3. Νοέμβριος

1. Γράμμα Α, α

Μάθαμε τη φωνούλα Α, α.
Σχηματίσαμε το Α το κεφαλαίο
με τουβλάκια και
με το σώμα μας.
Με τις πλαστελίνες μας
1
Κατόπιν ήρθε η σειρά του α του πεζού.
Βρήκε ο καθένας μία λεξούλα που αρχίζει από τη φωνούλα α.
Κυκλώσαμε το γράμμα στη λέξη
και δεν παραλείψαμε αυτά που υπήρχαν 2 ή και 3 φορές.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία της αχτένιστης αγελάδας.

https://video.link/w/zy3Ad

Συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας
και κόψαμε το γράμμα Α με τη μορφή Αγγέλου.
Οι Άγγελοί μας.

2. Φθινοπωρινά φύλλα

Μιλήσαμε για τα χρώματα των Φθινοπωρινών φύλλων
και για το λόγο που παίρνουν τα χρώματα αυτά.
Κόψαμε φθινοπωρινά φύλλα
σε διάφορα χρώματα
και συνθέσαμε ένα φθινοπωρινό στεφάνι.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Hemming Alice
“Ο κλέφτης των φύλλων”
Δημιουργήσαμε την αφίσα του.
Και προέκυψε μία όμορφη
ομαδική κατασκευή.
Δημιουργήσαμε μία μίνι έκθεση φωτογραφίας με θέμα το Φθινόπωρο.
1
2
3

3. Ο αριθμός 3

Μάθαμε τον αριθμό 3
Τον ζωγραφίσαμε,
τον κυκλώσαμε
τον γράψαμε.
Βρήκαμε 3 φρούτα,
3 τουβλάκια
3 γλυκά.
Βάλαμε το δείχτη του ρολογιού στο 3.
Πατήσαμε το πλήκτρο του τηλεφώνου με τον αριθμό 3.

4. Ο αριθμός 6

Παίξαμε ένα παιχνίδι Μαθηματικών
Αντιστοιχήσαμε σε κάθε αριθμό, τον αριθμό των δακτύλων,
IMG b36b0ab8a21902e0c73eddba63d35efa V
τον αριθμό των κουκκίδων του ζαριού,
IMG 0bf8842606e6cef07c572aafc561830e V
τον αριθμό των χρωματιστών σφηνών.

5. Γενέθλια

Γιορτάσαμε τα γενέθλια της Μελίνας.

6. Ταξινομήσεις με βάση το μέγεθος.

Εντοπίσαμε και ζωγραφίσαμε ανάλογα με τις οδηγίες το μεγαλύτερο και το μικρότερο.

Ταξινόμηση με βάση το χρώμα.

“Ντύσαμε” το φθινοπωρινό δεντράκι
IMG 8e19cf7f61c2183df0bfbbcf324f123f V
Βάλαμε τόσα φύλλα σε αυτό όσα μας υπέδειξε το ζάρι.
Με κριτήριο το χρώμα
μετρήσαμε και καταγράψαμε τα φύλλα.

7. Κατασκευή

Κόψαμε πολύχρωμα χαρτιά
και δημιουργήσαμε προς τιμήν της εορτής του προστάτη της πολεμικής αεροπορίας
Φτιάξαμε και μία μακέτα για να δωρίσουμε στους αξιωματικούς που θα μας ξεναγήσουν στην εκδρομή μας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

8. Διδακτική επίσκεψη – αεροδρόμιο Καλαμάτας

Την 11η Ιουνίου 1954, καθιερώθηκε ο Αρχάγγελος Μιχαήλ προστάτης της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ).
και η εορτή του Αρχαγγέλου (8 Νοεμβρίου) η επίσημη αεροπορική εορτή.
Αποφασίσαμε λοιπόν να επισκεφτούμε, παραμονή της εορτής
το αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Είδαμε από κοντά τις στρατιωτικές στολές
τα οπλικά συστήματα μάχης
ένα ομοίωμα αλεξιπτωτιστή
κι όταν κουραστήκαμε, κάναμε ένα διάλειμμα για να φάμε το δεκατιανό μας.
Όμως αυτός που μας εντυπωσίασε, ήταν ο Άρης. Το γεράκι που “εργάζεται” στο αεροδρόμιο και διώχνει τα πουλιά μακριά προς αποφυγή ατυχημάτων.
Ο εκπαιδευτής του, στο τέλος του φόρεσε και την κουκούλα του για να μην τρομάζει από τις φωνές και τα φώτα.
Αφού ολοκληρώσαμε την επίσκεψη, θεωρήσαμε χρέος μας
να δώσουμε στον υπεύθυνο της ξενάγησης τη μακέτα που φτιάξαμε και να του ευχηθούμε χρόνια πολλά και καλές πτήσεις!
Ενθύμιο επίσκεψης

9. Σπορά

Μάθαμε τί χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν. Κόψαμε και κολλήσαμε
με τη σωστή σειρά τον κύκλο της ζωής των φυτών.
1
2
3
4
Πήραμε το σκαλιστήρι στα χέρια.
Αφρατέψαμε το χώμα,
ρίξαμε τα σποράκια μας,
για να φυτρώσουν φακές
τα ποτίσαμε και τα αφήσαμε στον κήπο για να μεγαλώσουν.
Μετά από μία εβδομάδα φροντίδας και παρατήρησης, θαυμάσαμε τα πρώτα βλασταράκια.
Διαβάσαμε “Το σποράκι ταξιδεύει” του Eric Carl.
Υπό τους ήχους της μουσικής που είχε συνθέσει ο Vivaldi για το Φθινόπωρο, παριστάναμε τα μικρά σποράκια. Κουλουριαστήκαμε στο χώμα,
γίναμε μικρά βλασταράκια που μας κουνούσε ο αέρας δεξιά και αριστερά.
Με τη βροχή μεγαλώσαμε
και γίναμε ολόκληρα φυτά.
Μιλήσαμε για τον τρόπο που καλλιεργούσαν οι άνθρωποι τα χωράφια τα παλιά χρόνια και το συγκρίναμε με το παρόν. Έτσι προέκυψε και το επάγγελμα του γεωργού.
Τον ζωγραφίσαμε, ρίξαμε χώμα στο χωράφι του
σποράκια στα χέρια του
κι έτοιμη η σπορά στο χαρτί μας.
Κάναμε επανάληψη στη σπορά.
Θυμηθήκαμε όλα όσα μάθαμε,
καλύψαμε τα κενά
με τις λεξούλες που έλειπαν
και ολοκληρώσαμε την ιστορία.

10. Φρούτα του Φθινόπωρου

Μάθαμε τα φρούτα του Φθινόπωρου: Μήλο, Αχλάδι, Λωτό, Σταφύλι, Κυδώνι και  Ρόδι.
Αντιστοιχήσαμε στις ονομασίες
τα κεφαλαία με τα πεζά.
Διαβάσαμε δυνατά τις λέξεις με τη βοήθεια των εικόνων.
Κρύψαμε τα φρούτα κάτω από ένα πανί.
Με τη βοήθεια της Αφής,
IMG 20221110 113009
μαντέψαμε ποιο Φθινοπωρινό φρούτο πιάσαμε.
Κάποια μας δυσκόλεψαν, κάποια τα βρήκαμε αμέσως.
Μετά το Δεκατιανό μας, τα δοκιμάσαμε κιόλας.
Πήραμε τις βιταμίνες μας,
IMG 20221110 112811
είπαμε ποια ήταν γλυκά
και ποια όχι
και στο διάλειμμα μοιραστήκαμε και τα ρόδια που μας πρόσφερε απ’ τον κήπο του ο κ. Αντώνης ο γείτονας.
IMG 20221110 121203
Τα νήπια με τη βοήθεια της λειτουργικής γραφής
γράψαμε δύο φρούτα
τα προνήπια
ένα.
Κάναμε τυπώματα με τα χεράκια μας.
Χρησιμοποιήσαμε την παλάμη μας για να δημιουργήσουμε το κοτσάνι
το σφουγγαράκι μας για τις ρώγες
κι έτοιμα τα σταφυλάκια μας.

11. Λαχανικά του Φθινόπωρου

Μάθαμε τα λαχανικά του Φθινόπωρου
και φτιάξαμεμε κι εμείς τη δική μας κολοκύθα.
βάζοντάς της τις ίνες, το κοτσάνι
τα σπόρια και τα φύλλα.

12. Γράμμα Ο,ο

Βρήκαμε λεξούλες που αρχίζουν από τη φωνούλα ο.
Κυκλώσαμε το ο όπου το συναντήσαμε.
Χρωματίζουμε μόνο τις εικόνες
c53c6d3f8 V
που αρχίζουν από το ο.
Ξεχωρίζουμε το ο από τα υπόλοιπα γράμματα και χρωματίζω τους κύκλους που το περιέχουν.
και το γράψαμε πολλές φορές για να το μάθουμε.
Τέλος, το κάναμε κατασκευούλα. Μία ωραία ομπρέλα για να διακοσμήσουμε το δωμάτιό μας.
Η ιδέα, όπως και σε κάθε γράμμα που θα οπτικοποιήσουμε φέτος με τη μορφή κατασκευής, είναι της Χατζηκωνσταντή Ειρήνης από το Happy school.

13. Αγγλικά

Μιλήσαμε για τις 4 εποχές του χρόνου: Autumn, Winter, Spring και Summer.
Είπαμε τι καιρό κάνει σε καθεμία από αυτές
και αντιστοιχήσαμε σε αυτές τις εικόνες που τους αναλογούν.
Τραγουδήσαμε ένα ρυθμικό τραγουδάκι για αυτές.
Μιλήσαμε για τη γιορτή των Ευχαριστιών
και φτιάξαμε μία πολύχρωμη γαλοπούλα

14. Γράμμα Φ,φ

Μάθαμε τη φωνούλα του Φ.
Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό και το εντοπίσαμε μέσα σε αυτές.
και το κάναμε κατασκευή.
Το Φ
του φιδιού.

15. Επέτειος 17ης Νοεμβρίου

Οικειοποιηθήκαμε τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.
Μάθαμε τι απολαμβάνουμε στο πολίτευμα της δημοκρατίας
και τι στερούμαστε στη Δικτατορία και κάναμε την ομαδοποίηση στο χαρτί μας.
1
2
Διαβάσαμε την ιστορία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου του Φίλιππου Μανδηλαρά
και ταξινομήσαμε τις καρτέλες
ανάλογα με το πού ανήκουν.
Το τελικό αποτέλεσμα.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Ειρήνη Καμαράτου – Γιαλλούση “Η σοφή ελιά”.
Είπαμε ποιοι ήρωες μας έκαναν εντύπωση
IMG 20221115 154717
ποιοι από αυτούς μας έκαναν καλή
και ποιοι άσχημη.
Παίξαμε κουκλοθέατρο την “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου.
Διαβάσαμε και το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα “Στο δάσος”.
Κάναμε εκλογές
και αποφασίσαμε ποιο ήταν το αγαπημένο μας ζώο.
Βάλαμε το ψηφοδέλτιό μας στην κάλπη
και καταμετρήσαμε τις ψήφους μας.
Τις καταγράψαμε σε χαρτί
και συγκρίναμε ποιο ήταν το αγαπημένο μας
και πιο το λιγότερο αγαπημένο.

16. Ο αριθμός 1

Μάθαμε τον αριθμό 1.
Το γράψαμε
και το κάναμε κατασκευή.
Το αποτέλεσμα.
IMG 20221130 172140
Το σχηματίσαμε και με τα τουβλάκια μας
την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού.

17. Το γράμμα Ν,ν.

Παρακολουθήσαμε την ιστορία της “Ντροπαλής ντομάτας”.

https://video.link/w/9pQEd

IMG 20221125 201846
Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα Ν.
IMG 20221125 110227
Εντοπίσαμε το γράμμα μέσα στη λέξη.
Το ζωγραφίσαμε,
1
το γράψαμε
εντοπίσαμε τα αντικείμενα που αρχίζουν από αυτό
IMG 7573a6efa88a01a9a6e361d495af298a V
το κάναμε και κατασκευή.
Ν όπως νύχτα!
1
2

18. Έναρξη Δανειστικής βιβλιοθήκης

Επιλέξαμε το πρώτο βιβλίο που θα δανειστούμε για το Σαββατοκύριακο και γράψαμε τον τίτλο του.
Διαβάσαμε την ιστορία και εντοπίσαμε τα λάθη που έκαναν τα παιδιά του σχολείου όταν διάβαζαν βιβλία του σχολείου.
Με την επιστροφή μας τη Δευτέρα, παρουσιάσαμε στους φίλους μας τα σημεία του βιβλίου που μας άρεσαν πολύ και τους δείξαμε και τη ζωγραφιά μας.