1. Ο μήνας Φεβρουάριος

Γράψαμε την ονομασία του μήνα
στον ασπροπίνακα της τάξης.
Σειροθετήσαμε τα γράμματα
και τα αντιστοιχήσαμε με τα κομμάτια του παζλ.
Εντοπίσαμε όλα τα γράμματα της λέξης.
Συμπληρώσαμε με τις πληροφορίες που μάθαμε για το Φλεβάρη.

2. Ποίημα

Συζητήσαμε για το ποίημα του Φλεβάρη.

Παίξαμε ένα κουίζ για να δούμε το βαθμό κατανόησής του από τα παιδιά.

https://wordwall.net/el/resource/52328394

3. Παροιμία

Μάθαμε την παροιμία “Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, Καλοκαίρι θα μυρίσει”.
και την ζωγραφίσαμε.

4. Τα παιδιά του Χειμώνα

Διαβάσαμε “Τα παιχνίδια του Φλεβάρη”.
και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας παιχνίδι
από αυτά που έπαιξε με τον αδελφό του το Γενάρη.

5. Αγγλικά

Πολικά ζώα
Μάθαμε τα ζώα που μένουν στους πόλους της Γης
και κάναμε παιδική γιόγκα, αναπαριστώντας τις κινήσεις τους.
Φτιάξαμε την πολική αρκούδα.
Polar bear
Χορέψαμε το τραγούδι του Αγίου Βαλεντίνου.
Φτιάξαμε καρτούλες
και γράψαμε λόγια αγάπης.
1
Περιγράψαμε την αποκριάτικη στολή μας.
και είδαμε πώς είναι το καρναβάλι της Βενετίας και τι διαφορές έχει από το δικό μας.
Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια,
χορέψαμε,
και φωτογραφηθήκαμε για να θυμόμαστε την τελευταία Παρασκευή του Καρναβαλιού.

6. Γράμμα Ε

Παρακολουθήσαμε την ιστορία του “Ερωτευμένου ελέφαντα“.

1

https://video.link/w/1N38VNR_q8s#

Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα αυτό.

και τα κυκλώσαμε.
2

Διαβάσαμε το γλωσσοδέτη με το ελάφι που τρώει πιλάφι από το βιβλίο του Ε. Τριβιζά και λύσαμε τους γρίφους.

Το συνθέσαμε

Κεφαλαίο και μικρό, με την πλαστελίνη μας.

Το γράψαμε πολλές φορές για να το μάθουμε.

1

Κάναμε την κατασκευή του Ε.

1
2
3
1

7. Ανάγνωση βιβλίου

Διαβάσαμε τον Γλεντζοφλέβαρο

8. Αστέρι της ευχής

Λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό του Make a wish.
Φτιάξαμε το αστέρι μας.
Το αποτέλεσμα.

9. 14 Φεβρουαρίου – Η γιορτή της αγάπης

Μιλήσαμε για το τι είναι η «αγάπη», με τι μοιάζει, τι χρώμα έχει, πως δείχνουμε σε κάποιον ότι τον αγαπάμε και ποια άτομα αγαπάμε.
Μετά φτιάξαμε το παζλ της αγάπης.
Και αναρωτηθήκαμε: “Το συναίσθημα της αγάπης το νιώθουν μόνο οι άνθρωποι”;
Μέσα από το εποπτικό υλικό είδαμε πως και τα ζώα εκδηλώνουν την αγάπη τους με διάφορους τρόπους.
Αποτυπώσαμε στο χαρτί την αγάπη αυτή όπως μπορούσαμε.

Κατόπιν ακούσαμε το τραγούδι «Να αγαπάς» από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου και το συνδέσαμε με ότι αγαπάμε και τη φύση με τις ομορφιές της.

https://video.link/w/j2RwKvqrgzo#

Ζωγραφίσαμε έναν πίνακα ζωγραφικής με θέμα την αγάπη.
Παρακολουθήσαμε στο το παραμύθι «Η δύναμη της αγάπης» και συζητήσαμε με αφορμή την περιπέτεια του αρκούδου για την αγάπη και από που αντλούμε δύναμη όταν είμαστε φοβισμένοι ή στενοχωρημένοι.

https://video.link/w/9uPogmgsjlM#

Μετά ζωγραφίσαμε ευχάριστες αναμνήσεις με την οικογένεια μας
που είναι η δική μας δύναμη αγάπης
και κολλήσαμε τις ζωγραφιές μας
σε μια μεγάλη καρδιά!
1
Και λίγη αριθμητική με καρδιές!
1

Γράψαμε τη λέξη αγάπη

με πεζά και κεφαλαία
και ζωγραφίσαμε αυτόν που κατέχει εξέχουσα θέση στην καρδιά μας.
Φτιάξαμε μία κάρτα για τους αγαπημένους μας.
Κόψαμε μικρές καρδούλες
και τις κολλήσαμε σε μία μεγάλη
για να δώσει την αίσθηση του τρισδιάστατου.

10. Τσικνοπέμπτη. Οι καλύτεροι ψήστες ήταν εδώ!

Τρίψαμε το πιπέρι, παντρέψαμε τον Χαραλάμπη, κάναμε ψυχοκινητικά παιχνίδια
και ξεχυθήκαμε στο προαύλιο μέχρι οι ψήστες να ετοιμάσουν τα ψητά.
Να’ναι καλά και οι μανούλες μας που μας ετοίμασαν έναν γευστικότατο μπουφέ, φάγαμε σαν βασιλιάδες!
Την τιμητική της είχε η πινιάτα μας, χειροποίητη και ΄γεμάτη καλούδια για τους μικρούς μας λιχούδηδες.
Η δύναμη δεδομένη μετά από τέτοιο φαγοπότι.
Δεν άργησε να γεμίσει χρυσόσκονες και γλυκίσματα το προαύλιο του σχολείου μας.
Και του χρόνου!

11. Απόκριες

Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου.
Ζωγραφίσαμε ποιο κομμάτι της ιστορίας μας έκανε εντύπωση
και τι στολή θα ζητούσαμε
από την κ. Φαντασία
αν ήταν η δική μας μοδίστρα.
Ζωγραφίσαμε έναν πολύχρωμο Αρλεκίνο.
Τον κόψαμε και τον κολλήσαμε στο χαρτόνι.
Με δαχτυλομπογιά βάψαμε τα κομφετί.
Έτοιμοι!

Κ όπως Καρναβάλι

Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα κ, το εντοπίσαμε και το κυκλώσαμε.
Στο Στρομφοχωριό των γραμμάτων ομαδοποιήσαμε τις λέξεις που αρχίζουν από αυτό.
Το σχηματίσαμε με τα τούβλα από τη γωνιά του οικοδομικού υλικού.
Το γράψαμε στον ασπροπίνακα
το γράψαμε και στο χαρτί.
1
1
Το ζωγραφίσαμε.
1
Γράψαμε λέξεις
που αρχίζουν με το γράμμα αυτό.
και κατασκευάσαμε τον τροχό του Κ.
Του δώσαμε μορφή με το ψαλίδι και την κόλλα μας.
Ενόψει καρναβαλικής περιόδου
το μετατρέψαμε σε κλόουν.
Μιλήσαμε για το καρναβάλι της Πάτρας και της Βενετίας και στολίσαμε την τάξη μας.
Φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες από χαρτόνι.
Γάτες για τα κορίτσια,
ποντίκια για τα αγόρια.
1
Παίξαμε το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού. Οι γάτες κυνηγούν τα ποντίκια υπό την υπόκρουση του παιδικού τραγουδιού «Φύγε, φύγε ποντικάκι».
Όποιο ποντικάκι πιαστεί στα νύχια της γατούλας (χάσει την ουρά του), βγαίνει απ’ το παιχνίδι.
Φοβερές οι γατούλες μας, με μεγάλη αντοχή τα ποντίκια μας!

Κατασκευάσαμε και βενετσιάνικες μάσκες από γύψο.

Ρίξαμε γύψο στο νερό.
Ανακατέψαμε καλά και ρίξαμε το μείγμα στα καλούπια.
Τις βάψαμε με τα πινέλα και τις μπογιές μας
με κριτήριο ο καθένας το προσωπικό του γούστο
και οι μάσκες μας θα μείνουν σαν διακοσμητικό στο δωμάτιό μας
για να μας θυμίζουν τις Απόκριες στο Νηπιαγωγείο.
Παίξαμε και το παιχνίδι του Παλιάτσου.
Ρίχνοντας το ζάρι, ακολουθήσαμε τις υποδείξεις του
Ο κάθε αριθμός παρέπεμπε σε ένα διαφορετικό μοτίβο.
Γράψαμε και το όνομά του και διακοσμήσαμε την τάξη μας.

12. Καθαρά Δευτέρα

Μιλήσαμε για τη γιορτή της Καθαράς Δευτέρας.

Γνωρίσαμε τα έθιμα και τα Σαρακοστιανά φαγητά και επισημάναμε τι πρέπει να προσέξουμε κατά το πέταγμα του χαρταετού.
Ύστερα ζωγραφίσαμε τους δικούς μας χαρταετούς
τους κατασκευάσαμε και με χαρτόνι.
1.
2
Και αποχαιρετήσαμε για φέτος την διασκεδαστική αυτή γιορτή με ένα αποκριάτικο πάρτι.
1.
2.
3.
Και του χρόνου!

13. Σαρακοστή

Μιλήσαμε για τον παλιό τρόπου υπολογισμού των εβδομάδων που απομένουν για την Ανάσταση.

Γνωρίσαμε την κυρά Σαρακοστή και συλλαβίσαμε τα Σαρακοστιανά εδέσματα, χτυπώντας ρυθμικά με παλαμάκια τα χέρια μας.
Ρίξαμε αλάτι,
αλεύρι και νερό
σε μία λεκάνη
σχηματίσαμε τη μορφή της κυρά Σαρακοστής, προσθέσαμε και φακές στην ποδιά της
και την βάλαμε στο φούρνο.
Έτοιμη, ψημένη!

14. Μάθαμε το γράμμα Σ,σ,ς.

Στη γωνιά της γραφής αφήσαμε τις καρτέλες πρώτης ανάγνωσης.
Τα παιδιά κλήθηκαν να βρουν τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Σ. Τις κρεμάσαμε στον πίνακα και προσπαθήσαμε να τις διαβάσουμε/γράψουμε.
Βρήκαμε δικές μας λέξεις
που αρχίζουν με το γράμμα αυτό
και το κυκλώσαμε.
1
Το γράψαμε πολλές φορές,
το κάναμε κατασκευή,
μεταμορφώθηκε σε μία όμορφη σαύρα
1
και ζωγραφίσαμε
τον τροχό του Σ,σ,ς.
1