Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Λαμπράκη «Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου», το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας (Αρ.Πρωτ.:Φ.1/ΓΜ/38730-ΙΕΠ/130483/Δ7) και φέρνει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες με τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή.
Η αποτίμηση του προγράμματος στο παρακάτω βίντεο:
Μέσα από αυτό το πρόγραμμα οι μαθητές συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ιστοριών τις οποίες μπορείτε να δείτε παρακάτω:
5 λόγοι για να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά αλλά και να δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες:
Ενισχύεται η αγάπη του προς τα βιβλία και την μάθηση
Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους
Διεγείρεται η φαντασία τους αλλά και όλες οι αισθήσεις
Αναπτύσσεται η προσοχή και η μνήμη
Αναπτύσσεται η ικανότητά του να χρησιμοποιούν τη γλώσσα
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Δάσος- πηγή ζωής” , η Πυροσβεστική υπηρεσία Άργους ανταποκρίθηκε στο αίτημα μας, για ενημέρωση των μαθητών και εκπαιδευτικών σε θέματα αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών (Πυρκαγιάς, Σεισμών, κλπ), και επισκέφτηκε το σχολείο μας την Πέμπτη 16 Μάϊου 2024 όπου μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Λυρκείας μας μίλησαν για την απόκτηση καλών πρακτικών σε καταστάσεις κινδύνου, για καλούς τρόπους συμπεριφοράς στο δάσος και έλυσαναπορίες των παιδιών. Ανέφεραν, επίσης τρόπους πρόληψης της πυρκαγιάς στο σπίτι ή στο δάσος. Ακολούθησε επίδειξη εργαλείων των πυροσβεστών καθώς και του πυροσβεστικού οχήματος.
.Παιδιά και εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ενημέρωση.
Ευχαριστήσαμε θερμά τους πυροσβέστες για όλα τα χρήσιμα που μάθαμε με ένα μικρό αναμνηστικό από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου
Η τελευταία εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στο Πάσχα. Γνωρίσαμε την ιστορία του Πάσχα και τα έθιμα μέσα από εποπτικό υλικό, ιστορίες και κατασκευές.
Παρέα με τις μαμάδες φτιάξαμε πασχαλινά κουλουράκια και μοσχοβόλησε το σχολείο μας!
Τις ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθεια τους.
Γνωρίσαμε τη ζωγράφο Kusama και διακοσμήσαμε τα αυγά μας όπως εκείνη με τις διάσημες βούλες της. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τη συνταγή του βαψίματος αυγών.
Την τελευταία μέρα με αφορμή μία ιστορία παίξαμε κυνήγι πασχαλινών αυγών!
Φύγαμε με τις όμορφες πασχαλινές κατασκευές μας!
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείο Λυρκείας σας εύχονται καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!
Συμμετείχαμε στη φετινή ScientixSTEM DiscoveryCampaign, η οποία είναι μια κοινή διεθνής πρωτοβουλία που συνδιοργανώνεται με το έργο Life Terra. Η πρωτοβουλία προσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, συλλόγους νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM).
Η εκστρατεία διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2024,
Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθήσαμε να εντάξουμε τη μεθοδολογία STEM στο πρόγραμμα μας.
Μοιραζόμαστε κάποιες από τις δραστηριότητες που έγιναν το τελευταίο διάστημα.
Δημιουργήσαμε παιχνίδια STEM, τα οποία παίξαμε όπως
” Μετράω τα μουστάκια του πασχαλινού λαγού” , “τρίλιζα”, η μύτη του Πινόκιο, “σπασμένα αυγά”
Μιλήσαμε για τη συμμετρία στη φύση και στη ζωή μας γενικότερα
Οι θησαυροί της φύσης
Κυνήγι των χρωμάτων του ουράνιου τόξου στην αυλή του σχολείου μας
challenge: Να ανακαλύψουν στην αυλή του σχολείου μας υλικά της φύσης στα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου! Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος επειδή τα καταφέραμε!
Δοκιμάσαμε να πειραματιστούμε αν μπορούμε να αλλάξουμε χρώμα σε ένα λευκό λουλούδι
Διακοσμήσαμε τα αυγά μας εμπνευσμένοι από την Γιαπωνέζα ζωγράφο Kusama και γνωρίσαμε το έθιμο της βαφής των κόκκινων αυγών
Δημιουργήσαμε stem challenge με το αγαπημένο μας οικοδομικό υλικό. Πειραματιστήκαμε με διάφορους τρόπους για το πως θα φτιάξουμε τους πιο ψηλούς πύργους, τους μετρήσαμε, τους ρίξαμε και πάλι από την αρχή.
Δημιουργήσαμε τη μακέτα του δάσους και με βάση αυτή δημιουργήσαμε σενάρια, προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις για τα προβλήματα του δάσους . Έγινε η πίστα για ρομποτική, και για συμβολικό παιχνίδι.
Γράψαμε και φτιάξαμε συνταγές όπως υγιεινές φρουτοσαλάτες και πασχαλινά κουλουράκια
Η ρουτίνα και οι συνήθειες είναι πολύ σημαντικές για τους ανθρώπους,
ειδικά τα παιδιά. Καθορίζουν τα όρια της ζωής μας, μας παρέχουν ευκολία
στην κίνηση και μας δίνουν αυτοπεποίθηση.
Σύμφωνα με τον Αυστριακό παιδαγωγό και ψυχίατρο Rudolf Dreikurs,
«Η ρουτίνα είναι για ένα παιδί ό,τι οι τοίχοι για ένα σπίτι.
Προσθέτει όρια και διαστάσεις στη ζωή του παιδιού.
Κανένα παιδί δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα
σε μια κατάσταση όπου δεν ξέρει τι να περιμένει.
Η ρουτίνα παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας.
Μια καθιερωμένη ρουτίνα παρέχει επίσης μια αίσθηση τάξης
στην οποία μπορεί να αναπτυχθεί η ελευθερία».
Το έργο στο οποίο συμμετέχουμε μαζί με άλλα σχολεία από Ευρώπη και Τουρκία
μας δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε
δραστηριότητες που σχετίζονται με καθημερινές συνήθειες και συμπεριφορές.
Το έργο ξεκίνησε το Φεβρουάριο και συμμετείχαμε με την αρχική αξιολόγηση.
Συμμετείχαμε στη διαδικασία επιλογής logo, poster.
Συμμετείχαμε στην ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
Συμμετείχαμε σε δραστηριότητες κώδικα
Με αφορμή το τερατάκι των χρωμάτων μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας,
προσπαθήσαμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι των συναισθημάτων και να τα αναγνωρίζουμε
μέσα από σενάρια και παιχνίδια ρόλων.
Φτιάξαμε το ατομικό ρολόι των συναισθημάτων μας
και τα τερατάκια των συναισθημάτων έγιναν η αφορμή για να αναγνωρίζουμε
πως νιώθουμε μέσα στη μέρα αλλά και πως φεύγουμε από το σχολείο.
Γνωρίσαμε τη ρουτίνα "στρώσιμο τραπεζιού"
Αποδικωποιήσαμε τη ρουτίνα "πλυσίματος χεριών"
Θυμηθήκαμε τις ευγενικές λέξεις που μάθαμε να χρησιμοποιούμε
καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και τις κλείσαμε σε ένα ομαδικό βάζο
και σε μικρές ατομικές βαλίτσες
Δείξαμε στα άλλα τα σχολεία τη ρουτίνα της επιλογής γωνιάς κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού,
συμμετέχοντας σε ένα κοινό συνεργατικό βιβλίο
Είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην έρευνα δράσης του Erasmus+ GIG (Gamified Introduction to Gamification), με κωδικό Erasmus+ 2021- 2-EL01-KA210-SCH-000050330, υλοποιώντας το σενάριο της κ. Κατσιαβού Ελένης, ΠΕ60 Νηπιαγωγός “Παμούκ, μη φοβάσαι”, με θέμα την κλιματική αλλαγή. Τα παιδιά γνώρισαν τα προβλήματα του Παμούκ μέσα από το βιβλίο αλλά και εποπτικό υλικό. Στη συνέχεια δούλεψαν σε ομάδες και συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τις αφίσες με τα αίτια και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.
Η Σούλα η Σακούλα τρύπωσε κρυφά και άκουσε για την κλιματική αλλαγή και αποφάσισε να μας στείλει επιπλέον υλικό αλλά και ιδέες για να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να γνωρίσουμε ποιες είναι οι λύσεις, τις οποίες αποτυπώσαμε σε μία αφίσα.
Όλα αυτά που γνωρίσαμε τα αποτύπωσαμε σε ένα βίντεο για να στείλουμε το δικό μας μήνυμα για την κλιματική αλλαγή.
Με τον πιο όμορφο τρόπο ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα αγωγής υγείας , το εργαστήριο δεξιοτήτων και το πρόγραμμα του ΚΠΕ Αρναίας “Ταπερίστας 2024” σε σχέση με τη διατροφή.
Την Δευτέρα 15 Απριλίου 2024 επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η ΤΟΜΥ Άργους για να μας μιλήσει για την υγιεινή διατροφή
Την Τρίτη 16 Απριλίου 2024 παρουσιάσαμε το υγιεινό δεκατιανό στη διαδικτυακή συνάντηση Ταπερίστας 2024
Μέσα από δραστηριότητες και δράσεις που έγιναν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθήσαμε να περάσουμε το μήνυμα της βιώσιμης υγιεινής διατροφής και την αξία της σωματικής άσκησης.
Το πρόγραμμα αναλυτικά παρουσιάζεται στο παρακάτω βίντεο, το οποίο αναρτήθηκε και στο blog του εθνικού δικτύου που συμμετέχουμε “Ταπερίστας 2024”
Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 είχαμε τη χαρά να συνδεθούμε με το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίου Νικολάου και συνεργατικά να ολοκληρώσουμε την τελευταία μας αποστολή! Να δημιουργήσουμε με μορφή μοτίβου μία πεταλούδα στο ψηφιακό εργαλείο canva.
Συνεργατικά δημιουργήσαμε και το διάστημα στο loop 9, αυτή τη φορά και με ένα σχολείο από την Τουρκία
To loop 8 ήταν η δημιουργία ενός κάστρου
Είμαστε χαρούμενοι που συμμετείχαμε σε ένα τόσο δημιουργικό έργο, το οποίο ένωσε την τέχνη με τον Προγραμματισμό και τα μαθηματικά. Με το κλείσιμο του έργου συμμετείχαμε στην αξιολόγηση που ήταν θετική!
Η εισαγωγή στην έννοια του προγραμματισμού από μαθητές νηπιαγωγείου, έχει αναγνωρισθεί ως μια δραστηριότητα που προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη του ατόμου στο γνωστικό τομέα. Η χρήση δομημένου τρόπου σκέψης, βοηθά τα παιδιά μαθαίνουν να επιλύουν προβλήματα αποτελεσματικά και δημιουργικά (Φώτη, Ρέλλια, 2020).
Οι μαθητές του νηπιαγωγείου Λυρκείας είχαν τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό μέσα από unplugged δραστηριότητες, συμμετέχοντας σε 10 δραστηριότητες (εκ των οποίων οι τρεις ήταν συνεργατικές με άλλα σχολεία).
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966.
Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου μας έρχεται από την Ιαπωνία και είναι: Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!
Για αυτό και εμείς βουτήξαμε στο κόσμο της φαντασίας και των βιβλίων, τα οποία μετατρέψαμε σε ένα μεγάλο επιτραπέζιο παιχνίδι, όπου με πιόνια τους σελιδοδείκτες που δημιουργήσαμε, παίξαμε παιχνίδια, φτιάξαμε ιστορίες και ζωγραφίσαμε.
Η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, για το λόγο αυτό έγιναν δράσεις στο σχολείο μας για την ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στα αδέσποτα ζώα. Σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων «Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο».
Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα
Με αφορμή το πολιτιστικό πρόγραμμα “βουτιά στο κόσμο του βιβλίου, δημιουργήσαμε και μία δική μας ιστορία με τίτλο “Αδεσποτάκια της Λυρκείας”, την οποία μπορείτε να τη δείτε:
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή