« Πάσχα κατανυκτικό , Πάσχα μέσα από τα μάτια των παιδιών »
Πλησιάζει η πιο όμορφη γιορτή της άνοιξης, το Πάσχα!
Άραγε τι γνωρίζουν τα παιδιά για το Πάσχα; Ποιες είναι οι πρότερες γνώσεις τους;
Μετά από τη συζήτηση μας συγκεντρώσαμε ότι γνωρίζαμε μέσα σε ένα πασχαλινό αυγό!
Αυγουλάκια, καλαθάκια, κοτούλες και λαγοί έβαλαν για τα καλά τα παιδιά στο πασχαλινό κλίμα!
Η ζωή και τα Άγια Πάθη του Χριστού μας πέρασαν στα παιδιά μας μέσα από παρουσιάσεις ,αφηγήσεις και κυρίως με ζωντανές αναπαραστάσεις των κυριότερων σημείων.
Σταθήκαμε στα Θαύματα του Χριστού….
Στην Ανάσταση του Λαζάρου….
Στον Μυστικό δείπνο…
Στον Ιερό Νιπτήρα και εξηγήσαμε την αξία της ταπεινοφροσύνης ….
Στη Σταύρωση του Ιησού……
Στην Ανάσταση ….
Διαβάσαμε πολλές ιστορίες για το Πάσχα….
Άρεσε πολύ στα παιδιά και δραματοποιήσαμε την ιστορία
Η κότα με τα κόκκινα αυγά
Μιλήσαμε για τα έθιμα του Πάσχα και τις παραδόσεις του τόπου μας.
Έτσι φτιάξαμε λαζαράκια….
Βάψαμε αυγά χρησιμοποιώντας λαδοπαστέλ και βαφή αυγών…….
Διαβάσαμε την ιστορία για τα αυγά που έγιναν κόκκινα και την δραματοποιήσαμε….
Παίξαμε πασχαλινά παιχνίδια ….
Την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα πήγαμε στην εκκλησία και κοινωνήσαμε !
Διαβάσαμε την ιστορία του « Εγωιστή γίγαντα » του Όσκαρ Ουάιλντ και επισημάναμε την αξία της αγάπης, της αλληλεγγύης και της προσφοράς στη ζωή μας !
Τα παιδιά έφυγαν με την πασχαλινή τσαντούλα τους γεμάτη με τις κατασκευές τους ,τα λαζαράκια τους και τα αυγά τους !
Μαζί τους είχαν τις ευχές για « Καλό Πάσχα » από τους φίλους τους και τις δασκάλες τους και πολύ πολύ αγάπη !
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ,ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ
« 25η Μαρτίου ,διπλή γιορτή ,διπλή χαρά »
Τα παιδιά μπήκαν στο κλίμα για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου στολίζοντας την ελληνική σημαία
και έτοιμα να την υπερασπιστούν για ακόμα μια φορά.
Άλλωστε τα κειμήλια της οικογένειας Γιώργου Βασιλόπουλου ,
ένα σπαθί και όπλα από την εποχή της επανάστασης
έδωσαν αφορμή για συζητήσεις !
Εικόνες από τους ήρωες και την τις μάχες των Ελλήνων μας εντυπωσίασαν!!
Πιο εύκολα από ποτέ αντιλήφθηκαν το «Σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή ….»
μόλις πρόβαλε το σπαθί , και ο Εθνικός μας ύμνος ακούστηκε από το στόμα όλων των παιδιών.
Μέσα από τις ζωγραφιές τους είπαν ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους ήρωες που έδωσαν την ζωή τους για την Ελευθερία μας!
Σταθήκαμε…..
Στο κρυφό σχολειό και τραγουδήσαμε «Το φεγγαράκι »
Στα δύσκολα χρόνια της τουρκοκρατίας για τον υπόδουλο ελληνισμό ,
τους βαριούς φόρους και τους φοροεισπράκτορες
Στο παιδομάζωμα
Μιλήσαμε για τα ρούχα του τσολιά και φτιάξαμε τα δικά μας τσολιαδάκια
Διαβάσαμε το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου, το οποίο παρουσιάζει στα παιδιά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας με ξεχωριστό τρόπο .
Η δική μας πινακοθήκη ,η γνωστή σε όλο το μαθητικό κόσμο του νηπιαγωγείου μας ανοίγει αυτή τη φορά με πίνακες της επανάστασης του 1821 αλλά και με του Ευαγγελισμού μια και η 25η Μαρτίου είναι και θρησκευτική γιορτή .
Τα παιδιά μας παρουσίασαν θεατρικά με το δικό τους μοναδικό τρόπο
τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
Η γιορτούλα μας, παραμονή του εορτασμού της 25ης Μαρτίου είναι αφιερωμένη
στους ήρωες της επανάστασης .
« Η Ελλάς ευγνωμονούσα » του Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη, που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1858 είναι ο πίνακας που μας εμπνέει και τον αναπαριστούμε για να δείξουμε κι εμείς την ευγνωμοσύνη μας σε όλα τα ιστορικά πρόσωπα που συνετέλεσαν ώστε να είμαστε σήμερα ελεύθεροι !
Η γιορτή μας κλείνει με μία μικρή παρέλαση στην αυλή του νηπιαγωγείου μας
και τον Εθνικό Ύμνο κάτω από τη σημαία μας.
25 Μαρτίου 2023: Γιορτάζουμε αυτή τη ξεχωριστή και σπουδαία μέρα
για την πατρίδα μας και τη θρησκεία μας
με εκκλησιασμό και παρέλαση στην πλατεία των Μαριτσών.
Τα σύγχρονα ελληνόπουλα μας ας έχουν το σθένος και την ψυχή του Κολοκοτρώνη και της Μπουμπουλίνας και ενισχυμένα με την πίστη τους ας είναι έτοιμα να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους ανά πάσα στιγμή !
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ
Οι εικόνες που αντλήθηκαν από την εφαρμογή Google χρησιμοποιήθηκαν μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
« Μήπως είσαι η άνοιξη ; »
Η αρκουδίτσα περιμένει να έρθει η άνοιξη. Δεν την έχει δει ποτέ στη ζωή της κι έτσι βγαίνει από τη φωλιά της για να τη ψάξει.
Τα παιδιά για να τη βοηθήσουν της δείχνουν την άνοιξη μέσα από τις ζωγραφιές τους!
Τα παιδιά είδαν τα πρώτα χελιδόνια στο χωριό …. Στον όμορφο ,καθαρό ,καταγάλανο ουρανό των Μαριτσών…. Στα σπίτια τους….στα μπαλκόνια …στο νηπιαγωγείο….
Αναρωτήθηκαν ….
Μήπως τα χελιδόνια είναι η άνοιξη;
Έτσι τα έφτιαξαν από χαρτόνι για να στολίσουν τις τάξεις τους !
Την ίδια απορία είχαν και για την αμυγδαλιά της αυλής του νηπιαγωγείου μας… Τι όμορφα άνθη !!
Μήπως αυτά τα ανθάκια είναι η άνοιξη ;
Την απεικόνισαν και στο ταμπλό της τάξης τους φτιάχνοντας τα άνθη από χαρτοπετσέτες
και άνθισε και στο παράθυρο του κουκλόσπιτου μας γεμίζοντας την τάξη μας ευωδιές!
Από την Ελληνική Μυθολογία διαβάσαμε τον Μύθο της Αμυγδαλιάς ( δείτε τον πατώντας την παρακάτω εικόνα)
και στα μπλοκ ακουαρέλας τα παιδιά την απεικόνισαν με το μοναδικό τους καλλιτεχνικό ταλέντο!
Όπως και σε άλλα χαρτονάκια τα κλαδιά της αμυγδαλιάς στόλισαν την τραπεζαρία μας !Μπράβο παιδιά !
Ένα στεφάνι από λουλούδια στολίζει την τάξη μας και μας επιβεβαιώνει
Πως ναι…….έφτασε η άνοιξη !!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: ““Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ”
Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Υποθεματική- Τομέας: Υγεία- Ασφάλεια στο δρόμο
Φιλοσοφία προγράμματος-Σκοπιμότητα προγράμματος
Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ
- Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα).
- Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας).
- Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα).
- Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα).
- Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές.
- Στρατηγική σκέψη( επίλυση προβλημάτων.
- Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός.
1ο εργαστήριο:
«Τι γνωρίζω για την οδική κυκλοφορία;»
- Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
- Καταιγισμός ιδεών: καταγράφουμε σε ιστόγραμμα τις απαντήσεις των παιδιών στα ερωτήματα:
Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς;
-Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών σας στο σχολείο;
-Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;
-Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;
-Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας;
– Γιατί;
-Εξαιρούνται των κανόνων τα μικρά παιδιά;
-Είναι ασφαλές να μιλάει ο/η οδηγός οχημάτων και δίκυκλων στο κινητό του τηλέφωνο όταν οδηγεί;
-Τι μπορεί να συμβεί σε αυτόν/ην και στους άλλους;
-Θεωρείτε ότι είναι σημαντικό να παίρνουμε μέτρα προστασίας για τον εαυτό μας; Ανταλλάσσουμε απόψεις και μοιραζόμαστε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας
- Δείχνουμε εικόνες με την κυκλοφορία στους δρόμους και προβληματιζόμαστε.
-Τι βλέπουμε στην εικόνα;
-Τι σκέφτεστε για αυτό;
2ο εργαστήριο
«Ας μιλήσουν οι ειδικοί»
Η ομάδα της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου στο νηπιαγωγείο μας.
Η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. (Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων) είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Βιωματικά παιχνίδια :
- Διασχίζω το δρόμο από τις διαβάσεις πεζών
- Ο κανόνας ΣΤΑΜΑΤΩ ΑΚΟΥΩ ΒΛΕΠΩ ΠΕΡΝΩ.
- Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης, οι φωτεινοί σηματοδότες.
- Σήματα κυκλοφορίας.
- Επιβάτης στο αυτοκίνητο.
- Ο σωστός ποδηλάτης.
3ο εργαστήριο:
«Ας βγούμε στο δρόμο!»
Μια πρόσκληση για το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου δίνει τα παιδιά την ευκαιρία:
- ως επιβάτες στο πούλμαν να σκεφτούν την προσωπική τους ασφάλεια (φοράνε ζώνη)
- ως πεζοί να κυκλοφορήσουν στο δρόμο ακολουθώντας τους σωστούς κανόνες οδικής συμπεριφοράς
- να καταγράψουν σε ατομικό φύλλο εργασίας όσα παρατηρούν στο δρόμο που αφορούν στην κυκλοφοριακή αγωγή.
Πεζοί τη νύχτα:
Τα παιδιά βάφουν ανθρώπινες φιγούρες με ανοιχτό και σκούρο χρώμα. Τις κολλούν σε μαύρο χαρτόνι. Ποια ανθρωπάκια διακρίνονται καλύτερα;
4ο εργαστήριο:
«Ένας λαγός πολύ βιαστικός!»
- Ο φίλος μας ο λαγός είναι πάντα πολύ βιαστικός ακόμα και όταν οδηγεί το μονόκυκλο του . Τα παιδιά καλούνται να τον συμβουλέψουν και να τον προτρέψουν να τηρεί τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας . Φύλλο εργασίας για κατανόηση τρόπων προστασίας και αποφυγής ατυχημάτων.
2. Παραμύθι: Μπαίνουν φανάρια στο δάσος;
5ο εργαστήριο:
«Πρωτότυπες, εντυπωσιακές δραστηριότητες με… ένα κλικ»
- Μέσα από το λογισμικό
“Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια Β ́’’,
ένα εκπαιδευτικό πακέτο από τα ψηφιακά αποθετήρια του Φωτόδεντρου, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειώθηκαν με τις λειτουργίες του προγράμματος, όπως ζωγραφική σημάτων, φαναριών, σύνθεση παζλ, ασκήσεις μνήμης, επιλογή εικόνων ασφαλούς συμπεριφοράς…
2.Κυκλοφοριακή Αγωγή ( Λογισμικό Wordwall)
3.Κυκλοφοριακή αγωγή( Λογισμικό Wordwall)
6ο εργαστήριο:
«Ώρα για δράση»
- Ατομική κατασκευή με μήνυμα ευαισθητοποίησης για σωστή οδική συμπεριφορά.
2. Ερωτηματολόγιο – συζήτηση με τους γονείς.
7ο εργαστήριο:
«Αξιολογώ»
- Συζήτηση και Παρουσίαση αποτελεσμάτων. Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας του προγράμματος -τι μάθαμε; – Πόσο πιο ενημερωμένοι και ασφαλείς αισθανόμαστε; Ζωγραφίζω την αξιολόγησή μου σε χαρτί
- Φύλλα αξιολόγησης από τους μαθητές.
« 7 του Μάρτη ….Γαλάζια βάζουν τα παιδιά … Η λευτεριά με το καλό ήρθε στα χώματα μας ,ήρθε και στην καρδιά μας »
Με αυτούς τους ωραίους στίχους και αυτό το πανηγυρικό τραγούδι τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας γιόρτασαν την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων με την μητέρα Ελλάδα !
Πιο πριν όμως αναζήτησαν πληροφορίες για την ιστορία του τόπου τους και τους λόγους που παρελάζουμε αυτήν την ξεχωριστή μέρα.
Οι αναζητήσεις στο χάρτη ωθούν τα παιδιά να φτιάξουν τη δική τους μακέτα παριστάνοντας τα νησάκια με πλαστελίνη να καμαρώνουν στα γαλάζια νερά του Αιγαίου .
Τα παιδιά δραματοποιούν τα ιστορικά γεγονότα με την Ελλάδα και τα 12 νησάκια που βρίσκονται υπό ιταλική κατοχή
τη στιγμή που ο Δωδεκανησιακός λαός γονατιστός ψάλλει τον Εθνικό μας Ύμνο
και όλο χαρά αναπαριστούν τους πανηγυρείς Ρόδιους που είδαν την γαλανόλευκη να υψώνεται επίσημα στην πόλη τους!
Με μια μικρή γιορτή στο νηπιαγωγείο μας και με την παρέλαση στον κεντρικό δρόμο των Μαριτσών τα παιδιά μας έκλεισαν την 75η επέτειο της ενσωμάτωσης των Δωδεκανήσων με χαρά και υπερηφάνεια .
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Επίσκεψη στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου Νεστορίδειο Μέλαθρο
Την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023 τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου
« Σε αρμονία με τη φύση » υπό την καθοδήγηση της κ.Βάλιας Μυλωνά.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να σχολιάσουν έργα σπουδαίων ζωγράφων.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή των παιδιών στη δημιουργία του δικού τους ζωγραφικού έργου έχοντας στο μυαλό τους τους πίνακες που παρατήρησαν κατά την ξενάγηση.
Μετά την επίσκεψη μας καθίσαμε στο πάρκο με τις 100 χουρμαδιές και απολαύσαμε το πρωινό μας!!!!
« Ας φτιάξουμε ένα λαχανόκηπο »
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος την ώρα του μεσημεριανού τους φαγητού παρατηρούν πως δεν έχουν χρώμα στο τραπέζι τους !! Λείπει το ουράνιο τόξο των λαχανικών, όπως χαρακτηριστικά είπαν ! Ζητούν λοιπόν τη συνεργασία και βοήθεια των υπόλοιπων παιδιών ,αφήνοντας τους ένα σημείωμα. Η λύση γρήγορα βρέθηκε …
Για να έχουμε λαχανικά μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα λαχανόκηπο!
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Έτσι ο κύριος Γιώργος Χατζηκωνσταντής ήρθε στο νηπιαγωγείο μας με σπόρους και τα παιδιά φύτεψαν λαχανάκια Βρυξελλών, σπανάκι, μαϊντανό, σέλινο….
Η φροντίδα και οι παρατηρήσεις του λαχανόκηπου ήταν καθημερινές. Είδαμε ότι κάποια σποράκια δεν φύτρωσαν ενώ κάποια άλλα είχαν γρήγορη ανάπτυξη.
Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων παρατηρήσαμε ότι κάποια λαχανικά μεγάλωσαν, άλλα είχαν ξεραθεί και άλλα είχαν μείνει πολύ μικρά.
Αποφασίσαμε να κάνουμε συγκομιδή.
Σπανάκια, φυλλαράκια σέλινο και μαϊντανό ήταν τα συστατικά μιας πολύ νόστιμης σαλάτας.
Τα παιδιά ξετρελάθηκαν. Τόσο νόστιμη σαλάτα δεν έχουμε ξαναφάει έλεγαν όλοι!!!!
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Ερευνώντας μάθαμε ότι ήρθε η ώρα να σπείρουμε αγγουράκια και ντοματούλες.
Ετοιμάσαμε κυπελάκια με χώμα και ρίξαμε σποράκια.
Ποτίζουμε και περιμένουμε να δούμε αν και πότε θα φυτρώσουν.
Επίσης φυτέψαμε φυτά φράουλας.
Περιμένουμε με αγωνία να δούμε τι θα γίνει.
ΜΑΡΤΙΟΣ
Κάνουμε τακτικό πότισμα, λόγω της φετινής ξηρασίας. Και ναι παρατηρούμε ότι κάποια μικρά φυλλαράκια άρχισαν να εμφανίζονται!!!!
Και οι φραουλιές μας έπιασαν ανθό! Πόσο πολύ χαρήκαμε!
ΑΠΡΙΛΙΟΣ -ΜΑΪΟΣ
Αρχές Απριλίου είδαμε τα ανθάκια της φράουλας να γίνονται καρποί! Στην αρχή ήταν πράσινοι
και προς το τέλος του μήνα έγιναν κόκκινοι όπως οι φραουλίτσες που ξέρουμε!
Έτσι βιώσαμε από κοντά τον κύκλο ζωής των φυτών και νοιώσαμε περήφανοι που καταφέραμε να γίνουμε κηπουροί!
Τα αγγουράκια και τα ντοματάκια μας τελικά δεν μεγάλωσαν αλλά μας δόθηκε η ευκαιρία να προβληματιστούμε πάνω σ’ αυτό.
Γιατί δεν φύτρωσαν; Τι φταίει; Τι χρειάζεται να κάνουμε; Ο γεωργός μας έδωσε κάποιες απαντήσεις και καταλάβαμε ότι για τη φροντίδα ενός κήπου χρειάζεται να γνωρίζουμε αρκετά πράγματα.
Ένα είναι όμως σίγουρο” ο λαχανόκηπος της φιλίας και της συνεργασίας” όπως τον ονομάσαμε θα μας μείνει αξέχαστος και θα μιλάμε πολύ καιρό γι’ αυτόν!
« Αποκριά με κέφι και χαρά !! »
Ανοίγει το Τριώδιο και όλοι στο νηπιαγωγείο μπαίνουμε σε χαρούμενο και διασκεδαστικό κλίμα αφού η Αποκριά μόνο κέφι και χαρά φέρνει στα παιδιά !
Διακοσμήσαμε τις τάξεις μας…παράθυρα …πόρτες….
Φτιάξαμε κορώνες για βασιλιάδες και βασίλισσες ακολουθώντας χρωματιστά μοτίβα
Φτιάξαμε μάσκες για πεταλούδες και σπάιντερμαν και παίξαμε ένα μικρό θεατρικό δρώμενο: οι πεταλούδες παγιδεύτηκαν στον ιστό μιας μάγισσας και οι σπάιντερμαν ήρθαν και τις ελευθέρωσαν!
Η πολύχρωμη ιστορία του Έλμερ ,του παρδαλού ελέφαντα με τα χρώματα του ουράνιου τόξου εντυπωσιάζει τα παιδιά και παράλληλα τους δίνει ιδέα να φτιάξουν μια μάσκα που να του μοιάζει !
-Τώρα θα γίνουμε πολύχρωμοι και δοτικοί σαν τον Έλμερ !!
Φτιάξαμε μόνοι μας και φορεσιά που να θυμίζει τον Έλμερ
Ένα επίσης αγαπημένο παραμύθι « Πού πήγε το χαμόγελο του Αρλεκίνου; » μας έκανε να ακούμε την υπέροχη αφήγηση από το CD και να παίζουμε πολλές φορές
Για άλλη μια φορά άνοιξε η πινακοθήκη του νηπιαγωγείου μας και υποδέχθηκε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον Αρλεκίνο.
Πικάσο, Πωλ Σεζάν και Χουάν Μιρό ήταν οι πρωταγωνιστές της πινακοθήκης μας.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον πίνακα του Μιρό. Βρήκαμε ένα πολύ ωραίο βίντεο σύνθεσης του πίνακα που εντυπωσίασε τα παιδιά!
δείτε το πατώντας την παρακάτω εικόνα
και τους ώθησε να φτιάξουν τους δικούς τους πίνακες.
Απόλαυσαν την διαδικασία μιας και το θέμα ήταν να δημιουργήσουν έναν αστείο πίνακα!
Τα παιδιά έφτιαξαν για ακόμα μια φορά από χαρτόκουτες τις 2 μασκότ του καρναβαλιού ! Άλλωστε αυτή είναι μια παράδοση που σηματοδοτεί την έναρξη του δικού μας Καρναβαλιού στο νηπιαγωγείο μας !
Την βασίλισσα του καρναβαλιού…
Και τον βασιλιά Καρνάβαλο…
Και μετά τους παντρέψαμε στην αυλή !!
Από το βιβλίο « Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρώ » αφού το διαβάσαμε φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που συμπλήρωσε τη διάθεση μας για διασκέδαση με τη μύτη του κλόουν
Καμαρωτοί πολύγωνοι χαρταετοί είναι έτοιμοι να σχίσουν τους αιθέρες ,φτιαγμένοι από τα χεράκια των παιδιών που τους στόλισαν με καμάρι !
Δύο φορές στο χώρο του νηπιαγωγείου μας χορέψαμε και διασκεδάσαμε με τις αποκριάτικες στολές μας και το χαρήκαμε πολύ !
Την Τσικνοπέμπτη τηρώντας το έθιμο και με τη βοήθεια γονέων και παππούδων και γιαγιάδων ψήσαμε σουβλάκια και φάγαμε όλοι παρέα !
Και την Παρασκευή πριν την Καθαρά Δευτέρα ,με ένα δεύτερο πάρτι με χορούς, παιχνίδια, μπόλικες σερπαντίνες και χαρτοπόλεμο καθώς και το παραδοσιακό γαϊτανάκι κλείσαμε τον κύκλο της Αποκριάς
Η Σαρακοστή που ξεκινάει αμέσως μετά μας βρίσκει έτοιμους στο νηπιαγωγείο μας να μιλήσουμε για το τι σημαίνει και πώς μετράμε τις μέρες της μέχρι το Άγιο Πάσχα ! Την φτιάξαμε από αλμυρή ζύμη με τα 7 της πόδια….
αλλά και ως γιαγιά Σαρακοστή με ποδιά που κρύβει 7 ιστορίες-παραβολές ,μία για κάθε εβδομάδα ( κάθε Παρασκευή διαβάζουμε μια και επισημαίνουμε το δίδαγμα της )
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
ΝΑ ΥΠΟΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ
















































































































































































































































































































































































































