“Προστατέψτε το δάσος είναι πηγή ζωής”

  • Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος- Ιανουάριος

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η
αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό
ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες,
κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Επίσης σκοπός είναι να γνωρίσουν τα νήπια το δάσος σαν οικοσύστημα, να αντιληφθούν την τεράστια σημασία του αλλά και τους κινδύνους που το απειλούν, να συνειδητοποιήσουν το ρόλο του ανθρώπου στην καταστροφή αλλά και στην διατήρηση και την προστασία του δάσους, να αποκτήσουν στάσεις και δεξιότητες για τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, να γνωρίσουν τραγούδια, παραμύθια, μύθους σχετικά με το δάσος και να εκφραστούν καλλιτεχνικά μέσα από εικαστικές δραστηριότητες.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΤΙ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΟΣ

  • Συζητάμε με τα παιδιά σχετικά με το δάσος. Τι γνωρίζουν, τι θέλουν να μάθουν και βλέπουμε εποπτικό υλικό. Επίσης βλέπουμε σχετικό βίντεο ( https://www.youtube.com/watch?v=I2cKbUGn4wo&t=1s )

ad5b43bf 09c7 433b ba4b c355dc0f0c4b

  • Τα παιδιά συμπληρώνουν ένα Φ.Ε.

d571938a 2c41 4481 b07b 4872b983b0a6

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ

  • Αρχικά μέσα στην τάξη βλέπουμε εικόνες με διάφορα δέντρα και σχολιάζουμε από τι αποτελούνται. Έπειτα στην αυλή μας παρατηρούμε τα δέντρα που υπάρχουν.

b99f56e0 6dbf 4b75 82cb c7136aff39e3

  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν ελεύθερα ένα δέντρο μέσα σε ένα δάσος.

e5f1478e 7792 4476 b7ce 9290ef90e88a

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Η ΠΑΝΙΔΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

  • Μαθαίνουμε τα ζώα του δάσους μέσα από εποπτικό υλικό και βίντεο (https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=FpBUlvZ0-vU ) (https://www.youtube.com/watch?v=jdagfZm6Vf8)

images

  • Κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά στην καφέ αρκούδα που φιλοξενείται στο καταφύγιο του Αρκτούρου στο Νυμφαίο Φλώρινας ( https://www.youtube.com/watch?v=1YmJ-ba6xPU)
  • Τα παιδιά κατασκευάζουν με πλαστελίνες τα ζώα του δάσους.

681599c6 2436 40cf 966a f951f850390d

  • Τέλος παίζουμε ένα online παιχνίδι για τα ζώα.

7c1fb7df a3a7 42a3 8bec 7a44179d7ab8

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΩΦΕΛΕΙΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

  • Συζητάμε για τις ωφέλειες του δάσους και φτιάχνουμε μια λίστα με τα συμπεράσματα.

8ce8ac6c 5d43 454b 84dc 672cadb891e7

  • Κατασκευάζουμε μια μακέτα στην οποία προσθέτουμε τα ζώα από πλαστελίνη του προηγούμενου εργαστηρίου.

cd41b9b0 5271 476b 847b 8ac8fca6fe4d

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΚΙΝΔΥΝΟΙ- ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ- ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ

  • Από τι κινδυνεύει το δάσος ; ( https://www.youtube.com/watch?v=_q3HksXHeEA )
  • Αίτια πυρκαγιών. ( https://www.youtube.com/watch?v=IVQCygd38l4)
  • Βρίσκουμε λύσεις και γινόμαστε οι ήρωες της Γης.

82e1b498 3b49 4bc5 bf77 fe8a16035f5a

  • Παίζουμε ένα παιχνίδι στον υπολογιστή.

2e518d10 24f5 4527 b5a9 6a9848d1f5ca

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: << ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ>>

  • Διαβάζουμε το παραμύθι << το δέντρο που έδινε>>.

7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: << Ο ΨΕΥΤΗΣ ΒΟΣΚΟΣ>>

  • Διαβάζουμε τον μύθο του Αισώπου <<Ο ψεύτης βοσκός>> (https://dim-ag-marina-kb-lef.schools.ac.cy/data/uploads/ekpaideutiko_yliko/eidiki_ekp/paramythia/paramythi_o_pseftis_voskos.pdf) .
  • Παίζουμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι <<Περπατώ, περπατώ μες το δάσος όταν ο λύκος δεν είναι εδώ.