“Του δρόμου το ασφαλές” – Εκπαίδευση Οδικής Ασφάλειας
Εργαστήριο 1: Φωτεινοί Σηματοδότες
1. Τι γνωρίζουμε για τους φωτεινούς σηματοδότες; Εννοιολογικός χάρτης2. Διαβάζουμε το βιβλίο της Ελένης Πιτσιδοπούλου και σχολιάζουμε.3. Αφού συζητήσουμε για τους φωτεινούς σηματοδότες, τα ονόματα, τα χρώματα και τη χρησιμότητα του καθενός (πηγή: Ανθή Ζήση)4. εξηγούμε τη σημασία της διάβασης πεζών και ζωγραφίζουμε με τα κατάλληλα χρώματα (πηγή: http://pro-sxolika.blogspot.com).
Εργαστήριο 2: Σχήματα και κατηγορίες σημάτων
1. Συζητάμε στην ολομέλεια για τα σήματα.
Τα σχήματα που έχουν, τα χρώματα και τη σημασία που έχει η κάθε οικογένεια – κατηγορία.
2. Αντιστοιχήσαμε κάθε σήμα με το σχήμα που του αναλογεί.Χρωματίσαμε ανάλογα.
3. Παίξαμε το παιχνίδι μνήμης και γνώσης για την κυκλοφοριακή αγωγή
“Ο Πι και η Φι σε μαθαίνουν να κυκλοφορείς”.
4. Χρησιμοποιώντας τις κάρτες αυτές, περιηγηθήκαμε μέσα στο πλέγμα.
Ακολουθώντας τις οδηγίες που μας έδιναν οι συμμαθητές μας (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά),φτάναμε στο σήμα – κάρτα που μας δινόταν κάθε φορά.
Εργαστήριο 3: Μπαίνω στο αυτοκίνητο
1. Γράψαμε σε πίνακα
το μέσο που χρησιμοποιήσαμε για να έρθουμε στο σχολείοκαι μετρήσαμε ποιο μέσο συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο και ποιο τον μικρότερο αριθμό.
2. Μάθαμε πόσο σημαντική είναι η ζώνη,
φορέσαμε μία, πήραμε το τιμόνι στα χέρια μας.Παίρνοντας όλα τα παιδιά το ρόλο του οδηγού, δημιουργήσαμε σενάρια στα οποία κλήθηκαν να ενεργήσουν ως συνειδητοποιημένοι χειριστές του τιμονιού.
3. Μιλήσαμε για τα διπλώματα οδήγησης.
Μάθαμε τι είναι και πότε τα παίρνουν οι οδηγοί , συμπληρώσαμε τα στοιχεία μαςκαι δημιουργήσαμε τα δικά μας.
4. Επισκεφτήκαμε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στην Καλαμάτα
Περπατήσαμε σε διάβαση πεζών αφού ελέγξαμε καλά το δρόμο,και επιδοθήκαμε στην ποδηλασία, ακολουθώντας τον Κ.Ο.Κ.
Εργαστήριο 4: Περνώ απέναντι
1. Μάθαμε για τους ασφαλείς τρόπους διέλευσης του δρόμου με τη συνοδεία κάποιου ενήλικα (γονέα, συγγενικού προσώπου, εκπαιδευτικού, σχολικού τροχονόμου κ.ά.).
Είδαμε το υποστηρικτικό υλικό “Στο δρόμο περπατώ” και μάθαμε το τραγούδι. Επισημάναμε τη δυσκολία που έχει ο οδηγός να γίνουν ορατά τα παιδιά από το παράθυρό του και το παμπρίζ λόγω διαφοράς ύψους.
2. Συζητήσαμε για τους φωτεινούς σηματοδότες για πεζούς, τα ανθρωπάκια, τα χρώματα τους και τη σημασία τους.
Ζωγραφίσαμε στο φύλλο εργασίας το φωτεινό σηματοδότη για πεζούς με τα σωστά χρώματακαι συμπληρώσαμε τα ονόματά που έχουν τα ανθρωπάκια.
3. Τα παιδιά έγιναν αυτοκινητάκια και μπήκαν σε κύκλο γύρω από το φωτεινό σηματοδότη. Ένα παιδί κράτησε το φανάρι ψηλά για να φαίνεται σε όλους.
Στον πράσινο σηματοδότη τα νήπια – αυτοκινητάκια, περπάτησαν (προσπαθώντας να μην συγκρουστούν), όταν άκουγαν και έβλεπανστον πορτοκαλί σηματοδότη κάθονταν οκλαδόν,ενώ στον κόκκινο σηματοδότη σταματούσαν. Έχανε όποιος/α έκανε λάθος στις εντολές ή τράκαρε με άλλο παιδί – αυτοκινητάκι.
4. Η μελισσούλα Μπι θέλησε να διασχίσει το δρόμο με ασφάλεια και εμείς έπρεπε να την καθοδηγήσουμε σωστά.
Στην α’ φάση του παιχνιδιού, μετρήσαμε κουτάκια και την προγραμματίσαμε να διασχίσει το δρόμο από τη διάβαση πεζών,ενώ στη β’ φάση της δώσαμε εντολές για να σταματήσει μπροστά από το stop.
Εργαστήριο 5: Ο ρόλος των γονέων
1. Συζητήσαμε με τα παιδιά για την οδική συμπεριφορά των γονιών τους. Ακούσαμε τις ιστορίες της ολομέλειας και τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να ακούνε τις καλές προτροπές των γονιών τους για την ορθή χρήση του δρόμου, να υιοθετούν τις καλές οδικές συμπεριφορές. Τονίστηκε πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του γονέα στην οδική τους κυκλοφορία.
2. Διαβάσαμε το παραμύθι “Το αγγελάκι μου μαθαίνει τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς”.
Σχολιάσαμε τις συμπεριφορές των παιδιών και τα αποτελέσματα της ανυπακοής προς τις οδηγίες της μαμάς.
3. Μάθαμε ότι όταν διασχίζουμε το δρόμο ή περνάμε από τη διάβαση πεζών πρέπει να κρατάμε το χέρι κάποιου ενήλικα και κάναμε μία κατασκευή.
Κόψαμε χεράκια, τα ζωγραφίσαμε, τα κολλήσαμε το ένα επάνω στο άλλο και γράψαμε την πρόταση “Κράτα με σφιχτά απ’ το χέρι” για να μην ξεχάσουμε όσα είπαμε.
4. Σπασμένο τηλέφωνο
Παίξαμε σπασμένο τηλέφωνο με λέξεις από το λεξιλόγιο του κ. Κ.Ο.Κ.
Εργαστήριο 6: Περπατώ και λάμπω
1. Συζητάμε για τη σημασία της φωτεινής ένδυσης ενός πεζού κατά τη μετακίνησή του σε σκοτεινές συνθήκες.
Σβήσαμε τα φώτα της τάξης έτσι ώστε να υπάρξει σκοτάδι και παρατηρήσαμε τους ανακλαστήρες με το φακό.
2. Σε υποθετικό σενάριο, δώσαμε λύση στο πρόβλημα.
Τα ρούχα των παιδιών ζωγραφίστηκαν με κίτρινο χρώμα για να τα δει ο οδηγόςκαι στον κενό χώρο το γράψαμε στις παύλες.
3. Επισκέφτηκαν το σχολείο μας αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ
και μας μίλησαν για την κυκλοφοριακή αγωγή.Μας έβαλαν στη θέση του οδηγού,μας άφησαν να πατήσουμε το κουμπί για να ακουστεί σε όλη τη γειτονιά η σειρήναδέχτηκαν να φωτογραφηθούμε και όλοι μαζί με το περιπολικό.Για να τους ευχαριστήσουμε για την επίσκεψή τους,τους κάναμε κι εμείς ένα αναμνηστικό δώρο.4. Φτιάξαμε καπελάκια τροχονόμουτα φορέσαμεκαι φέραμε τις Απόκριες για λίγο στην τάξη μας με την έναρξη της γιορτής της Αποκριάς.
Εργαστήριο 7: Αξιολόγηση.
Συμπληρώσαμε με τις κατάλληλες λέξεις τα κενά.
Φύλλο εργασίας
Επαναλάβαμε την καταγραφή των γνώσεών μας σε έναν τελικό εννοιολογικό χάρτη.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή