2019-2020

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: «Δρόμο παίρνω, δρόμο αφήνω και με ασφάλεια φθάνω στο σχολείο: Οδική συμπεριφορά-Κυκλοφοριακή Αγωγή»

Υπεύθυνη νηπιαγωγός: Ξενογιάννη Δήμητρα

Υποθέματα: Μέσα συγκοινωνίας-μεταφοράς, ο ΚΟΚ στη ζωή μας, Οδική συμπεριφορά πεζών, επιβατών και οδηγών, ατυχήματα, ελλείψεις και προβλήματα στη γειτονιά μας.

Παιδαγωγικοί στόχοι: Ανάπτυξη δεξιοτήτων για απόκτηση σωστής οδικής συμπεριφοράς ως πεζοί, ως επιβάτες και ως μελλοντικοί οδηγοί, γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς, γνωριμία με βασικές αρχές κυκλοφοριακής αγωγής, γνωριμία με τον ΚΟΚ και τη χρησιμότητά του, ανάπτυξη ικανότητας προσανατολισμού, προώθησης ολόπλευρης ανάπτυξης, καλλιέργεια βασικών ικανοτήτων προβληματισμού, διερεύνησης υποθέσεων, διεξαγωγή συμπερασμάτων και επίλυσης προβλημάτων.

Θα γίνει διαθεματική προσέγγιση σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα. Τα παιδιά θα δουλέψουν σε ομάδες αλλά και ατομικά. Στο τέλος του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί έκθεση των εργασιών και των έργων τέχνης των παιδιών και παρουσίαση του θέματος στους γονείς από τα παιδιά και ξενάγησή τους στις δημιουργίες τους. Επίσης θα προχωρήσουμε στη δημιουργία φυλλαδίου με τους κανόνες του ΚΟΚ.

 

Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων: «Παροιμίες, γλωσσοδέτες και αινίγματα … για να παίξουμε και να μάθουμε»

Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Αντωνίου Σοφία

Υποθέματα: Η παιγνιώδης γνωριμία με τη γλώσσα και τις διάφορες μορφές της, η γνωριμία με τη γραφή ως μέσο επικοινωνίας, μεταφοράς πληροφοριών αλλά και πηγή ευχαρίστησης και απόλαυσης, Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης, της αυτοαντίληψης και της ενσυναίσθησης του παιδιού, Η σύνδεση με διαφορετικά θέματα, όπως τα ζώα, οι αριθμοί, οι μήνες, οι εποχές, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα έντομα κ.ά. μέσα από τις παροιμίες, τα αινίγματα και τους γλωσσοδέτες, η κατανόηση από τα παιδιά της μεταφορικής χρήσης των λέξεων και των εκφράσεων, συμμετέχοντας σε παιχνίδια λέξεων.

Παιδαγωγικοί στόχοι: Να ενθαρρύνονται να παίρνουν το λόγο για να αφηγούνται δικά τους ευρήματα, να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους καθώς ενθαρρύνονται να περιγράφουν, εξηγούν και να ερμηνεύουν, να συμμετέχουν σε συζητήσεις, χρησιμοποιώντας στοιχειώδη επιχειρηματολογία, να ενεργοποιούνται στο να κάνουν υποθέσεις, να έρθουν σε επαφή με διαφορετικές εκδοχές του γραπτού λόγου, να ακούν και να κατανοούν την ανάγνωση ενός μικρού κειμένου, να απομνημονεύουν πολύ μικρά κείμενα (π.χ. ένα γλωσσοδέτη), να παροτρύνονται να δημιουργούν δικά τους έργα, ατομικά και ομαδικά, να υιοθετήσουν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος γραφής.