Γιορτάσαμε την ημέρα των pancakes που γιορτάζουν στην Αγγλία. Τα παιδιά έμαθαν για τα υλικά που χρειάζονται για τη συνταγή και μετά χόρεψαν κι ένα σχετικό τραγούδι.Έφτιαξαν τα δικά τους pancakes από πλαστελίνη.1Κι έκαναν αγώνες δρόμουστο διάδρομο του σχολείου, για να δούμε ποιος θα τερματίσει πρώτος με το pancake του.Ακούσαμε ένα ρυθμικό τραγούδι για την Άνοιξη και μάθαμε τις ονομασίες κάποιων εντόμων.Ζωγραφίσαμε τις εικόνεςπου αποκομίσαμε απ’ το τραγούδι αυτό.1345Είδαμε ένα βίντεο για την μετάβαση από το Χειμώνα στην Άνοιξηκαι παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια μνήμηςγια να μάθουμε τις ονομασίες κάποιων λουλουδιών που ανθίζουν την Άνοιξη.Γιορτάσαμε την St.Patrick ‘s day.Αποτελεί αφορμή για εορτασμό του ιρλανδέζικου πολιτισμού, κυριαρχεί το πράσινο χρώμα και το τριφύλλι φέρνει γούρι σε όλους!Χορέψαμε με την Ιρλανδέζικη μουσική, είδαμε το ξωτικό με τα πορτοκαλί μούσια και κυνηγήσαμε τον κουβά με τα χρυσά νομίσματα.Κόψαμε και ζωγραφίσαμε το καπέλο του ξωτικούκαι γίναμε κι εμείς για λίγο μικρά leprechauns (ξωτικά) για λίγο.Ζωγραφίσαμε πασχαλινά κοτοπουλάκιακαι μπήκαμε στο εορταστικό κλίμα λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία.Είδαμε τον easter bunny και το υπέροχο κυνήγι θησαυρού με τα πασχαλινά αυγά.Μαντέψαμε τις λέξεις που εμφανίζονταν στην οθόνη πριν προλάβουν να αποκαλυφθούν.Ψάξαμε να βρούμε τα κρυμμένα αυγάσε διάφορα σημείαμέσα στην τάξη.
2. Λέξεις από σ.
Γράψαμε όπως μπορούσαμελέξειςπου αρχίζουν από τη φωνούλα σ.
3. Μάρτιος
Γράψαμε το όνομα του Μάρτη με μικρά και κεφαλαία.Μάθαμε την παροιμία«Μάρτης είναι, νάζια κάνει ποτέ κλαίει πότε γελάει»και την ζωγραφίσαμε.Μετά την κάναμε κατασκευή.Ο Μάρτης προσωποποιήθηκεκαι πότε κλαίει και πότε γελάει.Φτιάξαμε μαρτάκια και τα φορέσαμε στο χεράκι μας για να μην μας κάψει ο ήλιος.Γράψαμε το μέρος του προσώπου που λείπει από την κυρά Σαρακοστήκαι το όνομα τηςκαι ετοιμάσαμε την ατομική μαςκατασκευήγια να την πάρουμε στο σπίτι μαςκαι να κόβουμε κάθε εβδομάδα και από ένα πόδι.
4. Ο αριθμός 6
Γράψαμε τον αριθμό 6στον ασπροπίνακα της τάξης.Το 6.Βρήκαμε 6 αντικείμενα ο καθένας6 τουβλάκια,6 μαρκαδόρους,6 αυτοκινητάκια,6 γράμματα της αλφαβήτας.
5. Το γράμμα Μ
Ψάξαμε στις καρτέλες πρώτης ανάγνωσης να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Μ.Σχηματίσαμε το κεφαλαίο και το πεζό με υλικάαπό το οικοδομικό υλικό της τάξης.Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα μ και το εντοπίσαμε μέσα σε αυτές.Μετά το γράψαμε και στον ασπροπίνακα.Το ζωγραφίσαμε,1το γράψαμε πολλές φορές,το σχηματίσαμε με την πλαστελίνη μας.και τέλος του δώσαμε μορφή:Έγινε μία χαριτωμένη μαϊμούσαν την μικρή μαϊμού που παρακολουθήσαμε στην αγαπημένη μας σειρά “Ένα γράμμα, μια ιστορία”.
Καταγράψαμε σε ιστόγραμμα τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών για την Άνοιξη.Κάναμε επανάληψη τους αριθμούς από το 1 έως το 5.και βάψαμε με μία μπατονέτα τόσα κουτάκια όσα μας υποδείκνυε ο αριθμός κάθε φορά.Θυμηθήκαμε τα χρώματατων προηγούμενων εποχώνκαι τα αποδώσαμε στο δέντροτης κάθε εποχής.Βάψαμε ρολά υγείαςκαι τα μετατρέψαμε σε ανοιξιάτικα δέντρα.Η κατασκευή μας.Συνθέσαμε τη λέξη “Άνοιξη”.Με τα γράμματα του παζλ.Με τα τουβλάκια απ’ το οικοδομικό υλικό της τάξης.Είδαμε στον υπολογιστή παρουσίαση με τα γεγονότα που εκτυλίσσονται την Άνοιξη και προσπαθήσαμε να τα περιγράψουμε.
Μάθαμε τις γιορτές που υπάρχουν σε καθέναν από τους ανοιξιάτικους μήνες.
Την ζωγραφίσαμε στον μαυροπίνακά μας.Μάθαμε τον μύθο του Βοριά και του Ήλιου.Ζωγραφίσαμε τα σημεία του μύθουπου μας έκαναν περισσότερο εντύπωσηκαι κατόπιν τα δραματοποιήσαμε. Ο Ήλιος και ο Βοριάς αποφάσισαν να διαγωνιστούν ποιος θα καταφέρει να ρίξει πρώτος την κάπα του διαβάτη.Ο αέρας ξεκίνησε πρώτος να φυσάει δυνατά.Ο διαβάτης τυλίχτηκε με την κάπα του για να μην κρυώσει.Κατόπιν ο Ήλιος έστειλε τις ζεστές του ηλιαχτίδες στη Γη.και ο διαβάτης, έβγαλε την κάπα του για να δροσιστεί. Νικητής ανακηρύχθηκε ο Ήλιος!Με το αποτύπωμα της παλάμης μας, φτιάξαμε τον πιο όμορφο ανοιξιάτικο κήπο.Προσεγγίσαμε την Άνοιξη μέσα από τις αισθήσεις μας.Πώς την αντιλαμβανόμαστεμέσω της αφής, της όρασης, της γεύσης, της όσφρησης και της όρασης;
7. Το γράμμα Ψ
Παρακολουθήσαμε την ιστορία της ψιλοτάκουνης ψιψίνας.Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν απ’ τη φωνούλα ψκαι κυκλώσαμε το γράμμα όπου το βρήκαμε.Το γράψαμε πολλές φορές, κεφαλαίο και μικρό και το εντοπίσαμε ανάμεσα σε άλλα.Κόψαμε, κολλήσαμεκαι φτιάξαμε την κατασκευή του ψ.Ψ όπως ψάρι.Ζωγραφίσαμε τον τροχό του Ψ.1
8. Το γράμμα Ρ
Εντοπίσαμε το γράμμα Ρ ανάμεσα σε άλλα.και λέξεις που αρχίζουν από αυτό.Το σχεδιάσαμε με το οικοδομικό υλικό της τάξης.Χορέψαμε το χορό του ρομπότ που ξεκινάει από αυτό.Το κυκλώσαμε στις λέξεις που βρήκαμε και γράψαμε στον ασπροπίνακα.Και μάθαμε να το γράφουμεΜε κεφαλαίο και με μικρό.Και αποκωδικοποιήσαμε το γρίφο για να βρούμε την κρυμμένη λέξη που αρχίζει από το Ρ.Και η αγαπημένη μας συνήθεια:Το μετατρέψαμε σε ……. ρολόι.Και γράψαμε όπως μπορούσαμελέξεις που αρχίζουν από Ρ.
9. Ήρθαν τα χελιδόνια!
Μιλήσαμε για τον ερχομό των χελιδονιών και είδαμε στην υδρόγειο σφαίρα που βρίσκεται η Ελλάδα και πού η Αφρική. Μάθαμε τα κάλαντα της Άνοιξης.Κόψαμε και διακοσμήσαμε το χελιδόνι μαςΈτοιμα τα χελιδόνια μας για τα χελιδονίσματα.
10. 25η Μαρτίου και Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Μιλήσαμε για τη φορεσιά των Ελλήνων στην επανάσταση του 1821.Σκιτσάραμε τις στολές του Τσολιά και της Αμαλίας.και τις ζωγραφίσαμε.Γράψαμε τις ονομασίες των επιμέρους κομματιών.Έτοιμη η ομαδική μας κατασκευή!1Κατόπιν τις γράψαμε σε φύλλο εργασίας.12Γράψαμε και λεξούλες σχετικέςμε την Ελληνική επανάσταση.Κόψαμε λευκό χαρτόνι.Βάψαμε με πράσινη μπογιά ξύλινα καλαμάκια για βλαστό.Κόψαμε τα φύλλα.Έτοιμα τα κρινάκια μας!1Γνωρίσαμε τους Ήρωες της Ελληνικής επανάστασης και πολλά από τα σημαντικά γεγονότα της περιόδου.Αντιστοιχήσαμε τα ονόματα τουςμε τις καρτέλες αναφοράς.Κόψαμε τμήματα της στολής των Ελλήνων αγωνιστών,κολλήσαμε πούλιες και χρυσόσκονεςκαι κολλήσαμε τη φωτογραφία μας.Μάθαμε την τεχνική του pixel. Ζωγραφίσαμε τα κουτάκια με τα υποδεικνυόμενα χρώματα και αναδείχτηκαν οι ελληνικές φορεσιές (Ευχαριστούμε την Νηπιαγωγό Λίτσα Γεραλή που μας εμπιστεύτηκε το υλικό της).ΤσολιάςΑμαλίαΠαρακολουθήσαμε του ήρωες του 1821 να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια μας με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Κόψαμε και κολλήσαμετις προσκλήσεις για την σχολική γιορτή μας.1Διαβάσαμε το βιβλίο «Μπαρούτι για την επανάσταση» της Σοφίας Καλαντζάκου.Βροντοφωνάξαμε το ποίημα μαςστη γιορτούλα που κάναμε για τους γονείς μας.Τραγουδήσαμε,χορέψαμε,και ανήμερα της εθνικής μας εορτής, εκκλησιαστήκαμε, κάναμε αρτοκλασία, παρελάσαμε μέχρι την πλατεία του χωριού,και καταθέσαμε το στεφάνι μας στο μνημείο των πεσόντων.
11. Εκδρομή
Ήρθε και η μέρα της εκδρομής μας στην πανέμορφη και ιστορική Δημητσάνα.Μας μίλησαν για τον κύκλο του νερούκαι είδαμε από κοντά πώς είναι η νεροτριβή,αλέσαμε το καλαμπόκι μας στον παλιό νερόμυλο,Μας εξήγησαν πώς ήταν η ζωή στον μύλο.Περιηγηθήκαμε στο σπίτι του μυλωνά.Είδαμε το ρακοκάζανο με το οποίο έφτιαχναν το τσίπουρο μετά τον τρύγο.Επισκεφτήκαμε τον μπαρουτόμυλο, όπου έφτιαχναν το μπαρούτι για τον οπλισμό τους την περίοδο της επανάστασης.Και γεμάτοι νέες εμπειρίες, επισκεφτήκαμε τη γραφική Βυτίνα για να φάμε.
12. Ανάσταση
Ετοιμάσαμε τις τσάντες που θα “υποδεχτούν” τις πασχαλινές κατασκευές μας.Επιμεληθήκαμε τόσο την μπροστινή όσο και την πίσω όψη της.1Σχηματίσαμε και γράψαμε τη λέξη Πάσχα.12Φτιάξαμε τα καλάθιαΕτοιμάσαμε τις κάρτες μαςκαι γράψαμε τις ευχές μας.211Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της κ. Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου.και γράψαμε όπως μπορούσαμε τι έμαθε η δασκάλα χελώνα στα χελωνάκια της.και τι προσπάθησε να σπάσει ο λαγός.Κόψαμε,κολλήσαμε τα ψηφιδωτά μας πάνω στο αυγό για να το διακοσμήσουμεκαι από μέσα ξεπρόβαλε ένα όμορφο κοτόπουλο.1
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή