1. Σεπτέμβριος

Νέα σχολική χρονιά: 2024-2025

Το γραφείο των εκπαιδευτικών
με την έναρξη της νέας σχ.χρονιάς απέκτησε νέα όψη.
Τα περισσότερα παλαιά έπιπλα απομακρύνθηκαν μες στο καλοκαίρι
και αντικαταστάθηκαν από καινούρια
ενώ τα χρώματα έδωσαν
μία ευχάριστη νότα στο χώρο.
Και η τουαλέτα των παιδιών όμως άλλαξε όψη:
Τα παλιά και σκουριασμένα καζανάκια αφαιρέθηκαν
και τοποθετήθηκαν νέα στη θέση τους, στο ύψος των παιδιών.
Δώρα για την υποδοχή των παιδιών,
και καπέλα για την 1η μέρα ετοιμάστηκαν.
Με τα δώρα και το καπέλο της 1ης ημέρας, υποδεχτήκαμε το νέο σχ. έτος.
και ποζάραμε στην καθιερωμένη πια κορνίζα της 1ης μέρας.
Διαβάσαμε το “Φιλάκι στο χέρι“της Audrey Penn και απαντήσαμε στις ερωτήσεις που προέκυψαν από την ιστορία του μικρού Ρακούν.
Σειροθετήσαμε τις εικόνες,
ανάλογα με τη σειρά που έγιναν τα γεγονότα.
Ζωγραφίσαμε το φιλάκι στο χέρι, χρησιμοποιώντας την παλάμη μας.
Φανταστήκαμε τι μπορεί να πρότειναν στον Τσέστερ οι φίλοι του
για να σταματήσει να κλαίει και να περάσουν όμορφα στο σχολείο.
Απαντήσαμε σε διάφορες ερωτήσεις για να γνωριστούμε καλύτερα (Το υλικό είναι της Ιωάννας Βουρνούκα από τον ιστότοπο Reuse recreation).
Παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας.
Κόψαμε και ζωγραφίσαμε
σπιτάκια και λουλούδια
τα κολλήσαμε στην πόρτα της αίθουσας διδασκαλίας
και μαζί με τις φωτογραφίες μας την “απογειώσαμε”.
Βρήκαμε κανόνες για την τάξη μας
και ζωγραφίσαμε με πράσινο τις αποδεκτές συμπεριφορές και με κόκκινο τις μη αποδεκτές.
Ταξινομήσαμε διάφορες συμπεριφορές στην σωστή κατηγορία (Αταξία – σωστή συμπεριφορά) και υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης.
Ζωγραφίσαμε μία καλή συμπεριφορά
και μία λάθος.
Μάθαμε τις ευγενικές λέξεις
και τις κολλήσαμε στον σάκο της νεράιδας Ευγενίας.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Πες μου γιατί….δεν πρέπει να δαγκώνουμε” και συζητήσαμε τους λόγους που πρέπει να αποφεύγονται τέτοιες συμπεριφορές.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Helen Stephens, μαντέψαμε τη συνέχεια της ιστορίας,
ζωγραφίσαμε το σημείο που μας άρεσε πιο πολύ και γράψαμε τι ζώο είναι ο ήρωάς της.
Σχηματίσαμε με τουβλάκια απ’ το οικοδομικό υλικό
το αρχικό του ονόματός μας.
Κατόπιν, το διακοσμήσαμε με χρώματα και χρυσόσκονη
Κόψαμε και κολλήσαμε με τη σωστή σειρά
τα γράμματα του ονόματός μας.
Διαβάσαμε το “Κουτί της Νέλλης” και σκεφτήκαμε ποια αγαπημένα μας θα βάζαμε εμείς στο κουτί αν ήμασταν οι ήρωες του βιβλίου.
Κόψαμε, κολλήσαμε
και συμπληρώσαμε τα αγαπημένα μας
για να μας γνωρίσουν και οι άλλοι.
Βάψαμε με μπογιές,
κόψαμε και κολλήσαμε τον εαυτό μας.
Φτιάξαμε ταυτότητες με το αποτύπωμά μας και τα στοιχεία μας
και έναν μαγικό καθρέφτη που δείχνει πόσο μοναδικοί είμαστε.
Ξεκινήσαμε να δημιουργούμε μία “χρονοκάψουλα”. Καταγράψαμε το όνομα, το μέγεθος της παλάμης, το ύψος, τις συνήθειες
και με τη λήξη της σχολικής χρονιάς θα επαναλάβουμε για να συγκρίνουμε όλα όσα έχουν αλλάξει μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα.
Κάναμε μετρήσεις με μία κορδέλα και συγκρίναμε τις παλάμες μας.
Σημειώσαμε δίπλα στο αναστημόμετρο το ύψος μας και κάναμε συγκρίσεις.

“Ο Τρύγος”

Μιλήσαμε για τον Τρύγο και παρακολουθήσαμε όλα τα στάδια απ’ το αμπέλι και τη συγκομιδή του σταφυλιού έως το κρασί και τα υπόλοιπα ποτά.
Κάναμε τυπώματα με σφουγγάρι
δημιουργήσαμε το σταφύλι
και γράψαμε τη λέξη.
Δοκιμάσαμε ρώγες από σταφύλι,
πετιμέζι,
μουσταλευριά
και ακολουθήσαμε τη συνταγή
προσθέτοντας όλα τα υλικά
για να φτιάξουμε μουστοκούλουρα.
Τα γράψαμε στο χαρτί
τα κολλήσαμε σε χαρτόνι
και γράψαμε τη συνταγή.
Σειροθετήσαμε τις εικόνες για να εμφανιστούν τα στάδια του τρύγου.
Λύσαμε ένα αίνιγμα και
ζωγραφίσαμε το μύθο του Αισώπου.
Κατόπιν, ζωγραφίσαμε την αλεπού
και φτιάξαμε με δαχτυλομπογιές τα σταφύλια σε ομαδική κατασκευή.
Τέλος, συμπληρώσαμε τους αριθμούς στα σταφύλια.

“11η Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού”

Με αφορμή την 11η Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού
παίξαμε κουτσό με τα στεφάνια στο προαύλιο,
κάναμε διαδρομές μέσα απ’ τους κώνους,
και ακολουθήσαμε τις οδηγίες, κάνοντας
τις κινήσεις που μας υποδείκνυαν οι φωτογραφίες.
Μιλήσαμε για τους Ολυμπιακούς αγώνες και παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με τα πιο σημαντικά αθλήματα.

https://www.youtube.com/watch?v=XSYlDJsRvgs

Με δαχτυλομπογιά δημιουργήσαμε τους κύκλους των Ολυμπιακών αγώνων.
και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας άθλημα (άρση βαρών)
(Κολύμβηση)
Κάναμε αγώνες σκυταλοδρομίας
και προσπαθήσαμε να πετύχουμε τον στόχο.
Κόψαμε και κολλήσαμε τη δάδα των Ολυμπιακών αγώνων
και κάναμε σφραγίδες με τα ρολά υγείας
για να αναπαραστήσουμε τους 5 κύκλους των 5 ηπείρων.
Μετά από τόσες δοκιμασίες, ένα χρυσό μετάλλιο το δικαιούμαστε.

“Η οικογένεια”

Αρχικό ιστόγραμμα

Καταγράψαμε τις αρχικές μας γνώσεις και ξεκινήσαμε να συζητάμε για την θεματική “Οικογένεια”.

Συζητήσαμε τί κάνουμε με την οικογένειά μας και παίξαμε παιχνίδι μνήμης με το εποπτικό υλικό της Ανθής Ζήση.
Μιλήσαμε για τον ορισμό και την προσφορά της οικογένειας στον άνθρωπο
και κάναμε αντιστοίχηση εικόνας-λέξης
κάθε μέλους της οικογένειας.
Καταγράψαμε σε πίνακα αναφοράς τα μέλη της οικογένειάς μας και συγκρίναμε μικρότερη /μεγαλύτερη αριθμητικά οικογένεια.
Διαβάσαμε ένα ποίημα για την οικογένεια, ζωγραφίσαμε τη δική μας
και γράψαμε όλοι μαζί την λέξη.