Καλύτερα μιας ώρας, ελεύθερη ζωή…..παρά 40 χρόνοι σκλαβιά & φυλακή!

25η Μαρτίου: γιορτάζει η πατρίδα μας την έναρξη της Επανάστασης του 1821, το μεγαλύτερο ιστορικό γεγονός της νεότερης ιστορίας μας, αφού με αυτήν το έθνος μας κατόρθωσε να αποκτήσει κρατική υπόσταση.

Η Επανάσταση του 1821, ήταν ένας καθολικός αγώνας και απέδειξε ότι η πίστη στην ελευθερία, η αγωνιστικότητα και η ισχυρή θέληση ενός λαού μπορούν να αλλάξουν την ιστορική του μοίρα. Αυτόν τον αγώνα του λαού μας  θυμηθήκαμε και τιμήσαμε στη σχολική γιορτή μας, εκφράζοντας το σεβασμό μας στους αγωνιστές από κάθε μεριά της Ελλάδας (Κρήτη, Μοριά, Ρούμελη, Μακεδονία, Ήπειρο, νησιά, Θράκη, Θεσσαλία) που κράτησαν στην καρδιά τους άσβεστη τη φλόγα της ελευθερίας.  

thumbnail IMG 7580       thumbnail IMG 7581

Σε αυτόν τον αγώνα, αναδείχθηκαν μορφές που έγιναν σύμβολα θάρρους και αυταπάρνησης. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, με την στρατηγική του ιδιοφυΐα, οδήγησε τους Έλληνες σε νίκες που έμειναν στην ιστορία. Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, με την ανδρεία και την αποφασιστικότητά του, έδωσε το παρών σε κάθε κρίσιμη μάχη. Η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, μια γυναίκα με ψυχή λιονταριού, θυσίασε την περιουσία της και την ζωή της για την ελευθερία της πατρίδας. Και ο Μάρκος Μπότσαρης, με το ηρωικό του θάνατο στο Κεφαλόβρυσο, ενέπνευσε γενιές Ελλήνων.
thumbnail IMG 7555    thumbnail IMG 7553
Μέσα απο ιστορίες και πράξεις ανδρείας και ηρωισμού μάθαμε έναν έναν όλους όσους συνέβαλαν στην έναρξη της επανάστασης εκείνης της χρονιάς και θελήσαμε να τους ζωγραφήσουμε.. σπουδαίοι άνθρωποι από τα χέρια σπουδαίων παιδιών:
ο Θούριος του Ρήγα ένα απο τα πιο σημαντικά κείμενα της εποχής, έμελλε να γίνει ο καμβάς μας για δραστηριότητες και έκφραση. 
thumbnail IMG 7638 thumbnail IMG 7645
Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους απλούς ανθρώπους, τους ανώνυμους ήρωες και ηρωίδες, που με την γενναιότητά τους και την αυταπάρνησή τους, στήριξαν τον αγώνα και συνέβαλαν στην τελική νίκη.
Με αφορμή τον εορτασμό και την προετοιμασία της καθιερωμένης μας γιορτής για την 25η Μαρτίου, ξεκινήσαμε παράλληλα μια ακόμη θεματική.
Αυτή της ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ…
Μια όμορφη γωνιά στήθηκε στο σχολείο μας με αφορμή την συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας και του νηπιαγωγείου της Σκαλωτής στη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ.. ντοκιμαντέρ εμπνευσμένο από την παράδοση του τόπου μας και τα έθιμα.
thumbnail IMG 7582   thumbnail IMG 7583  
η κυρία Σαββούλα με τις εντυπωσιακές γνώσεις της σε διάφορες τέχνες, έδειξε στα παιδιά πως χρησιμοποιούσαν οι γυναίκες το βελονάκι για να πλέξουν κάθε λογής πράγμα.
thumbnail IMG 7594 thumbnail IMG 7595
Η συνέχεια της θεματικής… και όσα δημιουργήσαμε στη συνέχεια….

Καλώς ήρθες άνοιξη στην τάξη μας…..

Με αφορμή τον όμορφο καιρό που έχει ο τόπος μας αυτές τις πρώτες μέρες του Μάρτη δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την υπέροχη εποχή του χρόνου την… Άνοιξη!

Vincent van Gogh Sunflowers VGM F458 449px Arcimboldo Spring 1563

Eίδαμε πίνακες ζωγραφικής, με θέμα την άνοιξη και μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν. επίσης καταγράψαμε τι γίνεται την άνοιξη όπως:

1. Τι καιρό κάνει την άνοιξη;

2. Τι αλλαγές βλέπουμε στη φύση γύρω μας;

3. Τι ρούχα φοράμε;

4. Τι συμβαίνει με τα ζωάκια που κοιμήθηκαν το χειμώνα;

5. Τι δραστηριότητες μας αρέσει να κάνουμε την άνοιξη;

6. Ποιες γιορτές έχουμε την Άνοιξη; (25η Μαρτίου, Πάσχα)

Δημιουργήσαμε ένα τεράστιο λουλούδι με τις σκέψεις μας διακοσμώντας την ανοιξιάτικη τάξη μας. 

thumbnail IMG 7311         thumbnail IMG 7336

μέσα απο το βιβλίο ” Ένα σποράκι ταξιδεύει” και μέσα απο την υπέροχη εικονογράφηση του είδαμε τη ζωή και πως ένα φυτό δημιουργείται στη φύση,

thumbnail IMG 7293

 και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση απο το βιβλίο !

thumbnail IMG 7156 thumbnail IMG 7155 thumbnail IMG 7154

με αφορμή την Άνοιξη και το άνθισμα των λουλουδιών και το ταξίδι που έκανε το σποράκι για να ανθίσει και να γίνει μεγάλο και όμορφο λουλούδι, αρπάξαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την σπορά, το πότισμα και το τι θέλει ένα φυτό για να μεγαλώσει.  

 

thumbnail IMG 7323 1   thumbnail IMG 7321    thumbnail IMG 7204 1 

Με όλες αυτές τις πληροφορίες διοργανώσαμε άμεσα την επόμενη μέρα στο σχολείο μας, μια εξερεύνηση στη φύση και φύτεμα σπόρων έτσι ώστε να μπορέσουμε να παρατηρήσουμε την εξέλιξη ζωής τους

thumbnail IMG 7354 thumbnail IMG 7351

thumbnail IMG 7375 thumbnail IMG 7372 thumbnail IMG 7368 thumbnail IMG 7365

Τα χελιδόνια εγκαταλείπουν την Ευρώπη για να ξεχειμωνιάσουν στις χώρες νότια της Σαχάρας, όπου μπορούν να  εντοπίσουν την τροφή τους. Την άνοιξη ξεκινούν από την Αφρική, νότια της Σαχάρας σε μεγάλα σμήνη για να επιστρέψουν. Το ίδιο μεγάλο ταξίδι  κάνουν και το φθινόπωρο για να φύγουν προς τις ζεστές χώρες της Αφρικής. Τα χελιδόνια  διανύουν χιλιόμετρα πάνω από ερήμους και θάλασσα και έρχονται αντιμέτωπα με αρπακτικά πουλιά, καταιγίδες και δυνατούς ανέμους, για να φτάσουν στη Μεσόγειο και να φωλιάσουν συχνά στην ίδια ακριβώς φωλιά, ενώ τα μικρά τους επιστρέφουν στον τόπο όπου γεννήθηκαν. Φτιάχνουν τις φωλιές τους από πηλό ( λάσπη) και τρέφονται με έντομα.

Οι άνθρωποι από παλιά είχαν συνδέσει την άφιξη των χελιδονιών με την άνοιξη και εμείς δεν χάσαμε ευκαιρία όταν μάθαμε όλες αυτές τις πληροφορίες για αυτά, να τους κατασκευάσουμε φωλιές για αυτά και να τα καλωσορίσουμε στο σχολείο μας. 

 

thumbnail IMG 7473 thumbnail IMG 7474 thumbnail IMG 9502

πέρα από φωλιές όμως τα παιδιά σκέφτηκαν ότι τα χελιδονάκια θα θέλουν φαγητό και νερό μετά απο τόσο μακρύ ταξίδι.

η επαναχρησιμοποίηση υλικών είναι η αγαπημένη μας τελευταία… και δείτε τι θαύματα κάνει..

thumbnail IMG 7471     thumbnail IMG 7472     thumbnail IMG 9504

 

αχ περιστεράκι… πέτα ψηλά!

thumbnail IMG 9503

Αποκριά σημαίνει χορός και κέφι!

Η Αποκριά γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα στην Ελλάδα. Κάθε τόπος έχει τα δικά του ήθη και έθιμα. Αυτή τη γνώση μοιράστηκαν οι μικροί μαθητές με βιωματικό τρόπο, μέσα από το παιχνίδι, τις κατασκευές και άλλες δραστηριότητες στο πλαίσιο του  θέματος αυτού.

Το Καρναβάλι γιορτάζονταν στην Αρχαία Ελλάδα, όπου λατρευόταν ο Διόνυσος ο θεός του γλεντιού και της χαράς. Επίσης μάσκες φορούσαν οι ηθοποιοί στο Αρχαίο Θέατρο και από τότε στη χώρα μας δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις Τέχνες και τον Πολιτισμό.

thumbnail IMG 6793 1 thumbnail IMG 7444 1

μέσα απο εποπτικό υλικό γνωρίσαμε τα ήθη και τα έθιμα από τα περισσότερα μέρη της Ελλάδας και τα τοποθετήσαμε στον χάρτη. 

3 1 300x225 1 1 1 300x225 1 4 2 300x225 1

Σε κάποιες περιοχές της σύγχρονης Ελλάδας τα εν λόγω γλέντια είναι πολύ πιο έντονα από άλλες. Η Πάτρα, η Ξάνθη, η Σκύρος, η Κέρκυρα, το Ρέθυμνο, η Καστοριά και ο Τύρναβος είναι μερικές από τις πόλεις που κρατούν ζωντανό το έθιμο του καρναβαλιού.

Η καθεμία, βέβαια, με τον δικό της τρόπο. Άλλες σε πιο μοντέρνους ρυθμούς κι άλλες σε πιο παραδοσιακά επίπεδα.

Η γιορτή αυτή μας προτρέπει να χαρούμε, να γλεντήσουμε και να φάμε. Ταυτόχρονα όμως μας θυμίζει με το όνομά της, από+κρέας, πως ακολουθεί η περίοδος της Σαρακοστής, της σαρανταήμερης νηστείας μέχρι το Πάσχα.

Εμείς παρόλα αυτά, όλες τις μέρες πριν την καθαρά Δευτέρα απολαύσαμε το σχολείο με πολύ χορό, τραγούδι, μεταμφιέσεις και κατασκευές. 

thumbnail IMG 6872 thumbnail IMG 6828 thumbnail IMG 6785 1 thumbnail IMG 6823

Μιλήσαμε για τον αρλεκίνο και τον κλόουν, φτιάξαμε μάσκες και στολές πειρατή, παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή με θέμα την αποκριά και φυσικά μέσα από την τέχνη παρατηρήσαμε πίνακες. 

thumbnail image4 3    thumbnail image3 3   thumbnail image0 4

Πέρα απο το αποκριάτικο πάρτυ μας που στέφθηκε με επιτυχία, δεν μπορούσαμε να μην μιλήσουμε και για την σαρακοστή, τα φαγητά που τρώμε καθώς και για την καθαρά Δευτέρα. Τα παιδιά, έφτιαξαν κυρά- Σαρακοστές απο ζυμαράκι και φυσικά δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε με την βοήθεια επαναχρησιμοποιημένων υλικών τους χαρταετούς μας!

thumbnail IMG 6959 thumbnail IMG 6950 thumbnail IMG 6948

thumbnail IMG 7445 1

Φλεβάρης.. ο κουτσοφλέβαρος & το πουλάκι του χειμώνα που το λένε Αλκυώνα!

Ολοκληρώσαμε τη θεματική μας που αφορά τον Φεβρουάριο, την Αλκυόνη, όπου διαβάζοντας και παρακολουθώντας μέσα απο βίντεο τον μύθο της, μας συγκίνησε!

Οι Αλκυονίδες μέρες είναι εκείνες οι μέρες του χειμώνα κατά τις οποίες επικρατεί καλός καιρός με έντονη ηλιοφάνεια, χωρίς σύννεφα και ανέμους και κάποιες φορές με υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες. Οι Αλκυονίδες πήραν το όνομά τους από το θαλάσσιο πτηνό Αλκυόνη.

Ο Μύθος της Αλκυόνης: Αν και υπάρχει η επιστημονική εξήγηση, ουκ ολίγοι είναι και οι μύθοι γύρω από το φαινόμενο των αλκυονίδων ημερών. Σύμφωνα με τον επικρατέστερο, η Αλκυόνη, κόρη του Αίολου, ήταν μία πανέμορφη γυναίκα η οποία ήταν παντρεμένη με τον Κήυκα. Μάλιστα ο γάμος τους ήταν τόσο τέλειος, που οι δυο τους πίστεψαν ότι είναι ισάξιοι των Θεών. Τότε ο Δίας για να τιμωρήσει την αλαζονεία τους, βύθισε το καράβι του Κύηκα και τον άφησε να πνιγεί. Η Αλκυόνη θρήνησε τόσο πολύ τον χαμό του συζύγου της, που ο Δίας την λυπήθηκε και την μεταμόρφωσε σε ένα πανέμορφο πουλί, το οποίο ήταν όμως καταδικασμένο να γεννά τα αυγά του τον χειμώνα. Έτσι, τα αγριεμένα κύματα ορμούσαν στα βράχια και κατέστρεφαν τη φωλιά και τα αυγά της Αλκυόνης. Τότε λοιπόν ο Δίας την λυπήθηκε για άλλη μια φορά και διέταξε να σταματούν οι άνεμοι και να λάμπει ο ήλιος για δεκαπέντε μέρες μέσα στην καρδιά του χειμώνα, προκειμένου να μπορεί η Αλκυόνη να κλωσάει τα αυγά της.

thumbnail IMG 6551   thumbnail IMG 6554 thumbnail IMG 6574

συνεχίσαμε να μιλάμε τα ζώα υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα, καταγράφοντας τα και παίζοντας παιχνίδια μνήμης για να αποστηθίσουμε τα ονόματα τους.

thumbnail IMG 7147 thumbnail IMG 6543 thumbnail IMG 6542 1 thumbnail IMG 6516

Μιλήσαμε για την αγάπη και την δύναμη της λόγω της ημέρας των ερωτευμένων και διαβάσαμε το παραμύθι, ” Σαγαπώ οτι και να γίνει”. 

thumbnail IMG 6619 thumbnail IMG 6616

Η αγάπη και ο μύθος της ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ  που διαβάσαμε μας έκανε να συμφωνήσουμε όλοι οτι η αγάπη αν είναι πραγματική και δυνατή αντέχει για πάντα!  Σύμφωνα με αυτόν  ήταν κάποτε στη Θράκη, μια πανέμορφη πριγκίπισσα, η Φυλλίς, η οποία ερωτεύτηκε το γιο του Θησέα, τον Δημοφώντα. Οι δύο νέοι γνωρίστηκαν όταν το καράβι του νεαρού Αθηναίου Δημοφώντα επέστρεφε από την Τροία.

Παντρεύτηκαν αλλά μετά από λίγο καιρό ο νεαρός Αθηναίος νοστάλγησε την πατρίδα του και η ερωτευμένη πριγκίπισσα μη αντέχοντας να τον βλέπει στεναχωρημένο ,τον άφησε να γυρίσει πίσω και αν την αγαπούσε πραγματικά θα ξαναγύριζε και τότε θα ήταν πραγματικά και ειλικρινά δικός της.
Έτσι κι έγινε, και η ερωτευμένη Φυλλίς έμεινε μόνη να περιμένει τον εκλεκτό της για χρόνια ώσπου μαράζωσε και πέθανε από τη θλίψη της. Όμως οι θεοί που ήξεραν την ιστορία της την μεταμόρφωσαν σε δέντρο για να μπορεί να περιμένει για περισσότερα χρόνια τον αγαπημένο της.   Έτσι η ερωτευμένη γυναίκα δεν πέθανε αλλά έγινε το δέντρο, που έμελλε να γίνει σύμβολο της ελπίδας : η Αμυγδαλιά.

thumbnail IMG 6593 1 thumbnail IMG 6591 thumbnail IMG 6585 1

επίσης, εντοπίσαμε την αμυγδαλιά σε γνωστούς πίνακες ζωγράφων και θελήσαμε να προσεγγίσουμε τον ίδιο τον πίνακα, με τον τρόπο μας.

thumbnail IMG 7146 thumbnail IMG 7145 thumbnail IMG 7144

 

Τέλος, παραδώσαμε επίσης μια αμυγδαλιά ως συμμετοχή στον χαρταετό ελπίδας …ο χαρταετός ελπίδας είναι μια δράση που πραγματοποιείται για 3η χρονιά μιας νηπιαγωγού η οποία καλεί όσα σχολεία θέλουν να στείλουν τη  ζωγραφιά τους για να ενωθούν και να σχηματίσουν έναν γιγάντιο χαρταετό ελπίδας στις δύσκολες εποχές που δυστυχώς ζούμε !

thumbnail IMG 6595 thumbnail IMG 6600 thumbnail IMG 6622 1

thumbnail IMG 6606 1 thumbnail IMG 6587

 

Λιβάδια της Ποσειδωνίας.. το οξυγόνο της Μεσογείου μας!

Ολοκληρώσαμε με πολύ ενθουσιασμό την συμμετοχή μας στο διαγωνισμό ζωγραφικής της HELMEPA με θέμα τα Λιβάδια της Ποσειδωνίας.

                                   thumbnail IMG 6440   

δημιουργώντας έναν βυθό από τη μία του μεριά γεμάτο οξυγόνο και ζωή ενώ από την άλλη αναδείξαμε τον μοναδικό κίνδυνο των λιβαδιών της Ποσειδωνίας που είναι ο άνθρωπος, ο οποίος αγκυροβολεί  ασυνείδητα τις άγκυρες του και τα καταστρέφει !!

Η HELMEPA, είναι η Ελληνική ένωση θαλάσσιου περιβάλλοντος. Προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA» με στόχο την ενημέρωση και δραστηριοποίηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών της χώρας για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, μέσω της εθελοντικής καθοδήγησης των Εκπαιδευτικών τους. Στόχος του φετινού προγράμματος με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς, να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας.

Η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η υπεραλίευση και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις  απαιτούν άμεση εξεύρεση λύσεων και πρέπει όλοι με τις πράξεις μας να δείξουμε τι μέλλον θέλουμε για τις επόμενες γενιές και σε τι κατάσταση πρέπει να είναι οι θάλασσες και οι ωκεανοί για να μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το μέλλον.

thumbnail IMG 6306     thumbnail IMG 6303   thumbnail IMG 6302

Με αφορμή τον διαγωνισμό και την ευαισθητοποίηση μας για να τον προστατέψουμε, μιλήσαμε για την ρύπανση της θάλασσας και τις αιτίες που την προκαλούν! Ο άνθρωπος πρωταγωνιστεί πάντα ως κύριος λόγος. !!

thumbnail IMG 6438

Γράψαμε λέξεις, στείλαμε μηνύματα και κάναμε πλακάτ φωνάζοντας « όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές», δραματοποιήσαμε την όλη κατάσταση με τα σκουπίδια στη θάλασσα κ παίξαμε θέατρο!

thumbnail IMG 6364     thumbnail IMG 6352     thumbnail IMG 6351

thumbnail IMG 6348   thumbnail IMG 6342  thumbnail IMG 6322

είδαμε φωτογραφίες και βίντεο από ζώα της θάλασσας που τραυματίζονται από δίχτυα ή πεθαίνουν τρώγοντας σκουπίδια.  μιλήσαμε για τα επαπειλούμενα είδη ζώων της θάλασσας και φυσικά ζωγραφίσαμε και καταγράψαμε τα μηνύματα που θα έστελναν αυτά αν είχαν φωνή !!!

thumbnail IMG 6325    thumbnail IMG 6847  thumbnail IMG 6844 1 thumbnail IMG 6843

Στα πλαίσια της όλης δράσης, μας επισκέφτηκε ο κ. Βασίλης κ μας μίλησε για τους κινδύνους της θάλασσας με την ιδιότητα του ναυαγοσώστη και αντλήσαμε πολλές πληροφορίες για το ψάρεμα, την υπεραλίευση στις θάλασσες μας και τι συνέπειες έχει !

Τα παιδιά έκαναν ερωτήσεις μετά από όλα όσα μάθαμε αυτές τις μέρες και νομίζουμε ευαισθητοποιήθηκαν αρκετά για το θέμα των λιβαδιών, τα σκουπίδια που μολύνουν τις θάλασσες μας και την αξία που έχει κάθε είδος ζωής  μέσα σε αυτή  !

thumbnail IMG 6542 thumbnail IMG 6525 thumbnail IMG 6512

Η ζωή μιας σταγόνας που ποτέ δεν σταματά το ταξίδι της!

Με αφορμή το νερό και όλα όσα είπαμε για αυτό .. επιτέλους ΕΒΡΕΞΕ! Ήταν η αφόρμηση να αλλάξουμε επιτέλους τον καιρό στον ημερολόγιο μας. Βάλαμε λοιπόν τις πρόχειρες μας μπλούζες και πιάσαμε τα πινέλα.

επαναχρησιμοποιημένες εφημερίδες και χρώματα , απεικονίσαμε την βροχή!  

thumbnail IMG 6063 thumbnail IMG 6071 thumbnail IMG 6072

ο κύκλος του νερού και το ταξίδι της σταγόνας μας εντυπωσίασε και με παγοχρώματα που τα παιδιά είχαν κατασκευάσει ζωγράφισαν στην αυλή του σχολείου το ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

thumbnail IMG 6081 thumbnail IMG 6075

 

Πάνω σε ένα εκτυπώσιμο φύλλο εργασίας αποτυπώνουμε με τον πιο παραστατικό τρόπο όσα μάθαμε! Κόψαμε και κολλήσαμε , φτιάξαμε κατασκευή, και μάθαμε τις λέξεις : “ΕΞΑΤΜΙΣΗ”, “ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ”. “ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΗ” ή “ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗ”

thumbnail IMG 6110 1 thumbnail IMG 6111 thumbnail IMG 6114

κάναμε πειράματα, είδαμε ποια υλικά επιπλέουν και ποια όχι στο νερό και φυσικά μιλήσαμε για την τήξη και την πήξη

thumbnail IMG 6080 thumbnail IMG 6079 thumbnail IMG 6077

στα πλαίσια της εισαγωγής  της τεχνολογίας στη καθημερινή μας ζωή και φυσικά στο νηπιαγωγείο, δημιουργήθηκε επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα τον κύκλο του νερού. 

τα παιδιά με την βοήθεια των tablet σκανάρουν τα QR όπου θα συναντήσουν και ρίχνοντας τα ζάρια και θυμούνται όσα μάθαμε απαντώντας για όλα τα στάδια του κύκλου του νερού. 

thumbnail IMG 6846 thumbnail IMG 6845

“Ααα .. αρχίζει η παγωνιά, Εεε …χειμώνα παγερέ”

Χειμώνιασε….

Τα φρούτα και τα λαχανικά, ο καιρός, τα ρούχα του χειμώνα και η θέρμανση, μας έβαλαν σιγά σιγά στο κλίμα του χειμώνα. Ο καιρός στον τόπο μας δυστυχώς δεν λέει να χειμωνιάσει, άρα αναγκαστικά αφού το χιόνι που περιμέναμε από τον ουρανό, δεν θα μας κάνει φέτος την χάρη, το “δημιουργήσαμε” στην τάξη!! Ανακατέψαμε μαγειρική σόδα και αφρό ξυρίσματος κι έτοιμο!!

  thumbnail IMG 5862   thumbnail IMG 5867  thumbnail IMG 5869

μιλήσαμε φυσικά και για τα ζωάκια και πως αυτά αντιμετωπίζουν την παγωνιά.. είδαμε πως κάποια δεν αντέχουν το κρύο και οι συνθήκες διαβίωσης τους τον χειμώνα είναι δύσκολές ειδικά στην εύρεση τροφής.. Ένα από αυτά φυσικά είναι η αρκουδίτσα μας…

thumbnail IMG 5736 thumbnail IMG 5724 thumbnail IMG 5723 thumbnail IMG 5717

Φυσικά μιλήσαμε και για τους πόλους μου βρίσκονται στο νότιο και βόριο σημείο της γης μας και μιλήσαμε για τα ζώα που ζουν στην ΑΡΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ 

thumbnail IMG 5843 thumbnail IMG 5841

τα αισθητηριακά παιχνίδια φυσικά αυτή την εβδομάδα στην τάξη μας, είναι στο τραπέζι των αισθητηριακών μας δραστηριοτήτων πάντα μέσα στη θεματική μας.

thumbnail IMG 5743        thumbnail IMG 5925   thumbnail IMG 5928

Φυσικά στη συγκεκριμένη ενότητα δεν θα μπορούσε να λείπει η αναφορά μας στους Εσκιμώους – Ινουιτ που ζουν στην Αρκτική. Οι Εσκιμώοι είναι άνθρωποι χαμηλού αναστήματος, με ελαφρά κίτρινο δέρμα και χαρακτηριστικά σχιστά μάτια.
 Τα ρούχα τους αποτελούνται κυρίως από δέρματα αρκούδας, φώκιας και αλεπούς! Οι Ινουίτ που σημαίνει στη γλώσσα τους ” άνθρωποι” φτιάχνουν τα περίφημα σπίτια τους, τα “Ιγκλού”. Ορθογώνια κομμάτια παγωμένου χιονιού τοποθετούνται κυκλικά, ώστε η κατασκευή να συγκλίνει και να σχηματίζεται τελικά ένας τέλειος θόλος..

Μας συνεπήρε η ιστορία τους και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να τους φτιάξουμε και να χρησιμοποιήσουμε τουβλάκια για να σχηματίσουμε τα σπίτια τους!

   thumbnail IMG 5903     thumbnail IMG 5918  thumbnail IMG 5920

Συνεχίσαμε την θεματική του χειμώνα με τα πινέλα και τα ψαλίδια να παίρνουν φωτιά με κεντρικούς ήρωες τη πολική αρκούδα απο την αρκτική και τον πιγκουίνο από την ανταρκτική..

thumbnail IMG 5917 thumbnail IMG 5916 

Είδαμε και αγγίξαμε πάγο για καταλάβαμε πως αν λιώσει γίνεται ΝΕΡΟ!

 thumbnail IMG 5941  thumbnail IMG 5947 thumbnail IMG 5945

και αυτό ήταν η αφορμή να ανακαλύψουμε τα οτι το νερό μπορούμε να το συναντήσουμε ως στερεό, ως υγρό και ως αέριο !

Μέσα απο πειράματα και αφού είδαμε πως το νερό γίνεται πάγος και μετά πάλι γίνεται υγρό, ήρθε η στιγμή να δούμε να το δούμε να εξατμίζετε και να αλλάζει μορφή!

Πειραματιστήκαμε με αντικείμενα και υλικά που διαλύονται , βουλιάζουν και επιπλέουν!

thumbnail IMG 6080 thumbnail IMG 6079 thumbnail IMG 5939

Η πιο όμορφη εποχή του χρόνου… τα Χριστούγεννα!

...και φυσικά δεν μπορούσε να ξεκινήσει αλλιώς η πιο όμορφη περίοδος του έτους απο το στόλισμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου, της τάξης και φυσικά των παραθύρων μας, έτσι ώστε να μπούμε στο κλίμα της προετοιμασίας της γιορτής μας, των κατασκευών μας και της αντίστροφης μέτρησης για τα Χριστούγεννα…

thumbnail IMG 4261 1    thumbnail IMG 4258 1     thumbnail IMG 4250 1 

Φτιάξαμε στολίδια, γράψαμε ευχές, κάναμε ημερολόγιο σε σχήμα πέταλου με πηλό, μάθαμε το Χ των Χριστουγέννων, φτιάξαμε στολίδια από ζύμη, παίξαμε με πλαστελίνη σε χριστουγεννιάτικα σουπλά, γράψαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη, και φυσικά όπως σε κάθε θεματική εντάξαμε την ρομποτική με την φίλη μας την μελισσούλα η οπόια χάθηκε και ήθελε να βρεί τον σάκο με δώρα..

thumbnail IMG 4908 thumbnail IMG 4835 thumbnail IMG 4830 thumbnail IMG 4813 thumbnail IMG 4758 thumbnail IMG 4745 thumbnail IMG 4690 thumbnail IMG 4646 thumbnail IMG 4643 thumbnail IMG 4638 thumbnail IMG 4622 thumbnail IMG 4620 thumbnail IMG 4535thumbnail IMG 4377thumbnail IMG 4369

 

Καλά Χριστούγεννα απο εμάς!

3 Δεκέμβρη, Παγκόσμια μέρα ατόμων με αναπηρία…

Κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο, έχουμε την ευκαιρία μέσα από αυτή τη μέρα να ενημερώνουμε και να ευαισθητοποιούμε τα παιδιά σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που υπογραμμίζει την αναγκαιότητα διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, καλλιέργειας του σεβασμού και καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών.
Στο σχολείο μας σήμερα μάθαμε βιωματικά για όλων των ειδών τις αναπηρίες. Αναγνωρίσαμε την αξία του να είσαι διαφορετικός αλλά και το ότι είμαστε όλοι ίσοι ανεξαρτήτως σωματικών χαρακτηριστικών και ικανοτήτων. Μπήκαμε στη θέση του άλλου μέσα απο δραστηριότητες που στόχο είχαν να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση.
Η 3η Δεκεμβρίου δεν είναι απλά μια μέρα για τα Άτομα με Αναπηρία, είναι μια μέρα για όλους. Όλοι ίσοι και όλοι διαφορετικοί.

thumbnail IMG 4408    thumbnail IMG 4387

Μέσα από μία παρουσίαση, γνωρίσαμε τι σημαίνει «αναπηρία», ποιες δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιοι άνθρωποι, αλλά και πόσα πράγματα είναι ικανοί να κάνουν. Μπήκαμε λοιπόν στη θέση τους και γίναμε για λίγο σαν και αυτούς. 

thumbnail IMG 4402 thumbnail IMG 4397 thumbnail IMG 4388

Γνωρίσαμε τη γραφή Braille,και γράψαμε τα ονόματα μας με αυτήν… 

thumbnail IMG 4541 thumbnail IMG 4418 thumbnail IMG 4410

ζωγραφίσαμε με το στόμα και αποδείξαμε στους εαυτούς τη δύναμη της ψυχής που ο καθένας έχει μέσα του

thumbnail IMG 4465 thumbnail IMG 4456

με συντροφιά τον φίλο μας το ΕΛΜΕΡ και την ιστορία του συμφωνήσαμε όλοι, ότι μπορεί να είμαστε διαφορετικοί αλλά είμαστε όλοι ίσοι, με ίδια δικαιώματα στη ζωή!

thumbnail IMG 4514 thumbnail IMG 4491 thumbnail IMG 4488

Συνεργάζομαι • παίζω • μαθαίνω •δημιουργώ με το αισθητηριακό παιχνίδι

Στα πλαίσια του ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος ” Συνεργάζομαι , παίζω , μαθαίνω και δημιουργώ με το αισθητηριακό παιχνίδι”  κσι με αφορμή την διατροφή και τιε δραστηριότητες όπου έγιναν πάνω στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα, διαβάσαμε και  το βιβλίο του Eric Carle «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη»

Με αφορμή το παραμύθι δημιουργούμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι: ΤΗΝ ΚΑΜΠΙΑ,  η οποία αποτελείται από κουτιά, τα οποία μέσα κρύβουν διάφορα τρόφιμα, με σκοπό οι μαθητές να τα αναγνωρίσουν, χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους, χωρίς την όραση, στο αρχικό στάδιο. Οι μαθητές με την βοήθεια, της αφής, της όσφρησης και της γεύσης καλούνται να αναγνωρίσουν τα τρόφιμα που κρύβονται στην κάμπια.

IMG 3942    IMG 3939     IMG 3925  thumbnail IMG 3922   thumbnail image4 1

Αδελφοποιημένα Νηπιαγωγεία

Στον Βοτανόκηπο του κ. Γερωνυμάκη συναντηθήκαμε όλα τα αδελφοποιημένα νηπιαγωγεία για να παρουσιάσουμε και να κάνουμε τις δράσεις μας. Τα νηπιαγωγεία των Σφακίων,  Ανώπολης, Βουβά, Πατσιανού και Σκαλωτής αδελφοποιήθηκαν, και παρουσίασαν μια σειρά από αισθητηριακά παιχνίδια με θέμα τη φύση.. Ο βοτανόκηπος του κυρίου Βαγγέλη ήταν το πλέον κατάλληλο μέρος για να μας φιλοξενήσει και να πραγμτοποιήσουμε δράσεις σε σταθμούς. 

Συνεργάζομαι • παίζω • μαθαίνω •δημιουργώ με το αισθητηριακό παιχνίδι

Κεντρικός άξονας όλης της δράσης ήταν η φύση τα βότανα και ότι μπορεί να μας δώσει η γη,  στοιχεία που τα παιδιά έρχονται σε επαφή, λόγω του τόπου. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να πάρουν πληροφορίες σχετικές με τα βότανα, το φύτεμα και τη φροντίδα ενός φυτού. Στη δράση του Νηπιαγωγείου Βουβά φύτεψε ο κάθε μαθητής το δικό του βότανο, το πότισε και πήρε ένα πίνακα με πληροφορίες για να ξέρει πως να το ποτίζει κατά τη διάρκεια του έτους.

thumbnail image6 1        thumbnail image3 2

Στη συνέχεια, στη δράση του Νηπιαγωγείου της Ανώπολης ταξινόμησαν τα βότανα, κάναμε αντιστοίχιση στις καρτέλες με τα ονόματα τους  και δημιούργησαν ένα φυτολόγιο που το πήραμε στο σχολείο !

thumbnail image4 2 thumbnail image1 1 thumbnail IMG 4088 thumbnail IMG 4157

Έπειτα στη δράση του Νηπιαγωγείου Σκαλωτής αντιστοίχισαν τα βότανα με τα αιθέρια έλαια, έλιωσαν κερί σόγιας και δημιούργησαν ένα κερί με άρωμα αιθέριου ελαίου πάνω σε ένα δίσκο από διάφορα φυτά και βότανα.

 

thumbnail IMG 4170 thumbnail IMG 4085 IMG b77f58275cae5d0a61955fba03bc3c36 V 300x226 1

Τέλος, στη δράση του Νηπιαγωγείου μας, η κάμπια έκρυβε λεβάντα, πέτρες, πορτοκάλια, νερό και χώμα, όπου τα παιδιά με κλειστά μάτια καλούνταν να αναγνωρίσουν.

thumbnail IMG 4087   thumbnail image5 2  thumbnail image3 1

Ύστερα σε μια χάρτινη κάμπια ζωγράφιζαν τα στοιχεία που κρύβονταν μέσα και έβαζαν χαμόγελο ή λύπη στην κάμπια για την αξιολόγηση της δραστηριότητας.

thumbnail image2 1 IMG ec7855acb9c576b51a3713856abb0d4c V 300x262 1 thumbnail image6

Τα γλαστράκια, το φυτολόγιο, το κερί και οι κάμπιες δόθηκαν στα παιδιά ως αναμνηστικά της δράσης.

Τα λόγια, είναι λίγα για να περιγράψουμε τις μυρωδιές, τις εικόνες και τις στιγμές και τη χαρά μας!