Mε μεγάλη χαρά το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη διαδικτυακή εκδήλωση της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 για μαθητές Νηπιαγωγείου και Α’ Δημοτικού.
Ο @Παπάκης ενημέρωσε τους μικρούς μαθητές για το τι πρέπει να προσέχουν στην επικοινωνία τους μέσω διαδικτύου. Μέσα από το παραμύθι «Ο διάσημος φίλος του @Παπάκη» και μια διαδραστική παρουσίαση, οι μικροί μαθητές έμαθαν πως να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου με ασφάλεια, ενημερώθηκαν για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και για τον διαδικτυακό εκφοβισμό ενώ έμαθαν επίσης στο πως πρέπει να αντιδρούν στην περίπτωση που δουν κάτι στο διαδίκτυο που τους τρομάζει.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν την κουκουβάγια, τον Παπάκη, τον Λαγό και γενικά τι κατάλαβαν από την παρουσίαση
Με χαρά ανταποκρίθηκε το Νηπιαγωγείο μας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) στη συμμετοχή στο πρόγραμμα “Αστέρι της Ευχής”. Ενώσαμε κι εμείς τη δύναμή μας να εκπληρώσουμε την ευχή εκατοντάδων παιδιών που παλεύουν με διάφορες ασθένειες. Συγχρόνως πήραμε μέρος στο διαγωνισμό που διοργανώνει ο Οργανισμός δημιουργώντας το δικό μας αστέρι.
Ως επιβράβευση μας ήρθε το πιστοποιητικό Υιοθεσίας Ευχής.
στην οποία συμμετείχε και νηπιαγωγείο μας. Σύμφωνα με τον τίτλο κληθήκαμε να κάνουμε δραστηριότητες προώθησης της φιλαναγνωσίας εμπλέκοντας γονείς, κηδεμόνες και όλη την τοπική κοινωνία.
Η δράση μας χωρίστηκε σε τρία μέρη:
α΄ μέρος
“Ημερολόγιο ανάγνωσης αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα.”
Η νηπιαγωγός του πρωινού τμήματος, κάθε μέρα, μέσα από ένα χριστουγεννιάτικο και υποβλητικό περιβάλλον, διάβαζε ένα παραμύθι κάθε μέρα από το βιβλίο:
β) δράση
“Η γιαγιά διαβάζει παραμύθια και λέει ιστορίες.”
Η γιαγιά της Ευ. προσκλήθηκε να μας διαβάσει ένα παραμύθι και να μας πει ιστορίες από τα παλιά χρόνια. Καθώς ο χώρος του Νηπιαγωγείου μας δεν επαρκεί, πήγαμε στην αίθουσα του Συλλόγου Γυναικών Ν. Καλλίστης η οποία μας παραχωρήθηκε. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Αθανασία Πεχλιβάνη, πρόεδρο του Συλλόγου η οποία με μεγάλη χαρά μας πρότεινε να χρησιμοποιούμε τον χώρο όσες φορές τον χρειαζόμαστε. Μετά την ανάγνωση η γιαγιά Ευαγγελία μας χάρισε και το παραμύθι που διάβασε. Την ευχαριστούμε πολύ
γ) δράση
“Η πομπή με τα φαναράκια.”
Πριν τη θεατρική παράσταση για τη γιορτή των Χριστουγέννων τα παιδιά μπήκαν στην αίθουσα κρατώντας φαναράκια φτιαγμένα από βάζα καφέ και ένα παιδί (Β.) μας απάγγειλε τον ύμνο του βιβλίου του Ε. Τριβιζά.
Μια πολύ όμορφη δράση, που ενθουσίασε τα παιδιά έλαβε τέλος, ελπίζοντας να επαναλειφθεί την επόμενη χρονιά.
Κατά τη διάρκεια της δράσης οι γονείς μας ζήτησαν να προτείνουμε βιβλία τα οποία θα μπορούσαν να αγοράσουν για να ενισχύσουν τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Μετά από αναζήτηση καταλήξαμε στα παρακάτω βιβλία συναισθημάτων κατά βάσει.
Τα σχήματα είναι η αγαπημένη ενότητα των παιδιών. Μέσα από τις κατασκευές και τις τρισδιάστατες ζωγραφιές μαθαίνουν να ξεχωρίζουν και να αναγνωρίζουν τα βασικά σχήματα.
Ζωγραφίζω με σχήματα και λέω τι ζωγράφισα και στο τραπέζι αλλά και κάτω στο χαλί.
στις ελεύθερες δραστηριότητες (κοίτα κυρία έκανα μια πόλη)
Ιδιαίτερη ημέρα η σημερινή. Προσπαθώντας να εισάγουμε τα παιδιά στην έννοια της αναπηρίας και να απαντήσουν στο ερώτημα “Ποιος θεωρείται ανάπηρος;” παρακολούθησαν τα παρακάτω βίντεο που το κάθε ένα από αυτά δείχνει και μια διαφορετική “αναπηρία”. Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή και περιέργεια μερικές φορές την κάθε κατάσταση του ήρωα, εκφράζοντας απορίες και προβληματισμούς. Οι ταινίες που προβλήθηκαν είναι οι εξής:
α) Το δώρο (μιλάει για το δώρο που έλαβε ένα παιδί με αναπηρία, ένα σκυλάκι με το ίδιο πρόβλημα)
β) Τα σκοινιά (ένα κορίτσι που γίνεται φίλη με ένα παιδί με εγκεφαλική παράλυση και το πώς προσπαθεί να το κάνει να συμμετέχει στο παιχνίδι)
γ) το κάτι άλλο (μια ιστορία για το πόσο σκληροί μπορεί να είμαστε μπροστά στο διαφορετικό)
Οι μικρές αυτές ταινίες έδωσαν αφορμή για πλήθος ερωτήσεων από τους μικρούς μαθητές. Πώς θα αισθανόσουν εσύ; Τι θα έκανες; Τι θα περίμενες να κάνουν οι άλλοι για σένα; Πώς θα έγραφες ή ζωγράφιζες; Και πολλές πολλές άλλες
Στην πορεία τα παιδιά έμαθαν ότι υπάρχουν άνθρωποι με έλλειψη όρασης και ακοής. Και ότι αυτό δεν είναι κακό, απλά βρίσκουν διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας, όπως να χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να επικοινωνήσουν και να μάθουν με τους άλλους ανθρώπους. Έμαθαν για την κώφωση και για την τύφλωση χρησιμοποιώντας το νοηματικό αλφάβητο και τη γραφή Μπράιγ. Να επισημάνουμε ότι η υπεύθυνη Νηπιαγωγός του πρωινού τμήματος κ. Καμπάκη είναι γνώστης του νοηματικού αλφάβητου και η κ. Μανίτσα παρακολουθεί τα μαθήματα της γραφής Μπράιγ οπότε και οι δύο είναι γνώστες των παραπάνω αλφαβήτων. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με αυτή τη γραφή και δοκίμασαν τις δυνάμεις τους στο να αποκωδικοποιήσουν το όνομά τους.
Γραφή Μπράιγ
Νοηματικό αλφάβητο
Περπατώ με τα μάτια κλειστά
Τα παιδιάπροσπαθώντας να έρθουν στη θέση ενός ατόμου με προβλήματα όρασης και χρησιμοποιώντας μπαστούνι δοκίμασαν να περπατήσουν ανάμεσα σε εμπόδια.
Κατά τη διάρκεια του ολοήμερου τμήματος τα παιδιά άκουσαν και είδαν το βίντεο “Η Αργυρώ γελάει”. Ένα κατά τα άλλα “κανονικό” παιδί σαν κι αυτά που κάνει και αισθάνεται ό,τι και αυτά αλλά μιά μικρή διαφορά: η Αργυρώ τα κάνει όλα αυτά καθισμένη στο αναπηρικό της καροτσάκι.
Προσπαθώντας να μπουν στη θέση του, έκατσαν στα καρεκλάκια τους και προσπάθησαν να τρέξουν, να πιάσουν τα παιχνίδια τους, ή να πάνε τουαλέτα. Στο τέλος ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.
Η φετινή μέρα υπαίθριου μαθήματος #Outdoor Classroom Day γιορτάστηκε στις 2 Νοεμβρίου. Εκείνη τη μέρα οι μαθητές πήγαν ΕΚΔΡΟΜΗ!!!! Μάθημα λοιπόν έξω. Και τι δεν είδαν εκείνη τη μέρα! Δέντρα, φύλλα, έντομα, φρούτα λουλούδια, χρώματα. Χρώματα φθινοπωρινά. Και Μελέτη περιβάλλοντος έκαναν και μαθηματικά έκαναν και γλώσσα έκαναν. Τι υπέροχη μέρα, τι χαμόγελα ήταν αυτά.
Το φετινό αφιέρωμα στην επέτειο του Πολυτεχνείου ξεκίνησε με τι άλλο; Με την αγαπημένη Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου. Παραμύθι αγαπημένο και ειδικά το κουκλοθέατρο. Το παρακολουθήσαμε εδώ:
Κατόπιν συζητήσαμε για τη συμπεριφορά του Λαδένιου, γιατί δεν ήταν σωστή και αν ήταν δίκαιο αυτό που του έκαναν στο τέλος τα τενεκεδάκια αποφασίσαμε να κάνουμε τις φιγούρες και να το παίξουμε κι εμείς. Κάθε παιδί διάλεξε ποιον ήρωα ήθελε να κάνει, είχαμε βέβαια δύο ΟΚ Μπαμ Μπαμ ξαναείδαμε το έργο και την επόμενη μέρα ήμασταν έτοιμοι.
Κάθε παιδί έπρεπε να βγαίνει μπροστά και να συστήνεται (δύο παιδάκια δεν ήθελαν να συμμετέχουν, ήταν απλοί θεατές)
Ο ήλιος συστήνει την Ντενεκεδούπολη
Ο Λαδένιος μπαίνει στη σκηνή και αρχίζει να φωνάζει
Τα Ντενεκεδάκια ξεσηκώνονται για να τον διώξουν. Ο Ήλιος παρακολουθεί από ψηλά
Πέφτουν όλα επάνω του και αρχίζουν να φωνάζουν Πίτα Πίτα
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΥΡΑΝΝΗΣ
Ένα παραμύθι της κ. Εύης Καρέλλα, το οποίο διδάσκει με απλό και εύκολο τρόπο τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας. Το παραμύθι εκτός από την ηλεκτρονική μορφή του, το βρήκαμε και εδώ
Μέσα από την ανάλυση των δύο χαρακτήρων, οι μικροί μαθητές μπόρεσαν να αντιληφθούν ότι όταν κάποιος είναι κακός ή κάνει άσχημες πράξεις δεν έχει κανέναν φίλο και δεν τον αγαπάει κανείς. Κατόπιν κολλήσαμε τα συναισθήματα που τους προξένησε ο κάθε κύριος σε δύο στήλες
Με αυτόν τον τρόπο κατάλαβαν ότι όποιος είναι σωστός και δίκαιος άνθρωπος, κάνει πάντα το καλό, τον αγαπούν όλοι και έχει πολλούς φίλους.
Το παραμύθι αυτό μας έδωσε την “πάσα” να μιλήσουμε για τα πραγματικά γεγονότα του Πολυτεχνείου και να δούμε μερικά στιγμιότυπα από εκείνη την περίοδο. Αναλύσαμε το βασικό σύνθημα “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία” και ζωγραφίσαμε την αφίσα μας.
Κλείνοντας το αφιέρωμα μάθαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”
Συμμετέχουμε κι εμείς για ακόμη μία φορά στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα EU CODEWEEK. Η εβδομάδα κώδικα σκοπό έχει να κάνει τον ψηφιακό εγγραμματισμό προσιτό σε όλους. Μαθαίνοντας να αποκωδικοποιούν και να κωδικοποιούν τα παιδιά θα καταλάβουν τον γρήγορα αναπτυσσόμενο κόσμο γύρω τους, θα επεκτείνει τη γνώση τους στο πώς λειτουργεί η τεχνολογία και θα τα βοηθήσει να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και ικανότητες. Φέτος το Νηπιαγωγείο συμμετέχει σε δύο συμμαχίες.
Η πρώτη συμμαχία της @Argiro Tsitsirigou #EUCodeWeek, #codeweek2023#coding είχε τίτλο “Σπάσε τον κώδικα και ανακάλυψε ένα σημαντικό μήνυμα!” και αφορούσε τη δημιουργία κώδικα και την αποκρυπτογράφησή του για να βρουν τα παιδιά το κρυμμένο μήνυμα
1η δραστηριότητα: βρες την κρυμμένη φράση. Τα παιδιά προσπαθούν να ανακαλύψουν τα γράμματα που κρύβονται στις αντίστοιχες εικόνες και να συμπληρώσουν τη φράση (ο κύκλος του νερού)
2η δραστηριότητα: βρες την κρυμμένη εικόνα. Τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τον κώδικα που κρύβεται στην εικόνα και να τη βάψουν σύμφωνα με τα χρώματα που δίνονται (σταγόνα νερού)
Στη δεύτερη συμμαχία που συμμετείχαμε τα παιδιά έπρεπε να βάψουν “Μαγικές εικόνες” με θέμα “Μαγικό Φθινόπωρο”. Φθινοπωρινές εικόνες που έπρεπε να βαφτούν συνδυάζοντας αριθμό και χρώμα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή