Παίζουμε και μαθαίνουμε τα ονόματά μας!
Ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας προσαρμογής για τους μικρούς μαθητές μας. Τα παιδιά, εκτός των άλλων, μαθαίνουν τους κανόνες, που θεσπίζονται από κοινού και εξοικειώνονται με τις καθημερινές ρουτίνες του νηπιαγωγείου. Αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας είναι η αναγνώριση του ονόματός τους. Καρτέλες με τα ονόματά τους υπάρχουν στα τραπέζια, στα συρτάρια τους και στο παρουσιολόγιο της τάξης. Για το λόγο αυτό οργανώνονται δραστηριότητες και παιχνίδια που έχουν σαν σκοπό την εξοικείωση των παιδιών με το όνομά τους και το αρχικό τους γράμμα. Το αρχικό γράμμα του ονόματός τους είναι το πρώτο γράμμα, που μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο.
Ξεκινήσαμε με τα αρχικά μας… Τα παιδιά επιλέγουν το τρισδιάστατο αρχικό τους. Τα καρτελάκια που είναι σταθερά στα τραπέζια τους βοηθάνε γι αυτό το σκοπό.
Στη συνέχεια παίζουμε κινητικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά περπατούν στο χώρο με τη μουσική και ψάχνουν να βρουν το αρχικό τους.
Ψάχνουμε να βρούμε ζώα που ξεκινούν από το ίδιο αρχικό με το δικό μας…
Ελέφαντας από Ε της Εβελίνας, της Ευδοκίας και της Ευαγγελίας
Σαύρα από Σ του Στάθη..
Φώκια από Φ της Φωτεινής…
Κανένα αρχικό δεν έμεινε παραπονεμένο..
Φτιάξαμε κι έναν πίνακα αναφοράς!
Ξεχωρίζουμε ποια από τα αρχικά μας φωνάζουν δυνατά(Α, Ε, Ο) και ποια δεν μπορούν να φωνάξουν καθόλου(Μ,Ν,Σ,Κ,Δ,Φ,Π,Β). Ξεχωρίζουμε τα φωνήεντα από τα σύμφωνα.
Φτιάξαμε ρολόγια με τα αρχικά μας γράμματα.
Ψάχναμε ζευγάρια που έχουν ρολόι με το ίδιο αρχικό.
Σε φύλλο εργασίας εντοπίζουν και κυκλώνουν μόνο το αρχικό τους.
Οι όμορφες εκπλήξεις είναι πάντα ευχάριστες.. Μια μπλούζα σήμερα γεμάτη αρχικά!!!
Αφού εξοικειωθήκαμε με τα αρχικά μας , τοποθετούμε τα ονόματα μας κάτω από το αρχικό μας γράμμα. Θέλουμε να δούμε πιο αρχικό θα συγκεντρώσει τα περισσότερα ονόματα..
Νικήτρια ήταν η ομάδα του Α.
Σε φύλλο εργασίας αναγνωρίζουμε και κυκλώνουμε μόνο το δικό μας όνομα.
Το όνομά μας αποτελείτε από γράμματα. Μετράμε τα γράμματα του ονόματός μας, παίρνουμε καρτελάκια,γράφουμε τα γράμματα και στη συνέχεια συνθέτουμε τη λέξη.
Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά μετρούν τα γράμματα του ονόματός τους και τις συλλαβές χτυπώντας παλαμάκια!
Κλείνοντας φτιάχνουμε μια κατασκευή καδράκι… Τα παιδιά βάφουν το χαρτόνι με την τεχνική του μπαλονιού, φωτογραφίζονται, χρωματίζουν το αρχικό τους, όπως επιθυμούν γράφουν το όνομά τους και έτοιμες οι δημιουργίες μας!!
Για τις δραστηριότητες μας εμπνευστήκαμε από ιδέες που βρήκαμε στο διαδίκτυο, αφού πρώτα προσαρμόστηκαν στα μέτρα μας!
Συντάχθηκε από την Κωνσταντίνου Αναστασία.
Μπράβο για την φανταστική δουλειά σας!