Με την αφορμή της έλευσης του νέου χρόνου, αποφασίσαμε να μάθουμε καλύτερα τις εποχές και τους μήνες του χρόνου.
Αρχικά, οι μαθητές, ανέφεραν ποιες εποχές γνωρίζουν και τα χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια, αναζητήσαμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο.
Αναρωτηθήκαμε για ποιο λόγο οι εποχές αλλάζουν. “Γιατί δεν είναι συνέχεια καλοκαίρι;” ρώτησαν οι περισσότεροι μαθητές. Ανέφεραν τις υποθέσεις τους και παρακολουθήσαμε την παρακάτω ιστορία, ώστε να μάθουμε το λόγο.
Ψηφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή και τη ζωγραφίσαμε σε ανοιχτό φύλλο εργασίας.
Παίξαμε παιχνίδια στον Η/Υ για να ελέγξουμε τις γνώσεις που αποκτήσαμε….
και τοποθετήσαμε τις εικόνες στην εποχή που αντιστοιχούν.
Ζωγραφίσαμε τα δέντρα των 4 εποχών…..
…και μάθαμε το τραγούδι “Οι 4 εποχές”.
Εμφανίστηκε στην τάξη μας ο αριθμός 4. Περπατήσαμε επάνω στον αριθμό και γράψαμε το 4.
Κάθε μαθητής έφερε 4 αντικείμενα στην Ολομέλεια τα οποία μετρήσαμε για να κατανοήσουμε καλύτερα την ποσότητα του αριθμού, ενώ ακούσαμε τραγούδια για το 4.
https://www.youtube.com/watch?v=DnOvWY1wQsQ
Η μελισσούλα beebot επισκέφτηκε το σχολείο μας. Την καθοδηγήσαμε στις 4 εποχές του χρόνου και της μάθαμε πληροφορίες για κάθε εποχή.
Ακούσαμε τις 4 εποχές του Antonio Vivaldi και κινηθήκαμε ανάλογα με το ρυθμό.
Αναρωτηθήκαμε ποια είναι η πρώτη εποχή του χρόνου και τι γνωρίζουμε για αυτή. Οι μαθητές μίλησαν για τα χειμερινά ρούχα, τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, το χιόνι, τους πάγους κ.α. Κατόπιν, ζωγραφίσαμε το Χειμώνα χρησιμοποιώντας νερομπογιές και βαμβάκι.
Ακούσαμε το μύθο “Αλκυώνη και Κήυκας”. Μάθαμε για τις αλκυονίδες μέρες και φτιάξαμε τις δικές μας Αλκυόνες.
Ακούσαμε το τραγούδι του Χειμώνα….
και προσέξαμε τα γράμματα που ακούσαμε σε αυτό. Συγκεκριμένα πρόκειται για το Αα, το Εε, το Ιι, του Οο και το ΟΥου. Ανακαλύψαμε λέξεις με αυτά τα γράμματα και τα παρατηρήσαμε σε λέξεις που υπάρχουν μέσα στις τάξεις μας. Κατόπιν, φτιάξαμε ομαδικά ένα μεγάλο σύννεφο, χωριστήκαμε σε 5 ομάδες και κάθε ομάδα έγραψε πάνω σε μικρότερα συννεφάκια ένα από τα πέντε γράμματα του τραγουδιού.
Οι μαθητές βοήθησαν τη μέλισσα beebot να μάθει τα 5 γράμματα από το τραγούδι του Χειμώνα.
Μάθαμε τα ζώα που πέφτουν σε Χειμερία Νάρκη ή Χειμέριο ύπνο. Παρατηρήσαμε τις εικόνες και στη συνέχεια μιμηθήκαμε τα ζώα αυτά με το σώμα μας. Κατόπιν, ζωγραφίσαμε τα ζωάκια και παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια στο τάμπλετ του σχολείου.
Πώς δημιουργείται ο πάγος; Οι μαθητές δίνουν τις απαντήσεις τους και προβληματίζονται. Πώς ο πάγος ξαναγίνεται νερό; Πειραματιζόμαστε. Τοποθετούμε 2 ποτήρια με νερό στην κατάψυξη και μαντεύουμε τι θα συμβεί. Κατόπιν, τοποθετούμε τον πάγο σε 2 σημεία. Ένα στο ζεστό καλοριφέρ και ένα στο παράθυρο. Ποιο θα λιώσει πιο γρήγορα; Οι μαθητές κάνουν υποθέσεις.
Ζωγραφίσαμε με χρωματιστά παγάκια.
Διαβάζουμε το παραμύθι “Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”. Φτιάχνουμε τους δικούς μας χιονανθρώπους χωρίς πατρόν.
Μάθαμε πληροφορίες για τον πρώτο μήνα του χρόνου, τον Ιανουάριο. Γιατί ονομάστηκε έτσι; Μάθαμε παροιμίες και άλλες ονομασίες του συγκεκριμένου μήνα.
Γνωρίσαμε τον Ιανό και διαβάσαμε γιατί έδωσε το όνομά του στον Ιανουάριο.
Πηγή εικόνας: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82
Άλλες ονομασίες του Ιανουαρίου…
Πηγή εικόνας: Pinterest
Αποφασίσαμε με τους μαθητές να αναπαραστήσουμε μία από τις παροιμίες του Ιανουαρίου. Τα παιδιά διάλεξαν την παροιμία “Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει με μαργαριτάρι”. Με αλουμινόχαρτο και κιμωλίες δημιουργήσαμε την παροιμία.
Από ποιο γράμμα αρχίζει ο Ιανουάριος; Το σχηματίζουμε στο πάτωμα με το σώμα μας.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και ανακαλύψαμε λέξεις με το γράμμα Ιι.
Για να μάθουμε καλύτερα τους 12 μήνες του χρόνου ακούσαμε το παραμύθι “Η Κυρά Καλή και οι 12 μήνες”.
Ακούσαμε τραγούδια για τους 12 μήνες του χρόνου…και παρατηρήσαμε το μήνα που έχει ο καθένας τα γενέθλιά του.
Τέλος, μελετήσαμε τα χειμερινά ρούχα και τα ζωγραφίσαμε με διάφορους τρόπους.