2. Φροντίζω το περιβάλλον

” Φύλαξέ το, μην το πετάς”

Εργαστήριο 1

1. Παρακολουθήσαμε την ιστορία του μικρού Peri Poll για να κάνουμε εισαγωγή στο θέμα. Πώς θα ήταν ο τόπος του με καλή
διαχείριση απορριμμάτων και πως
με κακή διαχείριση;

https://video.link/w/mKIxc

2. Συζητήσαμε στην ολομέλεια και
δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με
ιδεοθύελλα, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικές με τα σκουπίδια.
3. Εστιάσαμε στο θέμα των
απορριμμάτων και παράλληλα
ενεργοποιήσαμε τη φαντασία μας ζωγραφίζοντας την απάντηση σε μία φανταστική ερώτηση: “Τι μυρίζει άσχημα όταν βγαίνουμε έξω βόλτα”;
4. Μάθαμε το τραγούδι “Ανακύκλωση” απ’ την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου.

https://video.link/w/mlJxc

Εργαστήριο 2

1. Ο Πέρι μας έμαθε τα υλικά που ανακυκλώνονται μέσα από ένα ενημερωτικό βίντεο.

https://youtu.be/0hr9cOUKfGY

2. Ζωγραφίσαμε τους μπλε και πράσινους κάδους
και κάναμε ομαδοποίηση τα αγαθά που ανακυκλώνονται και όσα δεν ανακυκλώνονται.
3. Ενημερωθήκαμε για την επιλογή των ειδών, την μεταφορά τους στο εργοστάσιο, τη σωστή προετοιμασία τους και την ομαδοποίησή τους ανάλογα με το υλικό κατασκευής.
4. Διαβάσαμε το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα.

Εργαστήριο 3

1. Διαχωρίσαμε τις κατηγορίες των ανακυκλώσιμων ειδών

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3601

2. Ζωγραφίσαμε τους 3 σωματοφύλακες της Ανακύκλωσης και μάθαμε το σύνθημά τους.
3. Παρακολουθήσαμε τι γίνονται τα υλικά των μπλε κάδων.

https://video.link/w/2bJxc

4. Μιμηθήκαμε τους 3 σωματοφύλακες και γίναμε εμείς σούπερ ήρωες για να σώσουμε τη Γη. Χωριστήκαμε σε ομάδες και δημιουργήσαμε μία αφίσα για την Ανακύκλωση.
Την κολλήσαμε στο σκηνικό της γιορτής μας που είναι αφιερωμένη στην προστασία του περιβάλλοντος.

Εργαστήριο 4

1. Ξεχωρίσαμε τα αντικείμενα που ανακυκλώνονται και γράψαμε “Ν” (Ναι) για όσα ανακυκλώνονται και “Ο” για όσα δεν ανακυκλώνονται.

https://learningapps.org/display?v=ppakzw9z321

2. Αν είχε στόμα η Γη μας τι θα έλεγε; Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών στον πίνακα.
3. Παρατηρήσαμε την εικόνα και την σχολιάσαμε.
4. Το κοινό συμπέρασμα, το καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας και δώσαμε την λύση στο πρόβλημα, αφού θορυβηθήκαμε με την εικόνα.

Εργαστήριο 5

1. Μιλήσαμε για την κομποστοποίηση. Είδαμε το βίντεο της Μπέτυς της κομποστοποίησης.

https://youtu.be/NXSBa-MgtBw

2. Επισκεφτήκαμε τις πηγές του Πηδήματος και και η υπεύθυνη του Κ.Ε.Π.Ε.Α. Καλαμάτας μας μίλησε για το κομπόστ.
3. Κάναμε αντιστοίχηση κάδου και υλικού ανακύκλωσης.

https://wordwall.net/el/resource/31912319/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7

4. Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα όνειρα των σκουπιδιών“.

Εργαστήριο 6

1. Κάναμε ταξινόμηση των ανακυκλώσιμων ανά ομάδα.

https://wordwall.net/el/resource/65238292/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7

2. Μιλήσαμε για τη μόλυνση των υδάτων και παρακολουθήσαμε ένα βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=Rwt6RC0a2WU

3. Διαβάσαμε το βιβλίο “Η Στέλλα και ο γλάρος“.
4. Κάναμε πείραμα με τη μόλυνση του νερού. Βάλαμε σε καθαρό νερό ένα καραβάκι με καφέ (στη θέση των καυσίμων)
ρίξαμε και τα σκουπίδια του καπετάνιου και παρατηρήσαμε πώς έγινε το καθαρό νερό.
Με φίλτρο του καφέ, δείξαμε πώς θα καθάριζε σε ικανοποιητικό βαθμό το νερό της θάλασσας, αν τα εργοστάσια χρησιμοποιούσαν φίλτρα και τα καράβια δεν έριχναν τα απόβλητά τους στη θάλασσα.

Εργαστήριο 7

1. Απαντήσαμε σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για να τεστάρουμε τις γνώσεις μας.

https://wordwall.net/el/resource/91592667/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7

2. Καταγράψαμε στον τελικό εννοιολογικό χάρτη τις απαντήσεις μας και τις συγκρίναμε με τον αρχικό, πριν μάθουμε για την ανακύκλωση.