαμε το κύκλο ζωής της κόταςσε φύλλο εργασίας.Με τις παλάμες μας φτιάξαμε μία κότακαι πήραμε στο σπίτι την εξέλιξη του ζώου σε ατομική κατασκευή.
“Χρώματα”
Ονοματίσαμε και βρήκαμε απ’ το σύνολο των μαρκαδόρων, το μαρκαδόρο που είχε το χρώμα της μπλούζας μας.Τοποθετήσαμε οικοδομικό υλικό και αντικείμενα της τάξης μέσα στα στεφάνιαανάλογα με το χρώμα τους.Διαβάσαμε το αγαπημένο βιβλίο του Oliver Jeffersζωγραφίσαμε με το αγαπημένο μας χρώμα.Κάναμε μίξεις χρωμάτωνχρησιμοποιώντας τις μικρές μας παλάμεςκαι το αναρτήσαμε στον τοίχο για να θυμόμαστε τα συμπληρωματικά χρώματα που προκύπτουν.Ακολούθησε και η ατομική εργασία με τη μείξη των χρωμάτων.Μάθαμε το τραγούδι του ουράνιου τόξουκαι ζωγραφίσαμε το δικό μας ουράνιο τόξο (ατομική κατασκευή).Αντιστοιχήσαμε τα χρώματα με τις λέξεις1και βάλαμε στους κουβάδες με τα χρώματααντικείμενα με τα χρώματα αυτά.Το ίδιο κάναμε και σε φύλλο εργασίας ατομικάγράψαμε τη λέξη με κεφαλαία και πεζά και αποτυπώσαμε την παλάμη μας.Ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές σε ατομική εργασία.Γράψαμε κάποιες από τις ονομασίες των χρωμάτωνκαι ζωγραφίσαμε αντικείμενα με το χρώμα αυτό.Μάθαμε τα ψυχρά και τα θερμά χρώματακαι τα ζωγραφίσαμε με νερομπογιές.Βάψαμε με τις νερομπογιές μας στο χαρτόνικαι δημιουργήσαμε “Το λουλούδι των χρωμάτων” (ομαδική κατασκευή).
“Σχήματα”
Μιλήσαμε για τα επίπεδα γεωμετρικά σχήματα.Κάναμε αντιστοιχήσειςκόψαμε και κολλήσαμε τα σχήματα στη σωστή θέση.Διαβάσαμε το βιβλίο του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντακαι τον ζωγραφίσαμε.Διαβάσαμε την “Τελεία” και δημιουργήσαμε τις δικές μας τελείες.Παίξαμε το διαδικτυακό παιχνίδι “Βρες το σχήμα”.Αντιστοιχήσαμε τα γεωμετρικά σχήματα ανάλογα με το μέγεθος και το χρώμα στο σωστό σημείο.Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Πάουλ Κλέε “Κάστρο και Ήλιος” και προσπαθήσαμε να βρούμε τα σχήματα που έχει ζωγραφίσει.Κόψαμε σχήματα σε διάφορα μεγέθη και χρώματακαι φτιάξαμε σε ατομική κατασκευή την αναδημιουργία του πίνακα.Με τα σχήματα που μας περίσσεψαν,φτιάξαμε και μία ομαδική κατασκευή, γράψαμε τον τίτλο για τηναναρτήσαμε στον τοίχο της τέχνης.Κάναμε τυπώματα με υλικά του σχολείου.Τα σχήματα με απλά υλικά.Προγραμματίσαμε την πασχαλίτσα απ’ το Φωτόδεντρο (Σύνθετος προγραμματισμός ρομπότ) να επισκεφτεί τα σχήματα της σχηματοχώρας.
Αφού μάθαμε τον κύβο και τη σφαίρα απ’ τα στερεά, γεωμετρικά σχήματα, προσπαθήσαμενα φτιάξουμε τα μοτίβα που μας ζητήθηκαν.Συνεχίσαμε για εμπέδωσηκαι σε φύλλα εργασίας.Ζωγραφίσαμε ανάλογαοδηγίες που μας δόθηκαν.Βάλαμε ένα πιθανό σενάριο και ζητήσαμε απ’ τα παιδιά να σχεδιάσουν τις οδηγίες που θα δώσουμε στην Bee την μέλισσα προκειμένου να φτάσει στον στόχο.Κατόπιν, βρήκαμε τις κάρτες που θα μας δίνουν τις οδηγίεςκαι προγραμματίσαμε το ρομποτάκι μας για να φτάσει στο στόχο.Λύσαμε τα αινίγματα για τα σχήματα που μας τέθηκαν.Δημιουργήσαμε σε ψηφιακό παζλτο “Κάστρο και Ήλιος” του Πάουλ Κλέε.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία του “ονειροπαρμένου ορειβάτη”, διαβάσαμε τον γλωσσοδέτη του γράμματος Ο, απ’ το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά και βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από ο.
Βρήκαμε αντικείμενα μέσα στην τάξη που μας θυμίζουν το γράμμα αυτό και το σχεδιάσαμε με την πλαστελίνη.Στις καρτέλες της γραφής, βρήκαμε λέξεις που περιέχουν το ο, τις κρεμάσαμε στη γωνιά της γραφής και τα νήπια τις έγραψαν σε Α4.Κατόπιν, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίαςκαι κάναμε την κατασκευή του Ο. “Ο όπως ομπρέλα“.
28η Οκτωβρίου 1940
Συζητήσαμε τι γιορτάζουμε και παραθέσαμε μερικά σημαντικά γεγονότα του πολέμου. Κατόπιν, παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο που εξιστορούσε με εικόνες τη διήγηση.
Διαβάσαμε τη “Φάλαινα που μισούσε τον πόλεμο“, ζωγραφίσαμε τι θα θέλαμε να φάει η φάλαινα και τα νήπια το έγραψαν.Γράψαμε τα ονόματα των πρωταγωνιστών της ιστορίαςκαι κολλήσαμε φωτογραφίες της περιόδου εκείνης.Το αναρτήσαμε δίπλα στο εποπτικό υλικό μας.Γράψαμε τι είπαν περιφραστικά οι πρωθυπουργοί και οι φαντάροι μας στα βουνά.Μιλήσαμε για την Ελληνική σημαία: από ποια χρώματα αποτελείται, πόσες γραμμές έχει, ποιοι είναι οι συμβολισμοί.Την ζωγραφίσαμε με πινέλο και γίναμε μικροί αλεξιπτωτιστές.Σχηματίσαμε τη λέξη Αέρα και κολλήσαμε τις φωτογραφίες μας.Εντοπίσαμε τη λέξη και προσπαθήσαμε να την γράψουμε και εμείς.Κάναμε παρέλαση στο προαύλιο, μεταφέροντάς τη με τα χέρια μας.Την συγκρίναμε με άλλες σημαίες του κόσμου.Σε καθεμία από αυτές, αντιστοιχήσαμε τα χρώματά της.Αφού το σχολείο μας συμμετέχει στην Code week,ακολουθήσαμε τον κώδικα που μας δόθηκε και καταφέραμε να τον “σπάσουμε” και να αποκαλύψουμε την Ελληνική σημαία.Όλοι οι μαθητές μας πήραν πιστοποιητικό συμμετοχής για την προσπάθειά τους σε αυτό τον ευρωπαϊκό διαγωνισμό, καθώς και η εκπαιδευτικός που έλαβε μέρος στην δράση.Μιλήσαμε για την Ειρήνη και ζωγραφίσαμε τη Γη μας.Με δαχτυλομπογιές επιμεληθήκαμε τα περιστέρια της Ειρήνης και συνθέσαμε την ομαδική μας κατασκευή.Ευχηθήκαμε να έχει όλη η Γη πάντα Ειρήνη.Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Πικάσο “Τα λουλούδια της Ειρήνης”και προσπαθήσαμε να τον αναδημιουργήσουμε.Αφού ολοκληρώσαμε τις ατομικές μας εργασίες,αναδημιουργήσαμε τον πίνακα και σε ομαδική εργασία,για να κοσμήσουμε τον τοίχο της τέχνης.Ζωγραφίσαμε την Ειρήνη.Ζωγραφίσαμε τους Έλληνες φαντάρουςνα κρατούν το “Όχι”.Μιλήσαμε για τα συσσίτια, τη φτώχεια, την ανέχεια και για λίγο μπήκαμε στη θέση όσων έζησαν εκείνη την εποχή.Πώς άραγε θα ένιωθαν τα παιδιά που δεν είχαν να φάνε; Τους έλειπε μόνο το φαγητό;Και όταν επέστρεφαν οι φαντάροι απ’ τον πόλεμο, πώς αισθάνονταν;Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με τις συνθήκες διαβίωσης στον πόλεμο.Ζωγραφίσαμε με πινέλο τα χρώματα της Ελληνικής σημαίαςκόψαμε και ζωγραφίσαμε φανταράκιακαι δημιουργήσαμε μία ατομική κατασκευή.Ζωγραφίσαμε τον στρατιώτη στο μέτωπομαζί με την πρώτη Ελληνική σημαία ξηράς της Ελλάδας.Φτιάξαμε μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί καιτις χρησιμοποιήσαμε ως ψηφίδες για να συνθέσουμε το “Όχι”.Αντιστοιχήσαμε λέξεις με εικόνεςσχετικές με τη γιορτή.κυκλώσαμε και ζωγραφίσαμε μόνο τις εικόνες που σχετίζονται με τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου.και εντοπίσαμε που υπάρχει η λέξη “Ελλάδα”. Κατόπιν την γράψαμε στο κατάλληλο πλαίσιο.1Κόψαμε και κολλήσαμετο κανόνι της Ειρήνης.Κατόπιν, το παίξαμε και σε κουκλοθέατρο και μας ενθουσίασε.Ζωγραφίσαμε δύο χέρια, την Ελληνική σημαία και το περιστέρι της Ειρήνης.Τα συνθέσαμε και δημιουργήσαμε μία ατομική κατασκευήΚολλήσαμε τις κατασκευές μας και δημιουργήσαμε το σκηνικό για τη γιορτή μας.Σε μία κλειστού τύπου γιορτή, απαγγείλαμε τα ποιήματά μας, τραγουδήσαμε και απαγγείλαμε τον Εθνικό μας ύμνο.Εκκλησιαστήκαμε, κάναμε παρέλαση και καταθέσαμε στεφάνι στη μνήμη των πεσόντων.
Γράμμα Α,α
Παρακολουθήσαμε την ιστορία της “Αχτένιστης αγελάδας”, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από Α,α, γράψαμε το κεφαλαίο Α στον πίνακα και σειροθετήσαμε τα γράμματα της λέξης “Αέρα“.
Μάθαμε τον γλωσσοδέτη του αρκούδου που ήθελε να αγγίξει το αστεράκι, κατασκευάσαμε έναν άγγελο με το Α το κεφαλαίο και γράψαμε το Α το κεφαλαίο και το α το πεζό.
(Πηγή για τις “μεταμορφώσεις” των γραμμάτων όλη τη χρονιά θα είναι η Χατζηκωνσταντή
Ειρήνη, Δασκάλα-Ειδική Παιδαγωγός)
Φύλλο εργασίας απ’ το pinterest.Λέξεις που αρχίζουν από Α,α (νήπια).
Το Φθινόπωρο
Διαβάσαμε το βιβλίο της Ε. Φακίνου για το Φθινόπωρο.Βάλαμε τα φθινοπωρινά χρώματα στα φύλλα που συγκεντρώσαμε στο διάλειμμα,κάναμε τυπώματα στο χαρτίκαι μετασχηματίσαμε τα φύλλα σε φθινοπωρινά δέντρα.Κάναμε συγκρίσεις μεγεθών.Με την παλάμη μας βάψαμε τον κορμό του δέντρου και με τα δάχτυλα βάψαμε τα φύλλα στα φθινοπωρινά χρώματα.Λύσαμε φθινοπωρινά αινίγματακαι γρίφους.Μιλήσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά του Φθινόπωρου και παίξαμε παιχνίδια μνήμης.Τα δοκιμάσαμε.Τα ζωγραφίσαμε και γράψαμε τις ονομασίες τους με κεφαλαία και πεζά γράμματα.Συμπληρώσαμε τα γράμματα δίπλα στο αρχικό.Μάθαμε τον αριθμό 1τον γράψαμε,τον δείξαμε σε ποσότητα. Ένα αχλάδι.Μία κολοκύθα.Συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας.Μιλήσαμε για τον καιρό του Φθινοπώρου και βρήκαμε τις σταγόνες της βροχής που σχηματίζουν τη λέξη Φθινόπωρο.Τελευταία μέρα του Οκτώβρη, μιλήσαμε για την παγκόσμια ημέρα της αποταμίευσης.Ετοιμάσαμε έναν κουμπαράγια να αποταμιεύουμε τα χρήματά μας.Η κατασκευή μας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή