• “Παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων”
Περιγράψαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τους ανθρώπους της 3ης ηλικίας.
Ζωγραφίσαμε τον παππού και τη γιαγιά.
και γράψαμε τις ευχές μας.
Το εσωτερικό της κάρτας.
Το εξώφυλλο

Ο αριθμός 1

Γράψαμε τον αριθμό 1
στον ασπροπίνακα.
Κόψαμε πολύχρωμα χαρτιά γκοφρέ,
τα κάναμε μπαλίτσες
σχηματίσαμε το 1 και το γράψαμε πολλές φορές.

Γενέθλια

Ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε έναν φάκελο για την Άμπρα που είχε τα γενέθλιά της.
Ήταν η βασίλισσα της ημέρας και για να μας ευχαριστήσει μας κέρασε γλυκά και χυμούς.

“Παγκόσμια ημέρα ζώων”

Καταγράψαμε ποια είναι τα δικαιώματα των ζώων σε γράφημα.
Σημειώσαμε σε πίνακα 2ης εισόδου τα ζώα που έχει ο καθένας στο σπίτι του.
Δημιουργήσαμε μια κατασκευή για να θυμόμαστε αυτή την παγκόσμια ημέρα.
Η κατασκευή μας.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Μαριανίνας Κριεζή “Αχ, γιατί να είμαι γάτα”
και φανταστήκαμε σε τί θα θέλαμε
να μας μεταμορφώσει ο μάγος της ιστορίας αν είχαμε την επιλογή.

Ο Τρύγος

Μιλήσαμε για τον τρύγο. Δοκιμάσαμε σταφύλια,
πετιμέζι
και μουσταλευριά και περιγράψαμε τις γεύσεις.
Επιστρατεύσαμε όλες μας τις αισθήσεις.
Σε ένα μπολ ρίξαμε ζάχαρη,
λάδι,
κανέλα,
γαρύφαλλο,
baking powder και αλεύρι
τα ανακατέψαμε με το μίξερ
και φτιάξαμε μία μυρωδάτη ζύμη.
Την πλάσαμε με τα χεράκια μας
φτιάξαμε όμορφα μουστοκούλουρα
τα φουρνίσαμε, φάγαμε και κεράσαμε και τους δικούς μας.
Μάθαμε ποια ποτά προέρχονται από το σταφύλι, τη διαδικασία για να φτάσουμε από το αμπέλι στο κρασί και μιλήσαμε για τον Διόνυσο.
Σειροθετήσαμε τις λέξεις της πρότασης “Διόνυσος, ο θεός του κρασιού”.

“Παγκόσμια ημέρα μείωσης των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών”

Η σφυρίχτρα της κυρίας ήχησε 3 φορές. 1η άσκηση σεισμού για τη φετινή χρονιά.
Όλοι χωρίς πανικό κάτω απ’ τα τραπεζάκια,κρατάμε με το ένα χέρι το πόδι του τραπεζιού και με το άλλο προστατεύουμε τον αυχένα μας.
Με τη λήξη του “σεισμού”,όλοι με τρένο βγήκαμε έξω στο μέρος διαφυγής-τη βρύση του σχολείου μας.

“Παγκόσμια ημέρα πλυσίματος χεριών”

Η 15η Οκτωβρίου έχει οριστεί ως η Παγκόσμια ημέρα πλυσίματος χεριών. Θυμηθήκαμε όσα είχαμε αναφέρει στις αρχές του σχολικού έτους
κι αφού σχεδιάσαμε και κόψαμε τις παλάμες των χεριών μας. Τους κολλήσαμε και το μικρόβιο και τον μεγεθυντικό φακό, για να μην μας ξεφύγει,
κολλήσαμε το σαπούνι και το νερό και φτιάξαμε μια ενημερωτική κάρτα για τους γονείς μας.
Φτιάξαμε, μάθαμε,
γράψαμε το σύνθημά μας
και δημιουργήσαμε μια αφίσα για την παγκόσμια ημέρα.

Γράμμα Ο,ο

Γράψαμε το Ο στον ασπροπίνακα της τάξης.
Το αναζητήσαμε μέσα στις καρτέλες λέξεων
και τις αναρτήσαμε στον πίνακα της γωνιάς της γραφής.
Διαβάσαμε απ’ το αλφαβητάρι με τους γλωσσοδέτες του Ε. Τριβιζά τον “Οδηγό του οδοστρωτήρα” και απαντήσαμε στις ερωτήσεις που αφορούσαν στις λέξεις από ο.
Το γράψαμε σε φύλλο εργασίας.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Ο, “Ο ονειροπαρμένος ορειβάτης” και βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό.

https://video.link/w/s9_ekSIhaYU#

28η Οκτωβρίου

Κάναμε πρόβες για την παρέλαση
που θα κάνουμε ανήμερα της γιορτής στο χωριό.
Παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου.
Γράψαμε τι γιορτάζουμε
και διακοσμήσαμε την κατασκευή μας.
Το αποτέλεσμα.
1
Δουλέψαμε σε φύλλα εργασίας τις λέξεις που σχετίζονται με τη γιορτή, π.χ. αέρα, σημαία, όχι κ.τ.λ.
Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε το “Όχι
ανάμεσα σε καρτέλες με αναγραμματισμό της λέξης.
Το κάναμε κατασκευή, κολλώντας ψηφίδες στο Όχι
και κολλώντας το στο στεφάνι της 28ης Οκτωβρίου.
Η κατασκευή μας
Γιορτάσαμε το”Λοιπόν έχουμε πόλεμο”παραμονή της εθνικής μας επετείου
και εκκλησιαστήκαμε στον Ι.Ν Αγ.Κωνσταντίνου ανήμερα.
Κατόπιν,με παρέλαση
φτάσαμε στο ηρώο
και καταθέσαμε στεφάνι, παρουσία κόσμου και της τοπικής ηγεσίας.
Χρόνια πολλά!

Ο αριθμός 9

Οι γραμμές στην Ελληνική μας σημαία είναι 9.

Ανιχνεύσαμε ποσοτικά τον αριθμό 9.
Μετρήσαμε 9 χάντρες, 9 σφαίρες, 9 μαρκαδόρους, 9 κεφάλια παιδιών
και σχηματίσαμε το 9 με το μολύβι, με μαρκαδόρους με χαρτί γκοφρέ
με μαρκαδόρους με χαρτί γκοφρέ.
Το γράψαμε πολλές φορές στο φύλλο εργασίας.
Διαβάσαμε την ιστορία του Οκτωβρίου από το βιβλίο “Τα παιδιά του Φθινοπώρου”.

Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης

Με τη βοήθεια των χρημάτων απ’ το μαγαζάκι της τάξης, μάθαμε την αξία των πιο σημαντικών χαρτονομισμάτων και κερμάτων.
Μιλήσαμε για την σημασία της αποταμίευσης και μάθαμε
τη γνωστή παροιμία “Φασούλι, φασούλι, γεμίζει το σακούλι”.
Έπειτα την κάναμε κατασκευή και γράψαμε την παροιμία όπως μπορούσαμε.
Πήραμε σαν δώρο από την Ένωση Φυσικών, πλεκτά ζωάκια και σκουφάκια.
Ευχαριστούμε από καρδιάς τον Α’ αντιπρόεδρό της κ. Παναγιώτη Φιλντίση για τη σκέψη και την κίνησή του αυτή!

 

Παράλληλα με τις δραστηριότητες που εμπλέκονταν

με τη ρουτίνα και τον προγραμματισμό του μήνα,

εκτυλίσσονταν και τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

https://blogs.sch.gr/nipstathm/1-endiaferomai-kai-energo/