Αγιασμός
BRAVO SCHOOLS
Καλοκαιρινή θεατρική παράσταση
Το φετινό θέμα της καλοκαιρινής μας θεατρικής παράστασης είχε θέμα τι άλλο; Ο γύρος του κόσμου χορεύοντας και τραγουδώντας.
https://blogs.sch.gr/nipnkallist/files/2023/06/θεατρικό-τα-παιδιά-της-γης.pdf
Μέσα από μουσικές, χορούς, στιχάκια και στολές καταφέραμε να παρουσιάσουμε ένα χορευτικό μωσαϊκό στους γονείς. Κάποια στιχάκια είναι παρμένα από το blog http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/ με αρκετή επεξεργασία για να ταιριάζουν στο δικό μας νηπιαγωγείο το οποίο και ευχαριστούμε.
Οι προσκλήσεις μας ήταν ψάρια από CD τα οποία έφτιαξαν τα παιδιά και από την πίσω πλευρά κόλλησαν το κείμενο
Μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες γονέων της γιορτής μας.
και το καθιερωμένο παγωτό του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Καλοκαιρινή εκδήλωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δ.Σχ. και Ν/γείου Ν. Καλλίστης
Όλα αυτά τα χρόνια ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Νέας Καλλίστης διοργανώνει πληθώρα εκδηλώσεων για τα παιδιά. Έτσι και φέτος η καλοκαιρινή τους εκδήλωση περιελάμβανε πολλές εκπλήξεις για τα παιδιά. Η μέρα ξεκίνησε με ένα θρεπτικό πρωινό μαζί με χυμό για όλους για να πάρουν δυνάμεις. Κατόπιν είχαν ετοιμάσει διάφορες δραστηριότητες, ζωγραφική σε βότσαλα, ζωγραφική σε μπλουζάκια που τα παιδιά είχαν φέρει και τα πήραν ενθύμιο, παιχνίδια όπως “ποιος θα μαζέψει τις περισσότερες ουρές”, “σκάω το μπαλόνι σου”, είχαν πινιάτες γεμάτες γλυκά για όλες τις τάξεις και τέλος ένα γευστικότατο σάντουιτς γιατί μετά από τόσο τρέξιμο και τόση προσπάθεια ε πείνασαν. Να μην ξεχάσουμε και τα μετάλλια στους τυχερούς και ικανούς.
Ζωγραφίζοντας μπλουζάκια
Ζωγραφίζοντας βότσαλα
Σκάω το μπαλόνι σου
ποιος θα μαζέψει τις περισσότερες ουρές;
έτοιμοι για πινιάτα
Μαραθώνιος Ανακύκλωσης FollowGreen 2022-2023
Bravo Schools 2023 | 6ος Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός
Η πρωτοβουλία in action for a better world «Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο» συνιστά μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την προώθηση των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης στην ελληνική κοινωνία επιδιώκοντας την ενεργό συμμετοχή των Υπεύθυνων Οργανισμών και των Ενεργών Πολιτών στην υιοθέτηση υπευθύνων πρακτικών που βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής μας.
Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης εκφράζουν τις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου χωρίς φτώχεια, πείνα και ανισότητες -έναν κόσμο με αξιοπρεπή εργασία και καλή εκπαίδευση, χωρίς την απειλή της κλιματικής αλλαγής, που μέσα από τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, θα μεριμνά για τις ανάγκες όχι μόνο της σημερινής γενιάς αλλά και των μελλοντικών γενεών.
Για να επιτευχθεί το όραμα που εκπροσωπούν οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, απαιτείται η συμμετοχή και η συντονισμένη προσπάθεια όλων μας!
Η διάκριση της πρωτοβουλίας in action, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα European Sustainability Awards 2019, ως το καλύτερο πρόγραμμα μη κερδοσκοπικού οργανισμού στην Ευρώπη για τη διάδοση και ευαισθητοποίηση των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, ενθαρρύνει όλους τους εμπλεκόμενους για τη συνέχιση του πρωτοποριακού αυτού προγράμματος.
Με τη βεβαιότητα ότι η πρωτοβουλία in action συνάδει τόσο με τους εθνικούς όσο και τους προσωπικούς στόχους του καθένα μας, ως Υπεύθυνοι Οργανισμοί & Ενεργοί Πολίτες, σας καλούμε να αναλάβετε δράση και να συμβάλλεται στην περαιτέρω εξέλιξή της!
Tο Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στον διαγωνισμό με δύο συμμετοχές.
α) Εφαρμοσμένα σενάρια/καινοτόμα προγράμματα,
Στόχος 11: Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες
Με τον τίτλο “Ο γύρος του κόσμου παίζοντας και μαθαίνοντας”
https://www.youtube.com/watch?v=VNHEnCENYpQ&ab_channel=olgakampaki
β) Δράσεις με την τοπική και ευρύτερη κοινωνία
Στόχος 10: Λιγότερες ανισότητες
με τον τίτλο ‘Ένα γεφύρι πολιτισμών”
https://www.youtube.com/watch?v=RBMW2fHY9vo&t=11s&ab_channel=olgakampaki
Ο σύνδεσμος για την ψηφοφορία είναι:
Πρωτομαγιάτικο στεφάνι
PLANETARIUM ON THE GO
Γυρνώντας στο σχολείο μετά τις διακοπές του Πάσχα μας περίμενε μια έκπληξη. Κατόπιν ενεργειών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Νέας Καλλίστης και του Δημοτικού Σχολείου Νέας Καλλίστης στην κοινή αυλή του σχολείου “προσγειώθηκε” ο διαστημικός θόλος από το φορητό Πλανητάριο.
Το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο είναι μια ειδική ημιμόνιμη φορητή κατασκευή σταθερού θόλου με καρέκλες για τους θεατές και ταξιδεύει σε όλη τη χώρα προσφέροντας μια μοναδική οπτικοακουστική διδακτική εμπειρία σε παιδιά αλλά και σε μεγάλους.
Περιττό να πούμε ότι τα παιδιά ξετρελλάθηκαν.
Θερμές ευχαριστίες στο Σύλλογο Γονέων αλλά και προσωπικές ευχαριστίες προς την κ. Σαχουλίδου Ελένη για την πρόσκληση.
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2023, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα της Ελλάδας. Το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου με τίτλο «Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με» υπογράφει ο καταξιωμένος έλληνας συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος (γ. 1964) και είναι το ακόλουθο:
Είμαι ένα βιβλίο.
Είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.
Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι.
Κάθε βιβλίο έχει τη δική του ιστορία να πει.
Μπορεί να φαινόμαστε εντελώς διαφορετικά –
άλλα μεγάλα, άλλα μικρά,
άλλα πολύχρωμα, άλλα μαυρόασπρα,
άλλα με λίγες σελίδες κι άλλα με πολλές.
Μπορεί να συμφωνούμε ή να λέμε εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Όμως αυτή είναι η ομορφιά μας.
Θα ήταν πολύ βαρετό να ήμασταν όλα ίδια.
Καθένα μας είναι μοναδικό.
Και καθένα από εμάς έχει το δικαίωμα να το σέβεσαι,
να το διαβάζεις χωρίς προκαταλήψεις,
να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη σου.
Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.
Μπορείς να ερευνάς, να κρίνεις και να σχολιάζεις ό,τι διαβάζεις.
Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι
ή να με κρατήσεις σφιχτά στην αγκαλιά σου
και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.
Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με πετάξει
ή να με διώξει σε άλλο ράφι.
Ποτέ μη ζητήσεις την καταστροφή μου
ή μην επιτρέψεις σε κάποιον να με καταστρέψει.
Κι αν έρθει κάποιο βιβλίο από άλλο ράφι στο δικό σου,
γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,
κάνε χώρο.
Αν πας λίγο πιο κει, χωράει δίπλα σου.
Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει.
Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το.
Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.
Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.
Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι.
«Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με»
Στην Ελλάδα, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου υποστηρίζει από το 1996, ο Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το ελληνικό τμήμα της IBBY, που τυπώνει στα ελληνικά την αφίσα και το φυλλάδιο με το μήνυμα και τα αποστέλλει σε ένα ευρύ δίκτυο σχολείων και σχολικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα, προτρέποντας έτσι και άλλους φορείς να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/13
© SanSimera.gr
Τη φετινή χρονιά η 2η Απριλίου ήταν Κυριακή, έτσι η φετινή μας εκδήλωση ορίστηκε για την Τρίτη 4 Απριλίου καθώς θέλαμε τη βοήθεια της κ. Φυλίζ Χατίπ την εκπαιδευτικό των Αγγλικών του σχολείου μας.
Η δράση μας περιλάμβανε την ανάγνωση ενός παραμυθιού σε τρεις γλώσσες, ελληνικά, αγγλικά και τουρκικά μιας και ο πληθυσμός της τάξης μας έχει τις δύο από τις τρεις μητρικές γλώσσες.
Το βιβλίο που διαλέξαμε είναι το “΄Ενα θαλασσινό γεφύρι” . Συγγραφέας είναι η Λεία Καραβία, τη μετάφραση έκανε η κ. Σερπάλ Ουράλ η οποία έκανε και την εικονογράφηση. Το κείμενο του παραμυθιού είναι σε τρεις γλώσσες: ελληνικά, τουρκικά, αγγλικά.
Με λίγα λόγια η ιστορία αναφέρεται σε δύο παιδιά ίδιας ηλικίας, τον Μάνο και τον Οσμάν, τα οποία μένουν κοντά σε μια λωρίδα θάλασσας που τα χωρίζει το ένα απέναντι από το άλλο, χωρίς να το γνωρίζουν. Την ημέρα των γενεθλίων τους παίρνουν από ένα δώρο: ο Οσμάν ένα καραβάκι και ο Μάνος μια χρωματιστή μπάλα που γίνεται το αγαπημένο τους παιχνίδι. Μια μέρα με αέρα παίζοντας στην ακρογιαλιά ο αέρας τους παίρνει το παιχνίδι μέσα στη θάλασσα και το πάει στην αντίθετη πλευρά, στα χέρια του άλλου παιδιού. Τα παιδιά μόλις που διακρίνουν το ένα το άλλο και παίρνουν το παιχνίδι του άλλου παιδιού. Αρχίζουν και φωνάζουν το όνομά τους και καθώς ο άνεμος μεταφέρει τις φωνές τους, δεν μπορούσες να διακρίνεις ποιο όνομα ακουγόταν:
ΜΑΝ-ΟΣ ΜΑΝ-ΟΣ ΜΑΝ-ΟΣ ΜΑΝ-ΟΣ
Το συγκεκριμένο βιβλίο προωθεί την έννοια της φιλίας, της ισότητας, της αδελφοσύνης, της συνύπαρξης μεταξύ των παιδιών και φυσικά των λαών του κόσμου, έννοιες που είναι ενταγμένες και στο πρόγραμμα που εκπονούμε στα πλαίσια των Εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Η προετοιμασία για τη συγκεκριμένη δράση κράτησε τέσσερις μέρες και συμμετείχαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων.
Τη συγκεκριμένη μέρα δύο εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου μας, η κ. Φυλίζ και η κ. Μαρία, διάβαζαν το παραμύθι, κομμάτι – κομμάτι στα ελληνικά και στα τουρκικά και έτσι το κατάλαβαν όλα τα παιδιά της τάξης μας.
Μετά από όλη την ανάλυση που ακολούθησε τα παιδιά έκαναν την παρακάτω ομαδική εργασία πάνω στο παραμύθι.
Η συγκεκριμένη δράση αποφασίστηκε να αναρτηθεί και στον διαγωνισμό Bravo Schools.