Οι μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού αφού παρακολουθήσαν βίντεο και συζήτησαν εποικοδομητικά γύρω από το θέμα , διαπίστωσαν με βιωματικό τρόπο , πόσο διαφορετικός είναι ο κόσμος και το περιβάλλον γύρω σου όταν χάνεις μία αίσθηση όπως αυτής της όρασης.


“ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ”
Κλείνοντας αυτό το εργαστήρι δεξιοτήτων οι μαθητές μας (Νηπ/γείο και Δημοτικό ) δημιούργησαν με ανακυκλώσιμα υλικά,όπως ρολά από χαρτί υγείας και κουζίνας,το οικολογικό μας Χριστουγεννιάτικο Δέντρο. Το στόλισαν με φυσικά υλικά (καρύδια,κάστανα,βελανίδια και κουκουνάρια). Με αυτό το τρόπο οι μαθητές κατανόησαν την αξία της ανακύκλωσης και ότι από αυτό που νομίζουμε ότι είναι “άχρηστο”,προκύπτουν όμορφα και δημιουργικά πράγματα.

Στο σχολείο μας (ΝΗΠ/ΓΕΙΟ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ) ασχοληθήκαμε μα την ελιά και τα προϊόντα της. Η ελιά μας δίνει την δυνατότητα να την προσεγγίσουμε δια θεματικά μέσω της γλώσσας, των μαθηματικών,του φυσικού περιβάλλοντος,της τέχνης, αλλά και βιωματικά. Έτσι το νηπιαγωγείο μας κέρασε ψωμί με λάδι και ελιές και όλοι μαζί ζυμώσαμε ελιόψωμα. Η αλήθεια είναι ότι περάσαμε εκπληκτικά.

Το Νηπιαγωγείο μαζί με την Α΄ Δημοτικού όργωσαν και φύτεψαν το μικρό τους χωραφάκι!

ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΚΙΑΧΤΡΑ

Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Τίτλος:Ανάπυξη του Αλληλοσεβασμού και της Διαφορετικότητας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Η ανάγκη της δημιουργίας ενός προγράμματος που προωθεί τη διαφορετικότητα και τον αλληλοσεβασμό σε παιδιά προσχολικής ηλικίας προκύπτει από τις συνθήκες ενός συνεχώς μεταλασσόμενου κόσμου που έει να επιδείξει σημαντικά επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα, υστερεί ωστόσο στην ανάλογη επίδειξη αξιακών τρόπων ζωής και συνύπαρξης, Φαινόμενα βίας, ρατσισμού και εγωιστικών διαθέσεων αυξάνονται ανησυχητικά και κρούουν τον κώδωνα κινδύνου μιας ευρύτερης κοινωνικής παθογένειας
Στοχευμένες Δεξιότητες
Δεξιότητες μάθησης
Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα
Δεξιότητες ζωής
κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία
ΜΙΤ δεξιότητες τεχνολογίας και της επιστήμης
Ψηφιακές ανθρωπιστικές επιστήμες, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας επικοινωνίας και συνεργασίας
Δεξιότητες του νου
Επίλυση προβλημάτων, μελέτη περιπτώσεων
Στόχοι του προγράμματος
Αυτοσεβασμός:
απαριθμούν θετικές ιδιότητες ως χαρακτήρες και δεξιότητες που έχουν έχουν τα ίδια, αναγνωρίζουν λάθη που κάνουν και προσπαθούν να αυτοβελτιώνονται.
Σεβασμός προς τους άλλους:
Ακούνε προσεκτικά τους άλλους που μιλούν, λαμβάνουν το λόγο σε ένα διάλογο όταν τους δίνεται κάνοντας ένα διακριτικό σήμα.
Περιμένουν τη σειρά τους όταν οι άλλοι μιλούν χωρίς να διακόπτουν
Λαμβάνουν υπόψη τις απόψεις των άλλων και σκέφτονται πάνω σε αυτές
Μιλούν χωρίς να προσβάλλουν τις ιδέες των άλλων.
Να κατανοούν γνωστικά χαρακτηριστικά συμπεριφορών σεβασμού:
Συζητούν για μορφές σεβασμού κατανοώντας τη σημασία τους.
Αντιλαμβάνονται το νόημα ιστοριών που αναφέρονται σε καταστάσεις επίδειξης ή μη σεβασμού.
Μπορούν να απαριθμούν και να αναφέρουν θετικά χαρακτηριστικά των συνομηλίκων τους.
Διαχωρίζουν συμπεριφορές που δεν σέβονται τα δικαιώματα των άλλων και δεν προάγουν σεβασμό προς τον εαυτό και τους άλλους.
Αναγνωρίζουν μορφές ασέβειες και να τις αποφεύγουν
Κατανοούν γνωστικά διλήμματα και εξετάζουν βάσει ποιων παραμέτρων μπορούν να επιλυθούν όσο γίνεται αποτελεσματικότερα
Να υιοθετήσουν τα παιδιά τρόπους συμπεριφοράς που δηλώνουν σεβασμό:
Να επιλύουν με τρόπο δημιουργικό τις μεταξύ τους διαφωνίες χωρίς τη χρήση οποιασδήποτε μορφής βίας.
Να εκφράζουν τις διαφωνίες μεταξύ τους χωρίς να προσβάλλουν ο ένας τον άλλον.
Να υιοθετήσουν στάσεις σεβασμού απέναντι σε ενήλικες.
Να επιδεικνύουν ανεκτικότητα και σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Να αναγνωρίζουν οτι όλοι είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί.
Να σέβονται τη διαφορετικότητα των άλλων εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και δεξιότητές τους μέσα από αυτή.
Να επιλύουν ομαλά τις διαφορές τους.
Υποενότητα: Σεβασμός στο περιβάλλον
Στόχος: Να αναπτύξουν τα παιδιά θετικές συμπεριφορές προς το περιβάλλον οι οποίες εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του πλανήτη. Συγκεκριμένα επιδιώκονται τα εξής:
Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις ανθρώπινες ενέργειες που ευνοούν και εκείνες που υπονομεύουν το έμβιο και άβιο περιβάλλον μας.
Να αναπτύξουν δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον και τη βιωσιμότητά του.
Αξιολόγηση: Θα τεθούν ερωτήματα για διάλογο,αναστοχασμό και εξαγωγή συμπερασμάτων .Εφαρμογή πινάκων για καταγραφεί συμπεριφορών με αρνητικό ή θετικό πρόσημο ( αυτοξιολόγηση ).






























