ΑΠΟΚΡΙΑ
…Καλώς το καρναβάλι
με τους τρελούς χορούς
που ντύνει μασκαράδες
μεγάλους και μικρούς…..
Τα παιδάκια τραγούδησαν, χόρεψαν και διασκέδασαν!
Μέσα σε κλίμα χαράς , ζωγράφισαν και δημιούργησαν ωραίες χειροτεχνίες και εργασίες…
Μερικές από τις ζωγραφιές μας…
συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας…
κατασκευάσαμε μάσκες…
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ένας χαρταετός που τον έλεγαν Μικρούλη”…
φτιάξαμε χαρταετούς…
Μιλήσαμε για την Σαρακοστή και φτιάξαμε και τη δική μας κυρά-Σαρακοστή…
Ακολούθησε και μια ομαδική εργασία…
ΑΓΓΛΙΚΑ
Δωρεά βιβλίων στο Νηπιαγωγείο μας από το Library4all
Το Library4all είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2013, με σκοπό την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας σε παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, μέσω της υποστήριξης και της ενίσχυσης σχολικών βιβλιοθηκών με βιβλία.
Βασικός τομέας δράσης είναι η υποστήριξη σχολικών βιβλιοθηκών. Ο ρόλος του Library4all είναι να λαμβάνει ενημέρωση για τις ανάγκες των σχολείων σε όλη την Ελλάδα και εν συνεχεία να τα βοηθά να δημιουργήσουν μία βιβλιοθήκη ή να διευρύνουν την υπάρχουσα συλλογής τους.
Ευχαριστήρια επιστολή για το Library4all
Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε τα ωραία βιβλία που μας στείλατε. Τα ματάκια των παιδιών έλαμψαν από χαρά καθώς ανοίξαμε το δέμα και ενθουσιάστηκαν με τα τόσα πολλά βιβλία!
Σας αποστέλλουμε μια ωραία αφίσα που δημιούργησαν τα παιδιά με θέμα «Αγαπάμε τα βιβλία» και φωτογραφίες τους που τα κρατούν και ανυπομονούν να τα διαβάσουμε και να ταξιδέψουμε μέσα από τις σελίδες τους.
Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ! Να είστε πάντα καλά και να κάνετε τα παιδιά να χαμογελούν!
Με εκτίμηση,
Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου Κουλούρας
ΑΓΓΛΙΚΑ
ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024
Καινούρια χρονιά ξεκίνησε και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας , προσέφερε στα παιδάκια την καθιερωμένη βασιλόπιτα ,όπως κάθε χρόνο.
Έγινε κλήρωση στην κάθε τάξη και ο τυχερός της χρονιάς πήρε ένα ωραίο δωράκι…
Ευχαριστούμε τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που είναι δίπλα μας και μας στηρίζει σε ό,τι χρειαστούμε.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
6. Εργαστήριο: “Τα αδέσποτα ζώα – Ζώα σε αιχμαλωσία – Κακοποίηση ζώων”
Τα παιδιά με καταιγισμό ιδεών αναφέρουν δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αδέσποτα ζώα….
Προφορικά συνεχίζουν τη φράση “Αν ήμουν ένα αδέσποτο σκυλάκι στον δρόμο…”και έπειτα ζωγραφίζουν την σκέψη τους…

Φτιάξαμε εικονόλεξο με τις σκέψεις μας…
Είδαμε στον Η/Υ ένα εικονόλεξο με τις ανάγκες ενός σκύλου…
Παρακολουθήσαμε στο youtube το παραμύθι “τα αδεσποτάκια”…
και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το παραμύθι…
Επίσης παρακολουθήσαμε από το youtube τον “αλυσοδεμένο ελέφαντα” του Χόρχε Μπουκάι και με αφορμή το βιβλίο συζητήσαμε για τα κακοποιημένα ζώα…
Έπειτα από την συζήτηση τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν και ήθελαν να ζωγραφίσουν εικόνες από το βιβλίο που διαβάσαμε…
Φτιάξαμε τον αλυσοδεμένο ελέφαντα…
9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Από το ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ Α΄+ Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ από την ενότητα ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ διαβάσαμε τον λαϊκό μύθο:“Η κουκουβάγια και η πέρδικα”, αναφερθήκαμε στα συναισθήματα που νιώθουν η κουκουβάγια και η πέρδικα για τα παιδιά τους. Έπειτα τα παιδιά προσπάθησαν να αναδιηγηθούν την ιστορία.
Φτιάξαμε την κουκουβάγια , την πέρδικα και το σχολείο με τέμπερες και ξύσματα από ξυλομπογιές…
Παρακολουθήσαμε στον Η/Υ αφήγηση του παραμυθιού ” αρνίτσι-μπίτσι”…
Έπειτα το είδαμε σε μορφή κειμένου στο Ανθολόγιο…
ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το παραμύθι…
Μιλήσαμε για τα γραμματάκια της ελληνικής αλφαβήτας από την οποία φτιάχνονται οι ελληνικές λέξεις…
Επίσης από το ανθολόγιο, από την ενότητα Η Πολιτιστική μας κληρονομιά, καθώς και από το βιβλίο “Μανταλάκια στην απλώστρα ποιήματα στη σιδερώστρα” διασκεδάσαμε με ωραίους γλωσσοδέτες και παροιμίες…
Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ένα γλωσσοδέτη ή μια παροιμία που τους άρεσε περισσότερο…
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
5. Εργαστήριο : Τα «σπίτια» των ζώων – Ζώα υπό εξαφάνιση
Που μένουν τα ζωάκια; Μιλήσαμε για τις φωλιές των ζώων και φτιάξαμε ζώα και φωλιές με πλαστελίνη με πολύ φαντασία!
Παρατηρήσαμε φωλιές περιστεριών, μυρμηγκιών στην αυλή του σχολείου .Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για φωλιές άλλων ζώων και είδαμε φωτογραφίες.
Είδαμε φωλιές πουλιών στα δέντρα , στις σκεπές, στις καμινάδες και στις κολώνες (χελιδόνια, πελαργούς), σε ψηλά βραχώδη μέρη (αετούς , γύπες κ.α.) στα βράχια στη θάλασσα (αλκυόνη).Φωλιές ζώων που ζουν στο δάσος ,σε κορμούς δέντρων , (σκίουρους, τρυποκάρυδους), σε σπηλιές (αρκούδες). Ζώα που φτιάχνουν φωλιές κάτω από το χώμα (φίδια, χελώνες, τυφλοπόντικες, σκαντζόχοιροι κ.α.). Είδαμε και ζώα της θάλασσας που οι φωλιές τους είναι μέσα σε βράχους (ψάρια, χταπόδια).Κάποια ψάρια κάθονται σε βράχους και παίρνουν το χρώμα του βράχου για να προστατευτούν.Κάποια άλλα κρύβονται στην άμμο στο βυθό…
Είδαμε στον Η/Υ τον μύθο της Αλκυόνης…
Μάθαμε το τραγούδι της αλκυόνης και δημιουργήσαμε τη δική μας αλκυόνη….Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο!
Ακολούθησε φύλλο εργασίας: “Αντιστοίχισε τις αλκυόνες με το σωστό αριθμό ψαριών”…
Αναφερθήκαμε στα ζωάκια που πέφτουν σε Χειμερία νάρκη τον Χειμώνα για να προστατευτούν από το κρύο και από την έλλειψη τροφής .(βάτραχοι, σκίουροι, αρκούδες, χελώνες, φίδια, σκαντζόχοιροι κ.α.)
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας:«Ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη»…
Ζωγραφίσαμε τα ζώα που κοιμούνται το χειμώνα…
Παίξαμε το παιχνίδι των ερωτήσεων …ποιός κοιμάται που;…και φτιάξαμε την αφίσα μας…
Διαβάσαμε ένα ωραίο παραμύθι με τίτλο: “Σπίτι είναι εκεί που κατοικεί η καρδιά” μιά υπέροχη ιστορία για την φιλία και την αφοσίωση και ανακαλύψαμε ότι το σπίτι μας-η φωλίτσα μας δεν είναι οι τοίχοι… αλλά το μέρος όπου φωλιάζει η καρδιά μας!
Διαβάσαμε και ένα ακόμη τρισδιάστατο παραμύθι, με τίτλο “Μια περιπέτεια στη φάρμα” με πρωταγωνιστές τα ζώα της φάρμας…
Είδαμε στον Η/Υ το παραμύθι του Ευγ.Τριβιζά “τα τρία μικρά λυκάκια”…
και ζωγράφισαν τα παιδιά ό,τι τους άρεσε από το παραμύθι…
Διαβάσαμε ένα ωραίο άρθρο από το περιοδικό “παράθυρο στην εκπαίδευση” με τίτλο: “Ο παρεξηγημένος λύκος” σχετικά με τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Τα ζώα που πήραν μέρος στην συνάθροιση των ζώων, μας έμαθαν πάρα πολλά σχετικά με τις αιτίες εξαφάνισης των ζώων!
Ακολούθησε συζήτηση για τα “ζώα υπό εξαφάνιση” για τις αιτίες εξαφάνισης ζώων (υπεραλίευση, πετρελαιοκηλίδα, σκουπίδια, πυρκαγιές, ηχορρύπανση, παγίδες)και τα παιδιά πρότειναν λύσεις για την μείωση του φαινομένου…
Μιλήσαμε για τις οργανώσεις διάσωσής τους (Αρκτούρος, Αρχέλων, κ.α.)
Συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας: ” Αντιστοίχιση ζώων με τις οργανώσεις διάσωσής τους”…
Είδαμε στον Η/Υ εικόνες και βίντεο ζώων ( χελώνα καρέτα καρέτα, αρκούδα, φώκια μονάχους μονάχους, λύκο κ.α.)
Φτιάξαμε και τον “γκρίζο λύκο” ζωγραφική – κολάζ με λαμπερά χαρτάκια…
Παρακολουθήσαμε στο youtube ένα εκπαιδευτικό βίντεο “Μαθαίνοντας με την Φιόρα και το Λεβάντε” όπου τα ζωάκια, η φώκια μονάχους μονάχους και η χελώνα καρέτα καρέτα συζητούν για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν…
Συμπληρώσαμε και φύλλα εργασίας: “Αυτό το σπίτι τίνος είναι;”
“αντιστοίχιση τα ζώα και το φαγητό τους”….
Μιλήσαμε για την σωστή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα (φύλλο εργασίας) και τι δεν πρέπει να κάνουμε σε αυτά…
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
4.Εργαστήριο: “Τα εξωτερικά μέρη των ζώων και η χρησιμότητά τους”
Δίνουμε ένα παζλ στα παιδιά με τα μέρη σώματος διάφορων ζώων. Οι μαθητές διακρίνουν τα μέρη του σώματος διαφορετικών ζώων όπως ο σκύλος, ο ελέφαντας…κ.α. και ζητάμε να τα βάλουν στη σωστή σειρά και να συνθέσουν τις εικόνες…
Περιγράφουμε τα εξωτερικά μέρη ενός ζώου. Ζωγραφίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε εικόνες με τα μέρη του σώματος ζώων, αντιγράψαμε όπως μπορούσαμε τις λεξούλες.
Δημιουργήσαμε έτσι παζλ ζώων , παίξαμε και χαρήκαμε…
Στο πίνακα τοποθετούμε την εικόνα ενός σκύλου και καρφιτσώνουμε λεξούλες με τα μέρη του σώματος. Ζητάμε απ΄τα παιδιά να αντιστοιχίσουν καρτελίτσες με τις λέξεις που βλέπουν στον πίνακα…
Φύλλα εργασίας:
Τα παιδιά διαλέγουν το ζώο που τους αρέσει και αντιγράφουν όπως μπορούν την ονομασία κάθε μέρους του σώματος του ζώου, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού που γράφει λέξεις σε καρτελίτσες…
Ζωγραφίσαμε ζωάκια και γράψαμε λεξούλες…
ενώνουν τα ζωάκια με τις πατούσες τους…
Δημιουργήσαμε αφίσα κολλώντας εικόνες ζώων από διάφορα περιοδικά…
Μάθαμε αινίγματα για τα ζωάκια, με σκοπό να αντιληφθούμε τα γνωρίσματά τους…
Συζητήσαμε για τον τρόπο που βρίσκουν την τροφή τους τα ζώα στο περιβάλλον, πως προστατεύονται από τους εχθρούς τους, από το κρύο; κ.τ.λ.
Τι χρειάζονται τα ζώα για να αναπτυχθούν και να ζήσουν;
Διαβάσαμε το μύθο του Αισώπου “Η αλεπού και ο πελαργός”…
Έπειτα συζητήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρίσματα των ζώων και τα ζωγραφίσαμε…













































































































