ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΕΛΛΩΝ

“ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΜΕΑ”

Οι μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού αφού παρακολουθήσαν βίντεο και συζήτησαν εποικοδομητικά γύρω από το θέμα , διαπίστωσαν με βιωματικό τρόπο , πόσο διαφορετικός είναι ο κόσμος και το περιβάλλον γύρω σου όταν χάνεις μία αίσθηση όπως αυτής της όρασης.IMG 4a3e132e9a5c39b9e4d40cd895a59dc0 V 2IMG 69f91179362f3049a4a9d6f18624f2c9 V 2IMG 1629876789a8210cb5955c0d09116bbc V 2 IMG e1a86b7d489e60553799cbfc2d21f51b V 2

“ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”

“ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ”

Κλείνοντας αυτό το εργαστήρι δεξιοτήτων οι μαθητές μας (Νηπ/γείο και Δημοτικό ) δημιούργησαν με ανακυκλώσιμα υλικά,όπως ρολά από χαρτί υγείας και κουζίνας,το οικολογικό μας Χριστουγεννιάτικο Δέντρο. Το στόλισαν με φυσικά υλικά (καρύδια,κάστανα,βελανίδια και κουκουνάρια). Με αυτό το τρόπο οι μαθητές κατανόησαν την αξία της ανακύκλωσης και ότι από αυτό που νομίζουμε ότι είναι “άχρηστο”,προκύπτουν όμορφα και δημιουργικά πράγματα.20241122 102801 20241122 103235 20241122 103246 20241122 120047 20241129 100900 IMG 614987b0d0de26dbbb7ac1a45df7b1dc V IMG ef008a20feea5d47dd7a4e350b0d5d23 V IMG 9069233597d4de1249ab1a195df827e4 V IMG 51c04906170ecb06f30698bf32d717c6 V 20241202 110626

“ΕΛΙΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ”

Στο σχολείο μας (ΝΗΠ/ΓΕΙΟ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ) ασχοληθήκαμε μα την ελιά και τα προϊόντα της. Η ελιά μας δίνει την δυνατότητα να την προσεγγίσουμε δια θεματικά μέσω της γλώσσας, των μαθηματικών,του φυσικού περιβάλλοντος,της τέχνης, αλλά και βιωματικά. Έτσι το νηπιαγωγείο μας κέρασε ψωμί με λάδι και ελιές και όλοι μαζί ζυμώσαμε ελιόψωμα. Η αλήθεια είναι ότι περάσαμε εκπληκτικά.    20241121 091703 1 20241121 093030 1 20241127 090342 IMG 720a480eba167285a4ccf5a8df538e30 V IMG be1e2a0fecc94056f6c146bb9bbf662d V IMG c4154637359f5a6d981d56f6f0cb7487 V IMG cc39f4b21833fc4e4a186d7bbe9cba88 V IMG f7702a5ec66ea5dc872e09a437e3fa12 V

ΤΙΜΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Δράσεις για την σημαντική αυτή επέτειο ,ώστε μέσα από την δημιουργία τα νήπια να έρχονται σε επαφή και να κατανοούν,όσο γίνεται περισσότερο τις έννοιες της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ  και της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.20241114 113133 20241114 113158 IMG 4cc4cdb77a9d47f22ab62313075fb55f V

“ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”

Στη συνέχεια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων ,επισκεφτήκαμε μαζί με το Δημοτικό Σχολείο Σελλών,το κτήμα Γουρδούπη, όπου οργώσαμε, σπείραμε και ζυμώσαμε το δικό μας ψωμί.

20241108 100546 20241108 100802 20241108 111225 20241108 111411 20241108 111930 IMG c12a198bf9bfcb444fdcf34530906e31 V

ΣΠΟΡΑ ΚΑΙ ΣΠΟΡΑΚΙΑ

Το Νηπιαγωγείο μαζί με την Α΄ Δημοτικού όργωσαν και φύτεψαν το μικρό τους χωραφάκι!1000006089100000608320241030 113230 ΦΥΣΙΚΑ  ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΚΙΑΧΤΡΑ1000006085ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΚΙΑΧΤΡΑ.....

ΤΙΜΩΝΤΑΣ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

IMG 184396dff65ddb591366b15e74a36718 VIMG cf28b095b2dc231f81961ec027c153f7 V 20241024 122816 IMG 588d0a939a03be3cf933aa89ea9496d1 V IMG 9066a1f712e3355f9ea52416d8b8211c V

ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

IMG c2f34eb81021da3af6710224117c5539 VIMG ba21ca43a785bd9b0d2c58d7041fff86 V20240930 08273220240930 08273120240927 10544720240927 105519ΟΤΑΝ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ  ΚΑΙ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ.

-ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΕΛΛΩΝ.

-ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ

“ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”

IMG a336660a87c7ffc4af0e5ef26f46d0a2 V 1IMG a7c52d713ada12b6f49cb16ddc091e8a V 4IMG da01e968b236d98d7b658b740632fbf0 V 1IMG 2f01277fdc6634d1b48cb01d934741a6 V 1                          1)ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ  ΜΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΦΥΛΛΑ ΠΟΥ ΜΑΖΕΨΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

2)ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ,ΚΑΘΑΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΦΥΤΕΨΑΜΕ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑΚΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΑΡΤΕΡΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ.20240927 12385720240927 12374120240927 12211520240927 12190720240927 12175020240927 12171520240927 121629

: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τίτλος:Ανάπυξη του Αλληλοσεβασμού και της Διαφορετικότητας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

Η ανάγκη της δημιουργίας ενός προγράμματος που προωθεί τη διαφορετικότητα και τον αλληλοσεβασμό σε παιδιά προσχολικής ηλικίας προκύπτει από τις συνθήκες ενός συνεχώς μεταλασσόμενου κόσμου που έει να επιδείξει σημαντικά επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα, υστερεί ωστόσο στην ανάλογη επίδειξη αξιακών τρόπων ζωής και συνύπαρξης, Φαινόμενα βίας, ρατσισμού και εγωιστικών διαθέσεων αυξάνονται ανησυχητικά και κρούουν τον κώδωνα κινδύνου μιας ευρύτερης κοινωνικής παθογένειας
Στοχευμένες Δεξιότητες
Δεξιότητες μάθησης
Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα
Δεξιότητες ζωής
κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία
ΜΙΤ δεξιότητες τεχνολογίας και της επιστήμης
Ψηφιακές ανθρωπιστικές επιστήμες, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας επικοινωνίας και συνεργασίας
Δεξιότητες του νου
Επίλυση προβλημάτων, μελέτη περιπτώσεων

Στόχοι του προγράμματος
 Αυτοσεβασμός:
απαριθμούν θετικές ιδιότητες ως χαρακτήρες και δεξιότητες που έχουν έχουν τα ίδια, αναγνωρίζουν λάθη που κάνουν και προσπαθούν να αυτοβελτιώνονται.
 Σεβασμός προς τους άλλους:
Ακούνε προσεκτικά τους άλλους που μιλούν, λαμβάνουν το λόγο σε ένα διάλογο όταν τους δίνεται κάνοντας ένα διακριτικό σήμα.
Περιμένουν τη σειρά τους όταν οι άλλοι μιλούν χωρίς να διακόπτουν
Λαμβάνουν υπόψη τις απόψεις των άλλων και σκέφτονται πάνω σε αυτές
Μιλούν χωρίς να προσβάλλουν τις ιδέες των άλλων.
 Να κατανοούν γνωστικά χαρακτηριστικά συμπεριφορών σεβασμού:
Συζητούν για μορφές σεβασμού κατανοώντας τη σημασία τους.
Αντιλαμβάνονται το νόημα ιστοριών που αναφέρονται σε καταστάσεις επίδειξης ή μη σεβασμού.
Μπορούν να απαριθμούν και να αναφέρουν θετικά χαρακτηριστικά των συνομηλίκων τους.
Διαχωρίζουν συμπεριφορές που δεν σέβονται τα δικαιώματα των άλλων και δεν προάγουν σεβασμό προς τον εαυτό και τους άλλους.
Αναγνωρίζουν μορφές ασέβειες και να τις αποφεύγουν
Κατανοούν γνωστικά διλήμματα και εξετάζουν βάσει ποιων παραμέτρων μπορούν να επιλυθούν όσο γίνεται αποτελεσματικότερα
 Να υιοθετήσουν τα παιδιά τρόπους συμπεριφοράς που δηλώνουν σεβασμό:
Να επιλύουν με τρόπο δημιουργικό τις μεταξύ τους διαφωνίες χωρίς τη χρήση οποιασδήποτε μορφής βίας.
Να εκφράζουν τις διαφωνίες μεταξύ τους χωρίς να προσβάλλουν ο ένας τον άλλον.
Να υιοθετήσουν στάσεις σεβασμού απέναντι σε ενήλικες.
 Να επιδεικνύουν ανεκτικότητα και σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Να αναγνωρίζουν οτι όλοι είμαστε ίδιοι και διαφορετικοί.
Να σέβονται τη διαφορετικότητα των άλλων εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και δεξιότητές τους μέσα από αυτή.
Να επιλύουν ομαλά τις διαφορές τους.

Υποενότητα: Σεβασμός στο περιβάλλον

Στόχος: Να αναπτύξουν τα παιδιά θετικές συμπεριφορές προς το περιβάλλον οι οποίες εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του πλανήτη. Συγκεκριμένα επιδιώκονται τα εξής:
 Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις ανθρώπινες ενέργειες που ευνοούν και εκείνες που υπονομεύουν το έμβιο και άβιο περιβάλλον μας.
 Να αναπτύξουν δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον και τη βιωσιμότητά του.

Αξιολόγηση: Θα τεθούν ερωτήματα για διάλογο,αναστοχασμό και εξαγωγή συμπερασμάτων .Εφαρμογή πινάκων για καταγραφεί συμπεριφορών με αρνητικό ή θετικό πρόσημο ( αυτοξιολόγηση ).

Σελίδα 4 από 6

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση