9. Μάιος
  1. Πρωτομαγιά
Αφού μιλήσαμε για την εργατική Πρωτομαγιά
φτιάξαμε τα στεφάνια μας με χάρτινα λουλούδια και φύλλα
και τα φορέσαμε για να γιορτάσουμε την 1η μέρα του Μάη.

2. Παγκόσμια ημέρα χορού

Με αφορμή τα γενέθλια του Ζαν Ζορζ Νοβέρ
επίσημου εκφραστή του σύγχρονου χορού
βάλαμε δυνατά την μουσική και με την σύμπραξη του καλού καιρού,
χορέψαμε και τραγουδήσαμε με την ψυχή μας.
1
2
I
3
4
5
6

3. Αγγλικά

Μιλήσαμε για το “Ηλιακό σύστημα”.
Παρακολουθήσαμε τους πλανήτες που βρίσκονται σε τροχιά γύρω απ’ τον Ήλιο,
Μάθαμε τις ονομασίες τους και
ζωγραφίσαμε τον αστροναύτη μαζί με όσα μπορούμε να συναντήσουμε στο διάστημα μαζί του.

4. Γράμμα Ω

Γράψαμε στον ασπροπίνακα το Ω το κεφαλαίο
και το ω το πεζό.
Τα εντοπίσαμε σε φύλλο εργασίας
και τα γράψαμε πολλές φορές.
Γράψαμε λέξεις
που αρχίζουν από ω.
Κόψαμε, κολλήσαμε
και δημιουργήσαμε το Ω……όπως το ωρολόγιο.

5. Γραμμα Θ

Σχηματίσαμε με τις χάντρες από το οικοδομικό υλικό το θ.
Το γράψαμε στον ασπροπίνακα.
Ξεχωρίσαμε τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα αυτό
και τις ζωγραφίσαμε.
Μετατρέψαμε το Θ
σε θυμωμένο θηρίο!

6. Αριθμός 8

Μάθαμε τον αριθμό 8. Τον σχηματίσαμε με τα στεφάνια μας,
τον ζωγραφίσαμε
τον γράψαμε σε μορφή αριθμού και σε μορφή λέξης
και τον μετατρέψαμε
σε αρκούδο.

7. Έπαινος

Παραλάβαμε όλο χαρά τον έπαινο που μας απένειμε ο οργανισμός “Make a wish” για την συμμετοχή μας στον διαγωνισμό “Το αστέρι της ευχής”.

1. Έπαινος_361_Νηπιαγωγείου-Σταθμού-Καλού-Νερού.pdf

Όλες οι συμμετοχές ( η δική μας στη σελίδα 69):

  1. Σχεδίασε-το-Αστέρι-σου_Νηπιαγωγεία-Γενικής-Αγωγής.pdf

8. Γιορτή της μητέρας

α) Εισαγωγή

Κάναμε εισαγωγή στο θέμα με την ερώτηση”Τί κάνουν οι μαμάδες μας για εμάς”;
Κι αφού καταγράψαμε όλες τις απαντήσεις τους, επανήλθαμε με 2η ερώτηση: “Τι κάνουμε εμείς για να τις ευχαριστήσουμε”;

β) Ζωγραφική

Τις ζωγραφίσαμε
μέσα σε ένα στεφάνι από λουλούδια
προσπαθώντας να τις απεικονίσουμε με ακρίβεια
και γράψαμε στο πλαίσιο και το όνομά τους.

γ) Κατασκευές

Κόψαμε, ζωγραφίσαμε και και γράψαμε
για να δημιουργήσουμε ένα βιβλιαράκι για την πρωταγωνίστρια της ζωής μας.
Γράψαμε το όνομά της και την ζωγραφίσαμε
Γράψαμε την ονομασία και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό, όπως μας το φτιάχνει η μαμά.
Και της προσφέραμε μία ζωγραφιστή ανθοδέσμη με λουλούδια.
Της κατασκευάσαμε και ένα όμορφο καδράκι
και της γράψαμε πώς την αγαπάμε.

δ) Φύλλα εργασίας

Γράψαμε με κεφαλαία και με μικρά τη λέξη “Μαμά”
και κάναμε επανάληψη στο αρχικό γράμμα Μ.

9. Γενέθλια Ασημίνας και Ρακίπ

Γιορτάσαμε τα γενέθλια της Ασημίνας στην τάξη.
και της χαρίσαμε τις ζωγραφιές μας σε έναν φάκελο.
Γιορτάσαμε όμως και τε γενέθλια του Ρακίπ και δωρίσαμε και σε αυτόν έναν φάκελο με τις ζωγραφιές μας.

10. Λουλούδια

α) Αισθήσεις

Προσεγγίσαμε τα λουλούδια μέσω των αισθήσεων.
Μιλήσαμε για το διαφορετικό μέγεθος,χρώμα σχήμα,
αλλά και την διαφορετική υφή, πέταλα και φύλλα.
Παρατηρήσαμε ότι κάποια λουλούδια έχουν αγκάθια και κάποια όχι και διαπιστώσαμε ότι κάθε λουλούδι έχει μία ξεχωριστή μυρωδιά.

β) Εννοιολογικός χάρτης

Καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας σε έναν εννοιολογικό χάρτη.

γ) Κατηγοριοποίηση

Μιλήσαμε για τα διάφορα είδη λουλουδιών.
Μάθαμε τις ονομασίες τους
και τα ομαδοποιήσαμε με βάση το χρώμα τους.

δ) Τα μέρη του φυτού

Μάθαμε τα μέρη από τα οποία απαρτίζεται ένα φυτό/λουλούδι
και αντιστοιχήσαμε το κάθε μέρος
με την αντίστοιχη κάρτα ονομασίας.

ε) Φύλλα εργασίας

Ζωγραφίσαμε ένα λουλούδι
και γράψαμε δίπλα τα μέρη του.
Γίναμε μικροί επιστήμονες και τεμαχίσαμε ένα λουλούδι στα μέρη του.
Σε κάθε κουτάκι κολλήσαμε το μέρος
και στην γραμμή από κάτω γράψαμε την ονομασία του.

στ) Κατασκευή

Κόψαμε χρωματιστά χαρτιά
τοποθετήσαμε στο πιο πολύχρωμο από όλα για γύρη τη φωτογραφία μας
και μετατρέψαμε τον διάδρομο του σχολείου μας σε έναν όμορφο κήπο.

ζ) Στάδια ανάπτυξης του φυτού

Μιλήσαμε για τα στάδια ανάπτυξης του φυτού.
Είδαμε πώς μεταμορφώνεται από σπόρος σε βλαστό.
Πώς αναπτύσσονται τα φύλλα
και πώς ανθίζει το πρώτο μπουμπούκι.
Κόψαμε και κολλήσαμε
τον κύκλο ζωής του λουλουδιού.
1

η) Πληροφορική

Βάλαμε σε σειρά
τα στάδια εξέλιξης της Τουλίπας
και του Ηλιοτρόπιου
1

θ) Flip book

Γράψαμε και ζωγραφίσαμε
για την ολοκλήρωση της θεματικής
ένα Flip book για να έχουμε
συγκεντρωμένες όλες τις γνώσεις που αποκομίσαμε από αυτή.
Το αποτέλεσμα.

11. Γράμμα Υ

α) “Ένα γράμμα μια ιστορία”

Παρακολουθήσαμε τον “Υπέροχο υπναρά” και εντοπίσαμε λέξεις από το Υ του υποβρύχιου.

https://video.link/w/vl6463b1e1c023b#

β) Κατασκευή

Κατασκευάσαμε το υποβρύχιο, χρησιμοποιώντας για πατρόν το γράμμα Υ.

γ) Εντοπισμός γράμματος

Στις καρτέλες ανάγνωσης
εντοπίσαμε τις λέξεις που περιέχουν το υ
και τις κρεμάσαμε στη γωνιά της γραφής.

δ) Φύλλο εργασίας

12. Έντομα

α)Ιστόγραμμα

Καταγράψαμε σε ιστόγραμμα τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.

β) Ορισμός – Συλλαβισμός

Είπαμε πώς προέκυψε η ονομασία και αναφέραμε πολλά από αυτά. Με παλαμάκια, συλλαβίσαμε τις ονομασίες τους και βρήκαμε ποιο είχε τις περισσότερες και ποιο τις λιγότερες συλλαβές (Αλογάκι της Παναγίας / Μύγα).

γ) Κατασκευές

Γράψαμε
τα μέλη του σώματος
της μέλισσας
και τα ζωγραφίσαμε.
Το αποτέλεσμα.
Κόψαμε μικρά μελισσόπουλα
κάναμε τυπώματα βάφοντας με κίτρινη μπογιά πλαστικό με φουσκάλες.
και δημιουργήσαμε την κυψέλη με τις μέλισσες.

δ) Φύλλο εργασίας

Μετρήσαμε και καταγράψαμε τις βούλες στις πασχαλίτσες, και κάναμε αντιστοίχηση κεφαλαίων και πεζών γραμμάτων.

ε) Μια κάμπια πολύ πεινασμένη

Παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση για τα έντομα και για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας.
IMG 20220518 101121 01
Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο του Έρικ Καρλ.
Παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης.
Προσπαθήσαμε να ταξινομήσουμε τα φαγητά που έφαγε η πεινασμένη κάμπια στις ποσότητες και τις κατάλληλες ημέρες.

13. Γράμμα Γ

α)Καταγραφή

Βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Γ
και κυκλώσαμε το γράμμα μέσα σε αυτές.

β) Πληροφορική

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο.

γ)Γραφή

Γράψαμε το γράμμα γ στον ασπροπίνακα.
και μετά και σε φύλλο εργασίας εξασκηθήκαμε στη γραφή του.
1
2

δ) Κατασκευή

Μεταμορφώσαμε το Γ το κεφαλαίο
σε έναν γάιδαρο με μεγάλα αυτιά.

14. Διδακτική επίσκεψη

Επισκεφτήκαμε στο χωριό Πήδημα
το εξοχικό κέντρο “Ο Μύλος”.
Κι αφού πήραμε το δεκατιανό μας πλάι στις φλύαρες πάπιες
με τις αισθήσεις μας αναζητήσαμε το νερό!
Το βρήκαμε σε σωλήνες
το εντοπίσαμε και στην νεροτριβή.
Είχε τρυπώσει στον κορμό του δέντρου
έτρεχε με ορμή και στο αντλιοστάσιο.
Πριν φύγουμε, αποχαιρετήσαμε τις πάπιες
τις ταΐσαμε με λίγο ψωμάκι
και υποσχεθήκαμε να επιστρέψουμε κάποια μέρα.
Το δώρο μας ανήκει στην κ. Ιωάννα και τον κ. Γιώργο, υπεύθυνους του ΚΕ.ΠΕ.Α. Καλαμάτας που μας ξενάγησαν σε αυτόν τον πανέμορφο χώρο.
Και οι ευχαριστίες μας στο Νηπιαγωγείο Διαβολιτσίου που μας συνόδευσε σε αυτό το όμορφο ταξίδι.

15. Ο αριθμός 9

α) Γραφή

Γράψαμε τον αριθμό στον ασπροπίνακα της τάξης.
1
Συνεχίσαμε τη γραφή σε φύλλο εργασίας.

β) Κατασκευή

Μεταμορφώσαμε το 9 μας
σε λαγουδάκι.
Το αποτέλεσμα.

16. Το Γράμμα Β

α) Λέξεις από Β

Ψάξαμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Β.

β) Εντοπισμός του σε λέξεις.

Εντοπίσαμε το γράμμα
στις λέξεις που βρήκαμε.

γ) Σχηματισμός με την πλαστελίνη μας.

Το σχηματίσαμε με την παλστελίνη.
1

δ) Γραφή

Γράψαμε το γράμμα στον ασπροπίνακα
και σε φύλλο εργασίας.
1
2
3

ε) Κατασκευή

Μεταμορφώσαμε το Β μας
σε χαριτωμένο βάτραχο.
Το αποτέλεσμα.
1

17. Αναμνηστική φωτογραφία

Ποζάραμε με τα ωραία μας ρούχα όλο χάρη για να βγάλουμε την αναμνηστική φωτογραφία της φετινής χρονιάς.